Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A pedagógus külső kapcsolatokat kialakító és fenntartó kommunikációja Készítette: Veress Boglárka.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A pedagógus külső kapcsolatokat kialakító és fenntartó kommunikációja Készítette: Veress Boglárka."— Előadás másolata:

1 A pedagógus külső kapcsolatokat kialakító és fenntartó kommunikációja Készítette: Veress Boglárka

2 Mi a kommunikáció? A kommunikáció az emberek közt kialakuló szándékos és kölcsönös információcsere.A kommunikáció az emberek közt kialakuló szándékos és kölcsönös információcsere. Communicatio = közzététel, teljesítés, gondolat közlése.Communicatio = közzététel, teljesítés, gondolat közlése. Mai értelemben = tájékoztatás, információcsere, közlés.Mai értelemben = tájékoztatás, információcsere, közlés.

3 Mire utalhat a külső kapcsolatok szókapcsolat? TestvérintézményekTestvérintézmények PartnerintézményekPartnerintézmények AlapítványokAlapítványok SzervezetekSzervezetek EgyesületekEgyesületek Kulturális intézmények (bábszínház, színház, múzeum, könyvtár, játszóház)Kulturális intézmények (bábszínház, színház, múzeum, könyvtár, játszóház) EgyházEgyház MagánszemélyekMagánszemélyek

4 Milyen céljai lehetnek a pedagógusnak a külső kapcsolatok kommunikáció általi megteremtésében? KapcsolatteremtésKapcsolatteremtés KapcsolatfenntartásKapcsolatfenntartás Felhívás (személyes hangvétel → hitelesebb)Felhívás (személyes hangvétel → hitelesebb) TájékoztatásTájékoztatás

5 Miért van szükség ezekre a kapcsolatokra? extracurriculáris tevékenységek megszervezéséhez anyagi, tapasztalatbeli, kölcsönös támogatás, segítségnyújtásextracurriculáris tevékenységek megszervezéséhez anyagi, tapasztalatbeli, kölcsönös támogatás, segítségnyújtás önkormányzat (de nem csak)önkormányzat (de nem csak) –felújítási, építkezési, anyagbeszerzési költségek –extracurriculáris tevékenységek által az önkormányzat bekapcsolódik a település kulturális életébe a szülők bevonása az iskolai életbe gyermekeik révéna szülők bevonása az iskolai életbe gyermekeik révén

6 Nagyon sok tényezőtől függ az, hogy ezek a kapcsolatok milyen úton-módon valósulnak meg: A pedagógus személyiségétőlA pedagógus személyiségétől Az iskola típusától (világi vagy egyházi, hagyományos vagy alternatív)Az iskola típusától (világi vagy egyházi, hagyományos vagy alternatív) Az óvodára/iskolára jellemző szellemiségtől, az uralkodó hangulattólAz óvodára/iskolára jellemző szellemiségtől, az uralkodó hangulattól Az óvoda/iskola földrajzi elhelyezkedésétől (városi vagy vidéki)Az óvoda/iskola földrajzi elhelyezkedésétől (városi vagy vidéki) Az óvoda/iskola gazdasági helyzetétőlAz óvoda/iskola gazdasági helyzetétől Az óvodai/iskolai curriculumba foglaltaktólAz óvodai/iskolai curriculumba foglaltaktól

7 A pedagógus birtokában milyen tulajdonságoknak, ismereteknek, illetve képességeknek kell lenniük ahhoz, hogy ezeket a kapcsolatokat kialakíthassa, és a kommunikációt fenntarthassa?A pedagógus birtokában milyen tulajdonságoknak, ismereteknek, illetve képességeknek kell lenniük ahhoz, hogy ezeket a kapcsolatokat kialakíthassa, és a kommunikációt fenntarthassa? Csoportmunka:Csoportmunka: –Alaposan gondoljátok át a lehetséges válaszokat. –Írjatok össze minél több személyiségvonást. –Végül szóban indokoljátok meg válaszaitokat. –Tipp: ne felejtsétek figyelembe venni az iskola, illetve a külső kapcsolat tárgyát képező intézmény sajátosságait!

8 Folytassátok a történetet! Oszoljatok csoportokra.Oszoljatok csoportokra. Olvassátok el a történet elejét.Olvassátok el a történet elejét. Minden csoport fogalmazza meg az alapítványnak írt levelet, majd a csoport egyik tagja olvassa fel azt. A történet folytatásának alapjául közösen válasszatok ki a felolvasottak közül egy levelet (választásotokat indokoljátok meg).Minden csoport fogalmazza meg az alapítványnak írt levelet, majd a csoport egyik tagja olvassa fel azt. A történet folytatásának alapjául közösen válasszatok ki a felolvasottak közül egy levelet (választásotokat indokoljátok meg). Minden csoport találja ki a saját verzióját a válaszlevél igazgatói asztalra kerülése és a kirándulás megkezdése közötti időszakra vonatkozóan, majd ennek függvényében a következő mozzanatokkal foglalkozzon:Minden csoport találja ki a saját verzióját a válaszlevél igazgatói asztalra kerülése és a kirándulás megkezdése közötti időszakra vonatkozóan, majd ennek függvényében a következő mozzanatokkal foglalkozzon: –1. csoport: a korcsolyapályán felmerülő bonyodalmak –2. csoport: a cukrászdában felmerülő bonyodalmak –3. csoport: a bábszínházban felmerülő bonyodalmak –4. csoport: a múzeumban felmerülő bonyodalmak → Figyeljetek arra, hogy a bonyodalmakból származó konfliktusokra mindig kerüljön megoldás!


Letölteni ppt "A pedagógus külső kapcsolatokat kialakító és fenntartó kommunikációja Készítette: Veress Boglárka."

Hasonló előadás


Google Hirdetések