Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az óvodai nevelés alapelvei Forrás: Körmöczi Katalin: “ A gyermekek érdeke mindenek fölött áll!...”

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az óvodai nevelés alapelvei Forrás: Körmöczi Katalin: “ A gyermekek érdeke mindenek fölött áll!...”"— Előadás másolata:

1 Az óvodai nevelés alapelvei Forrás: Körmöczi Katalin: “ A gyermekek érdeke mindenek fölött áll!...”

2 „A kisgyermek tankönyve maga az élet legyen!” Comenius „A kisgyermek tankönyve maga az élet legyen!” Comenius Életközeliség: olyan tanulási tér, ahol a gyermek aktív, produktív lehet Életközeliség: olyan tanulási tér, ahol a gyermek aktív, produktív lehet Nincsenek külön foglalkozási ágak, csak az ÉLET Nincsenek külön foglalkozási ágak, csak az ÉLET Utánozható, vonzó minták Utánozható, vonzó minták

3 NEM eredményes: NEM eredményes: Figyelmeztetés Figyelmeztetés Magyarázgatás Magyarázgatás Követelés Követelés Elvárásra való hivatkozás Elvárásra való hivatkozás Elmarasztalás Elmarasztalás „A gyermekek a büntetésből csak azt tanulják meg, hogy mindig az erősebbnek van igaza.” Ranschburg Jenő „A gyermekek a büntetésből csak azt tanulják meg, hogy mindig az erősebbnek van igaza.” Ranschburg Jenő

4 „Amit hallok – elfelejtem; „Amit hallok – elfelejtem; Amit látok – megismerem; Amit látok – megismerem; Amit csinálok – megtanulom.” (Ősi bölcsesség) > Amit csinálok – megtanulom.” (Ősi bölcsesség) >

5 Széles tevékenységrepertoár felkínálása Széles tevékenységrepertoár felkínálása „Ha a kisgyermek szabadon nyúl a tapasztalatokért, átéli az életet.” (Bolyai Farkas) „Ha a kisgyermek szabadon nyúl a tapasztalatokért, átéli az életet.” (Bolyai Farkas) „A szabad cselekvés mindig magasabb rendű, mint a kötelességből végzett.” (Rudolf Steiner) „A szabad cselekvés mindig magasabb rendű, mint a kötelességből végzett.” (Rudolf Steiner) „A gyermeki szabadságnak csak a közérdek állíthat cenzúrát.!”(Maria Montessori) „A gyermeki szabadságnak csak a közérdek állíthat cenzúrát.!”(Maria Montessori)

6 A tevékenységeket az egyes óvodás gyermekek érdeklődéséhez kell igazítani. A tevékenységeket az egyes óvodás gyermekek érdeklődéséhez kell igazítani. Az óvodáskorú gyermek szükségleteire építeni Az óvodáskorú gyermek szükségleteire építeni Tehát: Tehát: Tapasztalás Tapasztalás Tevékenység Tevékenység Gyakorlatiasság Gyakorlatiasság Életközeliség Életközeliség

7 A pedagógus szerepei az óvodai alapelvek szellemében Közvetett hatásrendszer alkalmazása Közvetett hatásrendszer alkalmazása „Felkínálja” a tevékenységeket „Felkínálja” a tevékenységeket Feltételek biztosítása Feltételek biztosítása Ösztönző, támogató, tanácsadó, konzultatív szerepkör Ösztönző, támogató, tanácsadó, konzultatív szerepkör

8 Miben szükséges támogatnunk az óvodás gyermeket? Miben szükséges támogatnunk az óvodás gyermeket? - hogy önmaga elégíthesse ki szükségleteit - -- hogy önmaga bontakoztathassa ki rejtett adottságait, - hogy önmaga választhasson a felkínált lehetőségek sokaságából, - hogy önmaga szerkeszthesse meg egyéni programját Minden gyermekhez külön kulcs szükséges

9


Letölteni ppt "Az óvodai nevelés alapelvei Forrás: Körmöczi Katalin: “ A gyermekek érdeke mindenek fölött áll!...”"

Hasonló előadás


Google Hirdetések