Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

DRAKULA Lehet-e a Dracula történet egy jó nemzeti imázs-kialakító vagy erős turista-attrakció Románia számára? Készítette: Kelbert Brigitta Látrányi Tünde.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "DRAKULA Lehet-e a Dracula történet egy jó nemzeti imázs-kialakító vagy erős turista-attrakció Románia számára? Készítette: Kelbert Brigitta Látrányi Tünde."— Előadás másolata:

1 DRAKULA Lehet-e a Dracula történet egy jó nemzeti imázs-kialakító vagy erős turista-attrakció Románia számára? Készítette: Kelbert Brigitta Látrányi Tünde

2 Lehet-e Drakula jó imázs-alakító vagy turista-attrakció? világhír → rossz reklám is lehet jó reklám! Newsweek: 2,85 millió találat, IMDb: 649 hivatkozás film, színház, regény, tánc, képregény, játék, anime és manga, televízió, rajzfilm, stb. Drakula-kultusz Románia „szívfájdalma” Drakula-brand Drakulában rejlő lehetőségek

3 Románia imázsa (kutatás alapján) 66 visszaküldő, főként európai egyetemisták POZITÍV VÉLEMÉNYNEGATÍV VÉLEMÉNY Lenyűgöző táj18Szegény ország11 Kedves emberek13Korrupció2 Érdekes, kalandos7Rossz utak2 Kedveli Romániát6Magyar-román ellentét2 Gyorsan fejlődik6 Színvonalas oktatás3 Olcsó3 Történelmi emlékek (kastélyok, várak, városok) 3 Turisztikai potenciál1

4 Romániai turizmus Kedvező természeti adottságok : GDP 1,4%-a Üzleti turizmus az éves bevételek 60-70%-a 2005-re a külföldi turisták aránya 24% Idegenforgalmi Világtanács (WTTC) előrejelzése(2007): 2016-ig 7,9%-os növekedés → GDP 4,8%-a 2013-ra a szállodai vendégek száma 12,6 millió

5 A román üzleti környezet Kedvező üzleti klíma Piac és az elhelyezkedés nyújtotta előnyök Forrás előnyök Politikai, gazdasági előnyök Fejlődő infrastruktúra Szociális és jogi előnyök

6 Menedzsment kultúra Romániában Hofstede kulturális dimenziói: -egyre inkább az alacsony bizonytalanság- kerülési index (69,38%) jellemző -rövid távú orientáció (64,07%) -magas hatalmi távolsági index (82,41%) - alacsony az individualimus (32,3%), -relatíve alacsony férfiasssági ráta (45,35%)

7 Vlad Tepes – A nemzeti hős ellentmondásos források ? Sárkány Lovagrend → Dracula név 1456: havasalföldi vajda Tepes (Kazıklı Bey) = karóbahúzó 1485, Németország: nyomtatásban megjelent történetek Tepesről tolvajok, bűnösök, koldusok, szászok, bojárok, oszmánok budai raboskodás

8 Drakula gróf A megtestesült gonosz Draculae = démon, ördög koldusok legendája véres falatozások holttestét és sírhelyét sosem találták meg ortodox hitvilág kolostor negatív szereplő A világraszóló legenda Bram Stoker, 1987 barátjáról mintázta a karaktert zsarnoki, erőszakos, kegyetlen elbűvölő, udvarias úriember hipnotikus képességek filmadaptációk (1931, Lugosi Béla)

9 Külföldiek véleménye DRAKULAVLAD TEPES (+) Gáláns, klassz úriember9(+) Nagy hadvezér1 (+) Misztikus, izgalmas, romantikus történet 6 (+) Szeretik a róla készült filmeket4 (+) Világ egyik legnagyobb legendája, mint James Bond 4(-) Kegyetlen tömeggyilkos6 (+) Vicces (róla készült rajzfilmek alapján) 3(-) Kínozta a földműveseit3 (+) Szórakoztató2(-) Kíméletlen a tolvajokkal és bűnösökkel 1 (+) Jó promóciós fogás1(-) Nem kedvelik1 (-) Ijesztő figura6(-) Törökországban negatív történelmi személy 2 (-) Nem kimondottan kedvenc karakter 4

10 A Drakula-Brand Egy bukaresti vállalat 1997-ben szabadalmaztatta a márkanevet Brassó megyei Tanács: reklámeszközre használta → vita: kié a márkanév? A brand eladása egy francia írónak Veszélyben a mítosz? → a „Drakulátlan”Erdély

11 Románia attitűdje és a Drakula- ipar A „Havasalföld védelmezője” Drakula-sztori: nemzeti sérelem Attitűdváltozás: a történetre alapozva virágzó turizmus felépítése Drakula-ipar fellegvára: Törcsvár → múzeum, bazár, „Horror-kastély” Éttermek, bárok: Drakula-tál, vérszínű konyak Utazási irodák kínálata: Drakula–útvonal (Beszterce- Bargói-hágó) → szállodák Árnyoldalak: élménypark meghiúsulása

12 Drakula-túra 48-an vennének részt rajta → 73% Ártól függően venne részt: 7 Tartalomtól függően: 5 RÉSZT VENNE, MERT:NEM VENNE RÉSZT, MERT: Érdekes, klassz, vicces ötlet10Fenntartások (idétlen kosztümös túra, szuvenírekkel) 4 Tanulságos, hasznos3Nem szeretik a szervezett túrákat3 Románok véleményének megismerése 3Gonosz „jelenléte”1 Eredeti helyszínek megismerése2 Drakula Park 37-en ellátogatnának → 56% Ártól és minőségtől függ: 3 Romániában töltött idő függvénye: 1 MEGLÁTOGATNÁ, MERT:NEM MENNE EL, MERT: Jó szórakozás lenne, szeretik az effajta parkokat 7Tartanak a túlságosan turisztikai, idétlen megjelenéstől 6 Valódi történelem és kultúra érdekelné, vidám keretek közt 3Nem szeretik az effajta szórakozási lehetőségeket 3 Betekintést enged az igazi Vlad Tepes életébe 1Nem tudna nagy élményt nyújtani1 Légkör, misztikum1Elég volt meglátogatni a brassói kastélyt 1

13 Románia, mint turisztikai úti cél Előnyben részesítenék a túrával vagy a parkkal szemben (8) Érdeklik a hegyek, tavak, erdők (7) Fekete-tenger partvidéke (5) Az egész ország érdekli (5) Városok, középkori emlékek (3) Sóbarlangok (2) Önmaga útját járná (2) Kíváncsi a történelemre is (1)

14 Konklúzió Hallottak az országról, szívesen elutaznának oda Nem ismerik → Drakula: turista-vonzó lehetőség Válaszadók érdeklődők Ismeretterjesztés Pozitív kép kialakítása, közvetítése Fejlesztések Munkahely-teremtés, gazdasági növekedés

15 Drakula-kultusz külföldön Amerika: - népszerű, erős vámpírkultusz - ismert a Drakula-legenda, ellátogatnának a helyszínre -Jó ötletnek tartják a Drakula Park elképzelést Magyar vonatkozás

16 Javaslatok Románia imázsának javítására A kultusz és a román kultúra, történelem, hagyományok összekapcsolása -múzeumok, programok (kiállítások, vásárok stb.), könyvek, kiadványok -egyedi szlogen, szimbólum -versenytárselemzés -médiában való megjelenés

17 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "DRAKULA Lehet-e a Dracula történet egy jó nemzeti imázs-kialakító vagy erős turista-attrakció Románia számára? Készítette: Kelbert Brigitta Látrányi Tünde."

Hasonló előadás


Google Hirdetések