Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Microsoft® Lync™ 2010 Hangos és mozgóképes beszélgetések – Oktatás

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Microsoft® Lync™ 2010 Hangos és mozgóképes beszélgetések – Oktatás"— Előadás másolata:

1 Microsoft® Lync™ 2010 Hangos és mozgóképes beszélgetések – Oktatás

2 Célok Ez a tanfolyam a Lync 2010 ügyfélprogram következő hangos és mozgóképes szolgáltatásait ismerteti. Hívás kezdeményezése Hívás fogadása Hívás kezelése Hívás átirányítása Nem fogadott hívások és hangposta nyomon követése Csatlakozás konferenciahíváshoz Csatlakozás videohíváshoz Videohívás fogadása

3 A videohívások témakörének céljai
Hanghívások A szakasz tartalma: Hívás kezdeményezése Hívás fogadása Beszélgetési és eszközbeállítások kezelése Hívások átirányítása Nem fogadott hívások és hangposta nyomon követése Csatlakozás konferenciahíváshoz Vissza a „Célok” diára

4 Telefonhívás kezdeményezése bárhonnan
A Microsoft Lync 2010 ügyfélprogram a Microsoft Lync Server programmal együttműködve szoftveres telefonszolgáltatásokat nyújt. A felhasználók bárkivel felvehetik a kapcsolatot a vállalatnál vagy azon kívül. Ugyanolyan kényelmes, mint a hagyományos telefon, de szélesebb körű és kifinomultabb szolgáltatásokat nyújt. A Lync a következő típusú hívásokat támogatja: számítógépről számítógépre; számítógépről telefonra; telefonról számítógépre; számítógépről telefonkonferenciára; videohívások és telefonkonferencia. A Lync 2010 használatával a felhasználók számítógépébe integráltan rendelkezésre áll az összes főbb kommunikációs lehetőség – a hanghívás, az , a csevegőprogram és a telefonkonferencia. Vissza a „Célok” diára

5 Hívás kezdeményezése Hívás kezdeményezéséhez a keresőmező segítségével vagy a partnerlista görgetésével keresse meg a partnert. Indítsa el a Microsoft Lync alkalmazást. Írja be a személy nevét vagy telefonszámát a keresőmezőbe. Mutasson a partnerre, és kattintson a Hívás gombra. A hívás kezdeményezésekor a partner munkahelyi száma az alapértelmezett tárcsázott szám. A Hívás menü nyílra kattintva választhat másik tárcsázandó számot. A Hívás kattintással funkciót a következő dia ismerteti bővebben. Keresés Hívás menü további lehetőségekkel Vissza a „Célok” diára

6 Hívás kattintással A Lync 2010 alkalmazásban megtalálható a Hívás kattintással funkció. Amikor a képen látható ikonra kattint, a Lync automatikusan tárcsázza a számot. A hívás kapcsolása a Lync Phone Edition eszközzel történik. Ha nincs elérhető eszköz, akkor a Lync ügyfélprogram végzi ezt a feladatot. Hívás kattintással Vissza a „Célok” diára

7 Hívás kezdeményezése a tárcsázóval
Kattintson a Telefon ikonra a tárcsázó megnyitásához. A tárcsázó használatával manuálisan adhatja meg a tárcsázandó számot. A tárcsázóval tárcsázhat például egy díjmentes telefonszámot. A Lync főablakában kattintson a Telefon ikonra. A számokra kattintva vagy beírással adja meg a telefonszámot a tárcsázóban. A szám tárcsázásához kattintson a Hívás gombra. A tárcsázó kattintásra és a billentyűk lenyomására is reagál. A szám tárcsázásához kattintson a Hívás gombra, vagy nyomja le az Enter billentyűt. Vissza a „Célok” diára

8 Hívás fogadása Az eszköz beállításaitól függően a bejövő hívásra az alábbi két módon kerülhet sor: Lync Phone Edition eszközhöz csatlakozás esetén: A hívás kihangosító vagy mikrofonos fejhallgató használatával fogadható. Lync csatlakoztatott eszköz nélkül: A hang a számítógép hangszóróján hallható. Hívás fogadása: Kattintson a bejövő hívás értesítőablakára. Ekkor megjelenik a beszélgetési ablak, és megkezdődik a hívás. Hívás átirányítása vagy elutasítása: Kattintson az Átirányítás gombra másik szám, például a mobiltelefonjának felhívásához. Kattintson az Elutasítás gombra, ha hangpostára szeretné irányítani a hívást (amennyiben a hangposta konfigurálva van), illetve ha bontani szeretné a hívást. A hívás fogadásához kattintson az értesítőablakra. A hívás fogadása után megjelenik a beszélgetési ablak. Vissza a „Célok” diára

9 Hívás fogadása beszélgetés közben
Beszélgetés közben is kezdeményezhet hívást a beszélgetési ablakban. Hívás fogadása csevegőprogramban A beszélgetés Telefon lapján találhatók a hívásfogadási beállítások. Válasszon az alábbi lehetőségek közül: Hívás elfogadása – a hívás fogadása és a beszélgetés megkezdése. Átirányítás – átirányítás mobiltelefonra vagy más számra. Elutasítás – a bejövő hívás elutasítása. A hívót a hangpostára irányítja (amennyiben a hangposta konfigurálva van), vagy bontja a hívást. Hívás kezdeményezéséhez kattintson a Telefon gombra Kattintson a Fogadás, az Átirányítás vagy az Elutasítás gombra. Vissza a „Célok” diára

10 Hívás kezelése Hívás közben megváltoztatható a hangeszköz, illetve várakoztatható vagy másik számnak adható át a hívás. A beszélgetési ablakban az alábbiakra van lehetősége. A Hangeszköz gombra kattintva választhat a mikrofonos fejhallgató, a kagyló és a számítógép hangja közül. A Várakoztatás gombra kattintva várakoztathatja a hívást. Átadhatja a hívást egy másik számnak. Az átadással a konferenciahívásban maradhat akkor is, ha el kell hagynia az irodát. Az átadás menüjében másik számnak adhatja át a hívást. Módosíthatja a hangeszközt hívás közben. Vissza a „Célok” diára

11 A telefonhívások a megfelelő helyre érkeznek
A Lync 2010 segítségével átirányíthatja a hívásokat mobiltelefonjára, vagy beállíthatja, hogy a hívás egyidejűleg kicsengjen a munkahelyi és az otthoni számán. A hívásátirányítási beállításokat gyorsan áttekintheti és módosíthatja. Az átirányított hívásokat első pillantásra felismerheti. A speciális hívásirányítási beállításokat egyszerűen konfigurálhatja. Magával viheti hívásait. Hívásátirányítási beállítások Hívásátirányítási értesítés Vissza a „Célok” diára

12 Hívás átirányítása A hívókat közvetlenül a hangpostájára vagy a hívásokat a távollétében Ön helyett kezelő személyhez irányíthatja. Egyszerűen beállíthat teljes átirányítási szabályokat a Hívásátirányítás lapon. Kattintson a Hívásátirányítás elemre. Válassza a Hívásátirányítás beállításai lehetőséget. Adja meg a telefonszámokat a Beállítások panel Hívásátirányítás lapján. A hívásátirányítási beállítások frissítéséhez kattintson az OK gombra. Az alábbi beállítások közül választhat: Hívásátirányítás kikapcsolása Hívásátirányítás ide – Hangposta, Mobiltelefon vagy másik szám Egyidejű csengetés Vissza a „Célok” diára

13 Nem fogadott hívások nyomon követése
A telefonüzenetek kezelhetők a Lync alkalmazással. Azonnal értesül a nem fogadott hívásokról és a várakozó üzenetekről. A hangpostaüzeneteket közvetlenül a Lync alkalmazásból játszhatja le. A hangpostaüzenetekre csevegéssel vagy hanghívással válaszolhat. A hangposta meghallgatása: Kattintson a Telefon ikonra a Lync alkalmazásban. Mutasson a partnerre, majd kattintson a zöld nyílra az üzenet meghallgatásához. A partner visszahívásához kattintson a Hívás gombra. A vizuális hangposta külön nézetet biztosít a hangposta számára, amelyben egy kattintással lejátszhatók az üzenetek. Az üzenet meghallgatásához kattintson a zöld nyílra. Vissza a „Célok” diára

14 Csatlakozás konferenciahíváshoz
A Lync 2010 több lehetőséget biztosít az ütemezett konferenciahívásokhoz való csatlakozáshoz. Az A és a B lehetőség alapértelmezés szerint a Lync Phone Edition eszközzel csatlakozik. Ha az eszköz nem érhető el, akkor a számítógép hangszórói és a mikrofon használatával fog csatlakozni a konferenciahíváshoz. B lehetőség Kattintson a Bekapcsolódás online értekezletbe hivatkozásra a naptárbeli meghívásban, ha a Lync 2010 segítségével szeretne csatlakozni a konferenciához. C lehetőség Tárcsázza a számot manuálisan asztali vagy mobiltelefon, illetve Lync Phone Edition eszköz használatával. A lehetőség Kattintson a Csatlakozás online elemre, ha közvetlenül az Outlook naptári emlékeztetőjéből szeretne csatlakozni a konferenciahíváshoz. Vissza a „Célok” diára

15 Online értekezletre szóló meghívó
Az értekezletre szóló meghívó számos módot biztosít a Lync online értekezleteihez való csatlakozásra. A Bekapcsolódás online értekezletbe hivatkozással a Lync alkalmazáson keresztül csatlakozhat az értekezlethez, így hallhatja a konferenciahívást és láthatja a vizuális tartalmakat, például a webkamerát vagy a megosztott asztalt. Az értekezlet hivatkozására kattintva internetböngésző használatával csatlakozhat, amennyiben a Bekapcsolódás hivatkozással ez nem sikerül, vagy nincs telepítve a Lync. A Bekapcsolódás telefonon módszerrel asztali vagy mobiltelefon használatával csatlakozhat a konferenciahíváshoz. A Lync Phone Edition vagy a Lync tárcsázójának használata esetén a Lync alkalmazással történik a csatlakozás. Amikor a rendszer kéri, meg kell adni a konferenciaazonosítót. Erre a Bekapcsolódás online értekezletbe hivatkozás és az értekezlet hivatkozásának használata esetén nincs szükség. Vissza a „Célok” diára

16 1. tevékenység Ez a tevékenység a hangalapú online értekezletekre készíti fel a Lync felhasználóit. A tevékenységet kisebb vagy nem hivatalos csoportértekezleteken alkalmazza. A forgatókönyv szerint tárgyaló használatos, és a konferenciatelefon az elsődleges hangforrás. Online értekezlet ütemezése Nyissa meg az Outlook 2010 alkalmazást, és válasza az Új elemek, majd az Online értekezlet lehetőséget. Töltse ki a meghívó mezőit, és küldje el a meghívót. Címzettek Tárgy Hely Kezdési és befejezési időpont Bekapcsolódás értekezletbe Nyissa meg a meghívót, és kattintson a Bekapcsolódás online értekezletbe hivatkozásra. Kattintson az Ezen hívjon elemre a Csatlakozás az értekezlet hangjához párbeszédpanelen. Kattintson a legördülő menüre, és írja be a tárgyaló telefonszámát. Kattintson az OK gombra. Vissza a „Célok” diára

17 2. tevékenység Gyakorolja a Lync hívás közben alkalmazható telefonbillentyű-parancsait. A telefonbillentyű-parancsok, más néven a kéthangos sokfrekvenciás jelzések (DTMF) segítséget nyújtanak a konferenciahívás vezérlésében. Ezek segítségével beengedhet vagy elnémíthat résztvevőket, illetve letilthatja a be- és kilépési értesítéseket. Kapcsolódjon be egy online értekezletbe, és csatlakozzon egy konferenciahíváshoz asztali telefon használatával. Az asztali telefon tárcsázóján nyomja le az alábbi billentyűparancsokat, és hallgassa meg az ismertetést. *6 – Saját hang elnémítása vagy visszahangosítása. *4 – Az összes többi résztvevő elnémítása vagy visszahangosítása. *7 – A konferenciahívás zárolása vagy zárolásának feloldása. *9 – A konferencia résztvevőinek be- és kilépéséről szóló értesítések engedélyezése vagy letiltása. *3 – A konferencia-résztvevők névsorolvasásának lejátszása magánbeszélgetésben. *8 – A jelenleg az előszobában lévő összes résztvevő beengedése a konferenciába. *1 – A rendelkezésre álló telefonbillentyű-parancsok leírásának lejátszása. Vissza a „Célok” diára

18 Az utolsó pillanatban felmerülő problémák megoldása
A legtöbb felhasználó találkozott már váratlan helyzetekkel folyamatban lévő konferencia közben. Az alábbiakban néhány tippet talál az online értekezlet utolsó pillanataiban felmerülő problémák megoldásához. Probléma: A tárgyaló telefonja vagy az értekezlet résztvevője nem tud betárcsázni az online értekezletbe. Megoldás: Használja a Felkérés telefonszám alapján funkciót a résztvevő felhívásához vagy a tárgyaló telefonjához való kapcsolódáshoz. Kattintson a Személyek menüre, és válassza a Felkérés név vagy telefonszám alapján lehetőséget. Írja be a résztvevő asztali vagy mobiltelefonjának számát vagy a tárgyaló telefonszámát, és kattintson a Hívás gombra. Probléma: Az egyik résztvevő hangja visszhangzik a hívás során. Megoldás: Ez akkor fordul elő, ha egy résztvevő több eszközzel, például a számítógép hangjával és a mobiltelefon hangjával is bekapcsolódott az online értekezletbe. Nagyméretű tárgyalókban is előfordulhat, ha az értekezlet pódiumot és panorámavideót alkalmaz hangeszközzel. A résztvevőnek el kell némítania a számítógép hangszóróját és mikrofonját. Némítsa el az asztali telefont, és ellenőrizze, hogy megszűnt-e a visszhang. Hangosítsa vissza az online értekezlet során elsődlegesen használt eszközt. Vissza a „Célok” diára

19 A videohívások témakörének céljai
A szakasz tartalma: Csatlakozás videohíváshoz Videohívás fogadása Vissza a „Célok” diára

20 Videó – áttekintés A személyes beszélgetést leginkább megközelítő kommunikáció érdekében csatlakoztasson webkamerát a számítógéphez. Webkamera használatával a Lync 2010 alkalmazásban zökkenőmentesen megjelenítheti magát a többi résztvevő képernyőjén. A Lync Windows XP, Windows Vista és Windows 7 rendszerben automatikusan felismeri a hitelesített UPnP webkamerákat. A többi résztvevő videoképét webkamera telepítése nélkül is láthatja az online értekezletek során. A webkamera beállításai a Lync beállításainak Videoeszköz csoportjában adhatók meg. Kattintson az Eszközök menü Beállítások parancsára. Adja meg a webkamera beállításait a Videoeszköz csoportban. USB-webkamera csatlakoztatása esetén a Windows automatikusan megkeresi az illesztőprogramot. Vissza a „Célok” diára

21 Csatlakozás videohíváshoz
Ha be van állítva webkamera, engedélyezheti, hogy a partner láthassa Önt a beszélgetés közben. Ha fogadja egy partner bejövő videohívását, a partner nem fogja látni Önt, amíg nem adja hozzá a videoképet a saját oldaláról. Csatlakozás videohíváshoz Kattintson a Videó gombra a beszélgetési ablakban a webkamera elindításához és a videobeszélgetés kezdeményezéséhez. Kattintson a Videó gombra a webkamera elindításához. A saját képe a partner képén belül. A beállítások megadásához vagy az elrejtéshez kattintson a Nézet menüre. Vissza a „Célok” diára

22 Videohívás fogadása Kattintson a Nézet menüre az előnézeti ablak megjelenítéséhez és a webkamera beállításainak módosításához. Nem kell webkamerával rendelkeznie ahhoz, hogy fogadni tudja az Office Lync 2010 más felhasználóinak videohívásait. Ha nincs webkamerája, akkor is láthatja a hívó videoképét, a hívónál pedig egy videoikon jelenik meg az Ön képe helyén. A hívó nem fogja látni Önt, amíg nem adja hozzá a saját videoképét a beszélgetéshez. Videohívás fogadása: Az online értekezlet egyik résztvevője videót indít el. A Lync automatikusan megjeleníti a résztvevő videóját a beszélgetési ablakban. A Videokép indítása lehetőséget választva megjelenítheti a saját webkamerája által közvetített képet a többi résztvevő számára. A Nézet menüre kattintva megjelenítheti az előnézeti ablakot, és módosíthatja a webkamera beállításait. Kattintson a Teljes képernyő gombra a videoablak teljes méretűre nagyításához. Vissza a „Célok” diára

23 Áttekintés Ebben a tanfolyamban a Lync 2010 ügyfélprogram alábbi hang- és videofunkcióit ismertettük. Hívás kezdeményezése Hívás fogadása Hívás kezelése Hívás átirányítása Nem fogadott hívások és hangposta nyomon követése Csatlakozás konferenciahíváshoz Csatlakozás videohíváshoz Videohívás fogadása Vissza a „Célok” diára

24 © 2010 Microsoft Corporation. Minden jog fenntartva
© 2010 Microsoft Corporation. Minden jog fenntartva. A Microsoft, az Exchange ActiveSync, az Excel, a Lync, az Outlook, a PowerPoint, a SharePoint, az SQL Server, a Windows, a Windows Live, a Windows Mobile, a Windows Server és más terméknevek bejegyzett védjegyek, illetve védjegyek (lehetnek) az Amerikai Egyesült Államokban és/vagy más országokban, illetve régiókban. Jelen információk kizárólag a tájékozódást szolgálják, és a Microsoft Corporation cégnek a bemutató készítésekor aktuális álláspontját tükrözik. Mivel a Microsoftnak reagálnia kell a változó piaci feltételekre, nem vonható le az a következtetés, hogy ezek mellett az információk mellett a Microsoft elkötelezte magát, és a Microsoft nem tudja szavatolni a biztosított információk pontosságát a bemutató dátuma után. A MICROSOFT NEM VÁLLAL KIFEJEZETT, VÉLELMEZETT VAGY TÖRVÉNYI GARANCIÁT A BEMUTATÓBAN KÖZÖLT INFORMÁCIÓKÉRT. Vissza a „Célok” diára


Letölteni ppt "Microsoft® Lync™ 2010 Hangos és mozgóképes beszélgetések – Oktatás"

Hasonló előadás


Google Hirdetések