Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Elekes Attila. Óra Tartalma Bevezetés az e-business világába II. konkrét e-business modellek Ducati Dell Zenei ipar Google az e-business fejlődés térképe.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Elekes Attila. Óra Tartalma Bevezetés az e-business világába II. konkrét e-business modellek Ducati Dell Zenei ipar Google az e-business fejlődés térképe."— Előadás másolata:

1 Elekes Attila

2 Óra Tartalma Bevezetés az e-business világába II. konkrét e-business modellek Ducati Dell Zenei ipar Google az e-business fejlődés térképe

3 Az Igazi E-Business E-szolgáltatásokhoz kapcsolódhatunk bárhol és bármikor Alkalmazások vagy üzleti folyamatok az Interneten elérhetők mint szolgáltatások A szolgáltatások egy állandóan bekapcsolt infrastruktúrán áramlanak, és egyszerű, személyre szabott, hordozható eszközön elérhetők A web nekünk dolgozik és nem fordítva

4

5

6 Ducati Hagyományos iparági átalakulás 1998 – Ducati MH900E prototípus – 2000 db motor netes értékesítésének megindítása csak internetes értékesítés 31 perc alatt megvásárolták (15.000€/db) gyártás előtt minden darab elkelt átadás kereskedői hálózat segítségével

7 Ducati

8 Ducati Tapasztalatok, eredmények: kereskedőknek nincs leltári kockázat, marketing vagy reklámköltség, de van jutalék márkába vetett bizalom szerepe földrajzilag elérhető területek számának növelése megrendelésre gyártás felé való elmozdulás IT fejlesztések beszállítók és vevők felé

9

10 Dell Dell Modell: 1984 – alapítás (Michael S. Dell) 1987 – 24 órás helyszíni javítás 1993 – első 5 közé kerül 1996 – e-bolt nyitása: – több mint 10 millió gép eladása 2000 – internetes eladás több mint napi 50 millió $

11 Dell Példa Dell szemlélete: közvetlen kapcsolat a vevőkkel testreszabhatóság szerepe költséghatékonyság standardok szerepe

12 Dell Példa Az e-business lehetőségek: közvetlen kapcsolat a vevőkkel teljes személyre szabás online rendelési lehetőség online fizetési lehetőség kisebb raktárkészlet költséghatékonyság szervíztámogatás (pl.: automatikus frissítés keresés)

13 Dell Példa

14

15 Zenei Ipar Piaci jellemzők: recesszió csökkenő eladások fájlcsere, letöltés, kalózkodás digitális tömörítési formátumok megjelenése (mp3, wma, aac, ogg, stb.) 4 fő piaci szereplő (koncentráltság) MC és LP kifutása új igény: személyre szabás hordozható lejátszók felfutása helyettesítő termékek: internet, dvd, játék, konzol

16 Zenei Ipar Koncentrált iparág Sony-BMG, EMI, Universal, Warner észak-amerikai piacból 84%-os részesedés európai piacból 79%-os részesedés a világpiacból 75%-os részesedés Okok: piaci erőfölény méret és költséghatékonyság kockázatcsökkentés

17 Zenei Ipar Zeneipari értéklánc zenészek: alkotómunka kiadók: pénzügyi alapok zenészek felkutatása marketing gyártók: termék előállítás és csomagolás disztribútorok: termékek logisztikája kiskereskedők: értékesítés vevők: vásárlás

18 Zenei Ipar Bevétel megoszlása: zenészek szerzői jogdíja – 6-7% a zenészek 90%-a nem kap kiadóknak befolyó díj – 30-45% marketing, rezsidíj, kockázatok gyártási költségek – 6-10% disztribúciós költségek – 8-10% kiskereskedők költségei – 30-35% adók, raktározás

19 Zenei Ipar – IT Hatásai IT hatásai: új értéklánc létrejötte: alkotó -> vevők  alkotó –> online kereskedők –> vevők  alkotó –> kiadó –> online kereskedők –> vevők csökkenő előállítási, sokszorosítási és terjesztési költségek online kereskedelem lehetősége illegális tartalom egyre könnyebben érhető el digitális forma felé történő elmozdulás album mint alapegység megszűnése életen át tartó birtoklás nem vonzó

20 Lehetséges Üzleti Modellek TermékBevételKözjószágMagánjószág Közvetett Nyílt fájlcserélő rendszerek Előfizetéses rendszerek Közvetlen Online zene- szolgáltatók Super- distribution

21 Nyílt fájlcserélő rendszerek Zene mint közjószág Bevételi lehetőségek: online reklám direkt marketing kihasználatlan kapacitások felhasználása

22 Nyílt fájlcserélő rendszerek

23 Nyílt fájlcserélő rendszerek

24 Online zeneszolgáltatók Bevételi lehetőségek: online reklám direkt marketing kapcsolt szolgáltatások Például: Mp3.com az oldalra a felhasználók feltölthették a zenei anyagaikat, hogy bármikor el tudják érni az az összegyűjtött állományokhoz kapcsolt szolgáltatások

25 Előfizetéses rendszerek Korlátlan letöltésért havi díj fizetése Problémák: nem intenzív letöltők számára nem kedvező ingyenes fájlcsere felé fordulás

26 Super-distribution Zeneletöltő szolgáltatások zeneszámonként meghatározott összeg kapcsolt termékekkel való kereskedelem példák: Apple iTunes Music Store MSN Music Napster

27 Super-distribution

28 Super-distribution

29

30 Google Forrás: Google Analyst Day

31 Google Születése Larry Page és Sergey Bin alapította január – Stanford University – PhD kutatás szeptember 27. – Kalifornia, Menlo Park (garázscég) 1999 – Googleplex – Mountain View Google név a googol szóból származik, melynek jelentése:

32 Google Története Oldalak rangsorolása: PageRank (szabadalom) algoritmus, mely a hiperlinkekkel összekötött weblapokat osztályozza 2000 – kulcsszó alapú reklám szolgáltatás 2006 – S&P500 tőzsdeindex

33 Google Felvásárlások 2003 – Pyra Labs – blogger.com 2003 – Applied Semantics – kontextus érzékeny hirdetések megvalósítása 2003 – Sprinks – AdWords és AdSense tökéletesítése 2004 – Picasa – képszerkesztés, képkezelés 2004 – ZipDash, Where2 LLC – Google Maps 2005 – Urchin Software Co. – Google Analytics 2006 – dMarc Broadcasting – rádiós hirdetések 2006 – Upstartle – Google Docs & Spreadsheets 2006 – együttműködési szerződés: eBay 2006 – YouTube.com – videó megosztó portál 2007 – együttműködési szerződés: China Mobile 2007 – Xunlei – P2P rendszer

34 Google Forrás: Google Analyst Day

35 Google Szolgáltatások – Keresők Google Web Search – webkereső – 1999-ben indult számos nyelven saját felület Image Search – News Search – hírkereső és hírösszegyűjtő news archive search – 200 évre visszamenőleg Video Search – Book Search – digitalizált könyv kereső, sok könyv letölthető teljes tartalomban való keresés

36 Google Szolgáltatások – Keresők Personalized Search –www.google.com/searchhistorywww.google.com/searchhistory személyes kereső (eddigi keresések alapján) Scholar – teljes szövegű tudományos munkák Finance – amerikai pénzügyi hírek Froogle – webáruházak árainak összehasonlítása Blog Search – Patents – szabványok közötti keresés

37 Google Szolgáltatások – Hirdetések AdWords (2000) – Google zászlóshajója PPC rendszerű, kulcsszó alapú szöveges és banner alapú hirdetések Keyword tool AdSense – hirdetési felület elhelyezés weboldalakon Analytics – teljes webanalízis biztosítása teljes együttműködés az AdSense-szel Website Optimizer weboldal optimalizálás a Google keresőhöz és az AdWords szolgáltatáshoz jelenleg béta verzió – csak tesztelők férhetnek hozzá Webmaster Tools Google Insights - Trend

38 Google Szolgáltatások – Kommunikáció és Publikálás Gmail – webes levelezőrendszer – meghívós rendszerű jelenleg közel 3 GB tárhellyel Groups – csoportkezelő alkalmazás csoport, hírlevél Orkut – szociális háló építő szolgáltatás (~ iWiW) több mint 40 millió tag szabad regisztráció

39 Google Szolgáltatások – Kommunikáció és Publikálás Google Docs & Spreadsheets – online szövegszerkesztő és táblázatkezelő megosztási lehetőség felhasználók között Calendar – online határidőnapló megosztási lehetőség felhasználók között YouTube – videó megosztás Blogger – blog szolgáltatás

40 Google Szolgáltatások – Térképek Google Maps – online térkép, műholdas felvétel megjelenítéssel teljes körű keresési lehetőség (utcaszint, építmény, szolgáltatók, stb.) útvonal tervező (két pont között) targetált reklámok mobil eszközökön is elérhető telepíthető verzió: Google Earth Google Mars – Google Moon –

41 Google Szolgáltatások – Egyéb Checkout – online fizetési rendszer (~PayPal) Desktop – asztalon megjelenő alkalmazáscsomag teljes rendszeren belüli keresés (kép, videó, zene, , stb.) Picasa – képszerkesztő Talk – VoIP / instant messenger alkalmazás (~ Skype) integráció: Gmail, Orkut Toolbar – böngészőbe beépülő keresőeszköz

42 Google Szolgáltatások A google szolgáltatások ingyenesen igénybe vehető (kivéve: AdWords) Azonban legtöbb Google szolgáltatás (teljes)körű használatához szükséges van Google Fiókra (~ Gmail cím) Teljes körű információ egy adott felhasználóról... nagy testvér effektus bizalom szerepe

43

44 Az E-Business Fejlődési Térképe E-EgyüttműködésE-FolyamatokE-VállalatokE-BoltOnline Marketing Az e-business szerepe az ellátási lánc végén Az e-business szerepe az ellátási láncban

45 Online Marketing Szinte minden ágazatban az e-business bevezetés első lépése Elsősorban egyirányú kommunikáció (vállalat -> vevő) Napjainkban szükséges a versenyképesség fenntartásához

46 E-Folyamatok Szerepe: költségcsökkenés hatékonyságnövelés rugalmasság növelése elektronikus ügymenet Pl.: Metro Future Store

47 E-Együttműködés Több szervezet együttműködése pl.: egyetemi kutatás támogatása online dokumentumtárral és videó konferencia lehetőséggel Vállalati láncok összekötése pl.: beszerzés során közös online rendszer használata Kollaboratív hálózatok

48 E-Bolt Az esetek döntő többségében az online marketing továbbfejlődése Áruk és szolgáltatások online értékesítése fogyasztók vagy vállalat felé

49 E-Vállalat A termelési folyamatok, vállalati kapcsolatok és a végtermék értékesítés minden területén e-business megoldások, és ezek szerepe egyre növekvő

50 E-Vállalat

51 Felhasznált Irodalom Nemeslaki - Duma - Szántai: e-Business üzleti modellek (ADECOM Rt., Budapest, 2004) Google Analyst Day Report Weboldalak:


Letölteni ppt "Elekes Attila. Óra Tartalma Bevezetés az e-business világába II. konkrét e-business modellek Ducati Dell Zenei ipar Google az e-business fejlődés térképe."

Hasonló előadás


Google Hirdetések