Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Intézményfejlesztés és az intézményi innováció jellemzői

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Intézményfejlesztés és az intézményi innováció jellemzői"— Előadás másolata:

1 Intézményfejlesztés és az intézményi innováció jellemzői
név titulus eLearning Igazgatóság Educatio KHT.

2 Tartalom Innováció fogalma Az iskolai innováció
Az iskolai innováció jellemzői Tervezhető fejlesztés kifutási lehetőségei Rendszeralkotó folyamatok Külső innovátorok területei Helyi innovátorok területei

3 Az innováció fogalma Az innováció egy kreatív ötletből születő
folyamatot jelent, amely a későbbiekben megvalósítja az ötletet. (Százdi Antal)

4 Az iskolai innováció „Az iskola a közoktatási intézményrendszer
egyik meghatározó eleme, ezért optimális működése társadalmi érdek. Az iskolának sikeresen kell igazodnia a változó környezeti elvárásokhoz, a társadalom képzési igényeihez „ (Százdi Antal)

5 Az iskolai innováció jellemzői
„Az innováción az oktatásügyben olyan belső megújulást, a rendszeren belüli alkotóerők olyan sikeres mozgósítását értjük, amelynek végeredményeként valamilyen széles körben hasznosítható új termék, új eljárás alakul ki.” (Gáspár László)

6 Tervezhető fejlesztés kifutási lehetőségei
TÍPUS BEMENET (kiindulási feltételek) TRANSZFORMÁCIÓ (pedagógiai aktivitás) KIMENET (megállapítható eredmény) I. Kedvező Erős II. Átlagos Inkább jó III Gyenge IV. V. VI. inkább rossz VII. Kedvezőtlen VIII. Inkább rossz lX. Rossz meghatározott eredmények meghatározott kiindulási feltételekhez kötöttek, a kiindulási feltételek ismeretében nagy valószínűséggel előre láthatjuk a várható eredményeket, de a kiindulási feltételek és az eredmények közötti pedagógiai közvetítések (a pedagógiai folyamatok transzformáló hatásai) nagy mértékben gyengíthetik, vagy erősíthetik a kiindulási feltételek és az eredmények közötti determinációt. A gyakorlati pedagógiai munka nyelvére lefordítva, mindez azt jelenti, hogy a kedvező feltételek hatását ronthatja a rossz pedagógiai munka, és a kedvezőtlen feltételek hatását javíthatja a jó, pedagógiai munka, ám az a legkevésbé sem lehetséges, hogy a környezeti tényezők objektív hatását csak pedagógiai eszközükkel pótoljuk, vagy semlegesítsük A három rendszeralkotó tényező - a bemenet, a transzformáció, a kimenet kapcsolatából többé-kevésbé meg lehet ítélni a tervezhető fejlesztés kifutási lehetőségeit. A következő alaptípusokat emelhetjük ki: Gáspár László

7 Rendszeralkotó folyamatok
Bemeneti tényezők Pedagógiai transzformációk Kimeneti eredmények A pedagógiai folyamatok"nagytársadalmi" környezete A reáltevékenységek rendszere A nevelési intézmény, pedagógiai állapota A pedagógiai folyamatok „helyi társadalmi" környezete A szándékolt nevelő hatások rendszere A neveltek szociokultúrális állapota A pedagógiai folyamatok (külső és belső) jogi szabályozása Az intézményi légkör A tanulónépesség szociokulturális adottsága A nevelők és a neveltek közötti kapcsolatok A pedagógiai-program Az iskolavezetés pedagógiai tudatossága A nevelőtestület összetétele IKT folyamat-szaktanácsadó, és a kompetenciaterület mentor (IKT mentor-szaktanácsadó) munkája, tudása, alkalmassága IKT folyamat-szaktanácsadó, IKT mentor- szaktanácsadó hatékonysága, módszerei, kapcsolattartása, hitelessége, munkaformái, attitüdje A változások beépítése a rendszerbe, szervezeti kultúrába A dia értelmezéséhez a képzőnek fontos ismernie a képzői kézikönyv 3. modul 5-17 oldalának szempontjait! Gáspár László

8 Külső innovátorok: Fejlesztések támogatása, kísérése
Folyamatszint /IKT folyamat-szaktanácsadó Pedagógiai tevékenység szintjei/Kompetenciamentor Egyéb folyamat-szaktanácsadók Horizontális tanulás/Intézmények közötti kapcsolatok Jó gyakorlatok átvétele

9 Külső innovátorok: Kapcsolattartás Szupervízió Folyamatellenőrzés
Folyamat tanácsadó Kapcsolattartás Monitorozó Szupervízió Folyamatellenőrzés Intézményi szintű diagnosztizálás Helyzetfeltárás Intézményi tudástérkép Erőforrás térkép Kockázatelemzés

10 Helyi innovátorok Intézményvezető, szakmai vezető, projektmenedzsment
Feltételek megteremtése Kapcsolattartás, adaptációs folyamat támogatása Dokumentációs rendszer fejlesztése Produktumok legalizálása

11 Helyi innovátorok: Helyi tanterv Tanmenet Óravázlat
Egyéni fejlesztési terv Mérés, értékelés Eszközválasztás Tanulásszervezés Intézményi alapdokumentumok Konzultáció

12 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!
név Educatio KHT eLearning Igazgatóság Sulinet eTanulás Módszertani és Kompetencia Központ https://lms.sulinet.hu


Letölteni ppt "Intézményfejlesztés és az intézményi innováció jellemzői"

Hasonló előadás


Google Hirdetések