Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az új köznevelési rendszer jellemzői és várható eredményei

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az új köznevelési rendszer jellemzői és várható eredményei"— Előadás másolata:

1 Az új köznevelési rendszer jellemzői és várható eredményei
EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG Pölöskei Gáborné helyettes államtitkár

2 Struktúra: Egyenlő hozzáférési esélyek Infrastrukturális fejlesztések Tartalom: Tartalmi, módszertani fejlesztések Jó gyakorlatok, innovációk elterjesztése pedagógus életpálya rendszere - pedagóguskompetenciák, szakmai fejlődés; Mérés, értékelés; Tanfelügyelet, szaktanácsadás Minőségi oktatás:

3 Egységben Egység Infrastruktúra fejlesztés Folyamatok fejlesztése
Fejlesztés – ágazaton belüli összhang és ágazatok közötti összhang megteremtése a forrásallokáció érdekében Egységben Egység Infrastruktúra fejlesztés Folyamatok fejlesztése Tartalmi fejlesztés

4 Szoftver fejlesztések
2014-ben végzett fejlesztések, illetve fejlesztés alatt álló projektek Nemzeti Közoktatási Portál fejlesztés (OFI); pl. digitális tananyagok KIR fejlesztések (Educatio) pl. több modullal bővült a rendszer Intézmény Adminisztrációs Rendszer fejlesztése kormányzati szándék az állami tulajdonban lévő, egységes rendszer működtetése

5 Pedagógus-továbbképzések

6 Esélyteremtés a minőségi oktatáshoz
Informatika Egységes informatikai infrastruktúra Egyenlő hozzáférési esélyek – internet Egységes informatikai rendszerek - KRÉTA Oktatási anyakönyv Infrastruktúra: Tornaterem, tanuszoda, tanterem építés,bővítés Szaktantermek Mindenki számára elérhető fejlett köznevelési infrastruktúra

7 Esélyteremtés a minőségi oktatáshoz
Tartalom, módszertan: Tartalmi, módszertani fejlesztések - gyakorlati ismeretek, - időkeretek felülvizsgálata Mérés, értékelés; Pedagógus továbbképzések

8 EFOP köznevelési konstrukció tervezetek 2015
3. Prioritás (ESZA) Pedagógiai Oktatási Központ hatékony pedagógus továbbképzési rendszerének fejlesztése Korai iskolaelhagyás csökkentését célzó intézkedések Kisgyermekkori nevelés támogatása A mérés-értékelési- és a vizsga rendszer tartalmi és elektronikus fejlesztése 4. Prioritás (ERFA) Iskolarendszer hatékonyságát és fenntarthatóságát , minőségi oktatás elérését támogató területi fejlesztések Iskoláskorú gyermekek testmozgását javító infrastrukturális fejlesztések Pedagógiai Oktatási Központ hatékony pedagógus továbbképzési rendszerének fejlesztése tervezett keretösszeg: Korai iskolaelhagyás csökkentését célzó intézkedések tervezett keretösszeg 2015: 4 Mrd Ft; teljes keretösszeg: 17 Mrd Ft (1089/2015. (III.3.) Korm.határozat szerint Közép-magyarországi régióra kiterjedő finanszírozás: 1,2 Mrd Ft) Kisgyermekkori nevelés (ovi, családi napközi) támogatása tervezett keretösszeg 2015: 1,7 Mrd Ft; teljes keretösszeg: 3 Mrd Ft A mérés-értékelési- és a vizsga rendszer tartalmi és elektronikus fejlesztése tervezett keretösszeg: 3,56 Mrd Ft Iskolarendszer hatékonyságát és fenntarthatóságát, minőségi oktatás elérését támogató területi fejlesztések tervezett keretösszeg 2015: 20 Mrd Ft; teljes keretösszeg: 60,3 Mrd Ft Iskoláskorú gyermekek testmozgását javító infrastrukturális fejlesztések (tornaterem), átterelés nemzeti költségvetésből: 4,2 Mrd Ft (nem állami fenntartású intézmények is) Emberi Erőforrások Minisztériuma

9 Köznevelési ágazat fejlesztése
Köznevelés hátránykompenzációs és esélyteremtő szerepének erősítése Köznevelés háttérintézményi rendszerének fejlesztése Hatékony és fenntartható iskolarendszer Pedagógiai Oktatási Központok Minőségi, gyakorlat-orientált oktatás támogatása Pályaorien-táció, életpálya-tanácsadás Pedagógus életpálya fejlesztése Digitális kompetencia-fejlesztés Komplex Instrukciós Program (KIP) Végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése Emberi Erőforrások Minisztériuma

10 tudásbeli és személyiség fejlesztés
Szemléletváltás Passzív tanulás Aktív tanulás készen kapott ismeret Kutatás, információ keresés Eszközhasználat Problémamegoldás minimális követelmény elvárás, cél Osztály Egyén frontális osztálymunka személyre szabott fejlesztés Oktató munka Mentor információközlés tudásbeli és személyiség fejlesztés

11 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "Az új köznevelési rendszer jellemzői és várható eredményei"

Hasonló előadás


Google Hirdetések