Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések."— Előadás másolata:

1 A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos

2 A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések megvalósítása Önértékelés Fejlesztések visszamérése Új fejlesztések indítása

3 Előzmények 2006 Önértékelés módszertani képzés Önértékelés szakértői támogatása Önértékelés elvégzése –Fejlesztési területek megfogalmazása Fejlesztési célkitűzések kidolgozása –Intézkedési tervek elkészítése Horizontális tanulás elindítása (5 csoport) Kulcsindikátorok feltöltése (benchmarking) Módszertani kiadvány a fejlesztésekhez

4 A CQAF Modell alkalmazása a szakképző intézményekben Vezetés Folyama- tok Dolgozók irányítása Politika és stratégia Partnerkap- csolatok és erőforrások A tevékeny- ség kulcs indikáto- rai Dolgozói eredmények Vevői eredmények Társadalmi eredmények Innováció és tanulás ADOTTSÁGOK EREDMÉNYEK

5 Jogszabályi háttér  Közoktatási Törvény évi módosítása  Közoktatási Törvény [40. § (10) és (11)] IMIP – nek tartalmaznia kell:  A tervezés, irányítás, vezetés, ellenőrzés, értékelés folyamatait,  a teljes körű intézményi önértékelést,  a fenntartói minőségirányítási rendszerrel való kapcsolatát,  a vezetők és a pedagógusok teljesítmény értékelésének rendjét.  3/2002 OM rendelet [4.§ (1)]  1057/2005 Kormányhatározat (V.31.)

6 A minőségfejlesztés tevékenységei 2007  A minőségfejlesztési terület tevékenységeinek csomópontja az intézményi fejlesztések támogatása:  Intézményi felelősök minőségügyi felkészítése.  Szakértői támogatás biztosítása a fejlesztésekhez.  SZMBK Modell teljeskörű kifejlesztése  Intézmény-hálózatok kialakításának támogatása.  Teljesítményértékelés felmérés, bevezetés előkészítése  Intézkedési tervek megvalósításának mérése.  Benchmarking – 160 indikátorból álló adatbázis novemberi feltöltése, szakértői támogatás  Intézményi pályázat a fejlesztések megvalósításának támogatására

7 Akkreditált pedagógus továbbképzés Minőségügyi módszertani képzés – Önértékelésben megfogalmazott célkitűzésekre épül – A minőségügyi felelősök részvétele – 140 pedagógus helyett 126 – Helyszín: Salgótarján – 40 órás képzés - Tapasztalatok: - Fejlesztések humánerőforrásának tervezése hiányos - A fejlesztések eredményének mérése hiányos

8 CQAF szakképzési modell adaptáció (Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer Modell továbbfejlesztés)  Tapasztalatok feldolgozása  A fejlesztés tartalma:  Külső értékelés kidolgozása  Indikátorok felülvizsgálata  Fenntartói és ágazati szint kidolgozása  A teljes rendszer 2008-tól bevezetése

9 Intézményi célkitűzések megvalósításának szakértői támogatása Intézményenként 48 óra szakértői, tanácsadói támogatás Közbeszerzésben beszerzett 2 szolgáltató közvetlenül az intézményeknél jelentkezik Cél: az intézményi célkitűzések megvalósításának támogatása, a hiányzó kapacitás biztosítása Intézmény és szolgáltató együttműködése - munkaterv Augusztus – november (elszámolás feltételei) Fejlesztések eredményének mérése, indikátorok feltöltése – november !

10 Egymástól tanulás benchmarking  Horizontális tanulás támogatása – 300 e. Ft/intézmény  Intézménycsoportok működtetése, munkaterv  Jó gyakorlatok bemutatása, tapasztalatok megosztása  Együttműködési hálózatok kialakítása  Várt eredmények:  Kapacitások közös használata  Mentorcégek hálózatának kialakítása  Közös tudásbázis működtetése

11 Vezetői és pedagógus teljesítményértékelés  Az intézményekben a teljesítményértékelés eljárásrendjének és szempontsorának elemzése  Dokumentum elemzés - IMIP  Helyszíni szemle – intézményenként 3-4 óra – szakértő és menedzsment együttműködése  A teljesítményértékeléshez szükséges eszközök és módszertan kidolgozása és biztosítása az intézmények számára  A teljesítményértékelés megvalósítását támogató akkreditált továbbképzés kidolgozása.

12 Intézményi pályázat a fejlesztések megvalósításának támogatására  Az intézményekben a fejlesztések költségeinek részbeni finanszírozása:  utiköltség,  Közreműködők tiszteletdíja,  Szakértői tiszteletdíj,  Dologi költségek,  Határidők  Elszámolás

13 Problémák Fejlesztések megvalósításának hatékonysága Minőségügyi team működtetése Horizontális tanulás a minőségügy területén Benchmarking adatbázis feltöltöttsége, használata, egymástól tanulás lehetősége

14 Köszönöm a figyelmet! Menner Ákos  :www.szakma.hu   :


Letölteni ppt "A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések."

Hasonló előadás


Google Hirdetések