Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Project Készítette: Csuprik Zsuzsa, Kosóczki Éva, Varga Viktória, Bujdosó Dóra, Novák Edit, Csige Anna 2008.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Project Készítette: Csuprik Zsuzsa, Kosóczki Éva, Varga Viktória, Bujdosó Dóra, Novák Edit, Csige Anna 2008."— Előadás másolata:

1 Project Készítette: Csuprik Zsuzsa, Kosóczki Éva, Varga Viktória, Bujdosó Dóra, Novák Edit, Csige Anna 2008

2 Sir John Millais: A halott Ophélia, 1852.

3 Millais 1852-ben festett Ophéliája a legismertebb műve. Képének modellje Elisabeth Siddal volt. A lány őrültségét finoman s mégis igen kifejezően hangsúlyozza a környezet, az egymásba fonódó növények megfestésével. Legjobb képein Millais sikeresen egyesíti a felfokozott érzelmeket vagy éppen a romantikus középkorfelfogást a természethű, naturális festésmóddal.

4 A szimbolizmus előzménye: a preraffaeliták A preraffaelitizmus a századközép évtizedében bontakozott ki Angliában, hatása azonban átcsapott a kontinensre is. Néhány intellektuális kérdések iránt fogékony, érzékeny festő, mint William Holman Hunt ( ), John Everett Millais ( ), Dante Gabriel Rossetti ( ) vitái során alakultak ki a közös elvek, és érett meg 1850 körül az egyesülés gondolata, amely a "Pre- Raphaelite Brotherhood" megalapításakor gyakorlattá vált.

5

6 Provokatív kép. Ijesztő belegondolni hogy a fiatalon meghalt lány vízben lebegő hullája a nézőt nem borzasztja el. Természetesnek hat. Pedig halála erőszakos, öngyilkosság áldozata. De mégis nyugodt, szép, lenyűgöző érzést kelt bennünk, hiszem a festő a környezettel befolyásolja érzékletünket. Mindenhol növények, tisztaság, a természet a maga megszokott rendje. Megnyugtatja a szemlélőt, „ hogy minden rendben”, „ennek így kellet lennie”, „ez a normális”…..

7

8 Dekadencia: bomló, hanyatló; a dekadencia jegyeit mutató új műszó, mely Párizsban támadt, mint sok ilyféle műszó, és azt az irányt jelzi, mely korunkat a végelhanyatlás, a decadence korszakának nézi. A D.-iskola párhuzamot húz a régi világ, a római császárság, a pogány világ végelhanyatlása és a mienk közt és sok hasonlót vél lelni mindkét korszakban: vallástalanságot, bölcsészeti csődöt, erkölcsi elzüllést: így a D. iskola csak egy bizonyost, egy lehető célt ismer el: az érzelmet, a szív és az érzékek élvezetét.

9 Dekadens például: az öngyilkosság, félelem, önpusztítás, homoszexualitás…. minden ami a társadalom fejlődését egy bizonyos szemszögből hátráltatja

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31


Letölteni ppt "Project Készítette: Csuprik Zsuzsa, Kosóczki Éva, Varga Viktória, Bujdosó Dóra, Novák Edit, Csige Anna 2008."

Hasonló előadás


Google Hirdetések