Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

 A korszakban egy épületet a rendeltetéstől függetlenül bármilyen stílusban lehetett tervezni.  Követelmény: a választott stílusnak való hű megfelelés.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: " A korszakban egy épületet a rendeltetéstől függetlenül bármilyen stílusban lehetett tervezni.  Követelmény: a választott stílusnak való hű megfelelés."— Előadás másolata:

1  A korszakban egy épületet a rendeltetéstől függetlenül bármilyen stílusban lehetett tervezni.  Követelmény: a választott stílusnak való hű megfelelés.  A történeti korokhoz forduló „neo-stílusok” együttese az eklektika.  Közigazgatási, kormányzati és hivatali épületek, színházak, könyvtárak, egyetemek, múzeumok, kórházak, vasszerkezetű pályaudvarok, kereskedelmi csarnokok, fedett üzletutcák épültek. Opera, Párizs

2  A realizmus első jelentkezése a festészetben a barbizoni iskola fellépése volt.  A szabályok ellen lázadva a természetbe vonultak. Festészetüket a legapróbb részletekre való törekvés jellemzi.  A realizmusban a festők a modern világot, és életet ábrázolták.  Elvetették a vallási, mitológiai és az allegorikus témákat.

3 I.A realizmus kialakulása (az 1820-as, 1830-as évektől az 1850-es, 1860-as évekig)a romantikával együtt az új világábrázolás népszerűsítése a cél II.Az ún. nagyrealizmus (az 1850-es évektől az 1870-es, 1880-as évekig)az új irodalmi irányzatoktól (szimbolizmus, impresszionizmus) elkülönül III.A naturalizmussal versengő, azzal keveredő realizmust - nevezik kritikai realizmusnak (az 1880-as évektől az 1910-es, 1920-as évekig) IV.Az ún. utórealizmus (az 1910-es évektől az 1930-as, 1940-es évekig)kísérlet az avantgárd eszközeinek, tapasztalatainak felhasználására

4  A korszakban egy épületet a rendeltetéstől függetlenül bármilyen stílusban lehetett tervezni.  Követelmény: a választott stílusnak való hű megfelelés.  A történeti korokhoz forduló „neo- stílusok” együttese az eklektika.  Közigazgatási, kormányzati és hivatali épületek, színházak, könyvtárak, egyetemek, múzeumok, kórházak, vasszerkezetű pályaudvarok, kereskedelmi csarnokok, fedett üzletutcák épültek. Opera, Párizs

5

6

7

8 Gustave Coubert Kőtörők (1849)

9 Harmadosztály (1860) Honore Daumier

10 Jean Francois Millet

11 Millet: Kalászszedők Párizs, Louvre

12 Ilja Repin

13 Repin: Hajóvontatók a Volgán Szentpétervár, Russzkij Muzej

14 Repin: Hajóvontatók (1870)

15 Jean-Francois Millet: Kalászszedők 1857 realizmus Párizs, Musée d’Orsay

16

17 Borsos József: Nemzetőr Magyar Nemzeti Galéria

18 Madarász Viktor: Hunyadi László siratása Magyar Nemzeti Galéria

19 Székely Bertalan: Egri nők Magyar Nemzeti Galéria

20 Barabás Miklós: Bittó Istvánné Magyar Nemzeti Galéria

21 Paál László: Út a fontainebleau-i erdőben Magyar Nemzeti Galéria

22 Benczúr Gyula: Buda visszafoglalása Magyar Nemzeti Galéria

23 Munkácsy Mihály: Tépéscsinálók Magyar Nemzeti Galéria

24 Munkácsy Mihály: Apa születésnapja

25 Jean-Baptiste Carpeaux ( )  Francia szobrász, festő és rézkarcoló.rézkarc  Öt évet töltött Rómában, ahol Bernini hatott rá.Bernini  1861-ben visszatért Párizsba, ahol a királyi udvartól több megrendelést kapott.  Portrékat, szobrokat és mitológiai alakokat mintázott.mitológia  Munkássága Auguste Rodin művészetét készítette elő.Auguste Rodin  Legjelentősebb műve: A tánc – a párizsi opera homlokzatán

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50

51


Letölteni ppt " A korszakban egy épületet a rendeltetéstől függetlenül bármilyen stílusban lehetett tervezni.  Követelmény: a választott stílusnak való hű megfelelés."

Hasonló előadás


Google Hirdetések