Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Európai művészet a XVIII –XIX. sz.-ban Klasszicizmus – XVIII. sz.  Felvilágosodás, racionalizmus korszaka  Az antik művészet eszményeit követő stílusirányzat.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Európai művészet a XVIII –XIX. sz.-ban Klasszicizmus – XVIII. sz.  Felvilágosodás, racionalizmus korszaka  Az antik művészet eszményeit követő stílusirányzat."— Előadás másolata:

1 Európai művészet a XVIII –XIX. sz.-ban Klasszicizmus – XVIII. sz.  Felvilágosodás, racionalizmus korszaka  Az antik művészet eszményeit követő stílusirányzat  Mitológiai tematika; történelmi festészet Romantika – a XIX. sz. első fele  A napóleoni korszak utáni restauráció; forradalmak kora  Mozgalmas, érzelmeket kifejező kompozíciók  Misztika, múlt iránti nosztalgia, egzotikum Realizmus – a XIX. sz. közepe  A klasszikus–akadémikus hagyományoktól való elfordulás  a valóság ábrázolása; természethűség idealizálás nélkül

2 A klasszicista építészet Richard Boyle: A Chiswick-ház. London, 1724.

3 Bécs Bécs, Parlament, 1872 –73

4 Robert Smirke: British Museum, London –47

5 A magyar klasszicista építészet Pollack Mihály: Nemzeti Múzeum. Budapest, 1837–1846.

6 Szeged, a Zsótér-ház (1840 – 1866)

7 A romantika neogót építészete Friedrich von Schimdt: Bécsi Városháza 1872 –1883. Bécs, Fogadalmi templom, 1853

8 Neuschwansteini kastély, II. Lajos Bajor Király –1889

9 Klasszicista szobrászat: Antonio Canova Canova: Poalina Bonaparte-Borghese (Venus) Alvó Ariadné. Római szobor

10 Canova: Amor és Psyche

11 Winckelmann: „nemes egyszerűség, csendes nagyság” Bertel Thorwaldsen: Iason; Venus Ferenczy István: Pásztorlányka Kölcsey Ferenc. 1846

12 KLASSZICIZMUS XVIII. század 2. fele, XIX. sz. eleje Antik művészet követése Akadémiai képzés: tökéletes rajztudás; perspektíva: három- dimenziós illúzió; fény-árnyék hatások antik harmónia tan – világos szerkezet, „szigorú”, „hűvös” stílus Heroizmus; politikai eszmények (antik minták) Jacques Louis David. Marat halála

13 David: A Horatiusok esküje

14 David: A szabin nők

15 David: Bonaparte Napolen átkel az Alpokon

16 Francisco Goya Maják az erkélyen. 1807Boszorkányszombat

17 Goya: 1808 május

18 ROMANTIKA – XIX. sz. I. fele A klasszicista akadémikus stílus elvetése A természet, modell utáni rajz helyett/mellett teret nyer a konceptuális művészet Pátosz, érzelmek kifejezése William Blake: angol kora-romantika W. Blake: Elohim megteremti Ádámot (metszet, akvarell) Urizen megteremti a világot (William Blake egyéni mitológiája)

19 Angol kora-romantika Turner: Móló Calais-nál 1803.

20 A romantika festészete. Eugène Delacroix Chopin portréja A Szabadság vezeti a népet

21 Delacroix: Dante bárkája Barabás Miklós. Galambposta

22 Delacroix: Algíri nők Az egzotikumok iránti vonzalom

23 Német romantika – Caspar David Friedrich C. D. Friedrich: Reggel az óriáshegységben

24 C. D. Friedrich: Vándor a ködhegység felett C. D. Friedrich: A Krétasziklák Rügenen. 1818

25 C. D. Friedrich: Holdtöltét néző férfi és nő

26 REALIZMUS – XIX. sz. közepe. Gustave Courbet: A festő műterme A valóság valamennyi jelensége megörökítésre méltó téma

27 Millet: Kalászszedők Jean François Millet – a barbizóni festőiskola A tájkép akadémikus kulissza-jellege helyett valóságos természet, „plein-air” tanulmányok Ideáltípusok helyett köznapi emberek, „fennkölt” témák helyett reális élethelyzetek

28 Millet: Angelus.

29 Manet: Reggeli a szabadban Giorgione: Koncert a szabadban.1509.

30 Edouard Manet: a realizmustól az impresszionizmusig Manet: E. Zola portréja Manet: S. Mallarmé portréja


Letölteni ppt "Európai művészet a XVIII –XIX. sz.-ban Klasszicizmus – XVIII. sz.  Felvilágosodás, racionalizmus korszaka  Az antik művészet eszményeit követő stílusirányzat."

Hasonló előadás


Google Hirdetések