Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

GRAFOLÓGIAI ELŐADÁSOK TÉRSZIMBOLIKA YBL MIKLÓS ÉPÍTÉSTUDOMÁNYI KAR Gyimóthy Gábor Lukács Oktatási Központ www.grafologia.hu.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "GRAFOLÓGIAI ELŐADÁSOK TÉRSZIMBOLIKA YBL MIKLÓS ÉPÍTÉSTUDOMÁNYI KAR Gyimóthy Gábor Lukács Oktatási Központ www.grafologia.hu."— Előadás másolata:

1 GRAFOLÓGIAI ELŐADÁSOK TÉRSZIMBOLIKA YBL MIKLÓS ÉPÍTÉSTUDOMÁNYI KAR Gyimóthy Gábor Lukács Oktatási Központ

2 A grafológia rendszere  Az író személyre ható külső és belső tényezők  Tanult írássztenderd, a grafológiai mérés sztenderdje  Az írás szerkezeti felosztása, az írás statikus és dinamikus elemei  Térszimbolika, dimenziók  Grafológiai szintézis Lukács Oktatási Központ –

3 Dimenziók az írásban  Fel-le mozgás, feszítő, hajlító mozdulat  Jobbra-balra mozgás  Mélység (a papírra eső tollnyomás eredménye)  Idő faktor Vizsgálhatjuk az íráselemek méretét, irányát, alakját, irányultságát  Vertikális irány: igény, szándék, terv  Horizontális irány: megvalósultság, térfoglalás  Tollnyomás: energizáltság, érzelmek, ösztönök  Gyorsaság: általános működési tempó, kontroll, gondolkodás jellege  Eltöltött idő: hol időzünk szívesen? Lukács Oktatási Központ –

4 Mit is vizsgálunk? tömb margók kötésmód Sor irány Sor távolság Szó távolság Betű méret Vonal minőség Kezdő vonal ékezet Vég- vonal Nyomás erősségdőlés Lukács Oktatási Központ –

5 Koch féle farajz térszimbolikája Lukács Oktatási Központ –

6 Koch farajz Instrukció: „Rajzoljon egy gyümölcsfát!” (lombhullató fát). Eszközök: ceruza, papírlap Szerző: Karl KOCH (1948), hivatkozva Emile Juckerre Lukács Oktatási Központ –

7 Térszimbolika Lukács Oktatási Központ – Előzmények: Pulver, Grünwald, Koch, Jung

8 Az írástömb elhelyezkedése  Vegyük elő kézírásunkat és próbáljuk megítélni, hogy hol helyezkedik el az írástömb! Írástömb: az összes írott szöveg  Középen  Balra középen  Balra fent  Balra lent  Jobbra középen  Jobbra fent  Jobbra lent  Középen fent  Középen lent Lukács Oktatási Központ –

9 Térfoglalás  Kis térfoglalás  Nagy térfoglalás Lukács Oktatási Központ – Gátoltság az önkifejezésben Szokásosnál nagyobb kontroll Introverzió Sikerorientáltság, vezető szerepre törekvés Lehetőségek felhasználása Extraverzió

10 Az írástömb elhelyezkedése: középen  Arányosság  Realitás, józanság  Tervek, vágyak, megvalósítás összhangban  Rendezett viszony a múlthoz, jövőhöz  Egészségesen bizakodó, optimista  Lelki egyensúly (ha a sorok nem hullámoznak és nincs dőlésingadozás)  Nagy margókkal: esztétikai érzék, én-kiemelés Lukács Oktatási Központ –

11 Az írástömb elhelyezkedése: balra fent  Anyai dominancia, mely megköti  Zenei, képzőművészeti adottságok  Tudatos passzivitás  Akadályok, gátlások  Féltve őrzött titkok  Szégyellt tudatos emlékek  Fantáziavilágba menekülés Lukács Oktatási Központ –

12 Az írástömb elhelyezkedése: balra középen  Anyai dominancia  Nőies vonások  Párkapcsolatban alárendeltség  Kötődés a múlthoz  Visszafogottság  Introverzió  Én-hangsúlyosság Lukács Oktatási Központ –

13 Az írástömb elhelyezkedése: balra lent  Aszociális ösztönök  Gyermekkori traumák  Túlvédő anyai hatás alól való szabadulás kudarca  Félelem a jövőtől  Bizonytalanság  Érzelmi, kreatív hiányok  Múltba menekülés  Önfejlesztés gátoltsága Lukács Oktatási Központ –

14 Az írástömb elhelyezkedése: jobbra fent  Apai dominancia  Politikai, üzleti adottságok  Alkotóerő, találékonyság  Lendület, energia- befektetése  Erős önérvényesítés  Racionalitás, tudományosság  Rugalmasság Lukács Oktatási Központ –

15 Az írástömb elhelyezkedése: jobbra középen  Apával való azonosulás  Férfias vonások  Női értékek lenézése  Jövő, haladás fontossága  Lendület  Extraverzió  Közösségi beállítódás Lukács Oktatási Központ –

16 Az írástömb elhelyezkedése: jobbra lent  Szociális ösztönök  Apa imádata, szolgálata  Önmagával való elégedetlenség  Jövőre irányultság  Energiavesztés  Építő társas kapcsolatok  Alkalmazkodás  Testkultúra (kultusz) Lukács Oktatási Központ –

17 Az írástömb elhelyezkedése: középen fent  Szellemi irányultság  Tudatosság  Irodalmi kreativitás (jó adottságok mellett)  Kevés szülői élmény  Realitás, stabilitás hiánya  Éretlenség, infantilizmus  Fantáziaműködés  vallásosság Lukács Oktatási Központ –

18 Az írástömb elhelyezkedése: középen lent  Önmagával való elégedetlenség  Korlátozott fantázia  Erős kötődés a gyakorlatias dolgokhoz  Pénz, szexualitás, testiség, kulináris élvezetek előtérbe helyezése  Gyökerek fontossága Lukács Oktatási Központ –

19 Térszimbolika a margókban  Kis felső margó  Kis jobb margó  Nagy bal margó  Kis alsó margó

20 Térszimbolika más írásparaméterekben  A térszimbolika elvét követjük:  a margók  a zóna arányok  a betű alakítások vizsgálatakor is. Lukács Oktatási Központ –

21 Köszönöm a figyelmet! Lukács Oktatási Központ –


Letölteni ppt "GRAFOLÓGIAI ELŐADÁSOK TÉRSZIMBOLIKA YBL MIKLÓS ÉPÍTÉSTUDOMÁNYI KAR Gyimóthy Gábor Lukács Oktatási Központ www.grafologia.hu."

Hasonló előadás


Google Hirdetések