Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vissza Előre Kezdőlap Bezárás Adatok Tervezés és előkészületek Óravázlatok, megjegyzések Tananyag, segédanyagok Értékelés és ellenőrzés Tartalom További.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vissza Előre Kezdőlap Bezárás Adatok Tervezés és előkészületek Óravázlatok, megjegyzések Tananyag, segédanyagok Értékelés és ellenőrzés Tartalom További."— Előadás másolata:

1 Vissza Előre Kezdőlap Bezárás Adatok Tervezés és előkészületek Óravázlatok, megjegyzések Tananyag, segédanyagok Értékelés és ellenőrzés Tartalom További kiegészítő információk Jávácskás, Robotos lapok Tantárgy Életkor, szint Cél Mottó Szoftverek Leírás Szerzők Robotika, mesterséges intelligencia, műszaki érdeklődés év, V., VI. osztály Saját robot tervezése, építése, tesztelése. A kurzus kapcsolódik a éves VII., VIII. osztályos korosztálynak tartott „Az én robotom II.” című kurzushoz, ahol már a saját robot programozása a főcél. „Mi azt javasoljuk, hogy már a gyerekek is tanuljanak a mesterséges intelligenciáról, hogy konkrétabban gondolkodhassanak saját szellemi folyamataikról.” - Seymour Papert, ÉSZRENGÉS LEGO ® Mindstorms ™ Robotics Invention System 2.0 A gyerekek megismerkednek a robotika alapfogalmaival, majd megtervezik megépítik és tesztelik saját robotjukat. Bátfai Erika, DE, Egyetemi Könyvtár Bátfai Norbert, DE, Informatikai Intézet Orvos Edina, Kossuth Lajos Gyakorló Általános Iskola Apagyi Adrienn, Szegedi Zoltán, Arany János Gyakorló Általános Iskola, V. osztályos Az én robotom I. Dokumentumok Az én robotom I.

2 Vissza Előre Kezdőlap Bezárás Adatok Tervezés és előkészületek Óravázlatok, megjegyzések Tananyag, segédanyagok Értékelés és ellenőrzés Tartalom További kiegészítő információk Jávácskás, Robotos lapok Tervezés és előkészületek Szakmai, oktatási, tanulási helyzet: A gyerekek a robotika témában tanultakat a rövid előadások után maguk is kipróbálhatják, aminek során izometrikusan szembesülnek a robotok megépítésének nehézségeivel. A foglalkozást heti egy alkalommal, szakköri formában ajánljuk. Felhasznált tankönyvek: David Jefferis, Gondolkodó gépek, Lilliput Kft., Brian Bagnall, Core LEGO MINDSTORMS Programming, Prentice Hall Az iskolák, iskolai könyvtárak, teleházak a szükséges LEGO ® Mindstorms™ Robotics Invention System 2.0 (RIS 2.0) csomagot pályázati utakon szerezhetnék be. Technikai háttér: Hardver: 1 PC és projektor az előadásokhoz, több RIS 2.0 csomag. Digitális fényképezőgép és kamera az eredmények bemutatásához. Szoftver: Windows XP Dokumentumok Az én robotom I.

3 Vissza Előre Kezdőlap Bezárás Adatok Tervezés és előkészületek Óravázlatok, megjegyzések Tananyag, segédanyagok Értékelés és ellenőrzés Tartalom További kiegészítő információk Jávácskás, Robotos lapok Óravázlatok. A tanár és a diákok gondolatai, megjegyzései A diákok megjegyzései: Dokumentumok Az én robotom I. Óravázlat

4 Vissza Előre Kezdőlap Bezárás Adatok Tervezés és előkészületek Óravázlatok, megjegyzések Tananyag, segédanyagok Értékelés és ellenőrzés Tartalom További kiegészítő információk Jávácskás, Robotos lapok Elektronikus tananyag, oktatási segédanyagok Tananyag: minden foglalkozást rövid vetítés előz meg, az első foglalkozás (jelen pillanatban a próbaóra) vetítését alul csatoltuk. Segédanyagok: a vetítés utáni szerelésnél a gyerekeket a LEGO MindStorms Constructopedia-hoz hasonló aprólékos RobIGOR szerelési segédletekkel támogatjuk, de persze az ettől való eltéréseket, újításokat is bátorítjuk. Dokumentumok Az én robotom I. E-tananyag (A próbaóra vetítése) A próbaóra linkjei

5 Vissza Előre Kezdőlap Bezárás Adatok Tervezés és előkészületek Óravázlatok, megjegyzések Tananyag, segédanyagok Értékelés és ellenőrzés Tartalom További kiegészítő információk Jávácskás, Robotos lapok Értékelés és ellenőrzés Értékelés: az értékelés alapja, hogy az elkészített robot hogyan teljesít valódi életben, azaz a tesztkörnyezetben! Eredmények, diákmunkák: a robotokról készült digitális képek és filmek arról, hogyan üzemelnek a robotok a tesztkörnyezetben. Az én robotom I. RobIGOR 620

6 Vissza Előre Kezdőlap Bezárás Adatok Tervezés és előkészületek Óravázlatok, megjegyzések Tananyag, segédanyagok Értékelés és ellenőrzés Tartalom További kiegészítő információk Jávácskás, Robotos lapok Tantárgy Életkor, szint Cél Mottó Szoftverek Leírás Szerzők Robotika, mesterséges intelligencia, programozás, műszaki és matematikai érdeklődés év, VII., VIII. osztály Saját robot tervezése, építése, programozása és tesztelése. A kurzus kapcsolódik a éves V., VI. osztályos korosztálynak tartott „Az én robotom I.” című kurzushoz, ahol a saját robot építése a főcél. „Mi azt javasoljuk, hogy már a gyerekek is tanuljanak a mesterséges intelligenciáról, hogy konkrétabban gondolkodhassanak saját szellemi folyamataikról.” - Seymour Papert, ÉSZRENGÉS LEGO ® Mindstorms ™ Robotics Invention System 2.0 Java2SDK, leJOS, A gyerekek megismerkednek a programozás alapfogalmaival, majd megtervezik, megépítik, beprogramozás és tesztelik saját robotjukat. Bátfai Erika, DE, Egyetemi Könyvtár Bátfai Norbert, DE, Informatikai Intézet Orvos Edina, Kossuth Lajos Gyakorló Általános Az én robotom II. Dokumentumok Az én robotom II.

7 Vissza Előre Kezdőlap Bezárás Adatok Tervezés és előkészületek Óravázlatok, megjegyzések Tananyag, segédanyagok Értékelés és ellenőrzés Tartalom További kiegészítő információk Jávácskás, Robotos lapok Tervezés és előkészületek Szakmai, oktatási, tanulási helyzet: A gyerekek a programozás témában tanultakat a rövid előadások után maguk is kipróbálhatják, aminek során izometrikusan szembesülnek a robotok viselkedésének beprogramozásának nehézségeivel. A foglalkozást heti egy alkalommal, szakköri formában ajánljuk. Felhasznált tankönyvek: Guilio Ferrari et al., Programming Lego Mindstorms with Java, Syngress Publishing Bátfai Erika, Bátfai Norbert, Fantasztikus programozás (megjelenése folyamatban). Az iskolák, iskolai könyvtárak, teleházak a szükséges LEGO ® Mindstorms™ Robotics Invention System 2.0 (RIS 2.0) csomagot pályázati utakon szerezhetnék be. Technikai háttér: Hardver: Több PC (2-3 fős csapatonként egy), projektor az előadásokhoz, több RIS 2.0 csomag. Digitális fényképezőgép és kamera az eredmények bemutatásához. Szoftver: Windows XP, Java2SDK leJOS, Dokumentumok Az én robotom II.

8 Vissza Előre Kezdőlap Bezárás Adatok Tervezés és előkészületek Óravázlatok, megjegyzések Tananyag, segédanyagok Értékelés és ellenőrzés Tartalom További kiegészítő információk Jávácskás, Robotos lapok Óravázlatok. A tanár és a diákok gondolatai, megjegyzései A robotok programozásának megkezdése egyben az első programozási nyelvvel való megismerkedést is jelenti! Mi a Java nyelvet, a Java platformot választottuk, ennek indoklását részletesen kifejtjük a mellékelt előadás vetítésben. Dokumentumok Az én robotom II. INFO Savaria 2004: Fantasztikus a programozás – tanulók az API világában

9 Vissza Előre Kezdőlap Bezárás Adatok Tervezés és előkészületek Óravázlatok, megjegyzések Tananyag, segédanyagok Értékelés és ellenőrzés Tartalom További kiegészítő információk Jávácskás, Robotos lapok Elektronikus tananyag, oktatási segédanyagok Tananyag: minden foglalkozást rövid PowerPoint vetítés előz meg, ekkor ismertetjük a robotot vezérlő Java példaprogramokat. A gyerekek feladata ezeknek a programoknak a megértése, kipróbálása és továbbfejlesztése. (A programok egyben a Java nyelvbe való bevezetést is szolgálják.) Segédanyagok: a vetítés utáni szerelésnél a gyerekeket a LEGO MindStorms Constructopedia-hoz hasonló aprólékos RobIGOR szerelési segédletekkel támogatjuk, de persze az ettől való eltéréseket, újításokat is bátorítjuk. Továbbá megkapják az előadásban ismertetett – erősen felkommentezett – példa- programokat is, természetesen az újításokat itt is bátorítjuk. Java2SDK – leJOS – Az én robotom II.

10 Vissza Előre Kezdőlap Bezárás Adatok Tervezés és előkészületek Óravázlatok, megjegyzések Tananyag, segédanyagok Értékelés és ellenőrzés Tartalom További kiegészítő információk Jávácskás, Robotos lapok Értékelés és ellenőrzés Értékelés: az értékelés alapja, hogy az elkészített robot hogyan teljesít valódi életben, azaz hogyan boldogul a tesztkörnyezetben! Eredmények, diákmunkák: a vezérelt robotok viselkedéséről készült digitális képek és filmek. Az én robotom II.

11 Vissza Előre Kezdőlap Bezárás Adatok Tervezés és előkészületek Óravázlatok, megjegyzések Tananyag, segédanyagok Értékelés és ellenőrzés Tartalom További kiegészítő információk Jávácskás, Robotos lapok Tantárgy Életkor, szint Cél Mottó Szoftverek Leírás Szerzők Robotika, képfeldolgozás, környezetismeret-földrajz, rajz, irodalom év, V. - VIII. osztály Robotos sci-fi történet, kaland írása, webes képregény elkészítése. A kurzus kapcsolódhat „Az én robotom I., II.” című kurzusokhoz, ahol saját robotok építése, illetve programozása a főcél. „Mi azt javasoljuk, hogy már a gyerekek is tanuljanak a mesterséges intelligenciáról, hogy konkrétabban gondolkodhassanak saját szellemi folyamataikról.” - Seymour Papert, ÉSZRENGÉS LEGO ® Mindstorms ™ Robotics Invention System 2.0 A gyerekek egy a Fantasztikus programozás világába beilleszthető virtuális sci-fi részvilágot teremtenek. A világot leírják, bemutatják: ezekhez a kompozíciókhoz a háztartásban vagy a természetben keresnek megfelelő (vagy alkalmas transzformációk után megfelelő) képi és hangerőforrásokat (ez egy teleprogramozás óra a részleteket illetően lásd a TeleProgramozás mellékletet). Bátfai Erika, DE, Egyetemi Könyvtár Bátfai Norbert, DE, Informatikai Intézet Orvos Edina, Kossuth Lajos Gyakorló Általános Fantasztikus robotok Dokumentumok Fantasztikus robotok

12 Vissza Előre Kezdőlap Bezárás Adatok Tervezés és előkészületek Óravázlatok, megjegyzések Tananyag, segédanyagok Értékelés és ellenőrzés Tartalom További kiegészítő információk Jávácskás, Robotos lapok Tervezés és előkészületek Szakmai, oktatási, tanulási helyzet: A tantárgyi integritás jegyében a foglalkozás keretein belül a gyerekek vizuális nevelését, nyelvi kifejezőképességét fejlesztjük multimédiás eszközök igénybevételével. (Rejtett célunk a környezetvédelmi ismeretek átadása.) A foglalkozást heti egy alkalommal, szakköri formában ajánljuk. Felhasznált tankönyvek: Bátfai Erika, Bátfai Norbert, Fantasztikus programozás (megjelenése folyamatban). Az iskolák, iskolai könyvtárak, teleházak a szükséges LEGO ® Mindstorms™ Robotics Invention System 2.0 (RIS 2.0) csomagot pályázati utakon szerezhetnék be. Technikai háttér: Hardver: több PC (3-4 fős csapatonként egy), projektor az előadásokhoz, több RIS 2.0 csomag. Digitális fényképezőgép, digitális kamera és mikrofon a sci-fi elektronikus képregények elkészítéséhez. Szoftver: Windows XP, képfeldolgozó szoftverek (pl. GIMP, ). Webszerver a sci-fi elektronikus képregények publikálásához. Dokumentumok Fantasztikus robotok

13 Vissza Előre Kezdőlap Bezárás Adatok Tervezés és előkészületek Óravázlatok, megjegyzések Tananyag, segédanyagok Értékelés és ellenőrzés Tartalom További kiegészítő információk Jávácskás, Robotos lapok Óravázlatok. A tanár és a diákok gondolatai, megjegyzései Dokumentumok Fantasztikus robotok

14 Vissza Előre Kezdőlap Bezárás Adatok Tervezés és előkészületek Óravázlatok, megjegyzések Tananyag, segédanyagok Értékelés és ellenőrzés Tartalom További kiegészítő információk Jávácskás, Robotos lapok Elektronikus tananyag, oktatási segédanyagok Segédanyagok: a digitális fényképező és kamera saját szoftverei webszerver GIMP, Dokumentumok Fantasztikus robotok TeleProgramozás (a Fantasztikus Robot ennek a kezdeménye- zésnek a része)

15 Vissza Előre Kezdőlap Bezárás Adatok Tervezés és előkészületek Óravázlatok, megjegyzések Tananyag, segédanyagok Értékelés és ellenőrzés Tartalom További kiegészítő információk Jávácskás, Robotos lapok Értékelés és ellenőrzés Értékelés: az értékelés alapja, hogy az elkészített és a weben publikált képregények milyen keresettséget mutatnak. Eredmények, diákmunkák: a foglalkozások során elkészített webes sci-fi képregények. Fantasztikus robotok


Letölteni ppt "Vissza Előre Kezdőlap Bezárás Adatok Tervezés és előkészületek Óravázlatok, megjegyzések Tananyag, segédanyagok Értékelés és ellenőrzés Tartalom További."

Hasonló előadás


Google Hirdetések