Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

LEGO ® robotok az iskolában A gyakorlati tapasztalatok bemutatása Gilicze Tamás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "LEGO ® robotok az iskolában A gyakorlati tapasztalatok bemutatása Gilicze Tamás."— Előadás másolata:

1 LEGO ® robotok az iskolában A gyakorlati tapasztalatok bemutatása Gilicze Tamás

2 Előzmények…  NE „csak” ügyes felhasználókat képezzünk.  amit tanítunk, az legyen:  korszerű,  érdekes,  nem öncélú,  adjon teret a tanulók kreativitásának.  Legyen a diákoknak lehetőségük megmérettetésre, összehasonlításra  programozói versenyek (szűk réteget érint, matematikából is kiválóak kiváltsága)  Sikerélmény  Kézzelfogható „alkotások”

3 Új kihívások  8 osztályos gimnázium 5-8.évfolyam  előtérbe került az automata elvű Logo programozási nyelv, DE a teknőc a képernyőn marad….  A Lego robotok már „legurulnak” a monitorról!  évfolyam  Számítógéphez kapcsolható mérésadatgyüjtő  Meteorológiai állomás

4 IKT 5. évfolyamon  Informatika oktatási program, Forrás:  Otthonról hozott előnyök és hátrányok  Van otthon számítógép és Internet hozzáférés  Nincs otthon számítógép és Internet hozzáférés  Az iskola és a pedagógus felelőssége  Egészséges felhasználói magatartás kialakítása  Számítógép mellett töltött Idő,  használt alkalmazások.  Testtartás, ergonomikus környezet  Számítógép és Internet legyen eszköz, amit a diák céljai szolgálatába tud állítani  Fontos alapozó időszak  Problémamegoldó gondolkodás  Kreativitás  Együttműködési készség kibontakoztatása

5 Három alappillér  Imagine Logo  Think.com  Robotok

6 Imagine  Diákoknak fejlesztett  multimédiás szerzői rendszer  bármely tantárgyban hasznos segédeszköz  További információk  Sulinet e-Tananyag portál (informatika alportál)informatika alportál  SDT SDT   Az Imagine munkafüzete (a programmal együtt feltelepítésre kerül, az..//imagine/munkafuzet/imagine_munkafuzet.pdf

7

8 Imagine nem csak az informatika szemszögéből  Algoritmusok megtervezése, megfogalmazása (mozgás, rajzolás)  Programok létrehozása, tárolása (Logo programozási nyelv - magyar alapszavak is)  Jól működő, évfolyam számára meghirdetett országos tanulmányi verseny.  Zeneszerkesztő, mozgófilm, animáció,

9 Think.com  Kéretlen levelektől, reklámoktól védett, ellenőrzött tartalmak  Zárt, pedagógusok által felügyelt, nemzetközi oktatási környezet A Világ 47 országából elérhetőek a regisztrált iskolák  Elektronikus postafiók, honlap készítési lehetőség  Együttműködés szűkebb és tágabb környezetben  Önálló és tanórai felhasználásra egyaránt alkalmas  Internetes barangolás, idegen nyelv használat (diák-zsargon megismerése)  gyors kapcsolat teremtés, on-line figyelés (sticky)  Csoportok közötti kommunikáció (vita, ötletbörze, véleménykérés, szavazás, egyszerű lebonyolítása)  A használati feltételek rögzítettek.használati feltételek

10

11 A Lego robot agy test motor érzékelők az agy (=chip) nyomás (érintés) érzékelő a testa motor forrás:

12

13

14 LEGO® MINDSTORMS™

15

16

17

18

19 Kik? Hogyan?  Osztályon belül alakult csoportok (azonos korosztály, kortárs segítők)  Különböző korú gyerekek egy csapatban  Rövid ideig tartó együttműködés (csak egy projekt erejéig)  „jól bevált” csapatösszetétel, kiforrott munkamegosztás  Esélyegyenlőség biztosítása  Fiúk-lányok  Hátrányos helyzetű gyerekek

20

21 Hol? Mivel?  Mennyire eszközigényes?  Általános tanterem  Nagyobb méretű aszal (3-4 gyerek)  Minimum 1 db számítógép (USB csatlakozó)  Lego Mindstorms,(RCX vagy NXT)  Csoportmunkára alkalmas terem az ideális

22

23 Mikor? Milyen keretek között?  Hova illeszkedik?  Informatika óra  Technika óra  Tanítási órán kívül - szakkörön  Hogyan lehet elfogadtatni a bevezetését?  Tantervekhez kapcsolható  Eszközfejlesztési terv  Nemzetközi minták  Az iskolavezetés meggyőzése  Fenntartható fejlődés biztosítása  szülők, gyerekek pozitív visszajelzése  Versenyek, találkozók  FirstLegoLeague (FLL nemzetközi honlap) FirstLegoLeague  FLL OEC (Open European Championship)FLL OEC

24 Problémák és lehetséges megoldások  Heti 1 óra alatt nem fejezhető be a munka   A készletet nem használhatják másik csoportok.  Hosszan elnyúlik egy-egy robot tervezése, megépítése, kipróbálása.  Megoldás: az órák összevonása, tömbösítése  ideális 4 fős csoport, 4 készlet 3 óra egyben  Epochális képzés pl.: egy héten keresztül ezzel foglalkoznak.

25 5letek és hogyan tovább?  Széles körű bevezetés feltételei  Hasonló hazai kezdeményezések összefogása  Legyen (van?) virtuális közösségük az oktatásban Magyarországon is

26 Zárógondolatok  " Az ismeret csak az egyik oldala a megértésnek. A valódi megértés a saját tapasztalatokból származik" -Dr. Seymour Papert-  "A LEGO® MindStorms™ filozófiája az, hogy ne csak megértsd a technológiát, hanem kreatív mestere is legyél neki. Ez történik amikor megtervezed, elkészíted és programozod a saját intelligens találmányodat."

27 Köszönöm a figyelmüket! Gilicze Tamás Batsányi János Gimnázium és Szakközépiskola Csongrád


Letölteni ppt "LEGO ® robotok az iskolában A gyakorlati tapasztalatok bemutatása Gilicze Tamás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések