Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Fantasztikus programozás és LEGO ® robotos, mobilos próbaóra 25 órás Internet Fiesta az Újkerti Könyvtárban Debrecen, 2005 március 17., 14.00-16.30 Bátfai.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Fantasztikus programozás és LEGO ® robotos, mobilos próbaóra 25 órás Internet Fiesta az Újkerti Könyvtárban Debrecen, 2005 március 17., 14.00-16.30 Bátfai."— Előadás másolata:

1 Fantasztikus programozás és LEGO ® robotos, mobilos próbaóra 25 órás Internet Fiesta az Újkerti Könyvtárban Debrecen, 2005 március 17., Bátfai Erika, Bátfai Norbert, RoadShow

2 A Jávácska kezdeményezés 2000, Elindul a Jávácska projekt, cél: ismeretátadás 2002, Egy ITEM pályázat keretében felkarolja a Debreceni Egyetem Egyetemi és Nemzeti Könyvtára, az új cél: szórakoztatás és mellesleg ismeretátadás 2003, Tartalomfejlesztés, tapasztalatgyűjtés 2004, A kezdeményezés népszerűsítése: Jávácska vortál, linkcserék...; cikkek: eVilág, Debreceni TV, MTV Böngésző…; konferenciák: I. Jávácska konferencia – Debrecen, INFO Savaria - Szombathely, INFO Éra – Békéscsaba, II Jávácska konferencia – Budapest, Jávácska RoadShow… 2005, Most itt vagyunk és lépünk az oktató játékok felé, például a Hangya- társadalmak (MMO RTS hibrid)

3 A kezdeményezés eszméje Újdonságok visszaforgatása az oktatásba Ismeretterjesztés, figyelemfelhívás Hozzájárulás a fejlődés sebességének fokozásához Minél fiatalabb életkor (általános illetve középiskolai) Miért regénysorozat? Kezdetben volt a füzet koncepció… Majd a gyerekek visszacsatolásai felvetették a regény ötletét A napjainkban népszerű kalandregények (mint például J. K. Rowling: Harry Potter) pedig bíztatást adtak, hogy az érdeklődők olvasnak

4 Fantasztikus programozás sorozat Fantasztikus Programozás I., avagy Barát Virág naplója Fantasztikus Programozás II., avagy Lábrády Márió naplója Fantasztikus Programozás III., avagy Fazekas Igor naplója Fantasztikus Programozás IV., avagy Barát Noémi naplója Fantasztikus Programozás V., avagy Goldenger Abigél naplója Lábrády Márió, a Kék Föld csillaghordozó kapitánya RobIGOR fejlesztése és kalandjai RobÉMI csevegő robot fejlesztése és kalandjai Goldenger Abigél, a tesi-csapat kapitánya Kész: letölthető a vortálról, illetve megrendelhető

5 Fantasztikus programozás sorozat Fantasztikus Programozás I., avagy Barát Virág naplója Minden megyei könyvtárban kölcsönözhető! Forrás:http://www.clib.dote.hu/javacska/weba/ (júliustól-novemberig)http://www.clib.dote.hu/javacska/weba/

6 A hordozó A hordozó: a sci-fi történet A tudásanyag: OO programozás bevezetés Az oktatási anyagot a sci-fi történetre, mint egyfajta hordozó jelre ültettük rá.

7 Barát Virág naplója A hordozó: a sci-fi történet dec. 4. „igen értelmes” jelek a Tejútrendszer egyik spirálkarjának belső pereméről A jelek forrása a Barát ikerpár, Virág és Noémi A földönkívüli tanárok egy egész várost rendeznek be, ez Nagyatom Az első kilenc hét kalandjai az iskolában Ja, a gyerekek megmentenek egy világot!

8 A tudásanyag Az elsődlegesen átadott (felépített) alapfogalmak: – OO alapfogalmak, osztály - objektum - öröklődés – program - programozás - hálózat További fogalmak: , levelezési lista, kriptográfia, protokoll, csomagkapcsolás, TCP/IP, WWW, kliens-szerver modell, feromon nyom követése.

9 Forma Blog A főhős(nő) saját gondolatai Házi feladatai Tanárok anyagai Mesék Feladatok Ábrák

10 Hivatkozott programok Bitmanó határozó, mentor bitmanók Az érdeklődés felkeltése: Mobiltelefonos programok Fraktálos programok Szimulációs biológiai programok Mobil robot programok

11 Kapcsolódó programok

12 A feladatok Az apróbb feladatok mellett néhány nehezebbet külön is kiemeltünk, ezek megoldása önálló elmélyülést vagy csoportos munkát kíván. Céljuk, hogy megoldásuk igénye rávegye az olvasót a közösséggel való sikeres együttműködésre (például levelezési lista vagy mentor bitmanó). Jávácska levelezési lista:

13 Jávácska vortál Jávácska = a könyvek + a vortál A vortál = az oktatási tartalom + a közösségi élet

14 Jávácska platform Ábraötlet: java.sun.com

15 Összefoglalás Jávácska születése IHM-OM ITEM pályázat Teljesítés, tartalomfejlesztés Népszerűsítés, közösségépítés Továbblépés, partner keresés Kiemelések Saját gyermekcsoport, Jávácska találkozók Jávácska szakkör MOTOROLA eszköztámogatás Kronológia

16 Irányok 2005-ben Könyvtár: Jávácska vándor foglalkozások, Jávácska RoadShow, Informatika: oktatási anyag tartalomtámogatás Játék: HANGYA TÁRSADALMAK (MMO RTS hibrid) Könyv: Fazekas Igor naplója (LEGO ® Mindstorms ™ robot építés) Pályázunk, partnereket keresünk! Reméljük Ön is érdeklődik:

17 Fantasztikus programozás és LEGO ® robotos, mobilos próbaóra RobIGOR T610 RobIGOR 621 RobIGOR 810

18 LEGO ® Mindstorms ™ Robotics Invention System Agya Teste Érzékelői Motorjai

19 LEGO ® Mindstorms ™ Robotics Invention System

20 LEGO ® robotok Java programozása, Technikai beállítások:

21 LEGO ® robotok Java programozása, Robotos foglalkozások szakköri lap: Szekvencia, iteráció, szelekció

22 LEGO ® robotok Java programozása, Robotos foglalkozások szakköri lap: Osztály, objektum interfész

23 A feladat Előre! Akadály! Hátra! Fordulj! Előre! 1 2 Akadály A bal oldali érzékelő, a jobb oldalira viselkedjen szimmetrikusan A josx.robotics csomaggal a megfelelő három viselkedés: Akadály Előre megy Elkerül balraElkerül jobbra

24 Kiegészítők: pl. VISION COMMAND ™

25 Mobil láncok és gyöngyök Jávácska terminológiájában a mobiltelefonos Java program egy lánc, amire a program képernyőit, mint egyfajta gyöngyöket fűzzük fel. Minden gyöngy meg tudja mondani magáról, hogy ő ki után következik és, hogy ő utána ki következik. Íme egy egyszerű eset: START STOP

26 Medalion lánc – azaz családi képeket fűzzünk fel! A Jávácska API megmondja, hogy képeket a VaszonGyongy gyöngyre tudunk rajzolni, ezért saját gyöngyeinket ebből az osztályból származtatjuk, ez lesz a KepGyongy saját osztályunk (letölthető a vortálról). START STOP Tervezés

27 J2ME foglalkozások szakköri lap: Most: A Sun J2ME Wireless Toolkit használata A javacska csomag A Kepek progi Hogyan kezdjük? Fejlesztés

28 A Jávácska csomag és a példák használata J2ME foglalkozások szakköri lap: Most: A Sun J2ME Wireless Toolkit használata A javacska csomag (a javacska könyvtár tartalma) A Kepek progi (a KepekLanc.java és a KepGyongy.java ) Fejlesztés Medalionos láncunk elkészítéséhez tehát a Kepek példát használjuk fel, vegyük észre, hogy tk. csak a képeket csereljük le benne a sajátjainkra és ennek megfelelően módosítjuk majd láncunk forrását!

29 Programozás – a lánc Fejlesztés

30 Programozás – a gyöngy Fejlesztés

31 Tesztelés

32 További programok A Jávácska vortálon a Jávácska platformnak megfelelően további oktatási segésanyagokat talál asztali gépek és Internetes irányban is.

33 Kérdések és válaszok 25 órás Internet Fiesta az Újkerti Könyvtárban Debrecen, 2005 március 17., Bátfai Erika, Bátfai Norbert,

34 Források A II. Jávácska konferencia Bátfai Erika, A Jávácska projekt Bátfai Norbert, Fantasztikus programozás c. előadások Bátfai Mária Erika, Bátfai Norbert: Fantasztikus programozás I., DEENK,

35 Bátfai Erika, Bátfai Norbert: Fantasztikus programozás és LEGO® robotos, mobilos próbaóra a 25 órás Internet Fiestán az Újkerti Könyvtárban Munkaverzió: leJOS, Java for the RCX, leJOS tutorial, David J. Barnes, Teaching Introductory Java through LEGO MINDSTORMS Models, ACM SIGCSE 2002, Szövegszerkesztő: XEmacs,


Letölteni ppt "Fantasztikus programozás és LEGO ® robotos, mobilos próbaóra 25 órás Internet Fiesta az Újkerti Könyvtárban Debrecen, 2005 március 17., 14.00-16.30 Bátfai."

Hasonló előadás


Google Hirdetések