Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

EGÉSZSÉGNAPEGÉSZSÉGNAP 2008.02.22. Dévaványa. Egészségmegőrzés Táplálkozás Mozgás Tisztálkodás Lelki harmónia –Kapcsolatok: család és barátok –Kikapcsolódás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "EGÉSZSÉGNAPEGÉSZSÉGNAP 2008.02.22. Dévaványa. Egészségmegőrzés Táplálkozás Mozgás Tisztálkodás Lelki harmónia –Kapcsolatok: család és barátok –Kikapcsolódás."— Előadás másolata:

1 EGÉSZSÉGNAPEGÉSZSÉGNAP Dévaványa

2 Egészségmegőrzés Táplálkozás Mozgás Tisztálkodás Lelki harmónia –Kapcsolatok: család és barátok –Kikapcsolódás

3 Táplálkozás - vitaminok Vízben oldódó vitaminok B1-vitamin (tiamin) B2-vitamin (riboflavin) B3-vitamin (niacin) B5-vitamin (pantoténsav) B6-vitamin (piridoxin) B7-vitamin (biotin) B8-vitamin (kolin) B9-vitamin (inozitol) B10-vitamin (PABA) B12-vitamin (kobalamin) Bioflavonoidok (P-vitamin, rutin)Bioflavonoidok (P-vitamin, rutin) C-vitamin (aszkorbinsav) Folsav Zsírban oldódó vitaminok A-vitamin (retinol) D-vitamin (kalciferol) E-vitamin (tokoferol) F-vitamin (linolsav) K-vitamin (fillokinon)

4 B vitamin Idegrendszer védője vérképzés, anyagcsere segítője nyálkahártyák épségét védi Sok van: zöldségek,gyümölcsök gabonafélék –elsősorban teljes kiőrlésű, tehát barna liszt, kenyér, müzli, csírák élesztő, tejtermékek, húsok, belsőségek, tojás

5 C vitamin Csont és erek megóvása Betegségek megelőzése Sok van: Paprika Citrus félék Bogyós gyümölcsök – málna, ribizli… Leveles zöldségek / petrezselyem, káposztafélék

6 Folsav – B 4 vitamin Vérképzéshez, erek épsége fejlődési rendellenességek megelőzése Sok van: Zöld színű leveles zöldségekben –Sóska, spenót, brokkoli Tojássárgája, máj búzacsíra

7 A vitamin Szem és a bőr doktora Sok van: máj, tojássárga, hal, tej, vaj, sajt, tejszín Karotinból készíti a szervezet – az sok van zöldségekben és gyümölcsökben: sárgaréparépa, sütőtök, sárgabarack stb

8 D vitamin Kalcium és foszfor beépülését segíti – fogak, csontok Elővitaminja van: tejtermékek, máj, tojássárgája, halmáj, gomba a szervezet napfény hatására készít belőle D vitamint!

9 E vitamin Sejtöregedés lassítása – „fiatalon tart” Hormonok működéséhez Sok van: növényi olajok, olajos magvak / dió, mogyoró, tökmag, napraforgó stb/ húsok, halak tojássárga

10 K vitamin Vérzékenység és véralvadási zavarok ellen véd Segíti a kalcium csontba beépülését Sok van: Káposztafélék Tej és sajt Máj Búzakorpa, zabpehely

11 Ha változatosan táplálkozol, akkor minden vitaminból eleget eszel.

12 Vitaminpótlás? Betegség utáni lábadozás, bizonyos életkorokban, élethelyzetekben kúraszerűen szedhető. Egyszerre csak egyfélét, nehogy túladagolás következzen be! Folyamatosan nem jó szedni.

13 Fogaid épen tartásához is fontos a megfelelő táplálkozás. A jó emésztés érdekében mindent rágj meg alaposan! Ezzel erősíted a fogaidat is.

14 A fogak felszínét kemény zománc borítja. A savas ételek a fogzománcot fellazítják, evés után az ételmaradékokat bontó baktériumok is savat termelnek, ez is megtámadja a fog felszínét. Ha a fogzománc sérül lyuk keletkezik, szuvasodik a fog. A rossz fogakkal nem tudunk jól rágni, és a fogfájás is kellemetlen. A helyes fogmosással megőrízzük a fogaink épségét.

15 Fogápolás Kisgyereknek kis fogkefe, nagy gyereknek nagyobb, felnőttnek nagy méretű. 3 havonta, vagy a sörték szétállásakor cserélni - betegség után is ajánlott a cseréje. Fluoridos fogkrém erősíti a fogzománcot. Naponta többször –de legalább kétszer. Étkezés után perc teljen el!

16 Ha nem tudsz fogat mosni Cukormentes rágógumit rághatsz 10 max.15 percig Fejezd be az étkezést fogbarát étellel: tej, sajt, nyers zöldség darabok! Evés után tisztavízzel öblítsd ki a szád!

17 1.A fog külső oldalán apró körkörös dörzsölés, 2.utána függőleges sepregetés 3.Ugyanez a fogak belső oldalán 4.Fogak rágófelszínének átdörzsölése 5.A nehezen hozzáférhető, hátsó fogakat még egyszer 6.Nyelv megtakarítása Legalább 3 perc!

18 NE FÉLJ! NEM BÁNT! Rendszeresen ellenőríztesd fogaidat a fogorvossal!

19 Meg lehet kóstolni a teljes kiőrlésű és búzacsírás lisztből készült süteményeket. Lehet vérnyomást méretni. A felnőttek, nagyobb gyerekek megmérethetik a testzsírarányukat. A felnőttek a tesztlap kitöltésével értékes tárgyakat nyerhetnek – a sorsolás májusban lesz. Várjuk a kérdéseket!


Letölteni ppt "EGÉSZSÉGNAPEGÉSZSÉGNAP 2008.02.22. Dévaványa. Egészségmegőrzés Táplálkozás Mozgás Tisztálkodás Lelki harmónia –Kapcsolatok: család és barátok –Kikapcsolódás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések