Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A drámapedagógia hatása a lisszaboni kulcskompetenciákra Cziboly Ádám „Az Európai Bizottság támogatást nyújtott ennek a projektnek a költségeihez. Ez a.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A drámapedagógia hatása a lisszaboni kulcskompetenciákra Cziboly Ádám „Az Európai Bizottság támogatást nyújtott ennek a projektnek a költségeihez. Ez a."— Előadás másolata:

1 A drámapedagógia hatása a lisszaboni kulcskompetenciákra Cziboly Ádám „Az Európai Bizottság támogatást nyújtott ennek a projektnek a költségeihez. Ez a közlemény a szerző nézeteit tükrözi, és az Európai Bizottság nem tehető felelőssé az abban foglaltak bárminemű felhasználásért.”

2 A kutatás összefoglalása 2009-ben indul, két éves időtartam a nyolc ún. "lisszaboni kulcskompetencából" ötnél vizsgálja, hogy a dramatikus tevékenységek az oktatásban milyen hatást fejtenek ki a fiatalok tudására, készségeire és attitűdjeire. EU által támogatott projekt tizenkét partner részvételével Heterogén, robosztus minta kvantitatív és kvalitatív eredmények összesen nyolc forrásból

3 Konzorcium tagjai Consortium leader: Hungary: Káva Theatre in Education Company (Káva Kulturális Mûhely) Consortium members: Netherlands: Foundation Leesmij Poland: University of Gdansk (Uniwersytet Gdanski) Romania: Sigma Art Foundation (Fundatia Culturala Pentru Tineret Sigma Art) Slovenia: Taka Tuka Club (Durštvo Taka Tuka) United Kingdom: Big Brum Theatre in Education Co. Ltd. Associate partners: Czech Republic: Charles University, Prague Norway: Bergen University College (Hogskolen i Bergen) Palestine: Theatre Day Productions Portugal: Technical University of Lisbon (Universidade Técnica de Lisboa) Serbia: Center for Drama in Education and Art CEDEUM (Centar za dramu u edukaciji i umetnosti) Sweden: Culture Centre for Children and Youth in Umea (Kulturcentrum för barn och unga)

4 A vizsgált kulcskompetenciák Anyanyelvi kommunikáció Tanulás tanulása Vállalkozás és kezdeményezőkészség Szociális és állampolgári kompetencia Kulturális önkifejezés

5 Az öt kulcskompetencia és a gyerekek változása Diák önbeszámoló Tanár megfigyelés Objektív megfigyelők Független szakértők értékelése Programvezető önértékelése A vizsgált programok tulajdonságai Tanítási színház és dráma szakértők ország- értékelése Egyedi kvalitatív kutatások

6 Az adatbázis 4,475 diák: 12 ország, 111 drámaprogram és kontroll csoportok mért változó / diák pontosan 4,833,000 cellányi adat Többszázezer kapcsolat, interakció – a lehetséges elemzések száma csaknem tízmilliós nagyságrendű Az első statisztikai output fájl 1,23 GB Az első kiadvány 128 oldal, és ez kevesebb, mint az adatbázisban rejlő lehetőségek 0,1 %-a Több tucat publikáció lehetősége Aranybánya / „DNS minta” Most csak a kulcsfontosságú eredményekre fókuszáltunk

7 Közvetítő (mediátor) hatások... Kontroll csoportok 1 KULTÚRÁK Személyközi, interkulturális és szociális kompetenciák, állampolgári kompetencia Vállalkozói készség Kulturális kifejező- készség Moderátor hatások Kísérleti csoportok 1 ORSZÁG 1ORSZÁG 2 Kísérleti csoportok 2 Kontroll csoportok 2 Anyanyelvi kommunikáció A tanulás tanulása

8 Kontroll csoportok Minimum160 fő legalább 8 csoportból / osztályból Kísérleti csoportok Minimum160 fő legalább 8 csoportból / osztályból MINTÁK AZ EGYES ORSZÁGOKBAN Egyalkalmas Minimum 80 fő legalább 4 csoportból / osztályból Folyamatos Minimum 80 fő legalább 4 csoportból / osztályból Egyalkalmas Minimum 80 fő legalább 4 csoportból / osztályból Folyamatos Minimum 80 fő legalább 4 csoportból / osztályból ÉLETKOR: éves fiatalok A kísérleti és a kontroll csoportok ugyanabból az iskolából vagy hasonló környezetből

9 Kompetenciák input 2009 szept.-okt. Kompetenciák output 2010 jan. Folyamatos tevékenység (közben téli szünet) 2009 szeptember január 4 hónapos longitudinális mérés (legalább 10 alkalom) Kompetenciák input 2 héttel a foglalkozás előtt Kompetenciák output 2 héttel a foglalkozás után egyalkalmas drámamunka 2009 október és 2010 január között Rövid (1 hónapos) longitudinális mérés IDŐ

10 Kulcseredmények tanáraik értékelése szerint minden szempontból jobb teljesítményt nyújtanak; magabiztosabbak azokban a feladatokban, ahol olvasniuk kell, vagy meg kell érteniük valamit; magabiztosabban kommunikálnak; inkább tartják kreatívnak önmagukat; jobban szeretnek iskolába járni; nagyobb örömüket lelik az iskolai feladatokban; jobban oldják meg a problémákat; hatékonyabban küzdenek meg a stresszel; szignifikánsan toleránsabbak a kisebbségekkel és az idgenekkel; aktívabb állampolgárok;

11 nagyobb érdeklődést mutatnak a választások iránt minden szinten; jobban hajlanak arra, hogy részt vegyenek a közösségeket érintő ügyekben; empatikusabbak: figyelembe veszik a többi embert is; inkább képesek arra, hogy nézőpontot váltsanak; kezdeményezőbbek és vállalkozóbb kedvűek; inkább gondolnak a jövőjükre, és több tervük is van a jövőjükkel kapcsolatban; sokkal szívesebben vesznek részt bármilyen nemű művészeti vagy kulturális tevékenységben, nemcsak az előadóművészetek, de az írás, a zeneszerzés, a filmezés, a kézművesség terén is, és szívesebben jelennek meg mindenféle művészeti vagy kulturális eseményen;

12 több időt töltenek az iskolában, több időt töltenek olvasással, házi munkával, játékkal, beszélgetéssel, többet vannak együtt családtagjaikkal, inkább gondoskodnak fiatalabb testvéreikről. Ugyanakkor kevesebb időt töltenek tévénézéssel és számítógépes játékokkal; többet tesznek családjukért, inkább vállalnak részmunkaidős állást, és több időt töltenek alkotó tevékenységekkel, akár egyedül, akár csoportosan. Gyakrabban járnak színházba, kiállításokra, múzeumba és moziba, gyakrabban kirándulnak és bicikliznek; gyakrabban válnak osztályukban meghatározó személyiségekké; jobb a humorérzékük; jobban érzik magukat otthon.

13 Figyelem! Ez egy nagyon leegyszerűsített vezetői összefoglaló a nagy átlagon megfigyelhető különbségeket mutatja a valóságban a kép sokkal árnyaltabb (lehet és kell is árnyalni)

14 Relevancia Eddigi felmérések (pl. PISA) Eddigi drámapedagógiai kutatások Szakpolitika

15 A kutatás eredményeinek hasznosulása Education Resource Green Paper Okt. 25. konferencia Brüsszelben az Európai Parlamentben a döntéshozók számára Eddig elért hatás (két hét alatt) ezen anyagok tizenkét nyelvre történő lefordítása és terjesztése konferencia 13 városban Egyéni felhasználási lehetőségek a partnerországokban

16 További információ December :00-18:00 Nemzeti Színház

17 Cziboly Ádám mobil: 20 / © DICE Project (Danis Ildikó, Varga Attila, Cziboly Ádám) Az előadásban ismertetett kutatási design nemzetközi szerzői jogvédelem alatt Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A drámapedagógia hatása a lisszaboni kulcskompetenciákra Cziboly Ádám „Az Európai Bizottság támogatást nyújtott ennek a projektnek a költségeihez. Ez a."

Hasonló előadás


Google Hirdetések