Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hogyan hat a dráma a kulcskompetenciákra? SZNTOT 2009. április 2. „Az Európai Bizottság támogatást nyújtott ennek a projektnek a költségeihez. Ez a közlemény.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hogyan hat a dráma a kulcskompetenciákra? SZNTOT 2009. április 2. „Az Európai Bizottság támogatást nyújtott ennek a projektnek a költségeihez. Ez a közlemény."— Előadás másolata:

1 Hogyan hat a dráma a kulcskompetenciákra? SZNTOT április 2. „Az Európai Bizottság támogatást nyújtott ennek a projektnek a költségeihez. Ez a közlemény a szerző nézeteit tükrözi, és az Európai Bizottság nem tehető felelőssé az abban foglaltak bárminemű felhasználásért.”

2 A kutatás összefoglalása 2009-ben indul, két éves időtartam a nyolc ún. "lisszaboni kulcskompetencából" ötnél vizsgálja, hogy a dramatikus tevékenységek az oktatásban milyen hatást fejtenek ki a fiatalok tudására, készségeire és attitűdjeire. EU által támogatott projekt hat konzorciumi partner részvételével statisztikailag érvényes és megbízható, kvantitatív és kvalitatív eredmények

3 Konzorcium tagjai Consortium leader: Hungary: Káva Theatre in Education Company (Káva Kulturális Műhely)Káva Theatre in Education Company (Káva Kulturális Műhely) Consortium members: Netherlands / Gaza Strip: Stichting JJ Theatre Days Poland: University of Gdansk (Uniwersytet Gda?ski) Romania: Sigma Art Foundation (Fundatia Culturala Pentru Tineret Sigma Art) Slovenia: Taka Tuka Club (Durštvo Taka Tuka) United Kingdom: Big Brum Theatre in Education Co. Ltd. Associate partners: Norway: Bergen University College (Hogskolen i Bergen) Portugal: Technical University of Lisbon (Universidade Técnica de Lisboa) Serbia: Center for Drama in Education and Art CEDEUM (Centar za dramu u edukaciji i umetnosti) Sweden: Cultural Centre for Children and Youth (Kulturcentrum för barn och unga)

4 A vizsgált kulcskompetenciák Anyanyelvi kommunikáció Tanulás tanulása Vállalkozás és kezdeményezőkészség Szociális és állampolgári kompetencia Kulturális önkifejezés

5 Mik azok a lisszaboni kulcskompetenciák? Az Európai Bizottság ajánlása Az Élethosszig tartó tanulás átfogó stratégia része Minden kompetenciának három szintje van: -Tudás -Készségek -Attitűdök Komplex, átfogó definíciók, teljesen új szemlélet

6 Egy példa: Vállalkozás és kezdeményezőkészség A vállalkozói kompetencia az egyén azon képességére utal, hogy elképzeléseit meg tudja valósítani. Ide tartozik a kreativitás, az innováció és a kockázatvállalás, valamint annak képessége, hogy az egyén célkitűzései érdekében terveket készít és visz véghez. Ez mindannyiunk számára támogatást nyújt a mindennapok során otthon és a társadalomban, az alkalmazottakat segíti a munkájuk során, és képessé teszi őket arra, hogy megragadják a lehetőségeket, valamint képezi az olyan speciálisabb készségek és tudás alapját, amelyre a vállalkozóknak a társadalmi vagy kereskedelmi tevékenységükhöz szükségük van.

7 Átfogó kutatás A kutatás során a dramatikus tevékenységek több fajtáját is vizsgáljuk (színházi nevelési program, tanítási dráma, gyermek- és diákszínjátszó csoport). A kutatás eszköztára a kvantitatív és kvalitatív módszertan széles arzenálját vonultatja fel az önbeszámolóktól a strukturált csoportmegfigyeléseken át a mélyinterjúig.

8 A kutatás eredményeinek hasznosulása Nemzetközi publikációk Európai Oktatási Csomag Green Paper (ajánlás) ezen anyagok tizenegy nyelvre történő lefordítása és terjesztése konferencia minden partnerországban zárókonferencia Brüsszelben a döntéshozók számára Egyéni felhasználási lehetőségek a partnerországokban

9 ... Kontroll Csoport_1 KULTÚRÁK q1 q2 Kompetencia6 Szociális Kompetenciák Kompetencia7 Vállalkozói Kompetencia Kompetencia8 Kulturális Kompetencia Kutatási Csoport_1 ORSZÁG_1ORSZÁG_2 Kutatási Csoport_2 q1 Kontroll Csoport_2 Kompetencia1 Anyanyelvi Kommunikáció Kompetencia5 A tanulás tanulása

10 ... Kontroll Csoport_1 KULTÚRÁK q1 q2 Kompetencia1 Anyanyelvi Kommunikáció Kompetencia5 A tanulás tanulása Kompetencia6 Szociális Kompetenciák Kompetencia7 Vállalkozói Kompetencia Kompetencia8 Kulturális Kompetencia Moderátor változók Kutatási Csoport_1 ORSZÁG_1ORSZÁG_2 Kutatási Csoport_2 q1 Kontroll Csoport_2 Kompetencia1 Anyanyelvi Kommunikáció Kompetencia5 A tanulás tanulása

11 ... Kontroll Csoport_1 KULTÚRÁK q1 q2 Kompetencia1 Anyanyelvi Kommunikáció Kompetencia5 A tanulás tanulása Kompetencia6 Szociális Kompetenciák Kompetencia7 Vállalkozói Kompetencia Kompetencia8 Kulturális Kompetencia Moderátor változók Kutatási Csoport_1 ORSZÁG_1ORSZÁG_2 Kutatási Csoport_2 q1 Kontroll Csoport_2 Kompetencia1 Anyanyelvi Kommunikáció Kompetencia5 A tanulás tanulása Kontroll változók

12 Mediátor változók... Kontroll Csoport_1 KULTÚRÁK q1 q2 Kompetencia1 Anyanyelvi Kommunikáció Kompetencia5 A tanulás tanulása Kompetencia6 Szociális Kompetenciák Kompetencia7 Vállalkozói Kompetencia Kompetencia8 Kulturális Kompetencia Moderátor változók q3 q4 Kutatási Csoport_1 ORSZÁG_1ORSZÁG_2 Kutatási Csoport_2 q1 Kontroll Csoport_2 Kompetencia1 Anyanyelvi Kommunikáció Kompetencia5 A tanulás tanulása Kontroll változók

13 Kvantitatív elemek Gyerekek önbeszámoló Tanárok megfigyelése Strukturált csoportmegfigyelés Programvezetők önértékelése Külső szakértők értékelése

14 Kvalitatív elemek Strukturált csoportmegfigyelés Programvezetők önértékelése Külső szakértők értékelése Európai szakértők beszámolói Önálló kvalitatív kutatások az egyes országokban

15 Öt kulcs- kompetencia, moderátor és mediátor változók Önbeszámoló Tanárok megfigyelése Csoport- megfigyelés Külső szakértő értékelése Programvezetők önértékelése Vizsgált dramatikus tevékenységek tulajdonságai Európai szakértők beszámolói Önálló kvalitatív kutatások az egyes országokban

16 Kompetenciák INPUT Kompetenciák OUTPUT FOLYAMATOS DRÁMAMUNKA CSOPORTMEGFIGYELÉS EGYSZER TÖBB HÓNAPOS LONGITUDINÁLIS DIZÁJN Kompetenciák 2 HÉTTEL ELŐTTE Kompetenciák 2 HÉTTEL UTÁNA EGYSZERI ALKALOM Pl. TIE CSOPORT- MEGFIGYELÉS EGY HÓNAPOS LONGITUDINÁLIS DIZÁJN IDŐ min. 2*4 csoport, min. 2*80 fő / ország

17 Ami most zajlik: fordítások & pilot A kutatás nyitott, várjuk résztvevők jelentkezését! Felhívás, csatlakozás nyáron Adatfelvétel: szeptember – január További információk:

18 Cziboly Ádám mobil: 20 / iroda: Marczibányi tér © DICE Project (Danis Ildikó, Varga Attila, Cziboly Ádám) Az előadásban ismertetett kutatási design nemzetközi szerzői jogvédelem alatt Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Hogyan hat a dráma a kulcskompetenciákra? SZNTOT 2009. április 2. „Az Európai Bizottság támogatást nyújtott ennek a projektnek a költségeihez. Ez a közlemény."

Hasonló előadás


Google Hirdetések