Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaLaura Kissné Megváltozta több, mint 9 éve
1
Támogatási kérelem feldolgozás a digitalizáció évtizedében
Wellisch Péter IIER fejlesztési vezető Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal
2
Társadalmi és technikai feltételek
A 21-edik század elejére nőtt fel, és került döntéshozói pozícióba az a generáció, amelyik már csak elbeszélésekből ismeri, hogy bizonyos tevékenységeket valaha informatika nélkül is el lehetett végezni – például a banki folyószámla vezetést Az Internet széleskörű elterjedése, a gyors hozzáférés és a tárolókapacitások ugrásszerű növekedése megteremtették a technikai hátteret A fentiek logikus következményeként mára a világ minden fejlett és feltörekvő országában törvényileg szabályozott az elektronikus adattartalmak kezelése, digitális azonosítása és az elengedhetetlenül szükséges adatvédelem A piaci szféra által kijárt utat óhatatlanul követi a közigazgatás is…
3
Az ügyviteli folyamatok e-voluciója
Elektronikus megoldások a szervezetek mellékfolyamataiban – könyvelés, számlázás… Elektronikus adatfeldolgozás a szervezetek főfolyamataiban – tevékenységi kör végrehajtásának informatikai alapokra helyezése Elektronikus adattovábbítás az ügyfelek felé Kétirányú adatcsere az ügyfelekkel –> teljes elektronikus ügyfél-szolgáltató kapcsolat Az informatika stratégiai szinten alakítja a szervezetek tevékenységét…
4
A kétirányú elektronikus ügyfél-szolgáltató kapcsolat előnyei
Az ügyviteli folyamatok legtöbb hibával terhelt része kiiktatásra kerül: ügyfél papírra veti – szolgáltató berögzíti „ugyanazokat” az információkat Az ellenőrzések egy jelentős része a lehető legközelebb kerül ahhoz, aki érdemben javítani tud rajta – az ügyfélhez Az adatok azonnal feldolgozható állapotban kerülnek az informatikai rendszerbe, jelentősen lerövidítve a folyamatokat A benyújtott adatok ellenőrzésre, akár előfeldolgozott formában, azonnal hozzáférhetők
5
Elektronikus támogatási kérelem kezelés az MVH-nál
A támogatás kérelmezők széles köre, valamint a relatíve kis kifizetőügynökségi létszám a kezdetektől fogva kikövetelték az elektronikus feldolgozást olyan folyamatlépéseknél is, melyeket más kifizetőügynökségek manuálisan végeztek A folyamatok kezelhetőségét a nagy tételszámok miatt csak a teljesen automatizált informatikai rendszer által vezérelt lépések teszik lehetővé – ez a rendszer az IIER Minden benyújtott papír szkennelésre kerül, így az ország bármely pontján az elektronikus akta adataival együtt „lekérdezhető” A folyamatok a támogatási összegek átutalásának elektronikus teljesítéséig informatikailag nemcsak támogatottak, de vezéreltek is – pl. az átutalt összeg nem lehet más, mint ami a kérelemkezelési folyamat végén megítélésre került
6
Az IIER egyik jellemző alapfolyamata
Érkeztetés Iktatás Szkennelés Adatrögzítés Formai vizsgálat Hiánypótlás, nyilvánvaló hibák javítása Fizikai ellenőrzés Adminisztratív tartalmi ellenőrzés (összevetés az adatbázisokkal) Támogatás kalkuláció Utalványozás Kifizetés engedélyezés Határozathozatal
7
Egységes felületen jelenik meg a kérelem elbíráláshoz szükséges összes adat
8
A kérelemadatbázis integráns részét képezik a szkennelt dokumentumok
9
Fizikai ellenőrzés során a szkennelt térképekről a parcellarajzok digitalizálásra kerülnek
10
Tényszámok az IIER adatbázisban 2007. január 30.
Nyilvántartott adatok teljes tételszáma Összes ügyszám (kérelmek) Összes kiküldött bizonylat MVH-val kapcsolatban álló ügyfelek száma Indított pénzügyi tranzakciók száma Lebonyolított pénzügyi forgalom volumene (forint)
11
A közlejövő – elektronikus kérelembenyújtás
A nagy kérelemszámból adódóan logikus és kényszerítő a következő lépés: a kérelmek elektronikus befogadása Előnyök a gazdálkodók számára: Megszűnnek az elírásból/elrögzítésből eredő hibák A hiánypótlások azonnal orvosolhatók Formai hibák eleve kiszűrhetők Jelentősen lerövidül a kérelemkezelés folyamata és csökken a hibák valószínűsége
12
A bevezetés lépései 2006: gazdálkodók egy nagyon korlátozott körére elektronikus benyújtás az eContent program támogatásával – csak területalapú támogatás, korlátozott helyen, még papíralapon is, parcellarajzok csak így 2007: az ország felét területileg lefedő ügyfélkör – területalapú támogatás és egyes EMVA jogcímek, korlátozott helyeken, még papíralapon is, de a parcellarajzok is befogadásra kerülnek elektronikusan, a tervek szerint akár GPS-el mért adatok Jövő: minden gazdálkodó benyújthatja a támogatási jogcímek egy tág körére elektronikusan és csak elektronikusan a kérelmét, önállóan saját telephelyéről, vagy tanácsadói támogatást igénybe véve a tanácsadótól
13
Az MVH bízik benne, hogy az európai uniós kifizető ügynökségek közül az elsők egyike lesz, amelyik teljes körű elektronikus kérelembenyújtás lehetőségét tudja biztosítani ügyfelei számára Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.