Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Támogatási kérelem feldolgozás a digitalizáció évtizedében Wellisch Péter IIER fejlesztési vezető Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Támogatási kérelem feldolgozás a digitalizáció évtizedében Wellisch Péter IIER fejlesztési vezető Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal."— Előadás másolata:

1 Támogatási kérelem feldolgozás a digitalizáció évtizedében Wellisch Péter IIER fejlesztési vezető Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal

2 Társadalmi és technikai feltételek A 21-edik század elejére nőtt fel, és került döntéshozói pozícióba az a generáció, amelyik már csak elbeszélésekből ismeri, hogy bizonyos tevékenységeket valaha informatika nélkül is el lehetett végezni – például a banki folyószámla vezetéstA 21-edik század elejére nőtt fel, és került döntéshozói pozícióba az a generáció, amelyik már csak elbeszélésekből ismeri, hogy bizonyos tevékenységeket valaha informatika nélkül is el lehetett végezni – például a banki folyószámla vezetést Az Internet széleskörű elterjedése, a gyors hozzáférés és a tárolókapacitások ugrásszerű növekedése megteremtették a technikai hátteretAz Internet széleskörű elterjedése, a gyors hozzáférés és a tárolókapacitások ugrásszerű növekedése megteremtették a technikai hátteret A fentiek logikus következményeként mára a világ minden fejlett és feltörekvő országában törvényileg szabályozott az elektronikus adattartalmak kezelése, digitális azonosítása és az elengedhetetlenül szükséges adatvédelemA fentiek logikus következményeként mára a világ minden fejlett és feltörekvő országában törvényileg szabályozott az elektronikus adattartalmak kezelése, digitális azonosítása és az elengedhetetlenül szükséges adatvédelem A piaci szféra által kijárt utat óhatatlanul követi a közigazgatás is…A piaci szféra által kijárt utat óhatatlanul követi a közigazgatás is…

3 Az ügyviteli folyamatok e-voluciója Elektronikus megoldások a szervezetek mellékfolyamataiban – könyvelés, számlázás…Elektronikus megoldások a szervezetek mellékfolyamataiban – könyvelés, számlázás… Elektronikus adatfeldolgozás a szervezetek főfolyamataiban – tevékenységi kör végrehajtásának informatikai alapokra helyezéseElektronikus adatfeldolgozás a szervezetek főfolyamataiban – tevékenységi kör végrehajtásának informatikai alapokra helyezése Elektronikus adattovábbítás az ügyfelek feléElektronikus adattovábbítás az ügyfelek felé Kétirányú adatcsere az ügyfelekkel –> teljes elektronikus ügyfél-szolgáltató kapcsolatKétirányú adatcsere az ügyfelekkel –> teljes elektronikus ügyfél-szolgáltató kapcsolat Az informatika stratégiai szinten alakítja a szervezetek tevékenységét…Az informatika stratégiai szinten alakítja a szervezetek tevékenységét…

4 A kétirányú elektronikus ügyfél- szolgáltató kapcsolat előnyei Az ügyviteli folyamatok legtöbb hibával terhelt része kiiktatásra kerül: ügyfél papírra veti – szolgáltató berögzíti „ugyanazokat” az információkatAz ügyviteli folyamatok legtöbb hibával terhelt része kiiktatásra kerül: ügyfél papírra veti – szolgáltató berögzíti „ugyanazokat” az információkat Az ellenőrzések egy jelentős része a lehető legközelebb kerül ahhoz, aki érdemben javítani tud rajta – az ügyfélhezAz ellenőrzések egy jelentős része a lehető legközelebb kerül ahhoz, aki érdemben javítani tud rajta – az ügyfélhez Az adatok azonnal feldolgozható állapotban kerülnek az informatikai rendszerbe, jelentősen lerövidítve a folyamatokatAz adatok azonnal feldolgozható állapotban kerülnek az informatikai rendszerbe, jelentősen lerövidítve a folyamatokat A benyújtott adatok ellenőrzésre, akár előfeldolgozott formában, azonnal hozzáférhetőkA benyújtott adatok ellenőrzésre, akár előfeldolgozott formában, azonnal hozzáférhetők

5 Elektronikus támogatási kérelem kezelés az MVH-nál A támogatás kérelmezők széles köre, valamint a relatíve kis kifizetőügynökségi létszám a kezdetektől fogva kikövetelték az elektronikus feldolgozást olyan folyamatlépéseknél is, melyeket más kifizetőügynökségek manuálisan végeztekA támogatás kérelmezők széles köre, valamint a relatíve kis kifizetőügynökségi létszám a kezdetektől fogva kikövetelték az elektronikus feldolgozást olyan folyamatlépéseknél is, melyeket más kifizetőügynökségek manuálisan végeztek A folyamatok kezelhetőségét a nagy tételszámok miatt csak a teljesen automatizált informatikai rendszer által vezérelt lépések teszik lehetővé – ez a rendszer az IIERA folyamatok kezelhetőségét a nagy tételszámok miatt csak a teljesen automatizált informatikai rendszer által vezérelt lépések teszik lehetővé – ez a rendszer az IIER Minden benyújtott papír szkennelésre kerül, így az ország bármely pontján az elektronikus akta adataival együtt „lekérdezhető”Minden benyújtott papír szkennelésre kerül, így az ország bármely pontján az elektronikus akta adataival együtt „lekérdezhető” A folyamatok a támogatási összegek átutalásának elektronikus teljesítéséig informatikailag nemcsak támogatottak, de vezéreltek is – pl. az átutalt összeg nem lehet más, mint ami a kérelemkezelési folyamat végén megítélésre kerültA folyamatok a támogatási összegek átutalásának elektronikus teljesítéséig informatikailag nemcsak támogatottak, de vezéreltek is – pl. az átutalt összeg nem lehet más, mint ami a kérelemkezelési folyamat végén megítélésre került

6 Az IIER egyik jellemző alapfolyamata Utalványozás Érkeztetés Iktatás Szkennelés Formai vizsgálat Hiánypótlás, nyilvánvaló hibák javítása Adminisztratív tartalmi ellenőrzés (összevetés az adatbázisokkal) Fizikai ellenőrzés Támogatás kalkuláció Kifizetés engedélyezés Adatrögzítés Határozathozatal

7 Egységes felületen jelenik meg a kérelem elbíráláshoz szükséges összes adat

8 A kérelemadatbázis integráns részét képezik a szkennelt dokumentumok

9 Fizikai ellenőrzés során a szkennelt térképekről a parcellarajzok digitalizálásra kerülnek

10 Tényszámok az IIER adatbázisban január 30. Nyilvántartott adatok teljes tételszáma Összes ügyszám (kérelmek) Összes kiküldött bizonylat MVH-val kapcsolatban álló ügyfelek száma Indított pénzügyi tranzakciók száma Lebonyolított pénzügyi forgalom volumene (forint)

11 A közlejövő – elektronikus kérelembenyújtás A nagy kérelemszámból adódóan logikus és kényszerítő a következő lépés: a kérelmek elektronikus befogadásaA nagy kérelemszámból adódóan logikus és kényszerítő a következő lépés: a kérelmek elektronikus befogadása Előnyök a gazdálkodók számára:Előnyök a gazdálkodók számára: –Megszűnnek az elírásból/elrögzítésből eredő hibák –A hiánypótlások azonnal orvosolhatók –Formai hibák eleve kiszűrhetők  Jelentősen lerövidül a kérelemkezelés folyamata és csökken a hibák valószínűsége

12 A bevezetés lépései 2006: gazdálkodók egy nagyon korlátozott körére elektronikus benyújtás az eContent program támogatásával – csak területalapú támogatás, korlátozott helyen, még papíralapon is, parcellarajzok csak így2006: gazdálkodók egy nagyon korlátozott körére elektronikus benyújtás az eContent program támogatásával – csak területalapú támogatás, korlátozott helyen, még papíralapon is, parcellarajzok csak így 2007: az ország felét területileg lefedő ügyfélkör – területalapú támogatás és egyes EMVA jogcímek, korlátozott helyeken, még papíralapon is, de a parcellarajzok is befogadásra kerülnek elektronikusan, a tervek szerint akár GPS-el mért adatok2007: az ország felét területileg lefedő ügyfélkör – területalapú támogatás és egyes EMVA jogcímek, korlátozott helyeken, még papíralapon is, de a parcellarajzok is befogadásra kerülnek elektronikusan, a tervek szerint akár GPS-el mért adatok Jövő: minden gazdálkodó benyújthatja a támogatási jogcímek egy tág körére elektronikusan és csak elektronikusan a kérelmét, önállóan saját telephelyéről, vagy tanácsadói támogatást igénybe véve a tanácsadótólJövő: minden gazdálkodó benyújthatja a támogatási jogcímek egy tág körére elektronikusan és csak elektronikusan a kérelmét, önállóan saját telephelyéről, vagy tanácsadói támogatást igénybe véve a tanácsadótól

13 Az MVH bízik benne, hogy az európai uniós kifizető ügynökségek közül az elsők egyike lesz, amelyik teljes körű elektronikus kérelembenyújtás lehetőségét tudja biztosítani ügyfelei számára Az MVH bízik benne, hogy az európai uniós kifizető ügynökségek közül az elsők egyike lesz, amelyik teljes körű elektronikus kérelembenyújtás lehetőségét tudja biztosítani ügyfelei számára Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Támogatási kérelem feldolgozás a digitalizáció évtizedében Wellisch Péter IIER fejlesztési vezető Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal."

Hasonló előadás


Google Hirdetések