Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Létezik-e televíziós marketing modell avagy van-e tévés brand? Papp Gábor ON>AIR GROUP BRANDING:TV 2008. április 24.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Létezik-e televíziós marketing modell avagy van-e tévés brand? Papp Gábor ON>AIR GROUP BRANDING:TV 2008. április 24."— Előadás másolata:

1 Létezik-e televíziós marketing modell avagy van-e tévés brand? Papp Gábor ON>AIR GROUP BRANDING:TV április 24.

2 Létezik-e televíziós marketing modell? A válasz: IGEN, létezik A televíziós marketing megközelítése, metodikája, brandingje csak néhány elemében különbözik más iparágakétól A televíziós szakmának kellene észrevennie, hogy televíziós termékek, brandek fogyasztásához is EGYÉNI preferenciák alapján jutnak el az emberek Van választási lehetőségük: Sok televízió Sok platform

3 Létezik-e televíziós marketing modell? A kulcsszavak: INTEGRÁLT MODELL VÁLTOZÓ ELEMEK ÖSSZETETT ÜZENETEK

4 Létezik-e televíziós marketing modell? Egy nézőpontból közelítem a témát Létezik-e marketing modell a kereskedelmi televíziózásban Alapvető a profit NÉZETTSÉG = ÉRTÉKESÍTHETŐ RATINGEK SZÓRAKOZTATÁS

5 Marketing=szemlélet+eszközök Célja eljuttatni és fogyasztatni a lehető legtöbb emberrel az adott terméket. A marketing alapja a brand. A meghatározott céloktól függ a brand jelenléte egy vállalat üzletmenetében

6 A BRAND - History A brandek a tulajdonlás címkéi voltak KIÉ MIKOR FORMA CÉGÉR/CÍMER

7 MODERN BRANDING Nagyon fontos megkülönböztetni a különböző szintű azonosítási pontokat: CORPORATE IDENTITY Vállalati vagy általános arculat BRAND IDENTITY Márka arculat BRAND PERCEPTION (IMAGE) Márka image

8 CORPORATE IDENTITY Corporate identity a vállalat létét, tevékenységét és keretrendszerét jelzi Alaptulajdonságokat tesz kézzelfoghatóvá –Minőség –Féleség BIZALOM, STABILITÁS Éppen ezért ezek változtatása, csak akkor indokolt, ha fentiekben tényleg történik változás –Megújulás –Innováció MEGERŐSÍTÉS

9 BRAND IDENTITY A márka jellemrajza: komplex fogalom, összefoglalja mindazt amit ígérünk a fogyasztónak/NÉZŐNEK >> „felvetés” Mindent tartalmaz amit csak fel tudunk a termékről sorakoztatni: –Tulajdonságokat –A fogyasztással járó előnyöket –Minőséget –Szolgáltatást - annak szó szoros értelmében –AZONOSULÁSI PONTOKAT >> SZEMÉLYISÉGJEGYEKET –ÉRZÉSEKET, HANGULATOKAT melyek kialakul(hat)nak bennünk Mindazt amit a vállalat/csatorna szándékai szerint nekünk fogyasztóknak érzékelnünk kell

10 BRAND IDENTITY A túlzott módosítás mindig alapot szolgáltat a nézőnek, hogy elbizonytalanodjon… Ha ez a cél, tudatosan éljünk vele! Egy általunk ismert másik ember esetében sem tudnánk mit kezdeni azzal ha megváltozik a személyisége VAGY egyből skizofréniára gyanakszunk… TVC: Kinder Bueno

11 BRAND PERCEPTION (image) És ez az amit az adott márka/TV csatorna kapcsán a NÉZÖK érzékelnek Amit látunk, hallunk Érzések, amik kialakulnak bennünk Olyan helyzeteket kell nap mint nap, slotról slotra, műsorról műsorra előidézni, hogy a nézőnek ne legyenek bizonytalanságai BRAND IDENTITY = BRAND PERCEPTION

12 A BRAND – összetevők egyszerűen IGÉNYEK alapvető szükséges sajátos EGYEDI BRAND PERCEPTION ÍGÉRET alapvető meg lehet különböztetni egyedi KOMMUNIKÁCIÓ egyértelmű tömör befogadható

13 Egy média felépítése TALENTDISTRIBUTION BRAND by Simon Waldman, Director of Digital Strategy at Guardian Media Group A szakértelem és brand>név létrehozza a tartalmat A tartalom a meglévő „egyetlen” csatornán eljut a fogyasztóhoz A TV, tévé marad, egy napilap, napilap marad….

14 Hogyan is néz ki a tévétermék?

15 TV Brand – összetett brand Minél általánosabb egy tévé tematikája, annál több nézőt ér el Minél több nézőt ér el annál több különböző csoportra bontható Minél több csoportra bontható annál különbözőbb igényeknek kell megfelelni Mégis egy ugyanazon tévé csatornáról beszélünk Lehet-e egyként kezelni?

16 A tévé brandek összetevői Nagyon fontos a POSITIONING STATEMENT mint alap alkalmazása, azonban az egyes szegmensek sajátosságait is ki kell használni! Csak az arculati elemek használata kevés! CÉLCSOPORT POSITIONING STATEMENT Kinek, mit, miért, milyen környezetben HÍREK TARTALOM SZEGMENSEK KVÍZFILM TALKSHOW SOROZAT KÉPERNYŐ

17 Hírműsor mint tévé (sub)brand összetevői HÍREK: impulzív és élő Tematika HOST ARCULAT Tartalom STÍLUS Időzítés USP is lehetne USP Jól azonosítható, szerethető Köthető a csatornához, brandhez Egyedi, de periférikus Ez nem a csatorna sajátja - ritka az igazán exkluzív hír Változó – az állandó struktúra segíti a nézőt Lehetne egyedi – általában a Host a meghatározó

18 És tudjuk mit akar a néző? Figyelembe vesszük a nézői igényeket? IGEN, mert információt szolgáltatunk IGEN, mert aktualitás a tartalom IGEN, mert a scheduling igazodik a napi rutinokhoz IGEN, mert elfogadható hostot ültetünk a képernyő elé Törekszünk a nézői kötődés kialakítására? IGEN, mert hiteles a hírforrás IGEN, a hosttal azonosulhatnak, szerethető IGEN, mert számíthat a tematikai elemekre

19 Miért a mi híradónkat nézi a néző, és nem a másét? Jelenleg az arculaton kívül a host-ok személye az egyetlen kötődési elem - ha nem cserélgetjük őket: RTL Klub: Szellő István – Erős Antónia  TV2: Pálfy, Stahl, Azurák, Pachmann, Váczi Gergő….. Ami hiányzik: Nem teszünk különbséget a nézői szegmensek között Nincs hozzáadott – USP – érték A MO-i Híradók esetében a csatorna személyiségjegyei nem igazán köszönnek vissza Van példa rá MO-n is! TV2, M1 Nézzünk egy másik utat: NBC

20 A tévé brandek összetevői Legfontosabb egyedi elemek: HOST megszemélyesítÉRZELMI AZONOSULÁS STÍLUS jellemezÍZLÉS ARCULAT kapocsCSOMAGOLÁS TARTALOM, DE FELDOLGOZVA mondanivalóMÁRKA ÉRTÉK

21 A tévé brandek összetevői A televíziós termék, azaz műsorok egyéni, gazdag kifejező ereje ma már kevés Nem lehet műsorról műsorra újrakezdeni Hozzá kell kapcsolni további és újabb érzelmi kapcsokat: Kell az a bizonyos ADDED VALUE Nehézség: hogy időről időre új megfogalmazásban kell megtenni

22 Létezik-e itthon tudatos tévé branding? 3 definiálható BRANDING megnyilvánulás Folytonosság van bennük? Talán, részben… 3 legnagyobb kereskedelmi tévén keresztül keressük a választ

23 RTL Klub

24 TV2

25 VIASAT3

26 Létezik-e itthon tudatos tévé branding? Kiszámítható Egységes a brand Lehet azonosulni Nem kiszámítható Nem egységes a brand Elemekkel lehet azonosulni Kiszámítható Azonosítható, de nehéz vele azonosulni fluktuálnak a nézők

27 Egy média felépítése a jövőben A jelenben…? TALENTCOMMUNITY BRAND by Simon Waldman, Director of Digital Strategy at Guardian Media Group A világon minden egyre összetettebbé válik A média cégek egyre összetettebb tartalmat állítanak elő: szöveg, audio, video, stb. Mindez végül egy helyen áll össze: NÉZŐ FEJÉBEN

28 A tévé marketing legfontosabb új(?) elemei A tartalom a dobozban, elhelyezve a gridben önmagában kevés. Többféle formátumban és különböző csatornákon kell eljuttatni a „nézőnek” Át kell lépni a tévéképernyő határain: EGY TARTALOM=MULTI-CHANNEL REACH! Képernyő, internet, közösségek, mobil, élmények, hirdetés, WOM, stb Az USA-ban a nagy kiadók újságjaik olvasottságát már az összes elérés alapján értékelik

29 A tévé marketing legfontosabb új(?) elemei A digitalizáció miatt a napi schedule hamarosan elveszti jelentőségét: Sokkal erősebb érzelmi kapocs szükséges a tartalmat szállító irányában, hiszen nincs igazán különbség a tartalmak között (kivéve live event) A nézői közösségek igényeinek és megváltozott életritmusának egyre nagyobb szerepet kell játszaniuk a tartalom végső formátumában! Maga termék összetevői állandó változásban vannak

30 Egy tévés márkaépítő checklist-je Tujduk-e Mi a termékünk/brandünk jövője? Milyen értékrend mentén haladjunk? Tudjuk-e a brandünk piaci előnyeit és hátrányait? Van-e negatív percepció a brandünkkel szemben? Van-e, meg lehet-e a brand előnyöket kézzelfoghatóan fogalmazni? A néző képes lesz-e a praktikus előnyöket értelmezni, átélni és befogadni? Van olyan további érzelmi kapocs, amiért a néző minket választ? Melyek a brand főbb tulajdonságai és személyiségjegyei? Hogyan kapcsolhatók ezen jellemzők a nézők mindennapi életéhez? Felül tudjuk-e ígérni a nézők alapvető igényeit? Ha mindez megvan, hitelesen el tudjuk-e juttatni a nézőkhöz? és milyen módon?

31 Egy példa Hogyan lehet egy az átlagember számára megfoghatatlan terméket kézzelfoghatóvá tenni? VTS_01_03 (1:19:34)

32 Tévé marketing modell CÉLCSOPORT POSITIONING STATEMENT TARTALOM SZEGMENSEK HÍREKKVÍZFILMTALKSOW SOROZAT ON-AIR PROMÓCIÓIDENTEK TÉVÉ BRAND COMMUNITY Képernyő Élmények Kampány Internet Mobil

33 Hova tartunk? A youtube-t régóta többen nézik mint a BBC-t

34 Hova tartunk?

35 Élet a Second Life-ban

36 ON-AIR PROMÓCIÓ továbbra a legfontosabb eszköz

37 A tévé brand lehetőségei Napi húsz óra adás Kb. 3 óra kihasználható reklámidő Min. 1,5 óra promóidő naponta!!!!!!!!!! Pl. a VIASAT3-on A18-49-ben közel 200 GRP naponta Audio-vizuálisan összetett felület UGYANAZ A TERMÉK ÉS A MARKETING ESZKÖZEI >> ÍGY SZÉPEN EGYMÁSBA FÉSÜLHETŐK

38 Mi az az on-air promóció? Minden képernyős (rádiós, …) megjelenés, amely az adott csatornáról vagy műsorról informál és motiválni probálja a nézőket a minél hosszabb és intenzívebb tévénézésre. Műsorelőzetesek – promok –5-30 mp – 200 szpot Azonosítók – logó, bug –Képernyő sarkában Elválasztók – Identek, blipek, bumperek, wishek –2-10 mp – napi alkalom Ennél többet ér a sok rating!!!

39 A promók alapszerkezete KÖZÖSSÉG Környezet Tartalom BRAND

40 Néhány promó BBC America Five Channel4 Grace Klinika – 2 út VIASAT3 – Channel Image promók

41 Köszönöm a türelmüket!


Letölteni ppt "Létezik-e televíziós marketing modell avagy van-e tévés brand? Papp Gábor ON>AIR GROUP BRANDING:TV 2008. április 24."

Hasonló előadás


Google Hirdetések