Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem."— Előadás másolata:

1 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar Debreceni Egyetem Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési Kar „Gyakorlatorientált képzési programok kidolgozása a turisztikai desztináció menedzsment és a kapcsolódó ismeretanyagok oktatására” TÁMOP /1/A projekt Regionális turisztikai menedzsment /BSc/ /Differenciált szakmai ismeretek modul/ Információs irodák menedzsmentje /A tantárgy neve/

2 13. Előadás témakörei  Az információs irodák rendezvényszervező tevékenysége II.  A rendezvények típusainak részletes bemutatása;  Tudományos rendezvények;  Kiegészítő rendezvények;  Társadalmi rendezvények;  Állami rendezvények;  Kulturális rendezvények;  Egyéni / családi rendezvények;

3 13. ELŐADÁS ANYAGA  Tudományos rendezvények  kutatások, kommunikációs igény  jó bevételi forrás: háttéripar, turizmus  többféle tartalom  többféle földrajzi kiterjedés  konferencia és kongresszus  egyéb formák (előadás, kollokvium, telekonferencia)  konferencia: témaorientált, kongresszus: szervezethez kötődik  több helyszín, sok kiegészítő esemény  tervezés, előkészítés: több év (ellenőrző lista)  lebonyolítás (általános séma)  utómunkák (gazdasági és célértékelés)  Speciális elemek  helyszín (konferenciavárosok, kongresszusi központok)

4 13. ELŐADÁS ANYAGA  terem és berendezés  technikai követelmények  Kiegészítő rendezvények  Sajtórendezvények  Egyéb kiegészítő rendezvények  A sajtórendezvények  médiával való kapcsolattartás eszközei  speciális célcsoportnak  cél: információ-átadás  típusok: jelleg és létszám szerint különböznek  A sajtórendezvények fajtái  sajtótájékoztató  sajtókonferencia

5 13. ELŐADÁS ANYAGA  sajtófogadás  sajtóreggeli, -ebéd, -vacsora  sajtó-háttérbeszélgetés  A sajtótájékoztató  sajtó tudósítóinak  meghatározott kérdésben  tervezés (mikor, hol, mit)  előkészítés (meghívó, tájékoztató anyag, technika, stb.)  lebonyolítás (vendégfogadás, tájékoztatás)  utómunkák (sajtófigyelés, értékelés)  A sajtókonferencia  nagyobb, részletesebb  rendezvényen belüli rendezvény  terem  technika  vendéglátás

6 13. ELŐADÁS ANYAGA  A többi sajtórendezvény  sajtófogadás: ünnepélyes alkalom  sajtóreggeli: kötetlenebb forma  sajtó-háttérbeszélgetés: elmélyültebb információcsere  Egyéb kiegészítő rendezvények  hölgyprogram  városnézés  szórakoztató program  Hölgyprogram  delegációtagok feleségeinek  Parlament, kórház, óvoda  étkezés  pihenés  vásárlás

7 13. ELŐADÁS ANYAGA  Városnézés  főrendezvény helyszínéhez közel  időjárás!  Szórakoztató program  kirándulás  színház- v. hangversenylátogatás  üzemlátogatás  Gulyásparti  Társadalmi rendezvények  helyi hírek keletkezése és eljuttatása  nyilvános fórumok  együttműködés, véleménycsere és összefogás

8 13. ELŐADÁS ANYAGA  A társadalmi rendezvények fajtái  civil szervezetek létrehozása  gyűlések szervezése  kampányszervezés  aláírásgyűjtés  tüntetések, demonstrációk  ankét  értekezlet  vándorgyűlés  kerekasztal  fórum  Civil szervezetek létrehozása  egyesületek  alapítványok  az alakuló közgyűlés megszervezése (forgatókönyv, regisztráció, jegyzőkönyv, szavazás

9 13. ELŐADÁS ANYAGA  Gyűlések szervezése  pl. közgyűlés v. kampánycélú gyűlés  a cél és a célcsoport  a hely és az idő  az elnök  a gyűlés levezetése  összefoglalás  sajtónak való híradás és értékelés  Kampányszervezés  társadalmi szükséglet  kevés embert  egyszerre kevés célt

10 13. ELŐADÁS ANYAGA  Aláírásgyűjtés  szélesebb réteg  címzés és nyomonkövetés  a beadvány tartalma  hitelesség  idő- és energiaigényes  nem túl hatékony  Tüntetések, demonstrációk  előzetes tennivalók (támogatottság, hely, idő)  fel kell készülni: a zavaró mozzanatok kivédésére  Zárás  A szakmai célú társadalmi rendezvények  ankét: nyilvános értekezlet, tudományos v. szakmai  értekezlet: testület tagjainak tanácskozása; lehet: tájékoztató, problémamegoldó v. döntéshozó

11 13. ELŐADÁS ANYAGA  vándorgyűlés: szakmai szervezet más-más helyszínen való tanácskozása  kerekasztal: egyenrangú felek nyilvános vitája  A fórum :széles közönségnek szóló nyilvános vita  szakértők  közérdekű téma  kérdések  moderátor  Technika  Állami rendezvények  katonai protokoll  egyszerűsödés  rangsor: rendfokozat, idő  tribünön:

12 13. ELŐADÁS ANYAGA  Az állami rendezvények fajtái  díszszemle  nemzeti ünnepek  kitüntetések  delegációk fogadása  Díszszemle  C tribün A dísztribün B tribün  Hatóságok Államfő Diplomáciai testület  Egyéb vendégek Kormányfő  Parlament elnöke  Kormány

13 13. ELŐADÁS ANYAGA  Nemzeti ünnepek  meghívandó: diplomáciai testület, katonai attasétestület  koszorúzás  ünnephez kapcsolódó helyszínen  szertartásrend: helytől és alkalomtól függ  Kitüntetések  1991/XXXI. tv., 21/1992 HM rendelet  kiemelt tevékenységet végzőknek, érdemrend, érdemkereszt; címek, díjak  magas rangú vezető adja át  pezsgő v. fogadás  Delegációk fogadása  pl.: nemzetközi szerződések aláírása  bonyolult szertartásrend: terem két oldalán zászlók, szerződések az asztalon  kézfogás  aláírás, kézfogás, beszéd, koccintás, beszélgetés (pecsét)

14 13. ELŐADÁS ANYAGA  Üzleti rendezvények  megfelelő rendezvénytípus (költségek)  helyszín és szolgáltatás azonos színvonalú  cél: információ átadása (értelmi)  adott célközönségnek (érzelmi)  eseménymarketing  meghívottak köre alapján: munkatársaknak, partnereknek, fogyasztóknak  Az üzleti rendezvények fajtái  konferencia típusú  bemutató típusú  reprezentációs  nyílt fogyasztói

15 13. ELŐADÁS ANYAGA  A konferencia típusú üzleti rendezvények általános jellemzői  leggyakoribb forma (eredet: tudományos élet)  vállalat megbízásából  szakmai előadásokra épül (információ)  kiegészítő rendezvényekkel  célcsoport: témát ismerők (munkatársak, partnerek, szakmai közönség)  előny: szakmai hitelesség növelhető; reprezentációs és kulturális elemekkel színesíthető  A konferencia típusú üzleti rendezvények alcsoportjai  üzleti konferencia: információ-átadás, szakmai hitelesség, kapcsolatápolás  képzési konferencia: oktatás, munkatársaknak v. partnereknek, csapatépítő  tanácskozás: szakmai közönség véleménycseréje, konzultációja  tájékoztató: aktuális információt, célzott közönségnek, kapcsolatápolási céllal

16 13. ELŐADÁS ANYAGA  A bemutató típusú üzleti rendezvények általános jellemzői  árubemutató rendezvény (termék, szolgáltatás v. technológia)  cél: információ-átadás és –csere  vállalat megbízásából  célközönség lehet: partner, szakmabeli v. érdeklődő  középpontban: az áru  konkurencia is megjelenhet  kiegészítő rendezvény járul hozzá  A bemutató típusú üzleti rendezvények alcsoportjai  Termék- v. szolgáltatás-bemutató: élményszerűség fontos, helyszín, dekoráció, technika, berendezés, program és vendéglátás, kapcsolódó rendezvények

17 13. ELŐADÁS ANYAGA  Üzemlátogatás:  termelési kapacitás bemutatása  hitelesség növelése a cél  A reprezentációs rendezvények általános jellemzői  zártkörűek  cél: információ élményszerű közvetítése  rövid, érthető információt látványos és szórakoztató formában  feladatok: meghívás, visszajelzés, helyszíni regisztráció, üdvözlés, köszöntő, (műsor), fogadás, búcsúzás, értékelés  két kiemelt csoport: meghívottak és meghívók  A reprezentációs üzleti rendezvények alcsoportjai  klasszikus fogadás, parti: kötetlen, vendéglátáson alapul  témaparti: egyedi, téma köré szervezett

18 13. ELŐADÁS ANYAGA  bál: régen divatos, ma pl. Operabál  csapatépítő rendezvény: alkalmazottaknak szórakoztató céllal  színház- és koncertlátogatás: alkalmazottaknak v. partnereknek  klubprogram: cég klubja, tagoknak és meghívottaknak szól  A nyílt fogyasztói rendezvények általános jellemzői  nagyobb közönségnek: fogyasztóknak, a kapcsolatápolás eszköze, élményadásra törekszik, vásárlási kedvet, márkahűséget erősít  meghívás: médián keresztül  fontos: figyelemfelkeltő név és arculat  meghívás: médián keresztül  fontos: figyelemfelkeltő név és arculat, jól megközelíthető helyszín, (parkolás), nagy létszámú fizikai személyzet, ellátás, biztonság, technika  szponzorok (bevétel és kiadás)  A nyílt fogyasztói rendezvények altípusai  vállalati nyílt nap: üzemlátogatáshoz hasonló, de élményt akar adni  nyilvános szakmai program, gála: bonyolultabb árucikk „nyílt napja”

19 13. ELŐADÁS ANYAGA  családi nap: egész családnak élményt ad  fesztivál: több cég több napos rendezvénye  koncert: márka és zenei élmény összekapcsolása  sportrendezvény: aktivitásra, mozgásvágyra épít  road-show: több helyszínen, azonos forgatókönyvvel  Kulturális rendezvények  kiállítás, tárlat, zsűriztetés  hangverseny, koncert, jótékonysági est  gyermekrendezvények  versenyek, kvízjátékok  Kiállítás, tárlat, zsűriztetés  közművelődési rendezvénytípus  témafelelős, reklám, arculat, helyszín; engedélyek, meghívók, személyzet, tárgyak stb.

20 13. ELŐADÁS ANYAGA  kiállítás: művészi alkotások nyilvános bemutatója; állandó v. meghatározott időre szóló; megnyitóval indul; elrendezés fontos, szerény díszítés  tárlat: kiállítás „kicsiben”  zsűriztetés: hasonló, de a cél: társadalmi és anyagi elismerés  Hangverseny, koncert, jótékonysági est  hangverseny: komolyzenei, koncert: komoly- v. könnyűzenei. Lehet: jótékony célú, de más cél is: pl. emlékezés (szerzőre, ünnepre, eseményre). Könnyűzene: üzleti célú. Fontos: alkalomhoz illő, jó akusztikájú helyszín.  jótékonysági est: nem csak zene; a bevételt rászorulóknak ajánlják fel  helyszín, megnyitó, szponzorok  bevételek és kiadások  Gyermekrendezvények  animáció  közös játék, mozgás

21 13. ELŐADÁS ANYAGA  többféle tevékenységet ajánlani  baleset, rendbontás megelőzése  idősebbeknél: kreativitás, önkifejezés  játszóház szervezése  óvodai, iskolai események  Versenyek, kvízjátékok  aktivitás, műveltség  elemek: nevezési díj, feladatok (mérhető teljesítmény), eredményhirdetés, díjazás  Egyéni/ családi rendezvények  ballagás  esküvő és lakodalom  temetés  születésnap, névnap

22 13. ELŐADÁS ANYAGA  Ballagás  két rész: iskolai ünnepség + családi rendezvény  iskolai (meghívó, virág)  családi: anyagi lehetőségek függvényében; ebéd (étteremben v. otthon)  Esküvő és lakodalom  több hónap  foglalások (helyszín, időpont, közreműködők)  megrendelések  meghívók  esküvőszervező cégek  Temetés  búcsú elhunyt szeretteinktől  tisztelet és kegyelet

23 13. ELŐADÁS ANYAGA  vallás szerepe  temetési módok  halotti tor  temetkezési cégek  Születésnap, névnap  legkevésbé kötött rendezvény  otthon v. vendéglátóhelyen  középpontban: az ünnepelt  helyszín, időpont  díszítés  ajándékozás, vendéglátás, torta  szórakoztatás

24 AZ ELŐADÁS ISMERETANYAGÁNAK ÖSSZEFOGLALÁSA  A rendezvények típusainak részletes bemutatása:  A tudományos rendezvények fajtái, céljuk, szervezésük folyamata;  A konferencia turizmus kedvező hatása a térségre;  A kiegészítő rendezvények: a sajtó rendezvények, a hölgyprogramok és a szórakoztató programok szervezése;  A társadalmi rendezvények fajtái, politikai, civil rendezvények szervezése; szakmai célú események;  Az állami ünnepek: díszszemle, kitüntetések, küldöttségek,  Üzleti rendezvények típusai és szervezésük speciális feltételei  A családi rendezvények közösségi vonatkozásai;  A családi rendezvények szervezése;

25 Előadás tananyagához kapcsolódó kérdések Vizsgakérdések: 1./ Mutassa be a tudományos rendezvényeket legfontosabb jellemzőik szerint; 2./ Sorolja fel és röviden jellemezze az üzleti rendezvények típusait! 3./ Mennyiben járulhatnak hozzá a kulturális rendezvények a térség imázs alakításához? Gyakorlatorientált, kompetenciát fejlesztő kérdés/ek: Milyen rendezvényekkel segíthető elő a desztinációs szemlélet kialakítása az érintettek körében? (tagok, lakosság)

26 KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET! A KÖVETKEZŐ ELŐADÁS TÉMAKÖRE: Az információs irodák rendezvényszervező tevékenysége III. (turisztikai vásárok) Az előadás anyagát készítette: Kálmánné Bodó Edit


Letölteni ppt "A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem."

Hasonló előadás


Google Hirdetések