Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAttila Boros Megváltozta több, mint 10 éve
2
Missziónk A gyerekeket meg kell hallgatni és a felnőtteket segíteni kell abban, hogy erre képesek legyenek. A Kék Vonal minden munkatársa és önkéntese azért dolgozik, hogy a gyerekek valódi odafigyelést, elfogadást, a bajban segítséget kapjanak.
3
Hiszünk abban, hogy ehhez a legjobb út az együttműködés, mert minden felnőtt közös felelőssége, hogy a gyerekeknek jobb legyen.
4
Törekszünk a széleskörű, ingyenes és anonim elérhetőségre, ehhez felhasználjuk a technika lehetőségeit: a telefont és az internetet.
5
Alapértékeink: gyerekközpontúság, felelősség, bizalom, együttműködés
6
Alapítás éve: 1993 Kiemelten közhasznú alapítvány
7
Alap szolgáltatásaink
8
Szolgáltatásunk - ingyenes - 24 órában működik - anonim - minden hálózatból elérhető
9
Online konzultáció 2010-től Kék Vonal Chat elérhető a honlapról: www.kek-vonal.hu
10
Gyerek ne vesszen el! Segítség szökéssel, csellengéssel, eltűnéssel kapcsolatban.
11
Tanácsadás az internet biztonságos használata érdekében, segítségnyújtás káros, veszélyes tartalmakkal vagy interneten történő zaklatással kapcsolatban.
12
Kérdezd a gyerekjogászt! Jogsegély szolgálat gyereki jogokat érintő kérdésekben Jogtudatosság növelése a gyerekek, fiatalok körében Joghallgatók képzése E-mail konzultáció: gyerekjogasz@kek-vonal.hugyerekjogasz@kek-vonal.hu Web: kek-vonal.hu/gyerekjogasz
13
Szakember – Szakember Vonal - Konzultációs lehetőség gyerekekkel hivatásszerűen foglalkozó szakembereknek - Információ, tanácsadás szülőknek, hozzátartozóknak -Intervenciók, utánkövetés -Elérhető e-mailben: szakemberek@kek-vonal.huszakemberek@kek-vonal.hu Telefonon: 302 09 44 Keddenként 10-14 óráig
14
Ki hívhat minket? Ki írhat nekünk? -Gyerekek, fiatalok, akik kíváncsiak ránk, kopogtatnak -Gyerekek, fiatalok, akik beszélgetni szeretnének - Gyerekek, fiatalok, akik bajban vannak - Felnőttek, akik aggódnak egy gyerekért
15
Mivel fordulnak hozzánk? • Szerelem, szexualitás • Család • Iskola, pályaválasztás • Barátok • Függőségek • Magány, lelki bajok • Bármi, ami a hívónak fontos
16
Kik fogadják a megkereséseket? - Önkéntesek - Éjszakás ügyelők
17
Miért önkéntesek? Hiszünk abban, hogy a gyerekek, fiatalok segítésében meg kell jelennie az önzetlen segítő szándéknak, a sokszínűségnek, a személyességnek, a tapasztalatok sokféleségének.
18
Az önkéntes útja • Kiválasztás • Elméleti képzés • Hospitálás • Gyakornok év • Emil,chat ügyelet • Hospitálás-vezetés • Információs találkozó
19
Hogyan segítünk? Segítő beszélgetés Intervenció
20
Segítő beszélgetés - Gyerekközpontúság - Empátia - Érzelmi támogatás - Ítélkezés nélkül - Nondirektivitás - Visszatükrözés - Alternatívák, következmények végiggondolása
21
Veszélyhelyzetek - Jellemző problémák: bántalmazás, szökés- eltűnés, tinédzser terhesség, öngyilkossági késztetés, bűncselekmény, kortárs zaklatás - Az intervenció protokollja: konkrét segítség szervezése, „kilépés a telefonból” - Esetek utánkövetése
22
Statisztika HÍVÁSOK (2010): 502.351 KONZULTÁCIÓS HÍVÁSOK (2010): 50.637 EMIL (2010): 709 CHAT (2010): 59 Intervenció: 171
23
Projektjeink Iskolai programok: Kék Vonal bemutatkozó órák Kampány a gyerekek biztonsága érdekében 2011. februárjától A kampány fókuszába két veszélyforrás került: a szökés és az interneten megvalósuló visszaélések. Computer Clubhouse nyitása Miskolcon 2011-ben.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.