Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 Prof.Dr.,Dr.hc. Knoll Imre c.egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben BKF-HFF Kar Logisztika Szakirány II. Budapest, 2011.02-06.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 Prof.Dr.,Dr.hc. Knoll Imre c.egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben BKF-HFF Kar Logisztika Szakirány II. Budapest, 2011.02-06."— Előadás másolata:

1 1 Prof.Dr.,Dr.hc. Knoll Imre c.egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben BKF-HFF Kar Logisztika Szakirány II. Budapest,

2 2 Logisztika Szakirány- II. 4.téma A HRM-humán erőforrás menedzsment- - korszerű logisztikai szempontok Bp Prof.Dr.Knoll Imre

3 3 • A gazdálkodó szervezeteken belüli és külső emberi kapcsolatok és a felelősségvállalás  A logisztikai szakember interdiszciplináris tudásának bővülése  Folyamatos szakmai és nyelvi továbbképzés  A közvetlen környezeti hazai, sőt a nemzetközi kommunikáció és kooperáció fejlesztése  Odafigyelés a vállalati és társadalmi kulturára (pld. bevándorlók, új szokások) A Human Resource Management új vonásai 1.

4 4 Széleskörű csapatmunka (team, brigád,…) • Kiemelve az új TERMELÉSI ÉS LOGISZTIKAI TERÜLETEKET   Kulturális rendezvény ( szervezők, közönség, művészek, technikai személyzet, rendezők..)  Sport-rendezvény (sportolók, nézők, infrastruktura- személyzet.)  Politikai rendezvény ( helyszín-, építmény felelősei, személy- és áru-, gépkocsik-, médiumok mozgatása)  Környezetvédelem, hulladékgazdálkodás („zöld” szervezetek, önkormányzat, ) mozgatása,szervezése A Human Resource Management új vonásai 2.

5 5 Az érzelmi intelligencia előtérbe kerülése 1. Kétféle kifejezéssel találkozunk:  érzelmi intelligencia (EI-Emotional Intelligence)  érzelmi hányados (EQ-Emotional Quotient) 2. Az IQ és az EQ szembeállítása, gyakorlati értelmezése  IQ - „az egyén szellemi „teljesítőképességének” mérőszáma” - az adat-tömegek memorizálása, ismeret- halmazok mechanikus rögzítése az „agyban”  EQ - „az emberi szerepvállalás felértékelődése” - belső érzelmi töltés, mint „human factor” A Human Resource Management új vonásai 3.

6 6 Humánpolitika – Új gyakorlati teendők – Végkövetkeztetések Kettős emberi szemlélet a./ Bővített ismeretekkel növelni a munkahely/vállalkozás eredményességét b./ Közben „érezve” (belső töltés), hogy előzővel pozitív társadalmi hatásokat gerjesztek 2. Az aktívan gondolkodó/cselekvő ember = = siker/eredményességi tényező  Ha ez csapatmunkában történik, akkor V e = ESZP 1 + ESZP 2 + … + ESZP n ahol V e – vállalkozási eredmény ESZP – egy-egy Ember Szellemi Potenciálja

7 7  Példák „szervezett” csapatmunkára:  beszerzési társulás  globalizált kisvállalkozói csoport  vállalatvezetők klubja  stb…stb  Emberi képességek fejlesztésének eredménye  a „kezek gazdaságáról” áttérünk a „fejek gazdaságára” (Bill Gates)  a vállalat eredményessége függ a „szellemi tőkétől”  létrejön a „nyitott társadalom”  elismeri a piac prioritását, sikereit, de  más értékeket (kultúra…) is, saját maga számára fontosnak tart Humánpolitika – Új gyakorlati teendők – Végkövetkeztetések 2.

8 8 A logisztikai menedzsment működési modellje kommunikáció és együttműködés minden résztvevővel megfelelő partnerek keresése a vállalat-szerkezet megértése és optimálása partneri érdekek egyeztetése döntés-előkészítés folyamatok és kapcsolódási pontok meghatározása részvétel a működtetésben és kontrollingban LM - logisztikai menedzsment a, szintetizál b, kialakítja az optimális kapcsolatrendszert

9 9 Emberi tényezők, melyek között elengedhetetlen: -- a tovább fokozódó logisztikusi felelősség-vállalás, -- a változásokra reagáló képesség, -- nem elfelejtve, a korábban részletesen bemutatott összefüggéseket: •VK- versenyképességi függvény •LM- a logisztikai menedzser hatásfüggvénye •KHF- a koordinációs hatékonyság függvénye Mi támogatja még ezt az SCR=f(BPR) kapcsolatrendszert?

10 10 Az [LSC] B hatásai: “ Távlati Komplex (szinergikus) Gondolkodásmód-TKG”_:  versenyképesség növekedés és stabil vállalkozási eredmény  a fogyasztó közérzeti megelégedettsége, úgyis mint társadalmi eredmény  növekvő kooperációs/ koordinációs ráfordítások  gazdasági és társadalmi szemléletükben magasabban kvalifikált “emberek”  LSC-B = f(BPR-Vállalatfejlesztés)

11 11  Kétféle kultúra jelenik meg A./ Szervezeti/vállalati kultúra (vállalat, közintézmény…) B./ Viselkedési kultúra - vállalaton belüli kockázatvállalás - magán-érvényesülési törekvések - társadalmi beilleszkedés - „Információs társadalom” mellett létrejön a „tudás-társadalom”!!! Humánpolitika – Új gyakorlati teendők – Végkövetkeztetések III.

12 12 Ne felejtsük el, hogy csak ÉSSZEL, HITTEL, AKARATTAL és tisztességesen tudjuk céljainkat megvalósítani!! Prof.Dr.Knoll Imre


Letölteni ppt "1 Prof.Dr.,Dr.hc. Knoll Imre c.egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben BKF-HFF Kar Logisztika Szakirány II. Budapest, 2011.02-06."

Hasonló előadás


Google Hirdetések