Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Nézettség mérése,nézettségi adatok. Lényege Különböz ő televíziós társaságok különféle módszerekkel állandóan folyó nézettség nyomon követése. Ezen eredmények.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Nézettség mérése,nézettségi adatok. Lényege Különböz ő televíziós társaságok különféle módszerekkel állandóan folyó nézettség nyomon követése. Ezen eredmények."— Előadás másolata:

1 Nézettség mérése,nézettségi adatok

2 Lényege Különböz ő televíziós társaságok különféle módszerekkel állandóan folyó nézettség nyomon követése. Ezen eredmények alapján gyakran statisztikát végeznek.

3 Szükségessége • Meghatározható a különböz ő csatornák népszer ű sége, a m ű sorok sikeressége • Anyagi szempontból fontos a televízió csatornák számára(legf ő bb bevételi forrás a reklám) • Minél nagyobb a nézettségszám egy bizonyos id ő sávban, az abban az id ő ben lév ő reklámid ő annál értékesebb

4 Magyarországon • az AGB Nielsen Media Research végzi – Leányvállalata 1992-ben alakult meg – 1994-ben kezdtek hozzá a méréshez(Magyar Televízió megbízásából) – 1997-ben megjelentek az els ő kereskedelmi csatornák - versengés miatt volt fontos

5 Hoygan történik a mérés? • Országos szint ű reprezentatív minta alapján történik • 2007 elején 840 háztartás volt, majd 2009 áprilisától 1040-re n ő tt • A felmérésben résztvev ő háztartásokat(kb. 5000) egy el ő mérésnek vetik alá,ebb ő l kiválasztanak 200-300 –at • A részvétel önkéntes,ezért a háztartások nem kaphatnak pénzt • A néz ő szám alakulásának mérésére a televízióhoz csatlakoztatott mér ő m ű szereket telepítenek • Ezekbe külön-külön bejelentkeznek minden tv-nézés el ő tt a háztartásban él ő k,bef.- >kijelentkezés • A külön-külön való bejelentkezés azért fontos,mert így a korosztályt is figyelembe tudják venni a mérés során • Ezeket az adatokat telefonon keresztül továbbítja

6 Nézettségi változók • AMR% : Egy esemény közönségének egy percre jutó átlagos számának százalékos aránya • SHR% : A nézett id ő csatornák közötti megoszlása,de a videójáték használatra, DVD-nézésre is használják. • ATV(perc) : A teljes célcsoport tagjai átlagosan hány percig nézték az eseményt

7 Hirdet ő i szektorok megjelenési sorrendje a reklámfilmek gyakorisága alapján

8 Reklámfilm Szektordb Időtartam (sec.) AMBROXOL-TEVA / CSALAD ACTIVITY + UJ + GYONGY + 1115 FT 30 GYOGYHATASU KESZITMENYEK 4339130222 SUPER TV2 + FEM3 + PRO4 MAR A SZOLGALTATOKNAL 01 TOMEGTAJEKO ZTATAS 40544057 ROBERTO CAVALLI PARFUM / NO AGYBAN + TIGRIS 20 SZEPSEGAPOLA S 401479884 DANONE ACTIVIA / NOK + VASAR + POCAK + KARACSONY 25ELELMISZER384395778 NIVEA KREM/BABA+LANYOK+TERHES ANYUKA+100 EV TAPASZTALAT+2013 30 SZEPSEGAPOLA S 3618108580 WESTEND CITY CENTER / NOK KIFUTON + KELLEMES UNNEPEKET 30KERESKEDELEM267780242 DOUWE EGBERTS SENSEO / PHILIPS SENSEO KAVEFOZO + 5 FELE 30 ELVEZETI CIKKEK 258677518 NEOGRANORMON KENOCS / ANYUKA+BABA + 3FELE + TEVA 30 GYOGYHATASU KESZITMENYEK 253275954 L OREAL ELSEVE COLOR-VIVE HAJAPOLO / SZOKE NO+MEDENCE+ NO.1 20 SZEPSEGAPOLA S 247849437 AUCHAN / ERZSEBETUTALVANY 10KERESKEDELEM239123813 Leggyakrabban közzétett reklámfilmek

9 MűsorCsatornaKezdésBefejezésDátum AMR: A percenként megjelenő átlagos nézőszám AMR % A percenként megjelenő nézők aránya SHR % Az azonos időszakban tévét nézők közül egy eseményt figyelemmel kísérők száma (százaléka) X-FAKTOR /TEHETSEGKUTATO MUSOR/RTL KLUB20:00:0522:43:092012.12.16.2 240 73724.043.0 HIRADORTL KLUB18:29:0319:08:542012.12.171 513 46716.033.0 RESZKESSETEK BETOROK! 2.-ELVESZVE NEW YORKBAN /AM. FILMVIGJATEK/ RTL KLUB18:56:2721:10:332012.12.251 533 45616.031.0 BARATOK KOZT /MAGYAR FILMSOR./RTL KLUB20:40:4421:21:352012.12.211 500 33916.030.0 HAZASODNA A GAZDA /TARSKERESO SHOW/RTL KLUB21:30:0922:31:272012.12.191 384 83715.033.0 A KOD /KVIZSHOW/RTL KLUB19:14:5020:01:232012.12.181 451 00615.030.0 FOKUSZ /KOZELETI MAGAZIN/RTL KLUB20:14:1420:46:222012.12.171 383 20215.027.0 FOKUSZ PLUSZ /MAGAZIN/RTL KLUB19:01:0619:25:102012.12.151 343 68714.029.0 TWILIGHT SAGA - NAPFOGYATKOZAS /AM. ROM. DRAMA/ RTL KLUB20:01:0922:23:192012.12.021 340 75714.027.0 TENYEKTV218:29:5118:56:042012.12.021 298 72514.027.0 COBRA 11 /NEMET AKCIOSOR./RTL KLUB19:00:4519:56:482012.12.021 333 75614.026.0 NAPLO /A TV2 HETI MAGAZINJA/TV218:57:5119:59:262012.12.091 320 36914.025.0 A GYANU ARNYEKABAN /MAGYAR DOKUREALITY-SOR./ RTL KLUB17:18:0818:22:002012.12.121 256 42513.035.0 JEGKORSZAK - ALLATI NAGY KARACSONY /AM. ANIMACIOS FILM/ RTL KLUB18:56:0219:16:332012.12.261 209 14313.024.0 RESZKESSETEK BETOROK! /AM. VIGJATEK/RTL KLUB18:56:2220:56:372012.12.241 145 46512.026.0 THE VOICE - MAGYARORSZAG HANGJA /TEHETSEGKUTATO SHOW-MUSOR/ TV220:26:4822:18:242012.12.071 168 73712.025.0 HIRADO ESTEM119:30:1019:55:292012.12.311 110 30112.025.0 POEN PENTEK /KABARE/M120:03:5720:56:052012.12.311 114 38412.024.0 X-FAKTOR NAP /AZ RTL KLUB MUSORA/RTL KLUB19:00:2319:53:112012.12.161 184 95612.023.0 JOBAN ROSSZBAN /MAGYAR FILMSOR./TV220:55:2921:30:142012.12.121 116 92612.022.0 DR. CSONT /AM. KRIMISOR./RTL KLUB21:35:5922:33:572012.12.031 031 36911.027.0 CASTLE /AM. FILMSOR./RTL KLUB21:28:3122:18:362012.12.181 052 70511.025.0 TELBRATYO /AM. VIGJ./RTL KLUB20:02:0422:11:122012.12.231 078 23311.022.0 CSALADI TITKOK /MAGYAR REALITY-SOR./TV219:26:4820:21:542012.12.121 070 41211.022.0 FRIZBI HAJDU PETERREL /MAGYAR TALK SHOW/TV222:05:0823:07:462012.12.31968 79010.022.0 NEGY KARACSONY /AMERIKAI ROMANTIKUS VIGJATEK/ RTL KLUB21:10:3422:46:572012.12.25968 59510.022.0 AKTIV /MAGAZIN MUSOR/TV219:18:3019:40:572012.12.21989 59710.021.0 TUCATJAVAL OLCSOBB 2 /AM. VIGJATEK/RTL KLUB19:24:5421:12:242012.12.28988 73410.021.0 CSUCSFORMABAN 2. /AM. AKCIO VIGAJTEK/RTL KLUB19:50:4221:33:132012.12.30979 16910.020.0 ZIMMER FERI 2. /MAGYAR VIGJATEK/RTL KLUB20:03:5022:00:392012.12.22966 08410.020.0

10 Top15 célcsoport:férfi összes csatorna MűsorCsatornaKezdésBefejezésDátum AMR: A percenként megjelenő átlagos nézőszám AMR % A percenként megjelenő nézők aránya SHR % Az azonos időszakban tévét nézők közül egy eseményt figyelemmel kísérők száma (százaléka) X-FAKTOR /TEHETSEGKUTATO MUSOR/RTL KLUB20:00:0522:43:092012.12.16.839 64119.036.0 RESZKESSETEK BETOROK! 2.-ELVESZVE NEW YORKBAN /AM. FILMVIGJATEK/ RTL KLUB18:56:2721:10:332012.12.25.700 68916.031.0 COBRA 11 /NEMET AKCIOSOR./RTL KLUB19:00:4519:56:482012.12.02.649 96315.029.0 HIRADORTL KLUB18:29:5418:54:142012.12.09.628 53814.029.0 BARATOK KOZT /MAGYAR FILMSOR./RTL KLUB20:43:1121:24:452012.12.19.563 31413.026.0 A KOD /KVIZSHOW/RTL KLUB19:14:5720:00:382012.12.20.551 83712.027.0 TENYEKTV218:29:5318:53:112012.12.08.532 90312.027.0 RESZKESSETEK BETOROK! /AM. VIGJATEK/RTL KLUB18:56:2220:56:372012.12.24.539 45412.026.0 FOKUSZ /KOZELETI MAGAZIN/RTL KLUB18:59:1819:24:532012.12.28.519 74712.026.0 TWILIGHT SAGA - NAPFOGYATKOZAS /AM. ROM. DRAMA/RTL KLUB20:01:0922:23:192012.12.02.547 43712.025.0 JEGKORSZAK - ALLATI NAGY KARACSONY /AM. ANIMACIOS FILM/ RTL KLUB18:56:0219:16:332012.12.26.535 67712.024.0 HAZASODNA A GAZDA /TARSKERESO SHOW/RTL KLUB21:30:0922:31:272012.12.19.493 25311.026.0 FOKUSZ PLUSZ /MAGAZIN/RTL KLUB19:01:0619:25:102012.12.15.494 15611.025.0 CSUCSFORMABAN 2. /AM. AKCIO VIGAJTEK/RTL KLUB19:50:4221:33:132012.12.30.498 80811.022.0 NAPLO /A TV2 HETI MAGAZINJA/TV218:57:5119:59:262012.12.09.491 75311.021.0

11 Top15 összes csatorna célcsoport :n ő MűsorCsatornaKezdésBefejezésDátum AMR: A percenként megjelenő átlagos nézőszám AMR % A percenként megjelenő nézők aránya SHR % Az azonos időszakban tévét nézők közül egy eseményt figyelemmel kísérők száma (százaléka) X-FAKTOR /TEHETSEGKUTATO MUSOR/RTL KLUB20:00:0522:43:092012.12.16.1 401 09628.048.0 HIRADORTL KLUB18:29:0319:08:542012.12.17.956 94219.037.0 A KOD /KVIZSHOW/RTL KLUB19:14:5020:01:232012.12.18.930 43719.034.0 BARATOK KOZT /MAGYAR FILMSOR./RTL KLUB20:40:4421:21:352012.12.21.943 87219.033.0 HAZASODNA A GAZDA /TARSKERESO SHOW/RTL KLUB21:30:0922:31:272012.12.19.891 58418.037.0 FOKUSZ /KOZELETI MAGAZIN/RTL KLUB20:14:1420:46:222012.12.17.904 55418.031.0 A GYANU ARNYEKABAN /MAGYAR DOKUREALITY- SOR./ RTL KLUB17:18:0818:22:002012.12.12.827 67917.040.0 FOKUSZ PLUSZ /MAGAZIN/RTL KLUB19:01:0619:25:102012.12.15.849 53117.032.0 RESZKESSETEK BETOROK! 2.-ELVESZVE NEW YORKBAN /AM. FILMVIGJATEK/ RTL KLUB18:56:2721:10:332012.12.25.832 76717.031.0 NAPLO /A TV2 HETI MAGAZINJA/TV219:00:1919:56:152012.12.02.833 68517.029.0 TENYEKTV218:29:5118:56:042012.12.02.796 80216.029.0 TWILIGHT SAGA - NAPFOGYATKOZAS /AM. ROM. DRAMA/ RTL KLUB20:01:0922:23:192012.12.02.793 32016.029.0 X-FAKTOR NAP /AZ RTL KLUB MUSORA/RTL KLUB19:00:2319:53:112012.12.16.789 58716.028.0 THE VOICE - MAGYARORSZAG HANGJA /TEHETSEGKUTATO SHOW-MUSOR/ TV220:26:4822:18:242012.12.07.758 24015.028.0 JOBAN ROSSZBAN /MAGYAR FILMSOR./TV219:49:1920:22:332012.12.14.723 99514.026.0


Letölteni ppt "Nézettség mérése,nézettségi adatok. Lényege Különböz ő televíziós társaságok különféle módszerekkel állandóan folyó nézettség nyomon követése. Ezen eredmények."

Hasonló előadás


Google Hirdetések