Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Nézettség mérése,nézettségi adatok. Lényege Különböz ő televíziós társaságok különféle módszerekkel állandóan folyó nézettség nyomon követése. Ezen eredmények.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Nézettség mérése,nézettségi adatok. Lényege Különböz ő televíziós társaságok különféle módszerekkel állandóan folyó nézettség nyomon követése. Ezen eredmények."— Előadás másolata:

1 Nézettség mérése,nézettségi adatok

2 Lényege Különböz ő televíziós társaságok különféle módszerekkel állandóan folyó nézettség nyomon követése. Ezen eredmények alapján gyakran statisztikát végeznek.

3 Szükségessége • Meghatározható a különböz ő csatornák népszer ű sége, a m ű sorok sikeressége • Anyagi szempontból fontos a televízió csatornák számára(legf ő bb bevételi forrás a reklám) • Minél nagyobb a nézettségszám egy bizonyos id ő sávban, az abban az id ő ben lév ő reklámid ő annál értékesebb

4 Magyarországon • az AGB Nielsen Media Research végzi – Leányvállalata 1992-ben alakult meg – 1994-ben kezdtek hozzá a méréshez(Magyar Televízió megbízásából) – 1997-ben megjelentek az els ő kereskedelmi csatornák - versengés miatt volt fontos

5 Hoygan történik a mérés? • Országos szint ű reprezentatív minta alapján történik • 2007 elején 840 háztartás volt, majd 2009 áprilisától 1040-re n ő tt • A felmérésben résztvev ő háztartásokat(kb. 5000) egy el ő mérésnek vetik alá,ebb ő l kiválasztanak –at • A részvétel önkéntes,ezért a háztartások nem kaphatnak pénzt • A néz ő szám alakulásának mérésére a televízióhoz csatlakoztatott mér ő m ű szereket telepítenek • Ezekbe külön-külön bejelentkeznek minden tv-nézés el ő tt a háztartásban él ő k,bef.- >kijelentkezés • A külön-külön való bejelentkezés azért fontos,mert így a korosztályt is figyelembe tudják venni a mérés során • Ezeket az adatokat telefonon keresztül továbbítja

6 Nézettségi változók • AMR% : Egy esemény közönségének egy percre jutó átlagos számának százalékos aránya • SHR% : A nézett id ő csatornák közötti megoszlása,de a videójáték használatra, DVD-nézésre is használják. • ATV(perc) : A teljes célcsoport tagjai átlagosan hány percig nézték az eseményt

7 Hirdet ő i szektorok megjelenési sorrendje a reklámfilmek gyakorisága alapján

8 Reklámfilm Szektordb Időtartam (sec.) AMBROXOL-TEVA / CSALAD ACTIVITY + UJ + GYONGY FT 30 GYOGYHATASU KESZITMENYEK SUPER TV2 + FEM3 + PRO4 MAR A SZOLGALTATOKNAL 01 TOMEGTAJEKO ZTATAS ROBERTO CAVALLI PARFUM / NO AGYBAN + TIGRIS 20 SZEPSEGAPOLA S DANONE ACTIVIA / NOK + VASAR + POCAK + KARACSONY 25ELELMISZER NIVEA KREM/BABA+LANYOK+TERHES ANYUKA+100 EV TAPASZTALAT SZEPSEGAPOLA S WESTEND CITY CENTER / NOK KIFUTON + KELLEMES UNNEPEKET 30KERESKEDELEM DOUWE EGBERTS SENSEO / PHILIPS SENSEO KAVEFOZO + 5 FELE 30 ELVEZETI CIKKEK NEOGRANORMON KENOCS / ANYUKA+BABA + 3FELE + TEVA 30 GYOGYHATASU KESZITMENYEK L OREAL ELSEVE COLOR-VIVE HAJAPOLO / SZOKE NO+MEDENCE+ NO.1 20 SZEPSEGAPOLA S AUCHAN / ERZSEBETUTALVANY 10KERESKEDELEM Leggyakrabban közzétett reklámfilmek

9 MűsorCsatornaKezdésBefejezésDátum AMR: A percenként megjelenő átlagos nézőszám AMR % A percenként megjelenő nézők aránya SHR % Az azonos időszakban tévét nézők közül egy eseményt figyelemmel kísérők száma (százaléka) X-FAKTOR /TEHETSEGKUTATO MUSOR/RTL KLUB20:00:0522:43: HIRADORTL KLUB18:29:0319:08: RESZKESSETEK BETOROK! 2.-ELVESZVE NEW YORKBAN /AM. FILMVIGJATEK/ RTL KLUB18:56:2721:10: BARATOK KOZT /MAGYAR FILMSOR./RTL KLUB20:40:4421:21: HAZASODNA A GAZDA /TARSKERESO SHOW/RTL KLUB21:30:0922:31: A KOD /KVIZSHOW/RTL KLUB19:14:5020:01: FOKUSZ /KOZELETI MAGAZIN/RTL KLUB20:14:1420:46: FOKUSZ PLUSZ /MAGAZIN/RTL KLUB19:01:0619:25: TWILIGHT SAGA - NAPFOGYATKOZAS /AM. ROM. DRAMA/ RTL KLUB20:01:0922:23: TENYEKTV218:29:5118:56: COBRA 11 /NEMET AKCIOSOR./RTL KLUB19:00:4519:56: NAPLO /A TV2 HETI MAGAZINJA/TV218:57:5119:59: A GYANU ARNYEKABAN /MAGYAR DOKUREALITY-SOR./ RTL KLUB17:18:0818:22: JEGKORSZAK - ALLATI NAGY KARACSONY /AM. ANIMACIOS FILM/ RTL KLUB18:56:0219:16: RESZKESSETEK BETOROK! /AM. VIGJATEK/RTL KLUB18:56:2220:56: THE VOICE - MAGYARORSZAG HANGJA /TEHETSEGKUTATO SHOW-MUSOR/ TV220:26:4822:18: HIRADO ESTEM119:30:1019:55: POEN PENTEK /KABARE/M120:03:5720:56: X-FAKTOR NAP /AZ RTL KLUB MUSORA/RTL KLUB19:00:2319:53: JOBAN ROSSZBAN /MAGYAR FILMSOR./TV220:55:2921:30: DR. CSONT /AM. KRIMISOR./RTL KLUB21:35:5922:33: CASTLE /AM. FILMSOR./RTL KLUB21:28:3122:18: TELBRATYO /AM. VIGJ./RTL KLUB20:02:0422:11: CSALADI TITKOK /MAGYAR REALITY-SOR./TV219:26:4820:21: FRIZBI HAJDU PETERREL /MAGYAR TALK SHOW/TV222:05:0823:07: NEGY KARACSONY /AMERIKAI ROMANTIKUS VIGJATEK/ RTL KLUB21:10:3422:46: AKTIV /MAGAZIN MUSOR/TV219:18:3019:40: TUCATJAVAL OLCSOBB 2 /AM. VIGJATEK/RTL KLUB19:24:5421:12: CSUCSFORMABAN 2. /AM. AKCIO VIGAJTEK/RTL KLUB19:50:4221:33: ZIMMER FERI 2. /MAGYAR VIGJATEK/RTL KLUB20:03:5022:00:

10 Top15 célcsoport:férfi összes csatorna MűsorCsatornaKezdésBefejezésDátum AMR: A percenként megjelenő átlagos nézőszám AMR % A percenként megjelenő nézők aránya SHR % Az azonos időszakban tévét nézők közül egy eseményt figyelemmel kísérők száma (százaléka) X-FAKTOR /TEHETSEGKUTATO MUSOR/RTL KLUB20:00:0522:43: RESZKESSETEK BETOROK! 2.-ELVESZVE NEW YORKBAN /AM. FILMVIGJATEK/ RTL KLUB18:56:2721:10: COBRA 11 /NEMET AKCIOSOR./RTL KLUB19:00:4519:56: HIRADORTL KLUB18:29:5418:54: BARATOK KOZT /MAGYAR FILMSOR./RTL KLUB20:43:1121:24: A KOD /KVIZSHOW/RTL KLUB19:14:5720:00: TENYEKTV218:29:5318:53: RESZKESSETEK BETOROK! /AM. VIGJATEK/RTL KLUB18:56:2220:56: FOKUSZ /KOZELETI MAGAZIN/RTL KLUB18:59:1819:24: TWILIGHT SAGA - NAPFOGYATKOZAS /AM. ROM. DRAMA/RTL KLUB20:01:0922:23: JEGKORSZAK - ALLATI NAGY KARACSONY /AM. ANIMACIOS FILM/ RTL KLUB18:56:0219:16: HAZASODNA A GAZDA /TARSKERESO SHOW/RTL KLUB21:30:0922:31: FOKUSZ PLUSZ /MAGAZIN/RTL KLUB19:01:0619:25: CSUCSFORMABAN 2. /AM. AKCIO VIGAJTEK/RTL KLUB19:50:4221:33: NAPLO /A TV2 HETI MAGAZINJA/TV218:57:5119:59:

11 Top15 összes csatorna célcsoport :n ő MűsorCsatornaKezdésBefejezésDátum AMR: A percenként megjelenő átlagos nézőszám AMR % A percenként megjelenő nézők aránya SHR % Az azonos időszakban tévét nézők közül egy eseményt figyelemmel kísérők száma (százaléka) X-FAKTOR /TEHETSEGKUTATO MUSOR/RTL KLUB20:00:0522:43: HIRADORTL KLUB18:29:0319:08: A KOD /KVIZSHOW/RTL KLUB19:14:5020:01: BARATOK KOZT /MAGYAR FILMSOR./RTL KLUB20:40:4421:21: HAZASODNA A GAZDA /TARSKERESO SHOW/RTL KLUB21:30:0922:31: FOKUSZ /KOZELETI MAGAZIN/RTL KLUB20:14:1420:46: A GYANU ARNYEKABAN /MAGYAR DOKUREALITY- SOR./ RTL KLUB17:18:0818:22: FOKUSZ PLUSZ /MAGAZIN/RTL KLUB19:01:0619:25: RESZKESSETEK BETOROK! 2.-ELVESZVE NEW YORKBAN /AM. FILMVIGJATEK/ RTL KLUB18:56:2721:10: NAPLO /A TV2 HETI MAGAZINJA/TV219:00:1919:56: TENYEKTV218:29:5118:56: TWILIGHT SAGA - NAPFOGYATKOZAS /AM. ROM. DRAMA/ RTL KLUB20:01:0922:23: X-FAKTOR NAP /AZ RTL KLUB MUSORA/RTL KLUB19:00:2319:53: THE VOICE - MAGYARORSZAG HANGJA /TEHETSEGKUTATO SHOW-MUSOR/ TV220:26:4822:18: JOBAN ROSSZBAN /MAGYAR FILMSOR./TV219:49:1920:22:


Letölteni ppt "Nézettség mérése,nézettségi adatok. Lényege Különböz ő televíziós társaságok különféle módszerekkel állandóan folyó nézettség nyomon követése. Ezen eredmények."

Hasonló előadás


Google Hirdetések