Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

M-kormányzat Közösségi felhasználások Budai Balázs Benjámin Budapesti Corvinus Egyetem – Államigazgatási Kar – Közigazgatás-Szervezési és Urbanisztikai.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "M-kormányzat Közösségi felhasználások Budai Balázs Benjámin Budapesti Corvinus Egyetem – Államigazgatási Kar – Közigazgatás-Szervezési és Urbanisztikai."— Előadás másolata:

1

2 M-kormányzat Közösségi felhasználások Budai Balázs Benjámin Budapesti Corvinus Egyetem – Államigazgatási Kar – Közigazgatás-Szervezési és Urbanisztikai Tanszék E-government Kutatócsoport

3 Tartalom  Mobilkommunikáció a települési önkormányzatokban  Mobilkommunikáció a 2002-es önkormányzati képviselői és polgármesteri választási kampányban  Mobilkommunikáció a 2002-es országgyűlési választási kampányban  Részvételi televíziózás: Az SMS és az interaktivitás

4 Mobilkommunikáció a települési önkormányzatokban  E-demokrácia Műhely fókuszcsportos felmérése  Demográfiai jellemzők, mobil szolgáltató-választás, szerződés a szolgáltatóval  Privilégiumok: ki jogosult hivatali mobilra?  Hívás fogadás/szűrés és a döntéshozó napirendje  Az elérhetőség köre: a mobilszám nyilvánossága  Kivel beszélnek? Kapcsolatok, hálózatok  A mobiltelefon funkciói  A mobilkommunikáció tartalma, a mobil társadalom jelentése az önkormányzat számára Markáns képet adnak a vizsgált kategóriák!

5 Mobilkommunikáció a települési önkormányzatokban  Falvak: Hívásfogadás válogatás nélkül  Pártpolitika alig van jelen (sok független), nem főállásszerű politikai állások (polgármesterek)  Kis felhasználás, nincs kedvezményes szolgáltatói tarifa  10-ből 8 polgármesternek térítik a telefonját, 8-ból 6-nak korlátozás nélkül  Finanszírozzák gyakran az intézményi kulcsszereplők mobilját:  község: a védőnő korlátlan használattal.  község: a jegyző korlátlan használattal.  község: a gondnok és a helyi lap szerkesztője 7000, illetve 8000 forintig havonta.  község: a polgármesteri hivatal öt dolgozója, de készülékenként csak maximum forintig térítik.  község: hét készüléken, egyenként 5000 forintig térítik a beszélgetéseket a jegyző, a gyermekvédelmi-jóléti szolgálat vezetője, két rendőr, a polgárőrség, a mezőőr, az orvosi-védőnői ügyelet számára. (legnagyobb, 4000 lelkes község.)  Képviselők csak egy vizsgált településen kapnak 1.500,- forint költségtérítést.  Általában csak fogadnak hívást, kezdeményezés inkább vezetékesről

6 Mobilkommunikáció a települési önkormányzatokban  „Mindenki mindent tud” – minden hívásra válaszolnak  Egy-két kivétellel munkaidő után kikapcsolják a mobilt.  Községi vezetők hívásainak közös iránya:  Hivatal  Család  Képviselők  Jegyző  Szomszéd önkormányzatok, államigazgatás különböző szintjei  Választók nem!  SMS használat ritka: intimitás és korosztályi szempont jellemző rá.  Negatívumok:  „idegenek” zavaró hívásai, esetleges fenyegetések;  Felesleges és helyettesíthető, kicsi település, gyors híráramlás

7 Mobilkommunikáció a települési önkormányzatokban Kisvárosok: „Itt ridegtartás van”  Megjelennek a pártfrakciók, polgármesterek is elkötelezettek valamilyen irányba  Kedvezményes előfizetés a vizsgált településeknél nem volt!  Az önkormányzat csak a polgármesterek és képviselők harmadának mobilhasználatát támogatta.  Az apparátus mobiljait támogatják.  Jegyző  Közterületfelügyelet- és városgazdálkodás vezetői  Közterületfelügyelő és mezőőr  Művelődési ház igazgatója, néhány osztályvezető  Egyik településen sincs határozat a mobilhasználatról, polgármester saját hatáskörében döntött.  A hívások száma a kistelepülések több mint kétszerese.

8 Mobilkommunikáció a települési önkormányzatokban  Minden hívásra válaszolnak, ritkán kapcsolják ki a telefont, tárgyalás és más telefon alatt is felveszik  A telefonok száma is – egy-két kivétellel – nyilvános  Hívások iránya:  Alacsonyabb családi irányú hívás  Köztisztviselők és képviselők nagyobb számban  Önkormányzati intézmények  Az SMS itt is szűk körű felhasználású, és intim jellegű  Negatívumok: A képviselői munka minőségén nem javított, fontosabbak a személyes kontaktusok, a döntések nem mobilon születnek  Pozitívum: gyorsulás, katasztrófahelyzetek kezelése

9 Mobilkommunikáció a települési önkormányzatokban Budapesti Kerületek: Mobil pártpolitika  Mindkét vizsgált kerület rendelkezik kiemelt kedvezményes csomaggal (de a jogosultak töredéke vette igénybe)  Mobilra jogosult:  Általában: Polgármester, alpolgármester, bizottsági elnökök  Kabinetvezető, PR ügyintéző, gondnok, gépkocsivezető  Ezen a szinten jelenik meg a „védekezés” a hívások ellen (először megtanuljuk, hogy érjenek el, majd azt, hogy hogyan ne érjenek el!)  Kikapcsolás  Számkijelzés alapján szelektálás  Némára állított hívás, csak a fontosakat veszi fel  A számok jelentős része titkos, nagy részük pedig nem propagált (az eredmény ugyanaz)  A mobil: munkaeszköz!

10 Mobilkommunikáció a 2002-es önkormányzati képviselői és polgármesteri választási kampányban Fókuszcsoportos vizsgálat:  Hogyan használják a polgármesterek, polgármesterjelöltek, képviselők és képviselőjelöltek munkájukban, felkészülésükben, valamint kifejezetten a kampányidőszakban a mobiltelefont a munkatársaikkal és a választókkal való kapcsolattartásra,  A kampánytevékenységeknek milyen speciális, a mobil kommunikációhoz kötődő gyakorlata alakult ki,  Melyek e téren a fő változások a korábbi kampányidőszakhoz (1998-hoz) képest,  Milyen további változásokra számítanak a politikai és önkormányzati elit tagjai az elkövetkező önkormányzati választásokon (2006, 2010).

11 Mobilkommunikáció a 2002-es önkormányzati képviselői és polgármesteri választási kampányban  A fókuszcsoportok által megfogalmazott előnyök:  Azonnali információs és reagálási képesség  Rugalmas munkaidő  Hatékonyabb önkormányzati munkaszervezés  A fókuszcsoportok által megfogalmazott hátrányok:  A munkavégzés behatolása a magánszférába  Gazdasági megfontolásból jelentkező kényszer: több telefon  Hívás-szűrés, akár három telefonnal!

12 Mobilkommunikáció a 2002-es önkormányzati képviselői és polgármesteri választási kampányban A mobil kommunikációnak négy – egymással részben átfedést mutató – kiemelt funkciója rajzolódik ki:  a mobiltelefon és az SMS, mint a kampány szervezésének fő eszköze,  a telefonhívások és különösen az SMS-ek szerepe a választók mozgósításában,  a telefonhívások és SMS-ek szerepe a szűkebb szavazói réteg megtartásában, megerősítésében vagy (főleg kistelepülési jelöltek esetén) akár a teljes szavazói bázissal való kapcsolattartásban,  az SMS, mint a kampányüzenetek, szlogenek és választói reakciók, visszajelzések továbbításának kiemelt eszköze.

13 Mobilkommunikáció a 2002-es önkormányzati képviselői és polgármesteri választási kampányban  Mobil megoldások más kampányeszközök viszonylatában:  Új technikai lehetőségek (pl.: SMS fal)  Hitelesség – személyközeliség  Árelőny  Alternatív kommunikációs eszközök és konvergenciája  Fejlődési lehetőségek:  Multimédiás megoldások  Átláthatóság, e-kormányzás – függ az intézményi ellenérdekeltségtől  A felhasználói ismeretek szükségessége, m-szakadék

14 Mobilkommunikáció a 2002-es országgyűlési választási kampányban  A 2002-es országgyűlési választás volt az első, ahol megjelent az SMS alapú kampánytechnika  Coleman és Hall érvei az új interaktív felületek mellett:  Multimédia – a hang-, a képanyagok és a különféle szövegek összeillesztése jó lehetőség, ráadásul olcsóbbak, mint a nyomtatott kiadvány készítése.  Személyre szabottság – lehetővé válik a személyre szabott, személyessé tett, pontosan irányított üzenetek közlése az egyes személyeknek és érdekcsoportoknak.  Interaktivitás – nyitott az út a társalgás, a vitatkozás, a visszacsatolás előtt.  Közvetlenség – az üzenetek a média, az újságírók szűrője nélkül, közvetlenül juthatnak el a célközönséghez.

15 Mobilkommunikáció a 2002-es országgyűlési választási kampányban  Üzenetek tartalmi tipizálása a kampány előtt (Balázs, 2002)  személyes (magán) sms  mms  letölthető sms, oplogó  köresemes  hivatalos, szolgáltatási információ  egyéb tematikai hírügynökségi-információs szolgáltatás  sms-fal szolgáltatások  nyilvános chat-sms a televízió képújságján  magán chat-sms-szolgáltatások  emlék-sms  akció-sms  Akció-, kampány SMS-ek három üzenettípusa  közös politikai cselekvésre felhívás, politikai rendezvényekre mozgósítás   propaganda-üzenetek (ezek több fajtája is megjelent a kampányban)   politikai humor, az online poénok.

16 Mobilkommunikáció a 2002-es országgyűlési választási kampányban Mozgósítás:  A gyűlöletbeszéd elleni tüntetés a Fidesz-székháznál (több kisebb rendezvény után ez volt az egyetlen jelentős politikai esemény, amelyre az első forduló előtt SMS-ben mozgósítottak): „Gyere tüntetni holnap 5-kor a FIDESZ Székhaz hoz a Kövér-féle beszéd ellen! Küldd tovább 10 példányban! Üdv.” (április 2).  Hofi Géza temetése: „Hofi Géza temetése szombaton 12 órakor lesz a Farkasréti temetőben. Gyere el és hozz egy szál piros szegfűt. (Küldd tovább!)” (április 13).  A Fidesz "nemzetgyűlése" a Kossuth téren: „Kommunisták féljetek medgyes buktát egyetek liberósok csönd legyen Viktoré a győzelem mert tudja a magyar nép: SZOMBAT 3 KOSSUTH TÉR! (Add tovább!)” (április 13).  Az MSZP-SZDSZ kávéházi találkozója a Vörösmarty téren. A tömeges elektronikus mozgósítás itt a pártok vezetésétől nagyrészt függetlenül történt: „Vasárnap 16órakor a Vörösmarty téren a kormányváltásra szavazók békés demonstrációt tartanak h. megmutassák: NEM FÉLÜNK! Add tovább 10 embernek” (április 14).

17 Mobilkommunikáció a 2002-es országgyűlési választási kampányban Vírusmarketing (Ralph S. Wilson):  Kínálj értékes (vagy sokszor ingyenes) terméket vagy szolgáltatást.  Érd el, hogy kis erőfeszítéssel lehessen továbbadni az üzenetet, hírt, reklámot, stb.  Jusson el könnyen kevesektől nagyon sokaknak  Használd ki a közös motivációkat és viselkedéseket.  Használj már meglevő kommunikációs hálózatokat.  Használd mások erőforrásait. Miszticizálás: Tokiói tinilányok esete (2000 lány, ügyfelet hozott)

18 Mobilkommunikáció a 2002-es országgyűlési választási kampányban Politikai humor:  Hasonlóan gyorsan terjednek, mint a faktoidok  Gyakran komoly munka (stratégia) van mögöttük  A viccek megerősítő, feszültségoldó szerepe fontos  A vicceknek sajátos folklórja alakul ki  Azonnali reakció az aktuálpolitikára:  (”Bokros Lajos vagyok. Csomagolok és jövök!” ”miniszterelnöki tapasztalattal fiatal jogász állást keres”) Az SMS poénok feszesek, blikkfangosak:  Mit mond 22-én reggel Orbán Viktor? Vagy azt hogy az Állam én vagyok vagy azt hogy az Állam leesett.  Hány kormánypárti fér el a Kossuth téren? Az összes.  Vasárnap ráforrasztjuk a vöröscsillagot a koronára  Az utinform jelenti hogy költözés miatt utelzaras van a Parlament és Felcsut között.  Ne csuggedj! Napoleon szeret teged!! Küldd tovabb 100 igaz korzikai hazaffynak!!!  FIDESZ-MATEK: 2szoba 3gyerek 4kerék 5karika 6alom 7föig  Kifogastalan allapotban lévo orszag elado érdeklodni lehet Greshem jeligével a Köztarsasag téren.  Meggyözödésem hogy legegészségesebb gyümölcs a narancs a "Centrum vitamin" csak valami megtévesztö mesterséges pótlék

19 Részvételi televíziózás: Az SMS és az interaktivitás  A hagyományos televízió elérte termék-életciklusának hanyatló szakaszát  A televíziózás azonban nem!  A jelenlegi televízióadások is operálnak már SMS-sel:  Véleménynyilvánítás (árrugalmatlan!)  Szavazás  kapcsolódó tartalmak értékesítése  Az interaktív TV-ben az SMS csak egy állomás a DiTV felé, mely a teljes interaktivitás valósítja meg.  A DiTV szolgáltatások nagyon széles skáláját valósíthatja meg.

20 Köszönöm figyelmüket! Viszontlátásra!


Letölteni ppt "M-kormányzat Közösségi felhasználások Budai Balázs Benjámin Budapesti Corvinus Egyetem – Államigazgatási Kar – Közigazgatás-Szervezési és Urbanisztikai."

Hasonló előadás


Google Hirdetések