Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

PÁLYAORIENTÁCIÓS PROGRAM A PÉCSI ÉLTES EGYMI ISKOLÁIBAN.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "PÁLYAORIENTÁCIÓS PROGRAM A PÉCSI ÉLTES EGYMI ISKOLÁIBAN."— Előadás másolata:

1 PÁLYAORIENTÁCIÓS PROGRAM A PÉCSI ÉLTES EGYMI ISKOLÁIBAN

2 AZ EGYMI INTÉZMÉNYEGYSÉGEI ÓVODA TANULÁSBAN AKADÁLYOZOTTAK ISKOLÁJA NEVELÉSI TANÁCSADÓ ÉRTELMILEG AKADÁLYOZOTTAK ISKOLÁJA UTAZÓ HÁLÓZAT SZAKMAI SZOLGÁLTATÁS TOVÁBBI INTÉZMÉNYEGYSÉGEK KOLLÉGIUM KÉSZSÉGFEJLESZTŐ SZAKISKOLA

3 SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNY SNI Szakértői Bizottság határozata alapján! Közoktatási törvény 121. § 29. organikus okokra visszavezethető A megismerő funkciók organikus okokra visszavezethető súlyos rendellenessége Értelmi fogyatékos tanulók Ép értelmű, érzékszervi és mozgássérült tanulók A megismerő funkciók organikus okokra vissza nem vezethető rendellenessége Autista tanulók

4 A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK ARÁNYA TANÉV ORSZÁGSZEGREGÁLTINTEGRÁLTÖSSZESEN MAGYARORSZÁG 3,6 3,6 3,5 3,5 7,1 7,1 LENGYELORSZÁG 1,6 1,6 1,5 1,5 3,1 3,1 LITVÁNIA 110,111,1 ÉSZTORSZÁG 4,3 4,314,118,4 OLASZORSZÁG 0 2,1 2,1 OROSZORSZÁG 4,5 4,5 4,8 4,8 9,3 9,3 ANGLIA 1,1 1,1 1,8 1,8 2,9 2,9 BELGIUM 5,1 5,1 0 European Agency for Development in Special Needs Education

5 „MINDANNYIAN MÁSOK VAGYUNK” HEFOP „MINDANNYIAN MÁSOK VAGYUNK” PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT AZ INTEGRÁLT NEVELÉSÉRT A PÉCSI KISTÉRSÉGBEN HEFOP

6 A sajátos nevelési igényű gyermekek életútjának követése A NYERTES UNIÓS PROJEKTÜNK MODELLJE EgészségügyNevelés-oktatásFoglalkoztatás Preventív, korai beavatkozás Inkluzív pedagógiai környezet Reális esélyteremtés Érdekvédelem Konkrét célok: A szülői attitűd pozitív változása a másság kezelésében A differenciált segítségnyújtás feltételrendszerének kiépülése A tanulók munkavállalási esélyeinek növekedése Tevékenységtípusok: Védőnői hálózat szemléletformáló tevékenysége a szülők felé Közoktatási intézmények egymástól való tanulása Továbbtanulási és képzési lehetőségek bővítése Várható eredmények: Ágazatközi kapcsolatrendszer alakul ki az ÉMI és a védőnői hálózat között Komplex Szolgáltató Központ működik Pécsett az integrált nevelés-oktatás megvalósításáért Pályaorientációs és nyomonkövetési rendszer épül ki az oktatási és foglalkoztatási ágazat között

7 1) A PÁLYAORIENTÁCIÓ ELEMEINEK BEÉPÍTÉSE AZ ÁLTALÁNOS ISKOLA PEDAGÓGIAI PROGRAMJÁBA 3) EGYÉNI FELMÉRÉSEK VÉGZÉSE A PÁLYAVÁLASZTÁS ELŐTT, KÉPESSÉGEK ÉS MOTIVÁCIÓ MÉRÉSE A PSZICHOLÓGIA ESZKÖZEIVEL 4) EGYÉNRE SZABOTT – SZÁMÍTÓGÉPES – FELMÉRÉS, A TANULÓK ÉRDEKLŐDÉSÉNEK MEGFELELŐ FOGLALKOZÁSI CSOPORTOK KIVÁLASZTÁSA- MUNKAÜGYI KÖZPONT REHABILITÁCIÓS INFORMÁCIÓS CENTRUM A TANULÓK ÉRDEKLŐDÉSÉNEK MEGFELELŐ FOGLALKOZÁSI CSOPORTOK KIVÁLASZTÁSA- MUNKAÜGYI KÖZPONT REHABILITÁCIÓS INFORMÁCIÓS CENTRUM 5) A FOGLALKOZÁS - EGÉSZSÉGÜGYI ORVOSI ÚTMUTATÓ 6) PÁLYAORIENTÁCIÓS TRÉNING SZERVEZÉSE, PÁLYAIRÁNYOK KIVÁLASZTÁSA A REGIONÁLIS MUNKERŐKÉPZŐ KÖZPONTBAN A PÁLYAORIENTÁCIÓS PROGRAM ELEMEI 2) A SPECIÁLIS SZAKISKOLA HELYI TANTERVÉNEK KÖZÖS FELÜLVIZSGÁLATA AZ ÁTMENET MEGKÖNNYÍTÉSE ÉRDEKÉBEN

8 Alkalmazási területek  Tanulásban akadályozott tanulókat nevelő oktató alapfokú intézmények  Speciális szakiskolák és intergált középfokú intézmények  Munkaügyi szervezetek  Szülők

9 Pályaválasztási tréningek szervezése a Pécsi Regionális Munkaerőképző Központ és a Baranya Megyei Munkaügyi Központ támogatásával

10

11 Választott középiskolák  Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola és Szakiskola  Bálicsi Integrációs Központ  Pécsvárad Speciális Szakiskola  Komló Speciális Szakiskola  500. számú Angster József Szakképző Iskola

12 Választott középiskolák  József Nádor Szakképző Iskola  Forrás Általános Iskola és Szakiskola  Simonyi Károly Szakközépiskola és Szakiskola  Mezőgazdasági Szakképző Sellye  Pollack Mihály Műszaki Szakközépiskola, Szakiskola  Éltes Mátyás Készségfejlesztő Speciális Szakiskola

13 Felvételt nyert tanulók a 2008/2009.tanévben

14

15

16

17

18

19

20 Választható szakmák és reális elhelyezkedési esélyeik

21 A SZAKMUNKÁS VIZSGÁT TETT FIATALOK NYOMONKÖVETÉSÉNEK TAPASZTALATAI

22 Nyílt munkaerő piaci lehetőségek az értelmileg akadályozott fiatalok számára Munkahelyi Gyakorlat program

23 Az értelmi sérült fiatalok integrált munkavállalását elősegítő iskolai modult - a Salva Vita Alapítvány dolgozta ki, amelyet elsőként 1996-ban Budapesten vezettek be. Az újszerű oktatási módszer arra keresett megoldást, hogy a végzős tanulók a felnőtt életre, a munkavállalásra felkészülten lépjenek ki az iskolákból.

24 INTÉZMÉNYÜNK CSATLAKOZOTT A PROGRAMHOZ PÉCSI VÁROSI KÖNYVTÁR KÉREG MELINDA DÍSZNÖVÉNYKERTÉSZETE SBI-PANNON KFT EON SZERVÍZ CENTRUM PRAKTIKER ÁRUHÁZ SAJÁT TANMŰHELYEK

25 A TANULÓK  Megismerik saját képességeiket, korlátjaikat.  Különféle munkatípusokat, munkakörnyezeteket ismernek meg.  Önállósodnak a munkavégzésben, a közlekedésben, a döntési helyzetekben.  Elsajátítják a társadalmi beilleszkedéshez szükséges kommunikációs és viselkedési kultúrát.  Munkatársi kapcsolatokat alakítanak ki.  Megismerik a munkahelyi hierarchiák felépítését.  Megtanulják elfogadni a munkahelyi elvárásokat, szokásokat.

26 A SZÜLŐK  Reális képet kapnak gyermekük munkavégző képességéről, munkahelyi viselkedéséről.  Segítséget kapnak ahhoz, hogy el tudják fogadni gyermekük korlátjait, és felnőtté válását.  Információkhoz jutnak felnövő gyermekük elhelyezkedési és ellátási lehetőségeiről.

27 A MUNKAÜGYI KÖZPONTOK  Megismerik az értelmi sérült fiatalokat, majdani ügyfeleiket.  Munkavállalásra jól felkészített ügyfelet kapnak a programból kikerülő fiatal személyében.  Munkaadói referenciát és hasznos információkat nyernek a programban részt vevő fiatalról.

28 „Velük teljes a világ” – intézményközi felkészülés és együttműködés az esélyteremtésért TÁMOP

29 Óvodai programcsomag Általános iskolai programcsomag Középiskolai programcsomag Felkészülés a prevenció jegyében Felkészülés a normalizáció jegyében Felkészülés az integráció jegyében KORAI FELISMERÉS EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS MUNKAERŐ- PIACI ESÉLY

30 Minden gyermek számít Szakmai nap a prevenció jegyében Felkészülés az óvodai prevenciós program bevezetésére - Korai fejlesztés és gyógypedagógiai tanácsadás a gyakorlatban, /prevenciós és intervenciós lehetőségek a sajátos nevelési igényű gyermek korai, szenzitív életszakaszában/ Szakmai nap a normalizáció jegyében Utazó gyógypedagógiai hálózatok tapasztalatcseréje az inkluzív nevelés- oktatást segítő szak- és szakmai szolgáltatások minőségi továbbfejlesztése érdekében -Eszközök használata, fejlesztési lehetőségek bemutatása - Felkészülés a tartósan beteg gyermekek fejlesztésére Szakmai nap az integráció jegyében Pályaorientációs program és egyéni átvezetési terv a munka világába - Pályaválasztási tanácsadás a gyakorlatban – speciális szükségletek, egyéni haladási utak MUNKAERŐ- PIACI ESÉLY KORAI FELISMERÉS

31 ELÉRHETŐSÉGEK: 06/72/ KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET MÁTÉNÉ SEJ JOLÁN MÁTÉNÉ SEJ JOLÁN


Letölteni ppt "PÁLYAORIENTÁCIÓS PROGRAM A PÉCSI ÉLTES EGYMI ISKOLÁIBAN."

Hasonló előadás


Google Hirdetések