Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaDóra Dudásné Megváltozta több, mint 10 éve
1
© 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Az utazási irodák & az Amadeus Bíró Balázs Sales and Marketing Manager Amadeus Magyarország Kft. 2005. december 05.
2
© 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Agenda Az Amadeus vállalat rövid bemutatása Amadeus technológia az utazási irodák szolgálatában: - mit jelent az utazás értékesítése - mi az Amadeus szerepe az utazás üzleti folyamatában - milyen értéket nyújt az Amadeus az utazási irodák számára
3
© 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Az Amadeus vállalati küldetése „az utazási és turisztikai szakma szereplőinek sikereit elősegítő vezető Informatikai megoldásszállító legyen” - Partneri viszony Ügyfeleinkkel - Kiemelkedő technológiai megoldások -Globális jelenlét és helyi hozzáértés
4
© 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden 1987 Az Amadeus alapítása az Air France, Iberia, Lufthansa és SAS légitársaságok által 1988 Irodanyitás Sophia Antipolis-ban, megnyílik az első NMC 1991 Infrastruktúra, szoftverek és rendszerfejlesztés 1992 Európai indulás Első foglalás 92. Jan. 7-én 1995 System One (USA) megvásárlása 1996 E-commerce üzletág beindítása 265 millió foglalás 1999 IPO (Madrid, Párizs, Frankfurt) 2000 IT Services divizió létrehozása. BA partner 2001 e-Travel megvásárlása 2002 A világ elsőszámú GDS-e (utazási irodai foglalások) 395 millió foglalás 2003 START Amadeus és az Airline Automation Inc megvásárlása Történelmi mérföldkövek © copyright 2004 - AMADEUS Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden
5
© 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Jelentős iparági jelenlét hotel - lánc tranzakció / naponta Foglalás lebonyolítva 2004-ben Értékesítési pont világszerte online foglalás A világ menetrendszerinti járatainak Amadeust használó légitársaság
6
© 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Utazás disztribúció Amadeus - világviszonylatban vezető utazási irodák piaci részesedés 1H 2005 vs. 1H 2004 8% 56.8% 26.3% 26% Source Amadeus internal – Travel Agency Air bookings Amadeus piaci részesdése 29.2 % (1H 2005) 58.3% 48.4%
7
© 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Három kiemelt üzleti terület Amadeus Travel Distribution Amadeus IT Services Amadeus e-Travel
8
© 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Az utazási irodák és az Amadeus Partneri viszony kialakítása & közös növekedés technológiai előnyök közös kihasználásának segítségével
9
© 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Utazási szolgáltatások értékesítése Mi szükséges hozzá? - a késztetés (üzleti/magán) - idő - egy desztináció - utazási eszköz - pénz … és valaki aki mindezt lehetővé teszi
10
© 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Utazásról álmodunk… De nagyon gyakran az utazási szolgáltatások megvásárlása nem nyújt kellemes vásárlói élményt. Miért?
11
© 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Mert az utazási irodák hasonlóan működnek a gyárakhoz… Az utazási irodák: - értékesítik az utazást mint terméket - gyakran maguk állítják elő Mi történne ha a gép- kocsikat az autószalonban állítanák össze?
12
© 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden
14
Technológia… Barát vagy ellenség? Veszély vagy lehetőség? Nézzük más iparágak hogyan birkóztak meg a hasonló kihívásokkal…
15
© 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Banki szolgáltatások Régen: Arany Tegnap: papírpénz, csekkek Ma: hitelkártya, ATM, papír nélküli ügyintézés (internet) Holnap: biztosítás, szolgáltatáscsomagok
16
© 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden A fotózás Régen: luxus, fekete & fehér Tegnap: színes, különleges alkalmakkor, tömegcikké vált Ma: digitális korszak, modern eszközök, CD, DVD Holnap: otthoni nyomtatás
17
© 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Zeneterjesztés Régen: hangfelvételek, fonográf Tegnap: rádió, kazetta, bakelitlemez Ma: CD, DVD, MP3, Online Holnap:?
18
© 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Technológia… Barát vagy ellenség? Veszély vagy lehetőség? Nézzük más iparágak hogyan birkóztak meg a hasonló kihívásokkal… Eltűntek ezek az iparágak…? Vagy el fognak…? Természetesen nem.. miért? 1. mert ő maguk állítják elő a technológiát 2. alkalmazkodnak az ügyfeleik viselkedéséhez 3. a szolgáltatás értékét növelik szereplésük által
19
© 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden „ Az Amadeus missziója, hogy az utazási és turisztikai szakma szereplőinek sikereit elősegítő vezető Informatikai megoldásszállító legyen” Disztribúció és tartalom Értékesítés és e- kereskedelem Business Management Szolgáltatás & Consulting
20
© 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden 1.Üzleti folyamatok az utazási irodákban Milyen tevékenységekkel töltik az utazási irodák a időt? 12%8% 24% 18%26%5.5%6.5% Csomagok összeállítása Igények felmérése Keresés, Összeállítás, Ajánlattétel, tárgyalás Foglalás és eladás Számlázás, Követelések behajtása Végrehajtés, Ellenőrzés Riportolás, tervezés Marketing Foglalási folyamat Adminisztráció, támogatás
21
© 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden 2. Tevékenység-alapú költségelemzés Egy repülőjegyre jutó átlagos költség UK: € 45.4 (11,350 HUF) Latin America: € 28.4 (7,500 HUF) Összesen 58%-73%-a a teljes költségeknek a személyzettel kapcsolatos Marketing Activities Reservation Process Admin & Support
22
© 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Az Amadeus feladata ma: 12%8% 24% 18%26%5.5%6.5% Csomagok összeállítása Igények felmérése Keresés, Összeállítás, Ajánlattétel, tárgyalás Foglalás és eladás Számlázás, Követelések behajtása Végrehajtés, Ellenőrzés Riportolás, tervezés Marketing Foglalási folyamat Adminisztráció, támogatás Értek hozzáadása a teljes folyamatban, átjárható egységes rendszerek biztosításával Mindenki számára nyereséges módon
23
© 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Amadeus informatikai megoldások… Többcsatornás (multi-channel) értékesítés elősegítése “High touch”, “low touch”, “no touch” Az utasoknak Opcionális lehetőség on-line foglalásokra, megfelelő tartalommal, és a lehetőséggel, hogy az igényeik szerint testreszabhassák a megoldásokat A szolgáltatóknak Lehető legszélesebb körű lefedettség A vállalatoknak Választási lehetőség – on-line / offline Könnyű utazás - management Csomagok összeállítása
24
© 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Amadeus informatikai megoldások… Az Amadeus az utazási ügynök „memóriája” lesz Amadeus Customer Profiles – ügyfélprofil, információ tárolás – lojalitás növelése Amadeus Travel policies: teljes összhang a HR és a beszerzési szabályokkal Igények felmérése
25
© 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Amadeus Informatikai megoldások Amadeus Értékesítési Platform (Vista) Intuitív és nyitott Intelligens technológia (Fares and Pricing) Egy forrás az összes tartalomhoz Az összes légitársaság (menetrendszerinti és fapados) Nem hagyományosan GDS-ben foglalt tartalom (túra, biztosítás..) Integrált hozzáférés nem GDS tartalomhoz (fényképek, térképek) Grafikus tartalom az értékesítés hatékonyságának növelése érdekében Hatékonyan és vonzóan értékesíteni ??? Keresés, Összeállítás, Ajánlattétel, tárgyalás
26
© 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden A GDS-en túlmutató kezdeményezések…
27
Menüpontok a gyorsabb értékesítéshez
28
Az utas bekapcsolódása
30
Attraktív értékesítés
31
© 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden
32
Helyi tartalom
33
Több nyelven
34
© 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Amadeus Informatikai megoldások Amadeus Értékesítési Platform (Vista) Interaktív értékesítés Grafika és multimédia Növekvő produktívitás Minőség-ellenőrzés Nyereségesség biztosítása Jegykiállítási és service fee autómatizálása Cross-selling (kapcsolódó szolgáltatások értékesítésének lehetősége) Integráltabb tartalom Több helyi tartalom Foglalás és eladás
35
Minőség-ellenőrzés: hibák száma csökken
36
© 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Amadeus informatikai megoldások Nagyon időigényes terület Integráció az összes rendszer között Komplex rendszerek egyszerűsítése …hogy az értékesítésre tudjanak koncentrálni költségcsökkentés számlázás Követelések behajtása
37
© 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Amadeus informatikai megoldások… jegykiállítás e-Ticketing, remote ticketing, paper ticketing Amadeus Checkmytrip és SMS rendszer Értékesítés után 24/7 Végrehajtés, Ellenőrzés Riportolás, Tervezés, monitorizálás 5.5% 6.5%
38
© 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Az Amadeus szerepe tehát… “ az utazási és turisztikai szakma szereplőinek sikereit elősegítő vezető Informatikai megoldásszállító legyen ” Az utazási iroda … Munkájának elősegítése minden foglalási csatornán Számára értékesíthető tartalom biztosítása Munka-hatékonyságának növelése Számára költségek megtakarítása Ügyfelei számára biztosítani, hogy partnerként részt vehessenek a folyamatban döntéshozás támogatása
40
© 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Kérdések és válaszok
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.