Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Magyarbóly, 2009 szeptember eTanácsadó: Kovács Róbert.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Magyarbóly, 2009 szeptember eTanácsadó: Kovács Róbert."— Előadás másolata:

1 Magyarbóly, 2009 szeptember eTanácsadó: Kovács Róbert

2  EU stratégiák, digitális esélyegyenlőség (eEurope 2002, eEurope+...) › Tudás alapú gazdaság és társadalom (versenyképesség, innováció) › Társadalmi kirekesztettség elleni küzdelem › Gazdasági növekedés fenntartása › Teljes foglalkoztatás, regionális kohézió  Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) céljai › Információs társadalom megvalósítása a fenntartható fejlődés érdekében › Tudásalapú gazdaság megvalósítása operatív programok segítségével › Gazdasági versenyképesség az információs társadalom segítségével › Lehetőség vagy hatékony eszköz az informatika? › Megalapozott terv az operatív programok megvalósításához

3  Munka világában (a munkához jutás, a munkavégzés minősége)  Tanulásban és ismeretszerzésben  Szabadidő eltöltésében (hobbi, játék, önmegvalósítás)  Emberi kapcsolatok fenntartásában és építésében  Privát szféra védelmében (személyes adatok, információ)  Közügyek gyakorlásában (információhoz jutás, véleménynyilvánítás) Az esélyegyenlőségi stratégia három fő célterülete:  Társadalmi esélyegyenlőség (információs eszközök, online szolgáltatások hozzáférésének, és használatának elősegítése)  Területi esélyegyenlőség (országhatáron belül...)  Interregionális esélyegyenlőség (... és országhatáron kívül)

4  eMagyarország program (Gazdasági és Közlekedési Minisztérium)  eTanácsadó képzés (Informatikai és Hírközlési Minisztérium) A programok fő céljai: › e-Közszolgáltatások elérésének, elterjedtségének növelése › Esélyegyenlőség a hátrányos helyzetű térségek elektronikus ügyintézés és közösségi internet használatában › A fenti célok elérését elősegítő tanácsadók képzés Közösségi informatika színterei:  Teleház  eMagyarország pontok

5  Számítógép részegységek › Házba szerelt › Perifériák  E-learning (digitális tudásanyagok) › Online eszközök › Offline eszközök  Információs írástudás › Információ megszerzése, › Elsajátítása, › Kiértékelése, › Megfelelő információs források kiválasztása › Kritikai gondolkodás kialakítása

6  Internet fogalma, kialakulása  Működés (TCP/IP, datagram)  Hálózati hierarchia (szerver-kliens)  Internethasználat feltételei (eszköz, kapcsolat, szoftver)  Internet-hozzáférési technikák › Kábelnet › Mobil internet › WLAN  Internet-szolgáltatások › Egyéni vagy csoportos kommunikáció (CHAT, ) › Információ megjelenítés, fájlok letöltése, szórakozás (WWW, FTP) › Kereskedelmi és üzleti alkalmazások (vásárlás, bank, marketing) › eKözszolgáltatások (időpont foglalás, útlevél)

7  Keresőprogram és tematikus kereső (google.hu-yahoo.com)  Kulcsszavak használata › + jel (AND)pl.: auto + használt › - jel (NOT)pl.: +hírek –belföldi › „”jelekpl.: „Petőfi Sándor” › Intitle:pl.: intitle:recept › Intext:pl.: intext:html › Link:pl.: link:weblabor.hu

8  Böngésző beállításai (ActiveX-Control, JavaScript, VBScript)  Kódolási eljárások (SSL)pl.: https//www.mkb.hu  Böngészőeltérítés (reklámok és a Firefox)  Vírusok (Trójai, Spyware, Spam)  Vírusirtó- és tűzfalprogramok  Adatok archiválása (pendrive, cd, dvd)  Személyes adatok védelme (felhasználónév, jelszó, pin-kód)

9  Az „elektronikus kormányzat” › Technológia modernizálása › Közigazgatás folyamatainak reformja › A párbeszéd elősegítése az intézmények, kormányzat és a polgárok között  A „szolgáltató állam” › Ügyfél-központú megoldások alkalmazása › Hatékonyság növelése (idő- és költséghatékonyság) › Az ügyek „megoldására” törekszik azok „elintézése” helyett

10  Közadattárak (digitális tartalmak elérése újrahasznosítása) › Nemzeti Audiovizuális Archívum (www.nawa.hu) 2006 óta  Közszolgálati televíziós ill. rádiós adások összegyűjtése. NAVA pontok › Nemzeti Digitális adattár (www.nda.hu) 2003 óta  Magyar vonatkozású kulturális közcélú digitális tartalmakhoz hozzáférés regisztrációval › Közadattár (www.kozadattar.hu) 2006 óta  Közfeladatot ellátó szervek közérdekű adatai regisztráció nélkül hozzáférhető  Jogszabálykereső, közlöny kereső, bírósági határozatok is elérhetők innen  E-Közszolgáltatások (www.magyarorszag.hu) › Ügyfélkapu (regisztrációhoz kötött, és nem kötött szolgáltatások) › Internetes okmányiroda › Adóbevallás készítése (Abev)

11  Szociális és Munkaügyi Minisztérium (www.szmm.gov.hu) › Foglalkoztatás, szociális és családügy, gyermek- és ifjúságvédelem...  Országos Egészségbiztosítási Pénztár (www.oep.hu) › TAJ szám érvényessége, betegéletút...  Magyar Államkincstár (www.allamkincstar.gov.hu) › Családi pótlék, gyermekgondozási segély, támogatások...  Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság (www.onyf.hu) › Öregségi, rokkantsági, özvegyi nyugdíjhoz szükséges adatlapok  Állami Foglakoztatási Szolgálat (www.afsz.hu) › Adatlapok munkaadóknak, munkavállalóknak, képzésekről, támogatásokról  Felvételi szabályzatok, intézmények(www.felvi.hu)

12  Miért előnyös nekünk? › Készpénz nélküli vásárlás › Nagyobb biztonság, hiszen elvesztés esetén letiltható › Titkos személyes azonosító (PIN kód) › Hitelkártya igénybe vehető › Betéti kamat napi kamatszámítással › Hűségprogramok, pontgyűjtés › Külföldi használat  Miért előnyös a kereskedőnek? › Nagyobb biztonság (bankjegyhamisítás) › Megbízhatóbb, hisz a bank garanciát vállal › Kisebb pénzmozgás, kevesebb élőmunka › Nem tervezett vásárlásokra ösztönöz

13  Olyan folyamatok összessége, melyek lehetővé teszik a termékek és szolgáltatások elektronikus úton történő biztonságos forgalmazását.  Elektronikus kereskedelem tevékenységi körei › Áruk, és szolgáltatások elektronikus forgalmazása › Elektronikus pénzátutalás › Elektronikus értékpapír kereskedelem › Kereskedelmi árverések bonyolítása › Közbeszerzés › Marketing tevékenységek

14  Vevő azonosítása › Ügyfélnyilvántartás › Autentikáció (vevő által módosítható felhasználónév, jelszó)  Termék vagy szolgáltatás kiválasztása › Adatbázisból történő választás leírás, kép stb. alapján › Későbbi változtatási lehetőség (kosár tartalma)  Megrendelés › Ellenőrzés, jóváhagyás, visszaigazolás

15  Postai utánvéttel › A posta eljuttatja a pénzt és a terméket a felekhez  Banki átutalással › A számla kiegyenlítése után történik a kiszállítás  Internetes bankkártya segítségével › „Virtuális bankkártya”

16  Jelszavak, azonosítók, pin-kód, biztonsági kód  Ártó szándékú levelek, programok  Kellő képen biztonságos jelszó  Bizalmas adatok védelme; titoktartás  Nyilvános helyek veszélyei; böngésző programok

17


Letölteni ppt "Magyarbóly, 2009 szeptember eTanácsadó: Kovács Róbert."

Hasonló előadás


Google Hirdetések