Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

IT-mentor és a képzés gyakorlati kérdései

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "IT-mentor és a képzés gyakorlati kérdései"— Előadás másolata:

1 IT-mentor és a képzés gyakorlati kérdései
Csókay Ákos tanácsadó Budapest, december 7.

2 Régi-új egyenlőtlenségi problémák
XIX.-XX. század: népiskolákkal az analfabetizmus ellen XX. század: a népesség több, mint 90 százaléka írástudó XXI. század: új kihívás, új egyenlőtlenségi dimenziók kialakulása A magyar népesség háromnegyede még soha nem használta az internetet. Noha minden iskolában ott van a világháló, a felnövekvő generáció 20%-a mégis digitálisan írástudatlan. a digitális analfabétizmus A válasz: közösségi hozzáférés és IT-mentor

3 Versenyképességi tényezők

4 Digitális szakadék Forrás: WIP-2005

5 Az IT-mentor tevékenysége
Személyes problémák, igények Meggyőző, személyes példák Az elsajátítást segítő eszközök, szolgáltatások Megoldást jelentő eszközök szolgáltatások Személyes segítséget nyújt az embereknek élethelyzetük, életesélyeik javításában a modern IKT eszközök és hálózati szolgáltatások felhasználásával

6 Eredmények 2005: akkreditáció, OKJ
A Felnőttképzési Akkreditációs Tanács december 15-én jóváhagyta az IT-mentor szakma akkreditációs képzési tananyagát. Ez alapján IT-mentor képzés indult 2006-ban. Az NFT (HEFOP ) keretében a Nemzeti Szakképzési Intézet szakmai irányításával elkészült az új Országos Képzési Jegyzék, melynek részévé vált az IT-mentor szakma is.

7 Eredmények 2006: tájékoztatás, képzés
A road-show keretében összesen 7 helyszínen több mint 350 érintett érdeklődő tájékoztatása az IT-mentor program lehetőségeiről (Békéscsaba, Kaposvár, Nyíregyháza, Miskolc, Szombathely, Veszprém, Budapest). A helyi tapasztalatok alapján világossá vált, hogy szükséges egy rövid távú, ráépülő képzés kialakítása azon szereplők számára, akik korábban már hasonló területen dolgoztak és diplomával rendelkeznek (könyvtárosok, teleházasok, e-Magyarország pontok üzemeltetői). A road-show kiértékelését követően a GKM meghirdette az: Információs Társadalmi Tanácsadó képzés elindítását

8 ITT- képzés 2006. IV. negyedévében sor kerülhetett a kurzus lebonyolítására. A képzés megvalósítása 11 helyszínen (egyetemek, főiskolák, és megyei könyvtárintézmények részvételével) A tréning résztvevői számára alapvető követelmény a felsőfokú képzettség A képzés során Információs Társadalmi Tanácsadó képesítést kapnak a résztvevők. A képzésen résztvevők száma 200 fő. A kurzus 4 hétig tart, 4 modulban, 5 óra hagyományos (tantermi) és 5 óra távoktatás keretében.

9 Modulok I. Bevezetés az információs társadalomba, digitális megosztottság, esélyegyenlőség az Európai Unióban és Magyarországon, közösségi informatika: Az Európai Unió és Magyarország Információs Társadalma Mi az információs társadalom? Digitális megosztottság A digitális megosztottság típusai, kialakulásának okai A digitális esélyegyenlőség helyzete Magyarországon és az Európai Unióban Tervek, programok az EU-ban a digitális esélyegyenlőtlenség kezelésére Közösségi informatika, társadalmi tőke Hiányzó láncszem: közösségi informatika

10 Modulok II. Információs írástudás, információbróker, tudásmenedzsment, motiváció, tartalomkínálat: Az információs írástudás Az információs írástudás modellje, fogalmai, készségei Az Internet, mint információforrás a magyar társadalomban Az Internet segít a pénzmegtakarításban E-kereskedelem, online vásárlás Az Internet, mint a kapcsolattartás legkényelmesebb eszköze Közösségi oldalak, társkeresés Elektronikus levelezés

11 Modulok III. Szociális és állami alapú szolgáltatások, tartalmak:
Ügyfélkapu és adóbevallás Az állam az interneten Az Ügyfélkapu Adó- és járulékbevallás Egészségügyi és szociális ellátás Távoktatás, nyelvtanulás Álláskeresés E-felvételi, adatbázisok Oktatási adatbázisok, lehetőségek

12 Modulok IV. Az Internet, lehetőségek, megoldások, szolgáltatások és az elektronikus banki ügyintézés: Az Internetezés feltételei Az Internet nyújtotta alapvető lehetőségek Információ keresés Kiegészítő szoftverek A számítógép biztonsága Az elektronikus bankolás Szolgáltatások bemutatása

13 Eredmények és további tervek
Az idei képzésből kimaradt hallgatók nagyon várják a program folytatását – a 200 jelenleg képzésben részt vevő hallgató mellett óriási az érdeklődés, jelenleg is kapjuk a regisztrációkat, eddig kb 100 érdeklődőt kellett elutasítanunk. 2007 során az idei képzés eredményeire alapozva kb 1000 fő képzésére kerülhet sor. PPP együttműködés keretében az üzleti szféra számos szereplője csatlakozott a program céljaihoz (T-Online, OTP), 2007 során pedig még több szereplő kíván csatlakozni a programhoz. Ebben az évben beadásra kerül a képzés akkreditációja iránti kérelem.

14 Köszönöm a figyelmet! Csókay Ákos


Letölteni ppt "IT-mentor és a képzés gyakorlati kérdései"

Hasonló előadás


Google Hirdetések