Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

IT-mentor és a képzés gyakorlati kérdései Csókay Ákos tanácsadó Budapest, 2006. december 7.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "IT-mentor és a képzés gyakorlati kérdései Csókay Ákos tanácsadó Budapest, 2006. december 7."— Előadás másolata:

1 IT-mentor és a képzés gyakorlati kérdései Csókay Ákos tanácsadó Budapest, december 7.

2 •XIX.-XX. század: népiskolákkal az analfabetizmus ellen •XX. század: a népesség több, mint 90 százaléka írástudó •XXI. század: új kihívás, új egyenlőtlenségi dimenziók kialakulása –A magyar népesség háromnegyede még soha nem használta az internetet. –Noha minden iskolában ott van a világháló, a felnövekvő generáció 20%-a mégis digitálisan írástudatlan. a digitális analfabétizmus A válasz: közösségi hozzáférés és IT-mentor Régi-új egyenlőtlenségi problémák

3 Versenyképességi tényezők

4 Digitális szakadék Forrás: WIP-2005

5 Az IT-mentor tevékenysége Személyes problémák, igények Meggyőző, személyes példák Az elsajátítást segítő eszközök, szolgáltatások Megoldást jelentő eszközök szolgáltatások

6 Eredmények 2005: akkreditáció, OKJ ● A Felnőttképzési Akkreditációs Tanács december 15-én jóváhagyta az IT-mentor szakma akkreditációs képzési tananyagát. Ez alapján IT-mentor képzés indult 2006-ban. ● Az NFT (HEFOP ) keretében a Nemzeti Szakképzési Intézet szakmai irányításával elkészült az új Országos Képzési Jegyzék, melynek részévé vált az IT-mentor szakma is.

7 •A road-show keretében összesen 7 helyszínen több mint 350 érintett érdeklődő tájékoztatása az IT-mentor program lehetőségeiről (Békéscsaba, Kaposvár, Nyíregyháza, Miskolc, Szombathely, Veszprém, Budapest). •A helyi tapasztalatok alapján világossá vált, hogy szükséges egy rövid távú, ráépülő képzés kialakítása azon szereplők számára, akik korábban már hasonló területen dolgoztak és diplomával rendelkeznek (könyvtárosok, teleházasok, e-Magyarország pontok üzemeltetői). A road-show kiértékelését követően a GKM meghirdette az: Információs Társadalmi Tanácsadó képzés elindítását Eredmények 2006: tájékoztatás, képzés

8 ITT- képzés •2006. IV. negyedévében sor kerülhetett a kurzus lebonyolítására. •A képzés megvalósítása 11 helyszínen (egyetemek, főiskolák, és megyei könyvtárintézmények részvételével) •A tréning résztvevői számára alapvető követelmény a felsőfokú képzettség •A képzés során Információs Társadalmi Tanácsadó képesítést kapnak a résztvevők. •A képzésen résztvevők száma 200 fő. •A kurzus 4 hétig tart, 4 modulban, 5 óra hagyományos (tantermi) és 5 óra távoktatás keretében.

9 Modulok I. Bevezetés az információs társadalomba, digitális megosztottság, esélyegyenlőség az Európai Unióban és Magyarországon, közösségi informatika:  Az Európai Unió és Magyarország Információs Társadalma  Mi az információs társadalom?  Digitális megosztottság  A digitális megosztottság típusai, kialakulásának okai  A digitális esélyegyenlőség helyzete Magyarországon és az Európai Unióban  Tervek, programok az EU-ban a digitális esélyegyenlőtlenség kezelésére  Közösségi informatika, társadalmi tőke  Hiányzó láncszem: közösségi informatika

10 Információs írástudás, információbróker, tudásmenedzsment, motiváció, tartalomkínálat:  Az információs írástudás  Az információs írástudás modellje, fogalmai, készségei  Az Internet, mint információforrás a magyar társadalomban  Az Internet segít a pénzmegtakarításban  E-kereskedelem, online vásárlás  Az Internet, mint a kapcsolattartás legkényelmesebb eszköze  Közösségi oldalak, társkeresés  Elektronikus levelezés Modulok II.

11 Szociális és állami alapú szolgáltatások, tartalmak:  Ügyfélkapu és adóbevallás  Az állam az interneten  Az Ügyfélkapu  Adó- és járulékbevallás  Egészségügyi és szociális ellátás  Távoktatás, nyelvtanulás  Álláskeresés  E-felvételi, adatbázisok  Oktatási adatbázisok, lehetőségek Modulok III.

12 Az Internet, lehetőségek, megoldások, szolgáltatások és az elektronikus banki ügyintézés:  Az Internetezés feltételei  Az Internet nyújtotta alapvető lehetőségek  Információ keresés  Kiegészítő szoftverek  A számítógép biztonsága  Az elektronikus bankolás  Szolgáltatások bemutatása Modulok IV.

13 •Az idei képzésből kimaradt hallgatók nagyon várják a program folytatását – a 200 jelenleg képzésben részt vevő hallgató mellett óriási az érdeklődés, jelenleg is kapjuk a regisztrációkat, eddig kb 100 érdeklődőt kellett elutasítanunk. •2007 során az idei képzés eredményeire alapozva kb 1000 fő képzésére kerülhet sor. •PPP együttműködés keretében az üzleti szféra számos szereplője csatlakozott a program céljaihoz (T-Online, OTP), 2007 során pedig még több szereplő kíván csatlakozni a programhoz. •Ebben az évben beadásra kerül a képzés akkreditációja iránti kérelem. Eredmények és további tervek

14 Köszönöm a figyelmet! Csókay Ákos


Letölteni ppt "IT-mentor és a képzés gyakorlati kérdései Csókay Ákos tanácsadó Budapest, 2006. december 7."

Hasonló előadás


Google Hirdetések