Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

INTERNET BANK A FEJLŐDÉS ÚTJÁN Juhász Róbert Elektronikus Banki Igazgatóság.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "INTERNET BANK A FEJLŐDÉS ÚTJÁN Juhász Róbert Elektronikus Banki Igazgatóság."— Előadás másolata:

1 INTERNET BANK A FEJLŐDÉS ÚTJÁN Juhász Róbert Elektronikus Banki Igazgatóság

2 A helyes útirány keresése MMulticsatornás ügyintézés EEgységes Help Desk az összes elektronikus csatornára ÁÁtjárhatóság az elektronikus csatornák között ÜÜgyfélszegmentáció Alkalmazkodás az ügyfél igényeihez Meglévő technológiák és erőforrások optimális felhasználása Bevételi lehetőségek keresése Igénybevétel növelése Szolgáltatásfejlesztés folytatása:

3 Az útviszonyok  Gyors technológiai fejlődés folyamatos megújítást és rövid reakcióidőt igényel  Kellően kiaknázott technológiai lehetőségek – pillanatnyilag!  Tervezés rövid illetve középtávra lehetséges  Fokozódó elfogadottság az ügyfelek részéről  Erősödő igény meglévő és új szolgáltatásokra  A bankok internetre nevelő, oktató szerepe megnő

4 Az útitársak -csatornák összefonódása- IInternet bank-Wap bank HHome bank TTelefonos banki szolgáltatások (automata és ügyintézői) MMobilbanki szolgáltatások (aktív és passzív) AATM - Bankkártyák I. Hagyományos és e-banki csatornák összefonódása II. Elektronikus banki csatornák összefonódása

5 Az út biztonsága  Biztonság kulcskérdés  Maximális biztonság nincs, de arra kell törekednünk  Bizalom (ha nincs biztonság nincs bizalom)  Internetes világhálón globálisan jelenik meg a bizalom Internetes vásárlás Wap bank Internet bank Negatív hatások mindenkire kiterjednek Együtt sírunk, együtt nevetünk...

6 Az útiköltség Bankfiók E-Bank  Nehéz mérni a megtérülést  Fejlesztés költségei hosszú távra vonatkoznak  Bevétel nem mindig „kézzelfogható”  Internet bank olcsóbb tranzakciós díjai nem elegendő motiváció az igénybevételhez Funkcionális átalakulás: •Automatizálható műveletek átkerülnek az e-banking területére •Fiókok tanácsadó szerepe nő

7  Funkció bővítések  Korszerűbben designolt és ügyfélbarát képernyők  Internet funkciók wapra kihelyezése  Internet Help Desk illetőleg meglévő Help Desk szerepkör bővítés  Perszonalizáció - Szegmentált ügyfélkezelés - Egyénileg alakítható funkciók  Kapcsolt szolgáltatások (értékpapírok, szofisztikált műveletek)  Biztonság fokozására irányuló fejlesztések Merre tovább? (banki szinten)

8 Merre tovább? -országos szinten- Globális „útépítés”  Internetes társadalom „kiépítése”  Közös érdek - banki szokások tudatos terelése az e-banking felé  Átjárás az e-csatornák között  Bizalom erősítése az ügyfelekben eKormányzat Stratégia és Programterv

9 Közös cél  Társadalmi elfogadottság  Magas színvonalú szolgáltatások  Biztonságos e-bankolás Az e-banking széles körű elterjedése Lehetséges uticél? KoreaMagyaror- ország Lakosság (millió fő)6910 Internetes bankolás megjelenése 1999. Internetes Szolgáltatásokat biztosító bankok (db) 2111 Internetes banki szerződések (db) 21,3 millió~330 ezer Százalékos megoszlás (%)30,93,3

10 Köszönöm a figyelmet! Jó utat kívánok mindenkinek!


Letölteni ppt "INTERNET BANK A FEJLŐDÉS ÚTJÁN Juhász Róbert Elektronikus Banki Igazgatóság."

Hasonló előadás


Google Hirdetések