Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Webáruház elemzés Miért hoztuk létre ezt a szolgáltatást?  Tudatos e-kereskedelem (üzleti terv → tervezés → profi kivitelezés / mérés → tesztelés → elemzés.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Webáruház elemzés Miért hoztuk létre ezt a szolgáltatást?  Tudatos e-kereskedelem (üzleti terv → tervezés → profi kivitelezés / mérés → tesztelés → elemzés."— Előadás másolata:

1

2 Webáruház elemzés Miért hoztuk létre ezt a szolgáltatást?  Tudatos e-kereskedelem (üzleti terv → tervezés → profi kivitelezés / mérés → tesztelés → elemzés → optimalizálás)  Internetes vásárlás támogatása, népszerűsítése, szinvonalának emelése  Konverzió növelés lehetőségei (nem látogatószám)  Mi a siker titka (a mai előadáson is egy ilyen titokról lesz szó) / Online arány a kisker forgalomban: GB 8%, USA 6%, HUN 1.5%, /

3 Miért nem vásárolnak a potenciális vevők? Webáruház üzemeltetők rémálma A kosárelhagyás. Vajon mi a fő ok?

4 Miért nem fizetik ki a vevők a kosárba rakott termékeket?  Szállítási költség túl magas  Még össze akarja hasonlítani az árat  Nem kapott választ minden felmerült kérdésére (garancia, szállítási idő, díj, termék paraméter,..)  Magasnak találta az összköltséget  Boltban szeretné megvenni  Nem talált megfelelő fizetési módot  Nem akar várni a termékre

5 PayPal 2008-as felmérés Forrás:

6 PayPal 2009-es felmérés Forrás:

7 Forrester Research felmérés Forrás:

8 Mit tegyünk, hogy több fizető vásárlónk legyen?  Időben tájékoztassuk a vevőt a szállítási díjról  Egyértelműen, könnyen értelmezhetően  Tájékoztassuk a szállítási időről (a rendelést követően is!)  Legyen többféle fizetési lehetőség  Csökkentsük a szállítási díjat

9 Mikor és hogyan írjuk ki a szállítási költséget  Minél előbb annál jobb  Legyen elérhető mindenhonnan  Lehetőleg közvetlenül az adatlapon is  A kosárnál már szinte kötelező  Legyen minél egyszerűbb és érthető  Ha van ingyen szállítási lehetőség, azt emeljük ki  Emeljük ki az értékhatárhoz kötött ingyen szállítást is

10 Majdnem jó példa

11 Egy nagyon jó példa

12 Kicsit kaotikus, de minden látszik

13 Vajon az ingyenes szállítás vagy a kedvezmény a hatékonyabb?  A vásárlók 61%-a ott vásárol szívesebben, ahol ingyenes a szállítás – Forester tanulmány  A vásárlók 60%-a hivatkozott az ingyenes szállításra, amikor megkérdezték, hogy miért vásárolt az interneten – Harris tanulmány Melyik a kedvezőbb ajánlat? A, Ingyenes szállítás, amivel 1500 Ft-ot spórolhat? vagy B, Egy Ft-os kedvezmény? A vásárlási döntés soha nem racionális!

14 Mi a legfontosabb szempont, ami alapján döntenek a vásárlók? Forrás:2009-es felmérés

15 Mi a legfontosabb szempont, ami alapján döntenek a vásárlók? Forrás:eMarketer 2010 június -

16 5+1 tipp, amivel bizalmat építhetsz a szállításon keresztül • Szállítási információk a termékadatlapon • Rövid szállítási határidő • Az ingyenes szállítás határát az átlag kosár érték fölé lődd be! • Tájékoztasd a vevőt, hogy hol tart a rendelése! • Az ígért kiszállítási időt minden esetben tartsd be! • Díjmentes visszaküldés - elállási jog

17 Hol és hogyan tüntessük fel a szállítási információkat? A látogatót 2 kérdés érdekli ezzel kapcsolatban: • Mennyiért szállítanak? • Mennyi a szállítási idő?  Legyen jól látható minden helyzetben  A fenti 2 kérdést ki kell emelni  Lehetőleg a termékoldalon is  Emeljük ki a fejlécben vagy egy mindig látható helyen, amennyiben az átlagosnál jobbak a feltételek  Ha van díjmentes határ, akkor ezt számoljuk

18 Szállítási költség és annak kommunikálása  Hol írjuk ki?  Mikor írjuk ki?  Mennyibe kerül?  Mennyire könnyen érthető?  Milyen feltételek vannak?

19 Mire figyeljünk oda, futárcég választásakor?  Megbízható, pontos  Többszöri ismételt kiszállítás  Vevőértesítés (tel., web)  Milyen felárak vannak (vidék, ismételt,...)  Szállítási idő (intervallum, konkrét időpont)  Hol veheti át a vevő, ha nincs otthon  Szállítás és utánvét díjak (egyéni, volumenfüggő)

20 Tyúk-tojás probléma a kiszállítással kapcsolatban Amíg kevesen vásárolnak, drága a szállítás Ebből az ördögi körből is segíthet kitörni az ingyenes, vagy kedvező szállítási ár. Amíg drága a szállítás, kevesen vásárolnak

21 Tippek, az ingyenes vagy alacsony szállítási költség alkalmazására  Termékadatlapon, nagy értékű terméknél  Kosárban, ha elértük a határt  A vásárlás után spec. kupon  címért letölthető kupon (rövid határidő)  Kiemelt ajánlathoz kapcsolni. (Ez esetben valószínű, hogy mást is vásárol, hiszen már nyugodt amiatt, hogy nem lesz szállítási költség.)  Vírus marketing (díjmentes hétvégét szétküldeni...)  Excluzív ajánlat. Egy bizonyos ideig él

22 Esettanulmány ingyenes szállításra • Bevezetés (1hét, hírlevél, honlap) • Forgalom az akciót megelőzően • Az akció alatt • Az akció után Acélfullánk késáruház Ingyen Szállítási akció (2010. március ) Minket is meglepő eredmények...

23 Esettanulmány ingyen szállításra Megrendelések változása napi bontásban Acélfullánk webáruház – Ingyen szállítás kampány

24 Esettanulmány ingyen szállításra Megrendelések változása heti bontásban  3 nap alatt annyi rendelés érkezett, mint az előtte levő 3 héten  Nem csökkent lényegesen a forgalom az akció előtt  Az akció után egy magasabb szintre lépett a forgalom!!!  A kosárátlag nem változott

25 Miért emelkedett a forgalom az akció után? • Sokan ekkor próbálták ki először a vásárlást, akár egy kisebb értékű rendeléssel (bizalom) • Az elégedett ügyfelek aztán később visszatértek • címeket is gyűjtöttünk • Hírlevél indult, ami heti rendszerességgel megy most is.

26 Honnan szerezzek látogatókat erre az eseményre?

27 Ingyen Szállítás Nap  Mi is ez?  Miért hoztuk létre?  Mikor kerül megrendezésre?  Miért érdemes részt venni?

28 Ingyen Szállítás Nap Mit jelent ez a nap? Ezen a napon azok a webáruházak, akik részt vesznek az akcióban vállalják, hogy az aznap leadott rendeléseket ingyen kiszállítják. Miért hoztuk létre ezt a napot?  Vásárlói visszajelzések - Statisztikák  Webáruházak elemzése  Már bizonyított – esettanulmány  Online értékesítés alacsony volumene  Legjobb bizalomépítés, a próba

29 Ingyen Szállítás Nap Mikor kerül megrendezésre? december 16. / aranyvasárnap előtti csütörtök / Miért érdemes részt venni? A webáruházak utolsó lehetősége, karácsony előtt Ezen a napon akár 5-6-szoros forgalom növekedés is realizálható Azok is vásárolni fognak, akik amúgy nem tennék Nem kell Adwords-re és egyéb promócióra költeni Hatalmas ismeretségre lehet szert tenni egyetlen nap alatt

30

31 Köszönöm a figyelmet! Ha Ön is csatlakozna 2010-es Ingyen Szállítás Naphoz, akkor azt a nap hivatalos oldalán teheti meg: Személyre szabott webáruház elemzéseink segítenek felderíteni azokat a pontokat, ahol a potenciális vevők elhagyják az áruházát. Kérje segítségünket! Horváth Győző


Letölteni ppt "Webáruház elemzés Miért hoztuk létre ezt a szolgáltatást?  Tudatos e-kereskedelem (üzleti terv → tervezés → profi kivitelezés / mérés → tesztelés → elemzés."

Hasonló előadás


Google Hirdetések