Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Előadók: Kmetty József vezérigazgató KÜRT Zrt. Információmenedzsment • • © 2010 KÜRT Zrt. Pécsi Richárd Kompetenciaközpont.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Előadók: Kmetty József vezérigazgató KÜRT Zrt. Információmenedzsment • • © 2010 KÜRT Zrt. Pécsi Richárd Kompetenciaközpont."— Előadás másolata:

1 Előadók: Kmetty József vezérigazgató KÜRT Zrt. Információmenedzsment • • © 2010 KÜRT Zrt. Pécsi Richárd Kompetenciaközpont vezető Információmenedzsment üzletág Intelligens közlekedési rendszerek "Minél előbb maradunk le, annál több időnk marad a felzárkózásra..."

2 Intelligens közlekedési rendszerek KÜRT Zrt. Információmenedzsment • • © 2010 KÜRT Zrt. Bevezetés – Miért? •Igazságosság –A megtett úttal arányos díj –Az igénybevétellel arányos díj –A szennyezés mértékével arányos díj –Rövid távú autópálya használat ösztönzése •Finanszírozhatóság –A hazai úthálózat hosszú távon csak megnövelt díjszint mellett finanszírozható •Korszerűség, komfort –Díjszedés és a díj megfizetésének ellenőrzése a forgalom szabad áramlása mellett

3 Intelligens közlekedési rendszerek KÜRT Zrt. Információmenedzsment • • © 2010 KÜRT Zrt. Bevezetés – Komplex feladatok a háttérben Összetett telematikai megoldás, amely a modellt támogatja –Adatgyűjtés analóg környezetből –Adatfeldolgozás –Adattovábbítás –Adattárolás –Tranzakció kezelés –Analitikus nyilvántartás –Reporting (számlázás, elemzések) –Adatbiztonság, bizonyíthatóság Hosszú távon többmillió felhasználó kiszolgálása!

4 Intelligens közlekedési rendszerek KÜRT Zrt. Információmenedzsment • • © 2010 KÜRT Zrt. Bevezetés - KÜRT szerepvállalás A projekt szakmai támogatása 4 éven keresztül –A működés modellezése –A támogató telematikai rendszer(ek) tervezése az alkalmazható technológiák függvényében –Információbiztonság, adatvédelem szervezése –Minőségbiztosítás

5 Intelligens közlekedési rendszerek KÜRT Zrt. Információmenedzsment • • © 2010 KÜRT Zrt. A díjszedési reform szükségessége A jelenlegi díjak tovább nem emelhetők, a díjköteles hálózat folyamatosan bővül, a virtuális kilométerdíj jelentősen csökkent –A közúti infrastruktúra alulfinanszírozott –Forgalmi átterelődések a „drágább” tranzit utakról –A jelenlegi rendszer nem tesz különbséget az egyes igénybevételi és szennyezési szintek között –Hosszú távon átlagosan évi 100 milliárdos többletbevétel

6 Intelligens közlekedési rendszerek KÜRT Zrt. Információmenedzsment • • © 2010 KÜRT Zrt. Magyarországi specialitások •Jelenleg is létezik elektronikus díjszedési rendszer –Virtuális „matrica”, rendszám alapú központi nyilvántartás –Nagy hatékonyságú robottechnikával támogatott ellenőrzési rendszer –Több elektronikus csatornán is igénybe vehető, kiterjedt értékesítési hálózat •Főúti kiterjesztés, díjszedés 6.300km-es hálózaton •Kiterjeszthetőség D1 díjkategóriára •Az ellenőrzési feladatokra kijelölt hatóság komplex közúti közlekedési koncepciója •EETS a küszöbön –Egységes szabványosított technológia Európa szerte –Többszereplős modell (TC, SP)

7 Intelligens közlekedési rendszerek KÜRT Zrt. Információmenedzsment • • © 2010 KÜRT Zrt. A technológia •2004/52/EK irányelv a Közösségen belüli elektronikus útdíjszedési rendszerek átjárhatóságáról •A január 1-et követően útdíjszedési műveletekre üzembe helyezett eszközök a következő technológiák közül alkalmaznak egyet vagy többet: –GNSS műholdas helymeghatározás –GSM-GPRS szabványt használó mobilkommunikáció (hivatkozás GSM TS 03.60/23 060) –DSRC 5,8 GHz-es mikrohullámú technológia

8 Intelligens közlekedési rendszerek KÜRT Zrt. Információmenedzsment • • © 2010 KÜRT Zrt. A technológia alkalmazhatósága Főbb jellemzők GNSS Műholdas technológia DSRC Mikrohullámú technológia Implementáció időigényessége 4-6 hónap6-8 hónap (függ az úthálózat kiterjedtségétől) Fedélzeti egység, költség Összetett, drágaEgyszerű, olcsó Útmenti infrastruktúra költség ElenyészőFügg az úthálózat kiterjedtségétől, jelentős lehet MegbízhatóságFügg a műholdak és a mobil szolgáltatók rendelkezésre állásától Zárt rendszer RugalmasságA térkép adatok szoftveres frissítése Bővítés esetén útmenti infrastruktúra-fejlesztés szükséges

9 Intelligens közlekedési rendszerek KÜRT Zrt. Információmenedzsment • • © 2010 KÜRT Zrt. Díjszedés

10 Intelligens közlekedési rendszerek KÜRT Zrt. Információmenedzsment • • © 2010 KÜRT Zrt. Díjszedés és ellenőrzés kapcsolata

11 Intelligens közlekedési rendszerek KÜRT Zrt. Információmenedzsment • • © 2010 KÜRT Zrt. A feladat számokban •Fedélzeti eszközök száma: –3,5t <: –3,5t >: több mint fél millió •Útkiterjesztés –Gyorsforgalmi szakaszon: zóna –Főutakon: zóna •Díjszedési tranzakciók száma: közel 6 millió/nap •Ellenőrzési pontok (keresztmetszetek) száma: –Fix telepítésű: –Mobil: •Ellenőrzési tranzakciók száma: minden, az ellenőrzési pontokon áthaladó jármű, közel 3 millió/nap 

12 Intelligens közlekedési rendszerek KÜRT Zrt. Információmenedzsment • • © 2010 KÜRT Zrt. Összefoglalás •A jelenlegi rendszer problémái –Igazságosság nem érvényesül –Az úthálózat fenntartásának finanszírozhatatlansága –Töredék útdíjak európai viszonylatban –Nagy arányú, átvonzott tranzitforgalom •Komplex megvalósítási, informatikai háttér •Magyarországon „történelmi” okokból komoly szakértelem •Fontos döntési pontok •Jelentős költségvetés-bevételi lehetőség "Minél előbb maradunk le, annál több időnk marad a felzárkózásra..." "Minél előbb maradunk le, annál több időnk marad a felzárkózásra..."

13 KÜRT Zrt. Információmenedzsment • • © 2010 KÜRT Zrt. Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Előadók: Kmetty József vezérigazgató KÜRT Zrt. Információmenedzsment • • © 2010 KÜRT Zrt. Pécsi Richárd Kompetenciaközpont."

Hasonló előadás


Google Hirdetések