Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hegyközi Dorina Damján Evelin Zsák Regina

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hegyközi Dorina Damján Evelin Zsák Regina"— Előadás másolata:

1 Hegyközi Dorina Damján Evelin Zsák Regina
Az egér és barátai Hegyközi Dorina Damján Evelin Zsák Regina

2 egér Optikai: Optikai szenzorral ismeri fel a mozgást
Gammer:Jobb minőségű,főleg játékokhoz használják Elnevezése:Az eszköz formája miatt kapta az egér elnevezést .Ha jobban megnézzük, tényleg hasonlít a kis rágcsálóra. Szerepe:A számítógép egyik legfontosabb beviteli (input) eszköze, a billentyűzetről történő adatbevitelt helyettesítheti, és teszi kényelmesebbé bizonyos esetekben

3 Fajtái mechanikus egér - a mozgást potenciométer érzékeli. opto-mechanikus egér - a golyó és a fogaskerekek mozgását (ezért "mechanikus") fénydiódák fogják fel (ezért "opto-"). optikai egér - nincs belső golyó, az elmozdulást fénydiódák és tranzisztorok érzékelik. Előnye, hogy pontos és nehezebben romlik el, mint a másik két típus. Megkülönböztetése:A golyó elhelyezkedése szerint A gombok száma szerint A jelek továbbítása szerint A mozgás érzékelésben nyújtott szolgáltatások alapján Alakja szerint

4

5 Billentyűzet A számítógépes billentyűzet vagy egyszerűen billentyűzet (idegen szóval klaviatúra a latin clavisból, vagy tasztatúra, vagy angolul computer keyboard) az írógép mintájára kialakított számítógépes beviteli eszköz. A billentyűzet az írott szöveg bevitelére szolgál, valamint befolyásolható vele a számítógép működése. Fizikailag a billentyűzet a főleg négyszög alakú billentyűk, más néven gombok elrendezéséből áll.

6 Fajtái Chicony KU-2971/76 HU USB billentyűzet
Genius LuxeMate Scroll lapos billentyűzet PS/2+USB Logitech V250 Cordless Mouse and Number Pad V250 Cordless Keypad V250 Cordless Mouse with Bag Microsoft Wireless Optical Desktop 3.0 black

7

8 Digitális tábla A digitalizáló tábla – digitális rajztábla, grafikus tábla, tablet, tablet PC – egy adatbeviteli eszköz, amely lehetővé teszi, hogy az ember közvetlenül, kézzel vigyen be adatokat a számítógépbe úgy, ahogy a papírra ír vagy rajzol. A tábla segítségével, például, saját kezűleg írhatja alá dokumentumait ahelyett, hogy egy képolvasó – szkenner – berendezésen keresztül elkészített, kép formátumban rögzített aláírást helyezne el a kívánt helyre.

9

10 Fényceruza A fényceruza egy kézi mutatóeszköz számítógépekhez.
Működési elve az, hogy a ceruza hegyében elhelyezett fényérzékelő amely fotoelektronikus cella érzékeli azt, amikor a képernyő frissítésekor rávillant. Ez az emberi szemnek nem tűnik villanásnak, mivel az érzékelésünk ehhez lassú, de az áramkör képes detektálni, hogy a villanás időpontjában az elektronsugár éppen mely pontján járt a képernyőnek.

11

12 Érintőpad Felületén az emberi ujj vagy más mutatóeszköz érintésének érzékelésére is alkalmas kijelző. Az érintőképernyő egér vagy más beviteli eszköz közbeiktatásra nélkül, közvetlenül teszi lehetővé a felhasználó számára a kijelzőn megjelenő információk kijelölését, és ezen keresztül az azokkal történő műveletvégzést.

13

14 Lapolvsó A lapolvasó (jövevényszóval: szkenner) a számítógép olyan külső berendezése, mely szöveg képként való beolvasására, képek digitalizálására, számítógépbe való bevitelére szolgál.

15

16 Botkormány A botkormány (angolul: joystick) egy olyan jelbeviteli eszköz, ami egy rögzített alapon forgó rúdból áll. A botkormány továbbítja a rúd szögét, pontos állását az általa vezérelt eszköznek. Gyakran használnak botkormányokat videojátékok irányítására, ezek általában egy vagy több gombbal rendelkeznek, melyek állása szintén továbbadható a számítógépnek. A botkormány népszerű változata a modern játékkonzolokon az ún. analóg kar.

17

18 Trackball A trackball, más néven hanyattegér egy számítógépes pozicionáló eszköz. A magyar elnevezés szellemesen utal az eszköz működési elvére. Elképzelhetjük úgy, mintha az egeret a hátára fordítottuk volna, és nem az eszközt mozgatjuk, hanem a golyót forgatjuk.

19

20 Wii Különleges tulajdonsága, hogy vezetéknélküli távirányító a játék vezérlője, melyet Wii Remote-nak neveznek. Használatakor ezt az eszközt kézben kell tartani és a játék eseményének megfelelően 3D-s mozgásokat lehet vele végezni. A konzol másik sajátossága, hogy WiiConnect24 kiegészítő szolgáltatás tartozik hozzá, ami lehetővé teszi, hogy üzeneteket fogadjunk és aktuális frissítéseket töltsünk le a konzolra az internet segítségével.

21 Wii A Nintendo először 2004-ben jelentette be a hírt a konzol készítéséről valamint 2005-ben hozták nyilvánosságra a rendszert. Satoru Iwata a cég vezérigazgatója 2005 szeptemberében mutatta be a konzol prototípusát a tokiói játékkiállításon ban a Wii konzol számos első díjat nyert. Végezetül december 8-án már három jelentős célpiacon is bevezették.

22

23 The End Hegyközi Dorina Damján Evelin Zsák Regina


Letölteni ppt "Hegyközi Dorina Damján Evelin Zsák Regina"

Hasonló előadás


Google Hirdetések