Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Billentyűzet A számítógép egy digitális berendezés adatok feldolgozására. Ehhez való kommunikációhoz különféle segédeszközöket kapcsolunk hozzá. Egér.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Billentyűzet A számítógép egy digitális berendezés adatok feldolgozására. Ehhez való kommunikációhoz különféle segédeszközöket kapcsolunk hozzá. Egér."— Előadás másolata:

1

2

3 Billentyűzet A számítógép egy digitális berendezés adatok feldolgozására. Ehhez való kommunikációhoz különféle segédeszközöket kapcsolunk hozzá. Egér Digitalizáló tábla – Tablet Képbeolvasó - Szkenner Botkormány - Joystick Mikrofon A bemeneti egységekhez tartoznak például Ha kész vagy folytasd Ha valamit nem értesz, lépj vissza Vége

4 Bemeneti egység az alfanumerikus információk beviteléhez (szöveg, szám, utasítás) A billentyűket jelek írására használjuk, a kurzor irányítására, javításra, stb. Néhány alapvető felosztását különböztetjük meg a billentyűknek Ha kész vagy folytasd Ha valamit nem értesz, lépj vissza Vége

5 Funkció billentyűk (F1.. F12) – különböző programokban más funkciót hajtanak végre Betűs billentyűk –betűk és speciális jelek írására szolgálnak Számos billentyűk – a NumLock billentyűvel kapcsoljuk be – számok írására szolgálnak Kurzor mozgatók szövegjavítók Speciális billentyűk – ezeknek különleges feladatuk van  HomeEnd Page Up Page Down Delete Backspace A kurzortól jobbra töröl A kurzortól balra töröl Ha kész vagy folytasd Ha valamit nem értesz, lépj vissza Vége

6 Esc Esc (Escape) – törli a kiválasztott utasítást, ha valamit rosszul nyomtunk meg Enter Enter – az utasítás megerősítésére szolgál. Szöveg bevitelkor új sor váltására szolgál. Shift Nagybetűk írására szolgál ShiftAltCtrl Más billentyűkkel együtt használjuk. Tab Tab (Tabulátor) – a kurzor a következő mezőre ugrik Caps Lock A billentyű lenyomása után kigyullad egy kijelző, ezután csak nagybetűvel írhatunk Num Lock A billentyű lenyomása után kigyullad egy kijelző és bekapcsoljuk a számjegyes billentyűket Num Lock Szóköz Space A Windows programban a kijelzőt menti le. Print Screen Némely programban megnyomása szünetet idéz elő Pause A Start előhívása a Windowsban Adott programokban használatos billentyűk. Ha kész vagy folytasd Ha valamit nem értesz, lépj vissza Vége

7 Használd a kis és nagybetűket. Nevem Most éppen órám van. Tanulom a használatát Nem matematika van, de megoldhatod a feladatot. Pótold a hiányzó számokat 1-től 9-ig, hogy a számok összege az oszlopokban, sorokba és az átlókon egyforma legyen. 5 Ha kész vagy folytasd Ha valamit nem értesz, lépj vissza Vége

8 A számítógép grafikus elemeinek bemeneti egysége leginkább 2 nyomógombja van, középen görgővel Az egérhez hasonlít, de a mechanikus elhelyezése különbözik a pozicionáló golyónak - trackball görgő – scrollbar – szöveg, vagy www oldalak görgetése stb. Bal nyomógomb kiválasztás (megjelölés) mozgatás indítás Jobb nyomógomb Kiugró ablak megnyitása Ha kész vagy folytasd Ha valamit nem értesz, lépj vissza Vége

9 Az elemet kiválasztod (megjelölöd) úgy, hogy a nyilat az elem fölé helyezed és megnyomod a bal egérgombot. lásd Ha kész vagy folytasd Ha valamit nem értesz, lépj vissza Vége

10 Ha a bal egérgombot megnyomod a kiválasztott elem fölött és nem engeded el az egér mozgatása közben, az elemet mozgatni tudod. lásd Ha kész vagy folytasd Ha valamit nem értesz, lépj vissza Vége

11 Ha gyorsan kétszer egymás után lenyomjuk a bal egérgombot, valamilyen elemen, megnyitjuk az ablakot, dokumentumot vagy elindítunk egy programot. lásd Ha kész vagy folytasd Ha valamit nem értesz, lépj vissza Vége

12 Ha a jobb egérgombot megnyomjuk, akkor az elemhez tartozó helyi kínálat jelenik meg. lásd Ha kész vagy folytasd Ha valamit nem értesz, lépj vissza Vége

13 Rajzoló módba kapcsolhatsz: (Ctrl+P) A szín megváltoztatásához nyomd meg a jobb egérgombot és kövesd az utasítást. Ha ki akarod törölni a hibás rajzot, nyomd meg a jobb egérgombot és kövesd az utasítást. Piros színnel jelöld meg a kutyus útvonalát a csontig, hogy ne érints egy vonalat sem. Rajzoló mód törlése: (Ctrl+A) Rajzold be a hiányzó elemet, és írd be a nevét. Mi hiányzik ? Ha kész vagy folytasd Ha valamit nem értesz, lépj vissza Vége

14 kétrészes bemeneti egység, egy stabil beolvasó ami a toll mozgását továbbítja a számítógépbe grafikus programok és pontosabb rajzok készítésénél használjuk Ha kész vagy folytasd Ha valamit nem értesz, lépj vissza Vége

15 ábrák, fényképek, szövegek beolvasására (szkennelésére) szolgál a szkennerek lehetnek asztali vagy kézi kivitelűek, papírbehúzós vagy síkszkennerek Ha kész vagy folytasd Ha valamit nem értesz, lépj vissza Vége

16 botkormány (joystick) játékok irányítására szolgál A botkormány kiegészítője lehet a gamepad vagy a játékkonzol kormánnyal és pedálokkal Ha kész vagy folytasd Ha valamit nem értesz, lépj vissza Vége

17 hang bevitelére szolgál leggyakrabban asztali formáját, vagy fejhallgatóval kombinált változatát használjuk Ha kész vagy folytasd Ha valamit nem értesz, lépj vissza Vége

18 Billentyű, ami a kurzortól balra lévő jelet törli a/ Deleteb/ Backspace Ha egérrel akarunk megjelölni egy elemet, akkor melyik gombbal klikkelünk? a/ bal gombb/ jobb gomb Ismersz más bemeneti egységet? Egérhez hasonló eszköz a a/ scrollbarb/ trackball Játék irányításának speciális eszköze a/ joystickb/ tablet Az utasítás megerősítése a/ Escb/ Enter A kép átvitelére szolgáló eszköz a/ skenerb/ tablet Kiugró ablak előhívása a/ jobb egérgombb/ bal egérgomb Kijelző kigyullad, ha megnyomod a a/ Caps Lockb/ Print Screen Ha valamit nem értesz, lépj vissza Vége


Letölteni ppt "Billentyűzet A számítógép egy digitális berendezés adatok feldolgozására. Ehhez való kommunikációhoz különféle segédeszközöket kapcsolunk hozzá. Egér."

Hasonló előadás


Google Hirdetések