Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A projekt menedzsment lépéseinek bemutatása konkrét példán keresztül Verses István Tempus Közalapítvány / Socrates Nemzeti Iroda.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A projekt menedzsment lépéseinek bemutatása konkrét példán keresztül Verses István Tempus Közalapítvány / Socrates Nemzeti Iroda."— Előadás másolata:

1 A projekt menedzsment lépéseinek bemutatása konkrét példán keresztül Verses István Tempus Közalapítvány / Socrates Nemzeti Iroda

2 A projekt helye a feladatmegoldás rendszerében Átfogó cél Az oktatás minőségének javítása Socrates program Specifikus cél Iskolai együttműködések támogatása Comenius 1 akció Operatív cél Egy meghatározott téma közös feldolgozása finn- magyar kooperációban Projekt

3 Projekt ciklus Kezdeményezés Előkészítés, tervezés Jóváhagyatás Források biztosítása Megvalósítás és monitoring Értékelés Új projekt- ötlet

4 1. Kezdeményezés - Projektötlet 1.Az együttműködés igénye: bővüljenek az iskola nemzetközi kapcsolatai 2.Témafelvetés: mi szolgálná leginkább az iskola céljait, mi érdekelne egy külföldi partnert? 3.Igényfelmérés

5 1. Kezdeményezés – 1.1 Partnerkeresés  Internetes kereső adatbázis  Tanárok személyes ismeretségei – kapcsolatfelvétel egy finn iskolával  Bemutatkozás (üzenetváltás)  Előkészítő látogatás  Együttműködési szándék, témaválasztás

6 2. Tervezés – 2.1 Célmeghatározás Várható eredmények Jobb idegen nyelvi készségek, bővebb szakmai ismeretek Tevékenységek Anyaggyűjtés, kiadványkészítés, diákcsere Konkrét, mérhető (projekt-szintű) cél Helyi vállalkozások helyzetének elemzése az EU-csatlakozás tükrében

7 2. Tervezés – 2.2 Hatás/eredmény meghatározása A résztvevők szakmai ismereteinek és idegen nyelvi kommunikációs készségeinek fejlődése  Eredmény: már a projekt alatt vagy közvetlenül utána értékelhető elemek  Hatás: közvetetten jelentkező, közép-, ill. hosszútávú célok megvalósulása

8 2. Tervezés – 2.3 Feladatterv elkészítése FeladatIdőpontFelelős Projekt-team tagjainak munkamegosztása 1. – 2. hétIskolavezetés, koordinátor Résztvevő diákok kiválasztása 2. – 3. hétKoordinátor, projekt-team tagok Partnerrel történő egyeztetés 4. – 10. hétKoordinátor Utazás és szállás megszervezése 10. – 20. hétProjekt-team tagjai Interjúkészítés a kiadványhoz 15. – 20. hétProjekt-team tagjai, diákok

9 2. Tervezés – 2.4 Forrásterv elkészítése  Honnan származik a pénzt a projekt megvalósításához? – Az iskola saját költségvetése – Külső támogatók: •A vizsgálatban szereplő vállalkozók •Tempus Közalapítvány – Szülők hozzájárulása

10 2. Tervezés – 2.5 Pénzügyi terv elkészítése PénzmozgásÖsszegIdő Utazás, szállás kifizetése (árajánlatok alapján) euró10. – 20. hét Nyelvi felkészítés-320 euró22. – 24. hét Támogatás átutalása+9915 euró23. hét Szülők befizetése+1000 euró25. hét Kiadvány előállítása-300 euró35. hét Képanyag vágása-200 euró36. hét

11 2. Tervezés – 2.6 Humánerőforrás terv elkészítése  Projektvezető: angol nyelvtanár  Projekt-team tagjainak kijelölése: – Iskolavezető – Vállalkozási ismeretek szakoktató – Történelem tanár – Diákok (2) – Szülő  Feladatkörök, határidők

12 2. Tervezés – 2.7 Kommunikációs terv elkészítése  Belső kommunikáció – Projekt értekezletek – Tájékoztató anyagok – Faliújság  Külső kommunikáció – Idegen nyelvű bemutatkozó anyag – Sajtótájékoztató – Honlap – Kiadvány terjeszthető formában

13 2. Tervezés – 2.8 Kockázatelemzés  Lehetséges buktatók, veszélyeztető tényezők (pl. a partner visszalép, a vállalkozók nem működnek együtt, a pályázat nem nyer támogatást)  A siker szempontjából fontos feltételek – Valószínű-e a bekövetkezésük? – Ha nem, át lehet-e alakítani a stratégiát? (Lehet-e alakítani ezeket a feltételeket?)

14 3. A projekt terv jóváhagyatása Pályázati tájékozódás (írott anyagok, rendezvények) Pályázatírás Konzultáció (pályáztató szervezettel) Pályázat benyújtása - bírálat

15 4. Végrehajtás Tevékenységek logikai és időrendben, a feladatterv szerint:  Gyűjtőmunka  Interjúk elkészítése  Anyagok fordítása idegen nyelvre/nyelvről  Kapcsolattartás a partnerrel ( )  2x2 hét diákcsere  Egyéb…

16 4. Végrehajtás – 4.1 Folyamatkövetés A feladatterv folyamatos figyelemmel kísérése – „Mérföldkövek” meghatározása (a projekt lényeges állomásai, pl. diákcsere) – Visszajelzési csatornák kijelölése (projekt- team értekezlet, diákok által kitöltött kérdőívek stb.)  Alkalmazkodás a változásokhoz

17 4. Végrehajtás – 4.2 Dokumentálás  A projekt-megvalósítás dokumentumai – Levelezés – Szerződések – Számlák  A projekt értékelés dokumentumai – Kérdőívek – Záróbeszámoló

18 5. Értékelés Értékelés = az eredmények és hatások mérése  A projekt mennyiben érte el kitűzött céljait?  Milyen volt a projekt menedzsmentje? – Együttműködés minősége – Határidők betartása  Értékelési formák: irányított beszélgetés, fókuszcsoport, külső szakértő stb.

19 6. Zárás  Ünnepélyes zárás – Projektértekezlet – Finn Nap megrendezése, fogadás  Technikai zárás – Záróbeszámoló, pénzügyi elszámolás elkészítése

20 6. Zárás Az eredmények terjesztése  Disszeminációs rendezvény  Sajtótájékoztató  Kiállítás  A produktum postázása címlista alapján  A produktum bemutatása szakmai fórumokon, konferenciákon  Videó anyag vetítése az iskolai napokon, a helyi kábeltévében

21 6. Zárás Utógondozás A produktum (kiadvány) hasznosítása a mindennapi munkában  Iskolai könyvtár  Tanórai felhasználás  Segédeszköz más iskolák számára  Referencia további pályázatok esetén


Letölteni ppt "A projekt menedzsment lépéseinek bemutatása konkrét példán keresztül Verses István Tempus Közalapítvány / Socrates Nemzeti Iroda."

Hasonló előadás


Google Hirdetések