Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Lebovits Ágnes, Morvai Edit, Rádai Péter 2006 ProjektekésProjektfolyamatok TKA PBT-Projekt: Projektek és projektfolyamatok PROJEKTALAPÚ OKTATÁS Tempus.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Lebovits Ágnes, Morvai Edit, Rádai Péter 2006 ProjektekésProjektfolyamatok TKA PBT-Projekt: Projektek és projektfolyamatok PROJEKTALAPÚ OKTATÁS Tempus."— Előadás másolata:

1 Lebovits Ágnes, Morvai Edit, Rádai Péter 2006 ProjektekésProjektfolyamatok TKA PBT-Projekt: Projektek és projektfolyamatok PROJEKTALAPÚ OKTATÁS Tempus Közalapítvány

2 Egy történetnek van… ‘A JORDÁNTAMÁSI ELV’ ElejeKözepe ElejeKözepe Vége Vége EKV …… Egy történet  ElejeKözepeVégeElejeKözepeVége Egy projekt TKA PBT-Projekt: Projektek és projektfolyamatok

3 A projekt.....  egy egyedi szervezeti környezetben végrehajtott lépéssorozat,  amely nem sorolható az adott szervezeti egység(ek) megszokott tevékenységei közé. A projekt.....  egy konkrét, a kontextustól függő cél vagy célok megvalósítása…  meghatározott idő alatt,  meghatározott humán- és anyagi erőforrások, eszközök igénybevételével. ALAPFOGALMAK 1: PROJEKT TKA PBT-Projekt: Projektek és projektfolyamatok

4 A projekt.....  egy olyan módszer, amely lehetővé teszi számunkra, hogy eljussunk az ötlettől a cselekvésig, az eljárás különböző lépéseinek strukturálásával.  lehetővé teszi bizonyos változások bekövetkezését abban a környezetben, amelyben megvalósul. A projekt.....  lehetővé teszi a résztvevők számára, hogy saját tapasztalataik útján tanuljanak.  kollektív tevékenységek folyamata és eredménye.  szükségszerűen tartalmaz értékelést, amely kapocs az ötlet és cselekvés, megvalósítás között. ALAPFOGALMAK 1: PROJEKT TKA PBT-Projekt: Projektek és projektfolyamatok

5 Projekttervezés  A projekt hosszú távú és közbenső / konkrét céljainak meghatározása A PROJEKTFOLYAMAT: 1. fázis CÉLKITŰZÉS - definíció: •kívánatos, jelenleg nem létező, jövőbeli állapot; •a jelenlegi problémából/állapotból vezetjük le Konkrét célok: a projekteredmények és a kedvezően alakuló külső körülmények teszik elérhetővé TKA PBT-Projekt: Projektek és projektfolyamatok

6 Projekttervezés (folyt.)  A projekt hosszú távú és közbenső / konkrét céljainak meghatározása  A projekt várható eredményeinek, produktumainak és hatásainak meghatározása A PROJEKTFOLYAMAT: 1. fázis EREDMÉNYEK: •Elsősorban a projekttevékenységek megvalósulása, valamint a kedvező külső feltételek bekövetkezése teszik elérhetővé •Konkrétak, megfoghatók, mérhetők legyenek! TKA PBT-Projekt: Projektek és projektfolyamatok

7 Projekttervezés (folyt.)  A projekt hosszú távú és közbenső céljainak meghatározása  A projekt várható hatásainak, valamint konkrét, kézzelfogható eredményeinek meghatározása  A projekt részletes feladattervének elkészítése (ütemezés!)  A projekt erőforrásigényének felmérése és az eszközök, erőforrások felhasználásának megtervezése A PROJEKTFOLYAMAT: 1. fázis TKA PBT-Projekt: Projektek és projektfolyamatok

8 A projekt megvalósítása  A feladattervben meghatározott feladatok végrehajtása: a projekt végrehajtói által koordinált tevékenységek, amelyek az eredmények elérését célozzák  A tevékenységek, kommunikáció dokumentálása  Folyamatkövetés (külső és belső monitoring)  A projekt értékelése (szempontok [indikátorok] segítségével) A PROJEKTFOLYAMAT: 2. fázis TKA PBT-Projekt: Projektek és projektfolyamatok

9 A PROJEKTFOLYAMAT: 3. fázis A projekt lezárása  A tartalmi beszámoló elkészítése (a fő szempont a kitűzött célok megvalósulásának mértéke)  A pénzügyi beszámoló elkészítése (ha volt finanszírozás) TKA PBT-Projekt: Projektek és projektfolyamatok

10 szkeptikusoptimizmus megalapozatlanoptimizmus nem is olyan nehéz lassabb és döcögősebb a vártnál az eredmények? megéri? a szervezet szenved egyértelmű eredmények működnek a folyamatok megérteee!!! * Mourik és Hearty 1999 in Dussap, A.–Merry, P. 2000. alapján megalapozottoptimizmus Egy projekt életciklusának „lázgörbéje” * TKA PBT-Projekt: Projektek és projektfolyamatok

11 Bibliográfia: Dussap, A. – Merry, P. (2000) Projektmenedzsment, T-Kit. Európai Ifjúsági Központ, Budapest. 28-37. http://www.training-youth.net/site/publications/tkits/tkit3/hungarian/tkit3_hungarian.pdf Lebovits Á.-Zarándy Z. (2000) Intézményfejlesztés és projektmenedzsment - európai dimenzióban. In Vass V. – Zarándy Z. (szerk.) (2000) Európáról módszeresen; Tanári módszertani kézikönyv. DHV Magyarország, Budapest. M. Nádasi M. (2003) Projektoktatás. Gondolat Kiadói Kör, Budapest. Rádai P. (2003) A Socrates program első szakaszában 1998 és 2001 között megvalósított Comenius 1 együttműködési projektek hatásvizsgálata 22 magyar közoktatási intézményben. In: Bokányi K. – Kurucz K. (szerk.) A Socrates/Comenius 1 alprogram első szakasza Magyarországon (1998–2001). Tempus Közalapítvány, Budapest. 3–82. Szira J. (2002) A projektmódszerről. Socrates magazin 2002. Szeptember. Tempus Közalapítvány, Budapest. 9-13. TKA PBT-Projekt: Projektek és projektfolyamatok


Letölteni ppt "Lebovits Ágnes, Morvai Edit, Rádai Péter 2006 ProjektekésProjektfolyamatok TKA PBT-Projekt: Projektek és projektfolyamatok PROJEKTALAPÚ OKTATÁS Tempus."

Hasonló előadás


Google Hirdetések