Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ÉLMÉNYPEDAGÓGIA A GYAKORLATBAN BERETTYÓÚJFALU-NAGYRÁBÉ

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ÉLMÉNYPEDAGÓGIA A GYAKORLATBAN BERETTYÓÚJFALU-NAGYRÁBÉ"— Előadás másolata:

1 ÉLMÉNYPEDAGÓGIA A GYAKORLATBAN BERETTYÓÚJFALU-NAGYRÁBÉ
Bíró Gyula igazgató, szaktanácsadó, IPR szakértő Móricz Zsigmond Általános Iskola és Óvoda - Nagyrábé Hajdú-Bihar Megyei Pedagógiai Intézet – Debrecen tel: 06/

2 Élménypedagógia (experiential education)
„cselekvés általi tanulás és fejlődés” egyik sajátos változatát nevezzük. Az élménypedagógia nem más, mint személyközpontú pedagógia, mely mind az egyén, mind pedig a csoport fejlődésére és sikerességére fókuszál (Rogers 1984).

3 LÉTEZIK-E HON- ÉS NÉPISMERET TANÍTÁS CSELEKVÉS NÉLKÜL
LÉTEZIK-E HON- ÉS NÉPISMERET TANÍTÁS CSELEKVÉS NÉLKÜL? (Létezik-e Nemzet hon- és népismeret nélkül?) LÉTEZIK-E NEMZETNEVELÉS CSELEKVÉS NÉLKÜL? LÉTEZIK-E LOKÁLIS CSELEKVÉS GLOBÁLIS LÁTÁSMÓD NÉLKÜL? LEHET-E TÖRTÉNELEMET, Népismeretet, Emberismeretet ,ÉNEK-ZENÉT, MŰVÉSZETEKET, IRODALMAT ÉLMÉNY- ADÁS ÉS OKOZÁS NÉLKÜL TANÍTANI?

4 PEDAGÓGIAI ALAPOK A PROJEKT INDULÁSÁNÁL….
A módszer a tapasztalati nevelés egyik formája, amely kivezeti a résztvevőket a való világba, hogy próbára tegyék értékeiket, tudásukat, képességeiket és kreatív gondolkodásukat. A felnőtt vezetők (pedagógusok, animátorok, népművelők, stb.) segíthetik a kivételes és izgalmas helyzetek létrejöttét, de az élménypedagógiát inkább „önirányításúnak”, mint mások által irányítottnak kell tekinteni. Alapelvek a projekt kidolgozásánál: ·        a hatékony képzés alapja az aktív részvétel, a módszerek, játékok és gyakorlatok személyes kipróbálása, a saját élmény megszerzése, az élmény megosztása és feldolgozása, majd pedig a tanulságok adaptálása más, hasonló helyzetekre.; ·        ennek megfelelően a képzés aktív viszonyt vár minden szereplő részéről; ·        csoportban zajlik, ezért alkotó közösség létrehozására törekszünk. Érteni kell és elfogadni a csoportfolyamatokat és a közösségben való munka etikáját. „A siker megerősít” elv alapján sikerorientált légkör építése a célunk; ·        folyamatosan törekszünk a gyakorlat arányának magas szinten tartására, sok egyéni és kiscsoportos munkát építünk be. A résztvevők meglévő tudásukkal j Az élménypedagógiai tevékenységek során a csoport tagjai metaforikus helyzetekben, fizikailag és pszichikailag egyformán biztonságos, kontrollált körülmények között tervezik el különböző feladatok megoldását. A végrehajtás után nagy gondot fordítunk az értékelésre, a pozitív visszajelzések közvetítésére, a szituációban rejlő tanulságok levonására, és a más területeken is alkalmazható készségek és képességek felismertetésére. A feldolgozás jellemzően csoportmunkában történik, melyben a részvevők aktív jelenléte szükséges. A tevékenységek rendszere egy folyamatot alkot, amely lehetővé teszi, hogy mélyebbre jussunk pedagógiai céljaink elérésében, maximálisan kiaknázva a szituációban rejlő oktatási és fejlesztési lehetőségeket.

5 KÁDÁR VITÉZ LEGENDÁJA AZ OKATATÁS GYAKORLATÁBAN
- 60’-‘70-’80-as évek, akkori 3. sz. Általános Iskola (illetve az akkori 2. sz. Általános Iskola) – Erdélyi Gábor, Karakas Imréné, Sándor Zeréndné (szövegfeldolgozás, forráselemezés, kreatív írás) Széchenyi István Általános Iskola – Karakas Imréné, Bíró Gyula (szövegfeldolgozás, kreatív írás, terepmunka, önálló kutatómunka, értékmentés terepen, média feldolgozás, ifjúsági regény emberismeret alapú feldolgozása) Bihari Múzeum Honismereti csoportja – Bíró Gyula (terepmunka, Kádár-domb feltérképezése, marketing film forgatása) 2004 – Széchenyi István Általános Iskola – Bihari Kistérség – „Vén Európa Kulturális Projekt) összes résztvevő szám: 2000 tanuló (Megye támogatásával) Térségi értéktérkép elkészítése – Bíró Gyula, Harsányi Antalné, Nagy Imre, Kocsis Csaba könyvbemutató Kádár Vitéz Emléktúra – Móricz Zsigmond Általános Iskola és Óvoda, Kossuth Lajos Művelődési Ház és Könyvtár, Ifjúsági Egyesületek Nagyrábé - Kocsis Csaba, Bíró Gyula, Józsa Kálmán, Gyarmati Sándorné 2006- Kádár Vitéz Emléknap, Füstpuszta Kastélykert – Nagyrábé, Kocsis Csaba, Bíró Gyula, Józsa Kálmán, Gyarmati Sándorné, Kádár Gyula 2008- „Lurkónia” Kamasz Fesztivál és Kádár Vitéz Emléknap – Nagyrábé Bíró Gyula –közel 1100 gyermek és szülő részvételével, 9 település (A térség legnagyobb ifjúsági rendezvénye).

6 „Ahol nincs mítosz, teremteni kell!” -tanteremben és azon túl-
Közösségépítés - csapatépítés Játék Regény feldolgozás Népismeret-életmódtörténet Sport Gasztronómia – tájjellegű ételek készítése „Aranyfakanál” Vándor díj

7 Hadtörténet, Életmódtörténet
Kézművesség – Tárgykultúra, néprajz Meghitt pillanatok Természetismeret - ökológia Honismeret – Technika - életvitel

8 VÁRJUK ÖNT IS Nagyrábén - FÜSTÖN!
Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "ÉLMÉNYPEDAGÓGIA A GYAKORLATBAN BERETTYÓÚJFALU-NAGYRÁBÉ"

Hasonló előadás


Google Hirdetések