Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ERDEI ISKOLA Az erdei iskolai projektek és azok szervezésének módszertana.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ERDEI ISKOLA Az erdei iskolai projektek és azok szervezésének módszertana."— Előadás másolata:

1 ERDEI ISKOLA Az erdei iskolai projektek és azok szervezésének módszertana

2 ISKOLA VAGY NEM ISKOLA? Különbségek  Forma  Módszertan  Helyszín  Pedagógusi attitűd  Élethelyzet  Időbeosztás  Keretek

3 ISKOLA VAGY NEM ISKOLA? Azonosságok  Oktatási célok, feladatok megvalósítása  Ismeretek átadása, bővítése  Változatos munkaformák (egyéni, csoport, kooperatív…)  Irányított foglalkozások  Ismeretek rendszerezése  Műveltségterületekre bonthatóság

4 CÉLOK ÉS FELADATOK MEGHATÁROZÁSA  Oktatási célok meghatározása (pedagógiai program, helyi tantervek, tananyag, oktatási és nevelési célok)  Célok igazítása a korcsoporthoz (hány éveseknek kívánjuk az erdei iskolát szervezni) (hány éveseknek kívánjuk az erdei iskolát szervezni)

5 A HELYSZÍN KIVÁLASZTÁSÁNAK SZEMPONTJAI  A kitűzött céloknak megfeleljen  Létszám függvényében  Távolság a lakóhelyünktől, megközelíthetőség  A szállás színvonala  A pénzügyi erőforrásainknak megfeleljen  Programlehetőségek a helyszínen és a környéken

6 A PROGRAM MEGVALÓSÍTÁSÁNAK SZEREPLŐI  Gyerekek  Pedagógusok  Szülők  Szállásadók  Programszolgáltatók  Egyéb partnerek (utazás, szervezés…)

7 GYEREKEK  Életkor  Oktatási célok  Létszám  Önkéntesség  Érdeklődési kör  Társadalmi környezet  Lakóhely sajátosságai (természeti környezet)

8 PEDAGÓGUSOK FELADATA  Szaktudás – projekt pedagógia  Tapasztalat (táborozás terén)  Tudatosság  Módszertani ismeretek  Áldozatvállalás  Gondoskodás  Szervezés  Tájékoztatás

9 SZÜLŐK FELADATA  Anyagi hozzájárulás  Tájékozottság  A szükséges feltételek biztosítása a gyermek számára  Segítségadás  Kapcsolattartás (gyerekkel, pedagógussal)  Kötelezettségek teljesítése  Határidők betartása  Segítőként részvétel a programban

10 SZÁLLÁSADÓK 1.  A meghatározott szállás kategória biztosítása (A, B, C, sátor tábor, kulcsos ház, turista szállás)  A gyermek étkeztetés normáinak megfelelő meleg étkezés biztosítása (helyben, vagy a közelben)  Programok biztosítása, akár szerződött partnerekkel is  Biztonság  Tisztaság

11 SZÁLLÁSADÓK 2.  Játékok biztosítása  Zöld terület (kert, park)  Közös helység csoportfoglalkozáshoz  Házirend közzététele  Orvosi szoba és/vagy orvosi ügyelet  Tűzvédelmi és balesetvédelmi oktatás érkezéskor  A szállásra való bejutás biztosítása a nap bármely szakában  Türelem, gyermek központúság

12 PROGRAMSZOLGÁLTATÓK Mennyi? Napi legalább 4 órára elegendő program Kik?  Helyi szakemberek  A szállásadók maguk  Pedagógusok  Bárki aki jól érti amit csinál  Helybéliek Hogyan?  Térítés ellenében, vagy önkéntesen  Élményszerűen, hitelesen

13 PROGRAMSZOLGÁLTATÓK Mit?  Túrázás  Kirándulás (városok, közeli látványosságok)  Sport tevékenységek  Természetismereti bemutatók, előadások  A társadalmi környezettel való ismerkedés  Helyi hagyományok, néprajz  Helyi szokások, jellemző foglalkozások

14 PROGRAMSZOLGÁLTATÓK  Kézműves foglalkozások  Állatok a ház körül és a gazdaságban  Mezőgazdasági munkák  Lovas programok  Tánc-, daltanítás  Mesék, mondák  Múzeumok, kiállítások  Ipari termelés a közelben

15 PROGRAMSZOLGÁLTATÓK  Vetélkedők  Közösségépítő foglalkozások  Bátorságpróbák (nappali, éjszakai)  Drámajátékok  Csillagászat  Zene-, hangszerbemutatók  Történelmi játékok  Íjászat  Vizsgálódások  Környezetvédelem

16 EGYÉB PARTNEREK  Utazási szolgáltatók (busz, vonat, hajó stb.)  Múzeumpedagógia  Utazásszervezők  Civilszervezetek  Nemzeti Parkigazgatóságok  Helyi lakosok, vállalkozók

17 AZ ERDEI ISKOLAI PROJEKT LEBONYOLÍTÁSA 1. Előkészítő időszak (kb. 1 hónap)  Téma kiválasztása  Oktatási célokhoz igazítás  Időtartam meghatározása, a megvalósítás időpontja  Érdeklődők létszámának felmérése  Kapcsolatfelvétel a szülőkkel  Szervezés elkezdése (kapcsolat a szállásadóval)  A projekttéma megismertetése a gyerekekkel, kollegákkal  Témakörök életkorhoz való igazítása  Feladatok kiosztása kollegáknak, szülőknek, gyerekeknek

18 AZ ERDEI ISKOLAI PROJEKT LEBONYOLÍTÁSA 2. A szervezés időszaka (a sorrend felállítása)  Kapcsolatfelvétel a szállással  Étkezés, szállás lekötése (becsült létszámmal)  Utazási terv (olcsó, kényelmes)  Tájékozódás a programokról  A szülők részletes tájékoztatása (fizetési feltételek, programok, szállás, étkezés)  Jelentkezés

19 AZ ERDEI ISKOLAI PROJEKT LEBONYOLÍTÁSA 3.  Létszámadatok pontosítása  Előleg beszedése  Szállás, étkezés lekötése, előlegfizetés  A programok ütemezett szervezése  Kapcsolatfelvétel a szolgáltatókkal, programgazdákkal  Időpontok lekötése

20 Pályázatok figyelése  A táborozás témájához, helyszínéhez illeszkedjen  A pedagógiai céloknak megfeleljen  A szociálisan rászorulók segítése  A projekt költségeinek csökkentése  A pályázati célok és feladatok pontos végrehajtás  Elszámolás

21 Kiírók  Fenntartók (önkormányzatok)  Maga a szállásadó  Civil szervezetek  Minisztériumok  EU (TÁMOP, HEFOP…)  Erdei iskolai programgazdák

22 A helyszínen


Letölteni ppt "ERDEI ISKOLA Az erdei iskolai projektek és azok szervezésének módszertana."

Hasonló előadás


Google Hirdetések