Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az elektronikus felvételi (e-felvételi) folyamata

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az elektronikus felvételi (e-felvételi) folyamata"— Előadás másolata:

1 Az elektronikus felvételi (e-felvételi) folyamata
FELVÉTELI ELJÁRÁS 2009

2 Az e-felvételi lépései
1. Regisztráció a honlapon

3 Regisztráció 1.

4

5 Felhasználó által kitalált felhasználónév
Rendszeresen olvasott cím Felhasználó által kitalált jelszó

6

7 Az e-felvételi lépései (áttekintés)
1. lépés: Regisztráció a honlapon 2. lépés: Felhasználási feltételek elfogadása – biztonsági kód

8

9

10

11 A felhasználási feltételek elfogadása után a rendszer használatához szükséges biztonsági kódot a regisztrációkor megadott címre küldjük.

12 A regisztrációs e-mail hamarosan megérkezik postafiókunkba.
BIZTONSÁGI KÓD FELVÉTELI AZONOSÍTÓSZÁM

13 Az e-felvételi lépései (áttekintés)
1. lépés: Regisztráció a honlapon 2. lépés: Felhasználási feltételek elfogadása – biztonsági kód 3. lépés: Adatok rögzítése

14 Nyitó oldalon a legfontosabb információk!
Regisztrációs ben is megküldött felvételi azonosítószám folyamatosan látható a felületeten Menüsor, ezeken az űrlapokon kell a szükséges adatokat rögzíteni. Adatok rögzítésének első lépése a személyes adatok megadása Nyitó oldalon a legfontosabb információk!

15 Súgók Beviteli mezők Legördülő listák

16 A menüpont kitöltése után kattintsunk az űrlap alján látható
Mentés gombra!

17 Ha nem megfelelő adatokkal akarunk elmenteni egy menüpontot, akkor hibaüzenetet kapunk, annak javításáig nem léphetünk tovább!

18 A Testreszabás űrlapon a saját élethelyzetünknek megfelelően adjuk meg az adatokat, ennek megfelelően személyre szabhatjuk a súgókat, a hibakezelést, az elérhető űrlapokat.

19 A Testreszabás menüpont után vegyük fel azokat jelentkezési helyeket egyenként, ahová szeretnénk jelentkezni!

20 A jelentkezések felvétele után a szükséges tanulmányokat és/vagy a rendelkezésünkre álló tanulmányi eredményeinket rögzíthetjük!

21 Az e-felvételi lépései (áttekintés)
1. lépés: Regisztráció a honlapon 2. lépés: Felhasználási feltételek elfogadása – biztonsági kód 3. lépés: Adatok rögzítése 4. lépés: Dokumentumok elektronikus feltöltése (nem kötelező elektronikusan)

22 A feltöltéssel kapcsolatos információkat a Súgóban olvashatjuk.
A Dokumentumok menüpont alatt lehetőségünk van arra, hogy a szükséges (és jelentkezéskor már rendelkezésünkre álló) dokumentumokat elektronikusan csatoljuk jelentkezésünkhöz. A feltöltéssel kapcsolatos információkat a Súgóban olvashatjuk.

23 Ha a Testreszabás űrlapon „postai” dokumentumkezelést választunk....

24 Ha a Testreszabás űrlapon „postai” dokumentumkezelést választunk....
... akkor csatolandó dokumentumokról beszélünk.

25 Az e-felvételi lépései (áttekintés)
1. lépés: Regisztráció a honlapon 2. lépés: Felhasználási feltételek elfogadása – biztonsági kód 3. lépés: Adatok rögzítése 4. lépés: Dokumentumok elektronikus feltöltése (nem kötelező elektronikusan) 5. lépés: Hitelesítés

26 Hitelesítés első lépése:
teljes ellenőrzés

27 Ha a Testreszabás űrlapon „hitelesítő adatlapot” választottunk....

28 … és azt aláírva a lapon is olvasható címre postára adnunk.
Ha a Testreszabás űrlapon „hitelesítő adatlapot” választottunk.... … akkor a hitelesítő adatlapot kell letöltenünk, majd kinyomtatnunk….

29 Amennyiben rendelkezünk Ügyfélkapu regisztrációval és a Testreszabás űrlapon „Ügyfélkaput” választottunk....

30 Ha a Testreszabás űrlapon „Ügyfélkapu” választottunk....
… akkor a két rendszerbe történő párhuzamos bejelentkezés után elektronikusan megtörténik a hitelesítés.

31

32 Hitelesítéssel kapcsolatos információk
Az e-felvételi felületén február óráig lehet adatokat rögzíteni. A hitelesítés – hitelesítő adatlap esetében a postára adás – határideje: február 23. Ügyfélkapu regisztrációhoz egyszeri okmányirodában történő regisztráció szükséges. 18 év alattiak esetében valamely szülőnek is szükséges regisztráció! A hitelesítés hitelesítő adatlap esetében annak beérkezése és feldolgozása után történik meg. Ennek eredményéről ben értesítjük, illetve a felületen is látható a státusz változása. A jelentkezési határidőig természetesen sikeres hitelesítés esetén is lehet még módosítani az adatokban, ebben az esetben viszont újra kell hitelesítenie!

33 E-felvételi esetében háromféle módon fizethetjük be az eljárási díjat:
banki átutalás interneten keresztül bankkártyával igényelhetünk postai „sárga csekk”-et Ezt a Testreszabás oldalon tudjuk kiválasztani.

34 A befizetendő összeget a rendszer automatikusan kiszámolja!
A Fizetés oldalon a választott fizetési módnak megfelelő információkat olvashatjuk. A befizetendő összeget a rendszer automatikusan kiszámolja!

35 Az e-felvételi lépései (áttekintés)
1. lépés: Regisztráció a honlapon 2. lépés: Felhasználási feltételek elfogadása – biztonsági kód 3. lépés: Adatok rögzítése 4. lépés: Dokumentumok elektronikus feltöltése (nem kötelező elektronikusan) 5. lépés: Hitelesítés 6. lépés: Eljárási díj befizetése

36 E-felvételi előnyei kényelmesen, otthonról
súgók, hibaüzenetek, automatikus javítások, ben küldött értesítések nem születik érvénytelen, hibás jelentkezés eljárási díj befizethető folyószámláról történő banki átutalás formájában, vagy bankkártya segítségével (de lehetőség van hagyományos „sárga” csekk igénylésére is) szükséges dokumentumok elektronikusan is csatolhatók jelentkezési határidőig tetszés szerint javítható, módosítható

37 Benyújtott jelentkezéshez kapcsolódó tájékozódás Az Én felvim-ben www
Benyújtott jelentkezéshez kapcsolódó tájékozódás Az Én felvim-ben Szolgáltatásai: jelentkezési funkciók (2008. decembertől a jelentkezési határidőig – február 15-ig, miután az munkaszüneti nap február 16-ig.) Jelentkezési határidő után április-májustól minden jelentkező számára: adatokba betekintés, módosítás dokumentumfeltöltés feldolgozás nyomon követése, dokumentumhiányok megtekintése sorrendmódosítás pontszámok, ponthatárok és besorolási döntés megtekintése A honlapon érhető el a felület regisztrációt követően.

38 Tájékozódási lehetőségek II.
Telefonon Kormányzati Ügyféltájékoztatási Központ: 189, 6-os menüpont vagy Educatio Kht. Ügyfélszolgálata: ben Személyesen Kempelen Farkas Hallgatói Információs Központ (HIK) 1088 Budapest, Reviczky u. 6. Nyitva tartás: munkanapokon 8:00-16:30 óráig, szerdánként 8:00-18:00 óráig Felvi.hu Szakkereső, szakleírások, kalkulátorok, fórum OFIK jogász, pályaorientációs tanácsadás Nyílt nap kereső a Felvi.hu-n

39 A felvételihez sok sikert kívánunk!
Köszönjük a figyelmet ! A felvételihez sok sikert kívánunk!


Letölteni ppt "Az elektronikus felvételi (e-felvételi) folyamata"

Hasonló előadás


Google Hirdetések