Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hivatalos programoldal: /hirek/666-coaching-fezstival-2013.html.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hivatalos programoldal: /hirek/666-coaching-fezstival-2013.html."— Előadás másolata:

1 Hivatalos programoldal: /hirek/666-coaching-fezstival-2013.html

2 Koller Attila – Human Map Vezetéslélektani Intézet Coaching Fesztivál 2013.

3 Coaching Fesztivál Az utolsó évtizedben Magyarországon végbement politikai, valamint szociokulturális változások az egyének életében több pszichoszociális stresszor létrejöttéhez és felerősödéséhez vezettek. A magyar lakosság körében végzett vizsgálatok megállapították, hogy a magyar lakosság testi egészségromlásának legfontosabb pszichológiai háttértényezője a nem megfelelő konfliktusmegoldó képességekkel társuló depressziós tünet együttes.

4 Coaching Fesztivál  A társadalom a teljesítményt ismeri el, ebben az értelemben az önmegvalósítás is teljesítménykategória. A fogyasztói társadalmak latensen irányítják tagjaikat, csak az elérendő célokat, értékeket közlik velük, a megvalósításukhoz vezető utakat az egyén szabad választására bízzák. A választás felelősége az egyéné, a rossz választásokért, kudarcokért is ő a felelős.  A teljesítménydeficit gyakran kelt szorongást és bűntudatot az egyénben, így a depresszió nem más, mint az önmegvalósítás deficitje.

5  Minden élőlény számára nélkülözhetetlenek az időről időre előforduló krízishelyzetek, és a küzdelmes felülkerekedés azokon. Egy labirintusban szekált kísérleti patkány például legtöbbször tovább él, mint az, akinek tálcán szervírozzák az élelmet. Ugyanígy az agyon öntözött és tápanyagozott szobanövények sem állják a versenyt az időnként szándékosan kiéheztetettekkel. Ezzel mi emberek is ugyanígy vagyunk Coaching Fesztivál 2013.

6  Amikor stressz hatás ér bennünket, szervezetünk egy problémamegoldó vész-üzemmódra kapcsol. Legtöbb élettani mutatónk megváltozik, készen állunk a megküzdésre. Olyan üzemmód ez, ami kivételes képességekkel ruház fel. Tisztább érzékelés, felgyorsult gondolkozási képesség, lappangó tartalékaink aktivizálódása várható. Mindez csak azért, hogy több esélyünk legyen a túlélésre. Mindez jelentősen javítja későbbi életesélyeinket. Tanulunk belőle, edződünk, ellenálló képességünk megnő Coaching Fesztivál 2013.

7  Az sem jó, ha egész életünk egy kihívások nélküli „regenerálódás”. Ha soha nincs küzdelem, immunrendszerünk leáll, izmaink elsorvadnak, agyunk eltunyul. Ez utóbbi jelenség ugyanúgy öl, mint a túlzott stressz. Gyorsan, észrevétlenül.  Ezért fontos egyfajta egyensúlyi állapotot találnunk aktív és passzív életpillanataink között. Egy személyre szabott stressz coaching segíthet miszlikre cincálni túlzott nyugalmunkat, vagy az arról való ábrándozást Coaching Fesztivál 2013.

8  A stressz tehát a szervezet egy természetes reakciója olyan külső környezeti, vagy belső testi jelzésekre, melyek kimozdítják a szervezetet az egyensúlyi állapotából. Az egyensúlyi állapot visszaállítása érdekében a „Fight or Flight” – azaz „Harcolj vagy Menekülj” válaszreakció aktiválódik, és különböző módokon próbálunk megküzdeni a stresszel Coaching Fesztivál 2013.

9  Az egyén akkor választja ezt a stratégiát, ha úgy érzi, hogy van esélye befolyásolni a fennálló vagy fenyegető stresszhelyzetet. Arra összpontosít tehát, hogy megkísérelje elkerülni, vagy megváltoztatni azt. Ennek során először is pontosan meghatározza a problémát, lehetséges megoldási módokat dolgoz ki, ezek közül választ, majd végrehajtja a kiválasztott megoldást. A problémaközpontú megküzdési stratégiák (direkt problémamegoldás) célja, hogy segítségükkel a stresszhelyzetben lévő személy a problémára összpontosítsa figyelmét, így annak megváltoztatására törekszik Coaching Fesztivál 2013.

10  Az idetartozó megküzdési stratégiák célja enyhíteni a stressz keltő helyzethez kapcsolódó érzelmi reakciót, megváltoztatni a helyzet értelmezését. Akkor folyamodunk hozzá, ha úgy véljük, hogy magát a helyzetet nem tudjuk megváltoztatni. Az érzelemfókuszú megküzdési stratégiák alkalmazásával a személy arra tesz erőfeszítést, hogy a stresszhelyzet által okozott érzelmi túlterhelődést, reakciókat csökkentse, megakadályozza, hogy a negatív érzelmek elhatalmasodjanak rajta. Az érzelemfókuszú megküzdési stratégiák alkalmazását nem csupán a személy által preferált megküzdési módok határozzák meg, hanem az is, hogy van-e lehetőség a problémaközpontú megküzdési módok alkalmazására. Amennyiben nincs rá lehetőség, vagy ezek a megküzdési módok kudarcot vallanak, szintén az érzelemközpontú megküzdési stratégiák kerülhetnek előtérbe Coaching Fesztivál 2013.

11  A jó stressz, vagyis az eustressz azt jelenti, hogy megoldhatónak, leküzdhetőnek érzünk egy problémát, a stresszes esemény hatására jelentkező érzések és testi tünetek nem gátolnak bennünket, hanem erősítő hatásúak, a teljesítmény növekedését szolgálják. Ezt érezhetjük akkor, amikor egy vizsgán felkészülten jelenünk meg és a helyzetet, megmérettetést kihívásnak éljük meg.  A rossz stressz a distressz, bejósolhatatlan, fenyegető helyzetben jelentkezik, és ártalmas, kellemetlen, teljesítménygátló hatása van. Ezt éljük át akkor, amikor szintén egy vizsgahelyzetben „lámpalázasak” vagyunk és „leblokkolunk” Coaching Fesztivál 2013.

12  "Bárhol járjak is, egy párizsi kávéházban, Bangkok kikötőjében vagy a New York-i Manhattan-ben, mindig ugyanaz az üvegbura borul rám, mindig a saját áporodott levegőmet szívom" Coaching Fesztivál 2013.

13  Stresszkezelés  Mediáció  Konkrét eredmények  Milliós megtakarítások  Megmentett munkahelyek  Javuló versenyképesség  Stabil, hatékonyan működő szervezet  Soha véget nem érő változásokhoz való alkalmazkodás Coaching Fesztivál 2013.

14 Hivatalos programoldal: /hirek/666-coaching-fezstival-2013.html Visszavárjuk!


Letölteni ppt "Hivatalos programoldal: /hirek/666-coaching-fezstival-2013.html."

Hasonló előadás


Google Hirdetések