Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dr. Bárdos Krisztina ügyvezető igazgató MINŐSÍTETT MINŐSÉG A LOGISZTIKÁBAN - ECSL MLBKT XIX. ÉVES KONGRESSZUSA SIÓFOK 2011. november 17.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dr. Bárdos Krisztina ügyvezető igazgató MINŐSÍTETT MINŐSÉG A LOGISZTIKÁBAN - ECSL MLBKT XIX. ÉVES KONGRESSZUSA SIÓFOK 2011. november 17."— Előadás másolata:

1 Dr. Bárdos Krisztina ügyvezető igazgató MINŐSÍTETT MINŐSÉG A LOGISZTIKÁBAN - ECSL MLBKT XIX. ÉVES KONGRESSZUSA SIÓFOK november 17.

2 TARTALOM 1. HÁTTÉR 2. A LOGISZTIKAI KISZERVEZÉS JELLEMZŐI 3. IGÉNY MEGKÜLÖNBÖZTETŐ VERSENYELŐNY-FORRÁSRA 4. ÚJ MINŐSÍTÉSI RENDSZER A LÁTHATÁRON? 5. AZ ECSL - AZ ÉRTÉKELŐ MODUL FŐBB JELLEMZŐI

3 HÁTTÉR  alapötlet: logisztikai szolgáltató kiválasztása  hosszadalmas minősítési eljárás  verseny, további audit (az eljárás után) Kérdések a megbízó oldalán:  Elvárt kritériumok teljesülnek?  Ha igen, milyen szinten?  Eddig hogy teljesített? (számszerűsítve)  Biztos a megfelelő vállalat került kiválasztásra? Kérdések a szolgáltató oldalán:  Szükséges minden alkalommal ugyanaz az eljárás?  Megmutatni, hogy kik vagyunk

4 HIÁNY  Nincs objektív válasz  Nincs logisztikai vállalati minőség-térkép  Nincs a szabványkövetelményeket integráló rendszer  Nincs a vevői követelményeket figyelembe vevő egységes logisztikai minősítés NINCS?

5 IFKA - SZINERGIA

6 TÜV – JELENLÉT MINDEN KONTINENSEN  munkatárs, 490 telephely, 61 országban

7 AZ OUTSOURCING HÁTTERE  ellátási láncok versenye éleződik: –90-es évek: fuvarozás, raktározás –3PL :Third Party Logistics: komplex szolgáltatás – pl: beszállítás, átcsomagolás, disztribúció –4PL: ellátási láncok versenye. Optimalizálás a teljes ellátási láncra – hatékonyságjavulás, költségcsökkentés. Ellátási lánc integrátor FÓKUSZ:  outsourcing  core competence  logisztikai szolgáltató „beékelődik” a vevő és az eladó közé. A cég arca.  ex post minőségi kontroll

8 A KISZERVEZÉS %-A NÉHÁNY TEVÉKENYSÉGNÉL  fuvarozás - belföld: 84% - külföld:81%  raktározás: 69%  vámkezelés:63%  belföldi szállítmányozás:69% forrás: KPMG 2009

9 A KISZERVEZÉS OKAI  költségcsökkentés  nagyobb rugalmasság  magasabb kiszolgálás  alapvető képességekre való koncentrálás DE!  a szolgáltatás színvonala ~ a megbízó megítélése

10 AZ OUTSOURCING TENDENCIA VÁLTOZÁSA  Vállalati stratégiai célokhoz hozzájárulás (18% - 38%)  Választás szempontjai –Alacsony költség/kedvező ár (2003) –Vevőkiszolgálás színvonala (2009)  Kiszolgálási színvonal (ajánlott – elvárt, igen magas)  Szerződések futamideje (3.4 év – 2.4 év)  Service Level Agreement (81%)  Szankciók: –Kötbér (61%), szerződésbontás (58%),díjvisszatérítés (23%)  Fix időtartamú szerződések, erős verseny Forrás: KPMG 2009

11 LOGISZTIKAI OUTSOURCING PIAC JELLEMZŐI  átlagosan 3-5 partner (cserélhetőek, egymás között is verseny)  kínálati piac, erős verseny (rövid távú szerződések!)  lezárult paradigmaváltás: nem várható erős kiszervezési hullám Forrás: KPMG 2009  a szolgáltatók közötti verseny céljai: –a rövid távú szerződések fenntartása –új megrendelések megszerzése –a szerződések megújítása  megrendelő célja: vevők megtartása, új vevők/piacok megszerzése, ezért: igény az outsourcing iránt minőségi alapon

12 NÉHÁNY KOCKÁZAT „A kiszervezést végrehajtó cégek az ellátási lánc legnagyobb kockázatának a logisztikai szolgáltató nem megfelelő teljesítéséből fakadó kockázatokat sorolták.” (KPMG 2009)  a folyamatok ex post kontrollja mennyiségi mutatók alapján (OTD, VFR, OFR)  tevékenység alapú költségelszámolás: a szolgáltató azonnal számláz, a vevő eközben kifogásolhat: pénz, idő, késedelem (nem megfelelő mutatók alapján)

13 IGÉNY ÚJABB VERSENYELŐNY-FORRÁSRA  a logisztikai tevékenység kiszervezésének szükségessége: nem kérdés a megrendelő vállalatok számára (make or buy)  erősen versenyző piac  megkülönböztető marketingstratégia: miben vagyunk többek?  hogyan tud a megrendelő a kínálati piacon eligazodni?  mik lehetnek az összehasonlítás objektív, minőségi kritériumai?  hogyan lehet a szolgáltatói piacot összehasonlítani?

14 ÚJ MINŐSÍTÉSI RENDSZER – MIÉRT?  látens és nyilvánvaló piaci igény van rá  logisztikai szakterületre fókuszál  szakmai alapon válnak összehasonlíthatóvá a logisztikai szolgáltatók  mert az alkalmazott szabványok (pl: ISO 9001), minősítések nem, vagy csak részben vonatkoznak a logisztikai folyamatokra, általánosak  hatékonyabb, biztosabb, könnyebb szolgáltató-választás a vevők számára – gyorsabb tenderfolyamat

15 AZ ECSL  Az IFKA + TÜV RHEINLAND  ECSL: Evaluation and Certification System for Logistic Enterprises  Meghatározza a szervezet logisztikai tevékenységének –minőségi mutatóit –fejlesztési lehetőségeit, esetleges hibáit -

16 AZ ECSL CÉLJAI Létezzen hazai és nemzetközi szinten egy olyan tanúsítvány, amely  szakmaspecifikusan a logisztikai szolgáltatókat minősíti  garantálja a logisztikai szolgáltatások –minőségét –megbízhatóságát –állandó fejlesztését  alap a piaci szereplők összehasonlítására  megkülönböztető versenyelőny-forrás

17 NEM CSAK MINŐSÍTÉS! ELŐNYÖK  Erősségek, gyengeségek azonosítása  Statikus - dinamikus  Átláthatóság  Üzleti kapcsolatok fejlesztésének lehetősége  Vállalati értékek bemutatása  A vállalat elhelyezése a logisztikai outsourcing minőségtérképén

18 ECSL - ELVÁRÁSOK  a vevői elvárások mérhetőek legyenek  legyenek alkalmazott logisztikai teljesítménymutatók (SLA),  a szolgáltatás és a folyamatok minősége, a főbb teljesítménymutatók megbízhatóan állandóak és javuló tendenciájúak legyenek  egységesítse és bővítse ki az alkalmazott szabványok, a különböző megrendelői és az egyéb biztonsági és szakmai követelményeket  azokkal legyen kompatibilis,  mutasson objektív képet a működés színvonaláról

19

20

21

22 ÖSSZESÍTÉS

23 MIÉRT SZÜKSÉGES MÉG EGY TANÚSÍTVÁNY?  logisztikai irányultságú tanúsítvány,  a tendencia: az általános tanúsítványok helyett szakma specifikus minősítés, szabványfejlesztés  szakmának világos üzenet,  IFS LOGISTICS: csak az élelmiszerlogisztikára (főleg higiéniai és élelmiszerbiztonsági fókusz),  ECSL: 3rd party logistic service provider,  ISO 28000: SC modul  a meglévő tanúsítvány beleszámít, de ez a logisztikai folyamatokra koncentrál még az általános moduloknál is  publicitás, marketing: IFKA, TÜV

24 AZ ECSL TANÚSÍTVÁNY • Hödlmayr Hungária Logistics Kft • Knorr Bremse Vasúti Járműrendszerek Hungária Kft • Határon túl, nemzetközi • Következő?

25


Letölteni ppt "Dr. Bárdos Krisztina ügyvezető igazgató MINŐSÍTETT MINŐSÉG A LOGISZTIKÁBAN - ECSL MLBKT XIX. ÉVES KONGRESSZUSA SIÓFOK 2011. november 17."

Hasonló előadás


Google Hirdetések