Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Önsegítő Angol Nyelvi Tanulókör. A tevékenység (a projekt, a képzési program) neve, címe: Angyalföldi Önsegítő Angol Nyelvi Tanulókör Angyalföldi Önsegítő.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Önsegítő Angol Nyelvi Tanulókör. A tevékenység (a projekt, a képzési program) neve, címe: Angyalföldi Önsegítő Angol Nyelvi Tanulókör Angyalföldi Önsegítő."— Előadás másolata:

1 Önsegítő Angol Nyelvi Tanulókör

2 A tevékenység (a projekt, a képzési program) neve, címe: Angyalföldi Önsegítő Angol Nyelvi Tanulókör Angyalföldi Önsegítő Angol Nyelvi Tanulókör

3 Angyalföldi Önsegítő Angol Nyelvi Tanulókör  Angyalföldi Angol Nyelvi Önsegítő Társalgási Tanulókör  1135 Budapest, Váci út 50. – Bp.XIII. Önkormányzat Vízöntő Pinceklubja címén.  Szigeti Gábor: ;

4 A képzési program célja és konkrétan elérhető eredményei  Általános célja, a nyelvi kultúra terjesztése, a nyelvet gyakorolni kívánók segítése, az idegen nyelvi beszédkészség fejlesztése, az általános műveltség emelése.

5 Szakmai célja:  A helyi lakosok aktivizálása (mobilizálása), megszólítása, bevonása egy közös gondolkodásba  Aktív állampolgári részvétel az önnevelés, önművelés gazdagításában

6 Elérhető eredmények:  Egyéni beszédkészség fejlődik  Kialakul a tanulóköri csoportidentitás  Több kisközösség alakul

7 A tevékenység időtartama  Folyamatosan heti egy alkalommal, (kedden) óra között tartja önszervező módon a társalgási- beszélgető kör az összejöveteleket, egész évben, a nyári időszakban is.

8 Célcsoportok  Az angol Társalgási Körnek eddig körülbelül 200 tagja volt, de a taglétszám ingadozó, hely és idő-függő  Eddigi összejöveteleiken a résztvevők megoszlási arányának 60%-a munkanélküli, egy részük diplomás álláskereső, 30%-a nyugdíjas, 10%-a alkalmi vagy alkalmazotti munkakörben dolgozik, a korhatár 30 és 70 év között van, nagyrészünk angyalföldi lakos.

9 A megvalósításban résztvevő eddigi partnerek  Vízöntő Pinceklub, amely a Bp. XIII. kerület Önkormányzata fenntartásában működik  Budapest XIII. kerület Önkormányzata

10 Megvalósítási módszerek  Hogyan indult a klub? Kitől származik az ötlet?  Mennyire hatékony ez a nem formális tanulási forma?

11 Pénzügyi és egyéb szükséges támogatás  terembérlet, tiszteletdíjak, szakmai, másolás, digitális adathordozók  összköltség:

12 Bevételek  Helyi támogatás (kerületi önkormányzat, vállalkozók, pl. kávéház, vendéglő tulajdonos, aki segítheti az asztaltársaság, tanulókör, nyelvklub befogadását)  A kör tagjainak éves tagdíja, alkalmi befizetései

13 A képzési program erősségei  A résztvevők kölcsönösen tanulnak egymástól  A felnőtt tanulók egyéni igényeit, érdeklődését állítja a tanulási folyamat középpontjába  Saját élményen, élettapasztalaton alapuló felnőttkori tanulás  Közösségi élmény, találkozás, beszélgetés, gondolkodás  Rugalmasság

14 A képzési program erősségei II.  Csoportos munkamódszerek  Emberi kapcsolatok jó minősége, baráti a légkör  Közösséghez tartozás tudata fontos  Könnyen elérhető, közel van az emberekhez  Önjáró, életképes, fejlődőképes a csoport

15 A képzési program gyenge oldala  Nem találták még meg az igazi helyüket, a tárgyi feltételek szűkösek  Nem találtak támogatókra  Nem tudnak reklámozni  Jó kompetenciákkal bíró vezető és jó tananyag híján a csoport magára van utalva

16 Eredmények  A társalgási klub legnagyobb értéke, hogy létezik és az elkötelezett tagok szívesen járnak ide  A tagok a saját kedvükért tanulnak, a tudásvágy ébresztése áll a középpontban  A lakossági csoportot a XIII. kerületi Önkormányzat, mint asztaltársaságot jegyezte

17 A képzési program alkalmazhatósága  Nyelviskolák  Társadalom perifériájára sodródó csoportok  Közművelődés ellátó rendszere  Vendéglői, kávéházi asztaltársaság

18 A projekt összehasonlító normái a kitűzött céljai szerint:  Optimális résztvevői létszám: 20 fő/alkalmanként.  Maximális időtartam: célszerű a heti legalább egyszer 3 órát megcélozni, folyamatosan, nyári szünet nélkül, amely egyúttal segíti a csoport kohéziót is.  Szükséges a nem formális, öntevékeny nyelvi tanulókör népszerűsítése

19


Letölteni ppt "Önsegítő Angol Nyelvi Tanulókör. A tevékenység (a projekt, a képzési program) neve, címe: Angyalföldi Önsegítő Angol Nyelvi Tanulókör Angyalföldi Önsegítő."

Hasonló előadás


Google Hirdetések