Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Marketingkommunikáció és PR

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Marketingkommunikáció és PR"— Előadás másolata:

1 Marketingkommunikáció és PR
Sajtótájékoztató Sajtóreggeli Kis Gergely Ügyvezető igazgató Palocsay Géza COO Madar Norbert Tanácsadó Füleki Éva Marketingkommunikáció és PR

2 Magyarországi E-kereskedelmi Felmérés 2012

3 A kutatásról I. A kutatás célja a Magyarországon működő, rendszeresen frissített termékkínálattal rendelkező, online kiskereskedelemmel foglalkozó cégek működésének vizsgálata. A kutatás célcsoportjának kiválasztása: Magyar nyelvű honlappal rendelkező webáruházak becsült száma 5-6 ezer Az eNET adatbázisában szereplő webáruházak száma 4100 db Működő, gazdasági tevékenységet folytató webáruházak száma 3600 db Rendszeresen (legalább havonta) frissülő termékkínálattal rendelkező webáruházak száma 1200 db A kutatás módszertana: Online – html alapú kérdőívvel történő – adatfelvétel A kutatás időtartama: 2013. március Webáruház: Interneten keresztül értékesítő kiskereskedelmi vállalkozás: magyar nyelvű honlapon, termékek online módon történő megrendelését és kosaras értékesítését végző cégek köre. A kutatásban nem szerepelnek az online értékesített szolgáltatások.

4 A kutatásról II. Mind az eNET, mind pedig az Árukereső.hu számára ez a szegmens jelenti a magyarországi online kiskereskedelem fejlődése szempontjából legfontosabb réteget, ezért 2013-ban a szinergikus hatások kihasználása végett piackutatási együttműködést kötött. Az első közös kutatás -  vagyis a Magyarországi E-Kereskedelmi Felmérés - eredményei kiegészítésül szolgálnak az eNET éves, rendszeres webáruház kutatásához, amely a magyarországi online kiskereskedelmi piac egészét vizsgálja, így a piackutató cég adatbázisában szereplő összes működő webáruházra kiterjed. Előbbiben a marketing- és értékesítéstámogató eszközök vizsgálatára helyezték a hangsúlyt a partnerek, míg az utóbbinál a teljes forgalom és a gazdasági tevékenységek kutatására fókuszál az eNET. A felmérésben a megkérdezettek több mint 10%-a vett részt, amely arány online adatfelvételek esetében kiváló eredménynek számít. A kutatásban résztvevő cégek online árbevétele a teljes becsült B2C online kiskereskedelmi piac forgalmának 10%-át képviselte. A kiemelt fontosságú szereplők elérésének céljából ezen cégek esetében telefonos, illetve személyes megkeresést is alkalmaztunk. Ennek eredményeként a vizsgált piac legnagyobb online árbevétellel rendelkező szereplői felülreprezentáltak a kutatásban.

5 A webáruházak online árbevételéknek megoszlása az értékesítési csatornák típusa szerint
A kutatásban résztvevők teljes online forgalma 16 milliárd Ft volt 2012-ben, 2013-ra pedig közel 20%-os növekedést várnak. Bár a forgalom háromnegyede közvetlenül a webáruházi felületen keresztül érkezik, elég jelentős, kb. 20%-os az ár-összehasonlító oldalak szerepe.

6 A vásárló felhasználók aránya a regisztráltak és a hírlevélre feliratkozók között
A résztvevők összesen közel 2 millió regisztrált felhasználóval és 1,2 millió hírlevélre feliratkozóval rendelkeznek. A regisztrált felhasználók 2/3-a, a hírlevélre feliratkozóknak pedig 3/4-e már vásárolt az adott webáruházban.

7 Oldalletöltések száma
Átlagos látogatási értékek a webáruházak működése és forgalmi adatai szerint Látogató Látogatások Oldalletöltések száma 5 M Ft alatt 4 000 6 000 17 000 5-50 M Ft 11 000 15 000 50 M Ft felett Offline 85 000 Online 20 000 30 000

8 A webáruházak átlagos konverziós mutatói működési mód és árbevétel szerint
Az online kereskedelemben a 3%-os konverzió már jónak tekinthető. A kutatásban résztvevők körében a súlyozott konverziós ráta 2,03%. A konverzió a kisebb forgalmú boltoknál jóval alacsonyabb, vélhetően a jóval bizalmatlanabb vásárlók miatt.

9 A webáruházak mobilra optimalizáltsága
A látogatottság növekedésével a mobil platform felé történő elmozdulás valószínűsége is növekszik. A válaszadók többsége 2013-ra tervezi webáruházának mobilra optimalizált változatát. Ezen tervek jó része vélhetően túlzottan optimista elvárás.

10 Marketing eszközök hatékonysága 1-től 5-ig, ahol az 1 jelentése nem hatékony, az 5 jelentése nagyon hatékony

11 Hirdetési típusok használati gyakorisága 1-től 5-ig, ahol az 1 jelentése nem használjuk, az 5 jelentése folyamatosan alkalmazzuk

12 A webáruház forgalmát mérő statisztikai elemző programok/szolgáltatások használata

13 A közösségi oldalak használatának aránya webáruházak körében forgalom szerint
Az erőforrás-igényes közösségi média felületek használata (pl. Facebook, YouTube) főként a nagyobb áruházaknál jellemző, míg a mikroblogok a Twitterrel az élen nagy népszerűségnek örvendenek a kisebb áruházak körében.

14 Amennyiben most indíthatna áruházat, belefogna-e?

15 Marketingkommunikáció és PR
Sajtótájékoztató Köszönjük a figyelmet! Kis Gergely Ügyvezető igazgató Palocsay Géza COO Madar Norbert Tanácsadó Füleki Éva Marketingkommunikáció és PR


Letölteni ppt "Marketingkommunikáció és PR"

Hasonló előadás


Google Hirdetések