Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MAGYAR AGRÁRKAMARA Dr. Laczkó András „A kompetencia alapú moduláris szerkezetű új agrár szakmastruktúra bevezetésének elősegítéséhez és meggyorsításához.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MAGYAR AGRÁRKAMARA Dr. Laczkó András „A kompetencia alapú moduláris szerkezetű új agrár szakmastruktúra bevezetésének elősegítéséhez és meggyorsításához."— Előadás másolata:

1 MAGYAR AGRÁRKAMARA Dr. Laczkó András „A kompetencia alapú moduláris szerkezetű új agrár szakmastruktúra bevezetésének elősegítéséhez és meggyorsításához szükséges elemzések” című kutatás

2 Alapvető problémák A gazdaság igényei korlátozottan jutnak érvényre a képzési struktúrában, tartalomban A csökkenő létszámú szakmunkásképzés feszültséget teremt a munkaerőpiacon A szakképzés-szerkezet és foglalkoztatási struktúra jelentős eltéréseket mutat Kontraszelekcióból fakadóan nagy a lemorzsolódás Gyakorlati képzés több mint felét az iskolák folytatják A szakmunkás lét presztízse alacsony Elaprózódott, finanszírozhatatlan intézményhálózat …

3 A szakképzésről szóló – többször módosított – évi LXXVI. törvény szerint a gazdálkodó szervezeteknél folyó gyakorlati képzés felügyeletét, és a képzésre vonatkozó rendelkezések megtartásának, a képzéshez szükséges feltételrendszer meglétének ellenőrzését az illetékes területi gazdasági kamarák – a szakképző iskolák közreműködésével – látják el. Kutatás háttere A Magyar Agrárkamara 2008-ban a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet által meghirdetett „A Munkaerőpiaci Alap képzési alaprész központi keretéből finanszírozandó, szak- és felnőttképzési kutatások támogatására” tématerületre pályázatot nyújtott be. A „Szak- és felnőttképzési kutatások támogatása” területen a „Moduláris és kompetencia alapú képzés vizsgálata a középfokú agrár szakképzésben” címmel kutatást végzett. Célja a kompetencia alapú, moduláris Országos Képzési Jegyzékben található iskolai rendszerben oktatható, agrár szakképesítés képzésében érdekelt szakképző intézmények gyakorlati oktatási kompetenciáinak, valamint a gazdálkodó szervezetek kompetenciáinak mérése volt.

4 Felmérés Kérdőívek: intézményi kérdőív pedagógus kérdőíve gazdálkodó szervezet kérdőíve Az elemzés kiindulópontja az volt, hogy az elmúlt 3 év beiskolázásainak tárgyi és személyi változásaira épüljön (közel 180 iskola, kb. 300 képző és mintegy 1000 gyakorlati hely oktatói). Alapvető célunk volt, hogy átfogó képet kapjunk a szakképzés területén az egyes modulokban megjelenő gyakorlati háttér meglétéről és feltételeiről, valamint, hogy a képzéshez kapcsolódó szakmai vizsgák miként bonyolíthatóak le az egyes modulok tekintetében. , postai és telefonos megkeresések Központi adatgyűjtés, feldolgozás A felmérés során értékelhető kérdőívet 816 helyről kaptunk vissza.

5 Statisztikai összesítés A WEB alapú feldolgozás, lehetővé tette, hogy egyszerre többen is dolgozzanak (helytől függetlenül) a kérdőívek feltöltésében, és egyben a kiértékelés informatikai alapját is adta.

6 Elkészült kiadványok

7 Köszönöm a figyelmüket Dr. Laczkó András Főtanácsos Magyar Agrárkamara


Letölteni ppt "MAGYAR AGRÁRKAMARA Dr. Laczkó András „A kompetencia alapú moduláris szerkezetű új agrár szakmastruktúra bevezetésének elősegítéséhez és meggyorsításához."

Hasonló előadás


Google Hirdetések