Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése 2008-2010. I. né. 2007. december 5. TÁMOP 2.2.2. projekt első 2 éve Szakmai bemutató.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése 2008-2010. I. né. 2007. december 5. TÁMOP 2.2.2. projekt első 2 éve Szakmai bemutató."— Előadás másolata:

1 A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése I. né december 5. TÁMOP projekt első 2 éve Szakmai bemutató

2 Problémaazonosítás – hazai szinten A pályaorientációs rendszer fejlesztésének szükségességét az indokolja, hogy hiányosak, illetve az egyes szakpolitikai rendszerekben elszigeteltek a pályaorientációs szolgáltatások, amely nagymértékben hozzájárul a nem tudatos pályaválasztáshoz, növeli a képzés során a lemorzsolódást, valamint a sikertelen pályaválasztások számát. Magas azoknak az aránya, akik nem abban a szakmában helyezkednek el, amelynek gyakorlására éveken keresztül készültek, emiatt A pályaorientációs rendszer fejlesztésének szükségességét az indokolja, hogy hiányosak, illetve az egyes szakpolitikai rendszerekben elszigeteltek a pályaorientációs szolgáltatások, amely nagymértékben hozzájárul a nem tudatos pályaválasztáshoz, növeli a képzés során a lemorzsolódást, valamint a sikertelen pályaválasztások számát. Magas azoknak az aránya, akik nem abban a szakmában helyezkednek el, amelynek gyakorlására éveken keresztül készültek, emiatt a képzésbe befektetett erőforrások nem vagy nem kielégítően hasznosulnak.

3 Cél A hazai fejlesztés egyrészt jól illeszkedik az Európai Unióban a pályaorientációval kapcsolatos fejlesztési irányokhoz, amelynek lényege, hogy az egész életen át tartó tanulás csak akkor lehet sikeres, ha pályaorientációs tanácsadás kevesek kiváltsága helyett mindenki számára elérhetővé válik. Másrészt a hazai fejlesztés számára kedvező nemzetközi feltételek jöttek létre azáltal, hogy létrejön az egész életen át tartó pályaorientációs tanácsadás európai hálózata, amelynek egyik legfontosabb feladata az európai bevált gyakorlatok terjesztése. A fejlesztési projekt lehetőséget ad az európai tapasztalatok adaptálására is.

4 Részcélok  a pályaválasztás, -korrekció előtt álló egyén saját képességeinek, a választott pálya jelenlegi és várható jellemzőinek a jobb megismeréséhez,  a gazdaság számára szükséges mennyiségű és a munkáltatók igényeihez jobban igazodó szakképzett munkaerő biztosításához,  a foglalkozási szegregáció csökkentéséhez,  a tanulási lehetőségekhez való hozzáférés javításához

5 Bizottsági munkaanyag - Pályaorientáció: Kézikönyv szakmapolitikai döntéshozók részére Brüsszel, március 1. AZ EURÓPAI UNIÓ TANÁCSA Napjainkban egyre fontosabbak a jól megtervezett – és megszervezett pályaválasztási tanácsadási szolgáltatások. Az OECD és az Európai Unió országai egész életen át tartó tanulási stratégiákat, valamint az állampolgáraik foglalkoztathatóságának fejlesztését ösztönző politikákat valósítanak meg. E stratégiák sikeres megvalósításához elengedhetetlen, hogy a polgárok rendelkezzenek a saját oktatásuk és munkavállalásuk irányításához szükséges készségekkel. Szükséges továbbá, hogy az összes polgár számára elérhetők legyenek a jó minőségű, oktatással, képzéssel és foglalkoztatással kapcsolatos információk, illetve szaktanácsok. Ennek ellenére ma még széles szakadék húzódik a pályaválasztási tanácsadási szolgáltatások átadásának módja és a közérdekű célok között. Problémaazonosítás – uniós szinten

6 Pályaorientációs szakpolitikai intézkedések a TÁMOP-ban  TÁMOP 222 FSZH (SZMM)  TÁMOP 221 NSZFI (SZMM)  TÁMOP 415 Educatio Kht. (OKM)  TÁMOP 318OFI (OKM)  TÁMOP 311 Educatio Kht. (OKM) Tisztán pályaorientációs fejlesztést csak a tartalmaz.

7 A TÁMOP 222 szerkezete  Metodikai fejlesztések megalapozása  On-line fejlesztések  Off-line pályaorientációs anyagok fejlesztése és szolgáltatások nyújtása  Szakemberek képzése, továbbképzése

8 A TÁMOP 222 Tervezett output és eredményindikátora (első két év) Mutató neveMértékegységKiinduló érték Célérték Pályaorientációs tanácsadásban részesülők számafő /é v Pályaorientációval kapcsolatos tréningekben résztvevő szakemberek száma fő02000 Pályaorientációval kapcsolatos tréningeket eredményesen elvégző szakemberek száma fő01900 Pályaorientációs tanácsadást igénybe vevők elégedettsége %0+ 20% Posztgraduális képzésben résztvevők számafő050 Új FIT mappákdb0100 Felújított FIT mappákdb050 Pályaorientációt támogató segédanyagok számadb010 Pályaorientációs filmekdb020 Új pályaorientációs nemzeti portál látogatottsága Egyedi látogatók száma éves átlagban [1] [1] +20% [1] [1] Epalya.hu 2007 évi ügyfélforgalmi adatai alapján

9 Az új pályaorientációs szolgáltató rendszer fenntarthatósága az ESZA támogatás megszűnését követően 1A MpA (munkaerőpiaci szempontból hátrányos helyzetű rétegeknek) 1B NSZFT (SZMM + OKM együttesen) 1C költségvetési törvény 20XX (?) 2A megyei önkormányzatok, megyei jogú városok  kistérségi társulások;  régiók

10 Friss információk a pályaorientációs szakpolitika világviszonylatú és európai alakulásáról

11 Meghívottak 1.Lannert Judit 2.Varga Júlia (BCE) 3.Szilágyi Klára (SZIE-OKI) 4.Völgyesy Pál 5.Ritoókné Ádám Magda (ELTE PPK) 6.Kaszás Judit (NSZFI) 7.Bara Gábor / Fedor Mihály (HEP IH) 8.Kiss István (FETA) 9.Fehér Ildikó (KMRMK) 10.Harkányi Adrienne (FSZH) 11.Zakar András (SZTE ÁJK) 12.Vladiszavlyev András (NPK) 13.Takács Ildikó (BMGE) 14.Szatmáriné Balogh Mária 15.Juhász Ágnes (Taninfo- BMK) 16.Bonfig Ágnes (OFA) 17.Tóth Anikó (SZMM) 18.Weinper Mária (SZMM) 19.Hámoriné Váczy Zsuzsa (OKM) 20.Hídvégi Péter 21.Gönczi Károly 22.Benedek László 23.Székely Vincze 24.Kárpát József (MSZT) 25.Mihály Ildikó


Letölteni ppt "A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése 2008-2010. I. né. 2007. december 5. TÁMOP 2.2.2. projekt első 2 éve Szakmai bemutató."

Hasonló előadás


Google Hirdetések