Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Forma-1-es autók aerodiamikája Mayer Mihály 11. c Konzulens: Csajági Sándor.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Forma-1-es autók aerodiamikája Mayer Mihály 11. c Konzulens: Csajági Sándor."— Előadás másolata:

1 A Forma-1-es autók aerodiamikája Mayer Mihály 11. c Konzulens: Csajági Sándor

2 A forma-1 alapja Nem a motorerő a fő Az aerodinamika is ilyen fontos Az autó vadászgépre hasonlít De ellentétes hatásra van szükség

3 Az aerodinamika lényege Minél nagyobb leszorító erőt termelni, a jobb tapadásért A turbulens hatásokat lecsökkenteni az autó mögött Leginkább légellenállású kaszni kialakítás Zárt alakzat, de a megfelelő hűtés biztosítása

4 Leszorító erő Alváz és föld között a levegő szűk helyen extrém mértékben felgyorsul. Ez nyomás csökkenést eredményez.

5 Turbulencia csökkentése Hátsó szárnyak

6 Légellenálló kaszni, jó hűtés Motorfedés Fékek, motor hűtése Szellőző rések nélkül

7 Szárnyak(spoilerek) Elsőként a Ferrari Fékezéskor valamint sebességváltáskor automatikusan működtek.

8 Szabályozták a spoilerek magasságát March olyan kocsiszekrényt tervezett, amelynek elején egy szörf nagyságú szárny volt.

9 A wing-car Levegő a szárny felső felületén rövid utat tesz Meg alsó felületén hosszabbat, így lefelé ható vákuum keletkezik

10 Légáramlat az autó mellett, mögött, fölött Folytonossági törvény: Bernoulli törvénye: Diffúzor:

11 A csapatok lehetőségei Tesztek futtatása (ha lehet) Szélcsatorna Gondolkodás

12 Muszáj változtatni FIA szabályai Több tudás Fejlődés

13 F-csatorna 2010-es újítás McLaren alkalmazza Veszélyes, de fantasztikus ötlet

14

15 Köszönöm a figyelmet


Letölteni ppt "A Forma-1-es autók aerodiamikája Mayer Mihály 11. c Konzulens: Csajági Sándor."

Hasonló előadás


Google Hirdetések