Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Készítette: Nyul Gábor1 Mérés-értékelés Norvégiában Parlament Oslo felülről.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Készítette: Nyul Gábor1 Mérés-értékelés Norvégiában Parlament Oslo felülről."— Előadás másolata:

1 Készítette: Nyul Gábor1 Mérés-értékelés Norvégiában Parlament Oslo felülről

2 Készítette: Nyul Gábor2 A Norvég intézményi struktúra Kormány Oktatási minisztérium Oktatási Képzési Főigazgatóság (Politikai szűrő) Megye (felső középfok)Önkormányzat (alapfok és alsó középfok)

3 Készítette: Nyul Gábor3 A Norvég középszintű oktatás struktúrája

4 Készítette: Nyul Gábor4 Mérési-értékelési rendszer jelenleg Ez még Norvégiában is újEz még Norvégiában is új Jelenleg még NINCS olyan rendszer, ami az egyéni teljesítmény javítását szolgálnáJelenleg még NINCS olyan rendszer, ami az egyéni teljesítmény javítását szolgálná Van nemzeti minőség értékelési rendszer: nemzeti tesztekből állVan nemzeti minőség értékelési rendszer: nemzeti tesztekből áll Általános iskola 7. osztályáig szövegesen értékelnekÁltalános iskola 7. osztályáig szövegesen értékelnek 7. osztály után 1-6-ig terjedő skálán osztályoznak7. osztály után 1-6-ig terjedő skálán osztályoznak

5 Készítette: Nyul Gábor5 Mérési-értékelési rendszer A tervek  2007 január végétől az oktatási törvény definiálja a szabályozást (egyforma teljesítmény→egyforma értékelés) Felülvizsgálják a szöveges értékelést (jobbnak látják az osztályozást) Vizsgálják, hogy milyen az összefüggés az évközi és a vizsgajegy között  Továbbfejlesztik a digitális eszközök használatát az értékelésben

6 Készítette: Nyul Gábor6 A tanulók értékelése A diáknak részt kell vennie a saját munkájának értékelésében (portfólió).A diáknak részt kell vennie a saját munkájának értékelésében (portfólió). Folyamatosan értékelni kell a tanulót. Legalább félévente beszélni kell vele mindazon dolgokról, amelyek érintik (cég- diák párbeszéd)Folyamatosan értékelni kell a tanulót. Legalább félévente beszélni kell vele mindazon dolgokról, amelyek érintik (cég- diák párbeszéd) Elmélet és gyakorlat integrálása: reggel közös terv készítése, közös célkitűzés, amik teljesülését a nap végén közösen megbeszélik.Elmélet és gyakorlat integrálása: reggel közös terv készítése, közös célkitűzés, amik teljesülését a nap végén közösen megbeszélik. 4 típusú záróvizsga van: (felső középfok)4 típusú záróvizsga van: (felső középfok)

7 Készítette: Nyul Gábor7 Záróvizsga írásbeli (max. 5 óra) közismereti tantárgyakból (jó esetben 10. évf. végén)írásbeli (max. 5 óra) közismereti tantárgyakból (jó esetben 10. évf. végén) szóbeli (30 perc) közismereti tantárgyakbólszóbeli (30 perc) közismereti tantárgyakból szóbeli, gyakorlati (információgyűjtés max. 45 perc)szóbeli, gyakorlati (információgyűjtés max. 45 perc) gyakorlati (5 órától több hétig is eltarthat)gyakorlati (5 órától több hétig is eltarthat)

8 Készítette: Nyul Gábor8 Tapasztalatok A pénz sok mindent meghatároz (pl.: gyakorlati képzés)A pénz sok mindent meghatároz (pl.: gyakorlati képzés)  Az iskolák az aktivitásra fordítják inkább a hangsúlyt, nem pedig a tanulásra  Szervezettségük példa értékű Mérés-értékelés terén tőlünk is tanulhatnánakMérés-értékelés terén tőlünk is tanulhatnának

9 Készítette: Nyul Gábor9 Köszönöm a figyelmet


Letölteni ppt "Készítette: Nyul Gábor1 Mérés-értékelés Norvégiában Parlament Oslo felülről."

Hasonló előadás


Google Hirdetések