Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hogyan kerüljünk be a vérkeringésbe? Maczonkai Dániel social media tanácsadó 2010.12.02.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hogyan kerüljünk be a vérkeringésbe? Maczonkai Dániel social media tanácsadó 2010.12.02."— Előadás másolata:

1 Hogyan kerüljünk be a vérkeringésbe? Maczonkai Dániel social media tanácsadó

2 Agenda 1.Bevezetés 2.Esettanulmány #1: A lényeg, hogy egészséges legyen 3.Esettanulmány #2: Született Anyukák 4.Esettanulmány #3: Szeretem a hajam 5.Összegzés

3 Mi az a Social Media? olyan internetes szolgáltatások gyűjtőneve, amelyek elsősorban a közösségre épülnek és a felhasználók közösen készítik a tartalmat

4 Mire jó a közösségi média? A közösségi média emberközelivé teszi a vállalatot: lehetőséget ad párbeszéd kezdeményezésére, ott, ahol a felhasználók vannak. Miért fontosak a közösségileg aktív felhasználók? A most aktív userek azok a nyitott szemléletű, korai adaptálók, akik a későbbi regisztráló vagy aktívvá váló tömegek véleményvezérei lesznek A direkt reklám nem az egyetlen eszköz, amely képes befolyással lenni a fogyasztó vásárlási döntésére. A felhasználók médiafogyasztási szokásai megváltoztak: egyre több időt töltenek online közösségi oldalakon Egy brand számára fontos, hogy proaktív módon ott is jelen legyen, ahol a felhasználók vannak.

5 Bevezetés

6 Facebook Facebook a legnépszerűbb közösségi oldal a világon. Több mint Magyarországon élő felhasználó regisztrálta már magát az oldalon. A tagok jellemzően aktívak, naponta többször is belépnek az oldalra.

7

8 Agenda 1.Bevezetés 2.Esettanulmány #1: A lényeg, hogy egészséges legyen 3.Esettanulmány #2: Született Anyukák 4.Esettanulmány #3: Szeretem a hajam 5.Összegzés

9 Merck / Femibion Termék: Étrendkiegészítő tabletta gyermekvállalást tervező nőknek. Célcsoport: Gyermekvállalást tervező nők, kismamák, kisgyermekes anyák, Kampánycélok: Kismamák megszólítása egy releváns alternatív média felületen Mit csinálnak a neten? - beszélgetnek, ismerkednek - információkat gyűjtenek - információkat osztanak meg - játszanak Egy ‘belterjes célközönség’, akik sokkal több időt töltenek otthon, internet előtt, mint más nőtársaik.

10 Merck / Femibion A terhes nők és az anyukák közötti szóbeszéd: sokkal több információt osztanak meg egymással termékekről, brandekről, mint más nő társaik vagy a teljes populáció.

11 Merck / Femibion Ügynökségi javaslat: Rajzos gyermekarc szimulátor, amely az apa és az anya arcának jellegéből előrejelzi, hogy fog kinézni a születendő baba. ‘A lényeg, hogy egészséges legyen’. Kampánymechanizmus: az alkalmazás terjedését Pay-per- click hirdetéssel és organikus terjesztéssel támogattuk. Alkalmazás működése: a felhasználó telepítés után egy arcszimulátor felületet lát, melyen beállíthatja saját és párja arcberendezését.

12 Merck / Femibion A beállított elemek után két opcióra lehetett kattintani: ‘Go!’, ‘I feel lucky’. Az eredmény:

13 Merck / Femibion féle kombináció

14 Merck / Femibion Az alkalmazásból el lehetett érni a videót is. A figura továbbküldhető volt. Terjedési lehetőségek:

15 Merck / Femibion Eredmények: - A 2 hónapos kampány ideje alatt 1700 ember használta rendszeresen az alkalmazást - A PPC hirdetések kattintási aránya 300%-on teljesített - Medical Tribune Group & Kreatív ‘Gyógyszerpromóciós verseny II. díj’ Helyezésünkkel hozzásegítettük a Merck Kft-t az ’Év Gyógyszerpromóciós Terméke I.’ helyhez.

16 Agenda 1.Bevezetés 2.Esettanulmány #1: A lényeg, hogy egészséges legyen 3.Esettanulmány #2: Született Anyukák 4.Esettanulmány #3: Szeretem a hajam 5.Összegzés

17 Sanofi Aventis / Normaflore Termék: A Normaflore, az egyetlen vény nélkül kapható probiotikus gyógyszer Magyarországon. Célcsoport: Anyukák, gyerekvállalást tervező nők Kampánycélok: A célcsoport edukálása, a probiotikumok megismertetése velük Ötlet: Született Anyukák Facebook oldal

18 Sanofi Aventis / Normaflore Tartalom: - Baba- és mamatippek - Információk a probiotikumokról - Kvízek Az anyukák is generálják a tartalmat: kérdéseket tesznek fel, segítenek egymásnak, képeket és videókat töltenek fel a gyerekeikről. A kérdések megválaszolásában egy hivatásos gyerekorvos van a segítségünkre.

19 Sanofi Aventis / Normaflore Eredmények: Több mint 5200 kismama csatlakozott az oldalhoz. 674 komment és 1731 like érkezett a 98 bejegyzésünkre. Az anyukák 164 kérdést, képet, videót töltöttek fel az oldalra.

20 Agenda 1.Bevezetés 2.Esettanulmány #1: A lényeg, hogy egészséges legyen 3.Esettanulmány #2: Született Anyukák 4.Esettanulmány #3: Szeretem a hajam 5.Összegzés

21 TEVA / Revalid Termék: Haj- és körömregeneráló készítmény, megelőző hatás Célcsoport: Elsősorban nők, 18 – 35 között Kampánycélok: Innovatív, fiatalos brand megjelenés a közösségi médiában, meglévő brand aktivitások támogatása, kapcsolatgyűjtés

22 TEVA / Revalid Javaslatunk szerint brandesített Facebook oldalt hoztunk létre, amelyen a brand gyűjti a rajongókat, motiválja őket az aktivitásra, pályázati nevezésre. Az oldal neve: ‘Szeretem a hajam’ Promóciók és motivátorok: - Csatlakozási promóció: ‘Légy a rajongónk és megajándékozunk egy Revalid termékmintával!’ - Hajápolási kvíz - Napi hajtippek - Borítótervező pályázat - Women of the year aktivitás promotálása

23 TEVA / Revalid Effektus: a felhasználók generálják a tartalmat

24 TEVA / Revalid Alkalmazás javaslat: A dús és egészséges haj generációk, korszakok és stílusok jelképe ma is és régen is. A Revaliddal Tehetségkutató alkalmazással bárki újraélheti a dús és egészséges haj élményét, tincseivel bekerülhet a facebook-os közösség történelmébe, a dúshajú hírességek csarnokába. Alkalmazás működése: a felhasználó telepítés után egyedi lemezborítót készíthet saját vagy ismerősei fényképével. A lemezborítókra szavazni lehet.

25 TEVA / Revalid 1. lépés: fotó és borító kiválasztása

26 TEVA / Revalid 2. lépés: szerkesztés

27 TEVA / Revalid 3. lépés: kész borító elhelyezése az albumok között

28 TEVA / Revalid

29 Eredmények: Facebook page: 4670 rajongó Facebook Revalid Tehetségkutató: több mint 300 pályamunka, és 6600 szavazat

30 (Rém)álomvilág (magyar viszonylatokban)  A saját maga által létrehozott social média felületek kimagasló népszerűsége (FB esetben pl. százezres követőtábor, napi 500 lájk/post és komment/post)  Minimál igény támogató média budgetre  Aktív, szerető fogyasztók, akik újabb követőket hoznak kvázi önkéntesen  Ha lehet ne kelljen nagyon extra tartalmat gyártani, a tartalmat adják a lelkes márkarajongók  Egy SM ügynökséggel költséghatékonyan megoldható legyen  Tökéletes mérhetőség, konverziós számok Egy márka álmaEgy márka rémálma  Népszerűtlen saját social media felületek (csak a kollégák és az ügynökség lájkol)  Támogató média budget igény  Felhasználók által létrehozott, nem kontrollálható márkaoldalak, amelyek néha még kritikusak is és népszerűségük töretlenül növekszik  Saját oldalunkon kekeckedő és korrupt fogyasztók, akiket ki kell moderálni, vagy költséges promócióval lehet csak aktivizálni  Tartaloméhség  Megtérülési számítások bonyodalmai  Ügynökségek ütközőzónái  Szervezeten belüli zavaros felelősségi határok

31 Köszönöm a figyelmet! További információ:


Letölteni ppt "Hogyan kerüljünk be a vérkeringésbe? Maczonkai Dániel social media tanácsadó 2010.12.02."

Hasonló előadás


Google Hirdetések