Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Képzések a foglalkoztathatóság javítására a szolgáltatóiparban 2009.06.30.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Képzések a foglalkoztathatóság javítására a szolgáltatóiparban 2009.06.30."— Előadás másolata:

1 Képzések a foglalkoztathatóság javítására a szolgáltatóiparban 2009.06.30.

2 SZTMK Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség (HOA) Szolgáltatástudományi Módszertani Központ Alapítvány (SZTMK) szolgáltatástudományi képzések K+F, szolgáltatóipari innováció

3 Multidiszciplináris tudomány Management (Üzlet) Társadalomtudomány (Emberek) Műszaki tudományok (Technológia) Service Science, Management and Engineering (SSME) szolgáltatástudomány Üzleti modellek & folyamatok Tudomány & technológia Emberek & kultúrák SSME

4 Szolgáltatástudományi képzések a világban

5 Szolgáltató vállalat: Képzett, innovatív munkaerő Szolgáltató szervezet: Versenyképes szervezet SZTMK Oktatási intézmények: Korszerű tantervek, piacképes képzések Képzőintézmények: Rugalmas képzési programok, Gyors reakció Kormányzat: versenyképes munkaerő – vonzó befektetési környezet jobb GDP mutatók Közigazgatás: Képzett munkaerő - vonzó befektetési célpont – munkahelyteremtés Versenyképes gazdaság Egyének: jobb munkaerőpiaci esélyek Egyének: Konvertálható alaptudás

6 Mennyire elégedettek a munkáltatók? Együttműködés? Problémamegoldás? Nemzetközi szintű munkavégzés?

7 Mit igényel a gazdaság? Konvertálható tudás Jó szakismeret Nyelvtudás Üzleti folyamatok átlátása E-skills Soft skills Konvertálható alaptudás

8 Felsőoktatás - konzorcium tananyagok és képzések kidolgozása – 2008-tól szakirányú továbbképzések alapítása, indítása – 2009 Feladat: partnerek oktatási anyagok kutatások

9 Felnőttképzés Szolgáltatások tervezése menedzselése fejlesztése Szolgáltatásmenedzsment vezetői tréning

10 Felnőttképzés Szolgáltatóipari alapképzés kidolgozása DACUM műhelymunka 1.feladatcsoportok meghatározása 2.Validálás 3.Feladatcsoportok lépésre bontása: kompetenciaprofil és –térkép 4. Képzési program kidolgozása

11 Szolgáltatóipari alapképzés 7 alapmodul + 1 ágazatspecifikus modul (pénzügy, telekommunikáció, IT, üzleti szolgáltatások, közszolgáltatások, kereskedelem, stb. ) 7 készségfejlesztő tréning (asszertív kommunikáció, konfliktus/panaszkezelés, önismeret, stresszkezelés, interkulturális kommunikáció, prezentációs készségek, virtuális csapatmunka) Szakmai gyakorlat

12 Service Skills Driving Licence Soft skills 1.E-skills 2.Szakmai idegen nyelv 3.Operatív folyamatok 4.Szervezeti működés, támogató funkciók 1. 2. 3. 4. Szolg. ágazat Cégspecifikus környezet

13 Szakmai modulok- 350 óra Ügyfélkapcsolati ismeretek (ügyfélorientált szemlélet kialakítása, ügyfélkapcsolati csatornák és formák, ügyféltípusok és tipikus reakciók, jogi ismeretek panaszkezelés, stresszkezelés + elmélyítő tréningek) Hatékony kommunikáció (ügyfelekkel és vállalaton belül, asszertivitás, tárgyalástechnika, prezentáció + elmélyítő tréningek) E-skills – belépés: felhasználói szint (hardver, irodai szoftverek, hálózatok, vállalatirányítási rendszerek + csapatmunka virtuális térben)

14 Szakmai modulok Operatív munkavégzés (munkafolyamatok átlátása, priorizálás, eszkaláció, projektorientált munka) Vállalatok felépítése, működése (szervezeti struktúra, stratégia, kultúra, vezetői stílusok, szabályok, kódexek) Operatív működést támogató funkciók (HR menedzsment, minőségmenedzsment, folyamat-menedzsment) Ágazatspecifikus ismeretek - orientáció

15 Szakmai nyelvi képzés – 380 óra Szintfelmérés – belépő szint KER A2 Angol, német, francia és orosz konszolidáció + szintemelés (ügyfélszolgálat, telefonálás, e-mail, hivatalos levelezés, megbeszélések, stb.) + ágazatspecifikus szakmai nyelv Interkulturális kommunikáció tréning

16 Képzés zárása Szakmai gyakorlat – 120 óra Cél: tanultak cégspecifikus gyakorlatban való áttekintése, ismeretek összefoglalása Szakmai gyakorlatvezető – mentor, forgatókönyv Komplex záró vizsga - SSDL

17 Próbaképzések Vállalati képzések In-house jelleggel - betanulás alatt állóknak Nyílt piaci képzések munkanélküliek kismamák pályakezdők

18 Próbaképzés tapasztalatok Csombordi-Tóth Krisztina Loch Ágnes

19 Szolgáltató vállalat: Munkavállalók továbbképzése Szolgáltató szervezet: Együttműködés a képzések fejlesztésében SZTMK Oktatási intézmények: Országos hálózat felállítása Oktatók: minőségi oktatói bázis kialakítása Kormányzat: versenyképes munkaerő – vonzó befektetési környezet jobb GDP mutatók SZMM: egyének képzésének támogatása 2011 tavaszáig 500 fő – 200 millió FT Egyének: Támogatás 425.000Ft/fő Egyének: Piacképes tudás - életpályaépítés

20 Jelenlegi helyzet Országos pályázat felnőttképzők kiválasztására – folyamatban Pályázat egyének képzési költségeinek támogatására – 2009. nyarától Országosan szolgáltatóipari képzések elindulása – 2009. őszétől

21 SZTMK szerepe SZTMK Tananyagfejlesztés, folyamatos korszerűsítés Módszertani továbbfejlesztés Oktatók továbbképzése, „Szakmai gyakorlata” Feladatbank, Független vizsgaközpont Minőségbiztosítás, Vezető oktatók tanácsadói hálózata Pályázatok, Finanszírozási források bevonása

22 Tananyagok Kidolgozás: szolgáltató szektor szakemberei + módszertani továbbfejlesztés Elemei: Modulfüzetek (elméleti alapozás, gyakorlati feladatok, esettanulmányok) Diasorozatok Tréningfüzetek PLAR füzetek (Prior Learning Assessment and Recognition, modulzáró vizsga)

23 Lehetőségek A képzés elemeinek bevitele alapképzésekbe, szakképzésbe Garantált minőség és tartalom – egyszerűbb toborzás, utánpótlás Alacsonyabb betanulási költség, rövidebb idő A vállalat szerepe a tudás növelésében: nem alapozás, hanem továbbfejlesztés – versenyképesség növelése Szolgáltatóipar presztízsének növelése

24 Gyengeségek „minden üzleti titok” Egyéni vállalások, nem áll mögötte szervezet Magánember: véges erőforrás (munka és család és stb.) Fogadókészség szakmai gyakorlatra

25 Veszélyek Bizonyos területeken magas fluktuáció, kiégés Karrierutak bemutatásának hiánya Közvetlen kapcsolat kialakítása a képzőkkel, oktatókkal – fejlesztés, igényreszabás Gyengülő vagy alacsony szintű összefogás

26 SZTMK javaslatok Kapcsolattartók a vállalatoknál (ne magánemberi elköteleződés – munkakör része – igényfelmérés, oktatás, vizsgáztatás, utánkövetés) Együttműködés oktatási anyagok továbbfejlesztésében Lektorálás, konzultációs lehetőség Szakmai gyakorlat Közös fellépés a szolgáltatóipar népszerűsítésében

27 Kérdések?

28 Köszönöm a figyelmet! Szolgáltatástudományi Módszertani Központ Alapítvány www.sztmk.hu katalin.molnar@sztmk.hu A prezentáció letölthető a www.hoa.hu oldalról.www.hoa.hu


Letölteni ppt "Képzések a foglalkoztathatóság javítására a szolgáltatóiparban 2009.06.30."

Hasonló előadás


Google Hirdetések