Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKlaudia Bodnár Megváltozta több, mint 7 éve
1
Képzések a foglalkoztathatóság javítására a szolgáltatóiparban 2009.06.30.
2
SZTMK Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség (HOA) Szolgáltatástudományi Módszertani Központ Alapítvány (SZTMK) szolgáltatástudományi képzések K+F, szolgáltatóipari innováció
3
Multidiszciplináris tudomány Management (Üzlet) Társadalomtudomány (Emberek) Műszaki tudományok (Technológia) Service Science, Management and Engineering (SSME) szolgáltatástudomány Üzleti modellek & folyamatok Tudomány & technológia Emberek & kultúrák SSME
4
Szolgáltatástudományi képzések a világban
5
Szolgáltató vállalat: Képzett, innovatív munkaerő Szolgáltató szervezet: Versenyképes szervezet SZTMK Oktatási intézmények: Korszerű tantervek, piacképes képzések Képzőintézmények: Rugalmas képzési programok, Gyors reakció Kormányzat: versenyképes munkaerő – vonzó befektetési környezet jobb GDP mutatók Közigazgatás: Képzett munkaerő - vonzó befektetési célpont – munkahelyteremtés Versenyképes gazdaság Egyének: jobb munkaerőpiaci esélyek Egyének: Konvertálható alaptudás
6
Mennyire elégedettek a munkáltatók? Együttműködés? Problémamegoldás? Nemzetközi szintű munkavégzés?
7
Mit igényel a gazdaság? Konvertálható tudás Jó szakismeret Nyelvtudás Üzleti folyamatok átlátása E-skills Soft skills Konvertálható alaptudás
8
Felsőoktatás - konzorcium tananyagok és képzések kidolgozása – 2008-tól szakirányú továbbképzések alapítása, indítása – 2009 Feladat: partnerek oktatási anyagok kutatások
9
Felnőttképzés Szolgáltatások tervezése menedzselése fejlesztése Szolgáltatásmenedzsment vezetői tréning
10
Felnőttképzés Szolgáltatóipari alapképzés kidolgozása DACUM műhelymunka 1.feladatcsoportok meghatározása 2.Validálás 3.Feladatcsoportok lépésre bontása: kompetenciaprofil és –térkép 4. Képzési program kidolgozása
11
Szolgáltatóipari alapképzés 7 alapmodul + 1 ágazatspecifikus modul (pénzügy, telekommunikáció, IT, üzleti szolgáltatások, közszolgáltatások, kereskedelem, stb. ) 7 készségfejlesztő tréning (asszertív kommunikáció, konfliktus/panaszkezelés, önismeret, stresszkezelés, interkulturális kommunikáció, prezentációs készségek, virtuális csapatmunka) Szakmai gyakorlat
12
Service Skills Driving Licence Soft skills 1.E-skills 2.Szakmai idegen nyelv 3.Operatív folyamatok 4.Szervezeti működés, támogató funkciók 1. 2. 3. 4. Szolg. ágazat Cégspecifikus környezet
13
Szakmai modulok- 350 óra Ügyfélkapcsolati ismeretek (ügyfélorientált szemlélet kialakítása, ügyfélkapcsolati csatornák és formák, ügyféltípusok és tipikus reakciók, jogi ismeretek panaszkezelés, stresszkezelés + elmélyítő tréningek) Hatékony kommunikáció (ügyfelekkel és vállalaton belül, asszertivitás, tárgyalástechnika, prezentáció + elmélyítő tréningek) E-skills – belépés: felhasználói szint (hardver, irodai szoftverek, hálózatok, vállalatirányítási rendszerek + csapatmunka virtuális térben)
14
Szakmai modulok Operatív munkavégzés (munkafolyamatok átlátása, priorizálás, eszkaláció, projektorientált munka) Vállalatok felépítése, működése (szervezeti struktúra, stratégia, kultúra, vezetői stílusok, szabályok, kódexek) Operatív működést támogató funkciók (HR menedzsment, minőségmenedzsment, folyamat-menedzsment) Ágazatspecifikus ismeretek - orientáció
15
Szakmai nyelvi képzés – 380 óra Szintfelmérés – belépő szint KER A2 Angol, német, francia és orosz konszolidáció + szintemelés (ügyfélszolgálat, telefonálás, e-mail, hivatalos levelezés, megbeszélések, stb.) + ágazatspecifikus szakmai nyelv Interkulturális kommunikáció tréning
16
Képzés zárása Szakmai gyakorlat – 120 óra Cél: tanultak cégspecifikus gyakorlatban való áttekintése, ismeretek összefoglalása Szakmai gyakorlatvezető – mentor, forgatókönyv Komplex záró vizsga - SSDL
17
Próbaképzések Vállalati képzések In-house jelleggel - betanulás alatt állóknak Nyílt piaci képzések munkanélküliek kismamák pályakezdők
18
Próbaképzés tapasztalatok Csombordi-Tóth Krisztina Loch Ágnes
19
Szolgáltató vállalat: Munkavállalók továbbképzése Szolgáltató szervezet: Együttműködés a képzések fejlesztésében SZTMK Oktatási intézmények: Országos hálózat felállítása Oktatók: minőségi oktatói bázis kialakítása Kormányzat: versenyképes munkaerő – vonzó befektetési környezet jobb GDP mutatók SZMM: egyének képzésének támogatása 2011 tavaszáig 500 fő – 200 millió FT Egyének: Támogatás 425.000Ft/fő Egyének: Piacképes tudás - életpályaépítés
20
Jelenlegi helyzet Országos pályázat felnőttképzők kiválasztására – folyamatban Pályázat egyének képzési költségeinek támogatására – 2009. nyarától Országosan szolgáltatóipari képzések elindulása – 2009. őszétől
21
SZTMK szerepe SZTMK Tananyagfejlesztés, folyamatos korszerűsítés Módszertani továbbfejlesztés Oktatók továbbképzése, „Szakmai gyakorlata” Feladatbank, Független vizsgaközpont Minőségbiztosítás, Vezető oktatók tanácsadói hálózata Pályázatok, Finanszírozási források bevonása
22
Tananyagok Kidolgozás: szolgáltató szektor szakemberei + módszertani továbbfejlesztés Elemei: Modulfüzetek (elméleti alapozás, gyakorlati feladatok, esettanulmányok) Diasorozatok Tréningfüzetek PLAR füzetek (Prior Learning Assessment and Recognition, modulzáró vizsga)
23
Lehetőségek A képzés elemeinek bevitele alapképzésekbe, szakképzésbe Garantált minőség és tartalom – egyszerűbb toborzás, utánpótlás Alacsonyabb betanulási költség, rövidebb idő A vállalat szerepe a tudás növelésében: nem alapozás, hanem továbbfejlesztés – versenyképesség növelése Szolgáltatóipar presztízsének növelése
24
Gyengeségek „minden üzleti titok” Egyéni vállalások, nem áll mögötte szervezet Magánember: véges erőforrás (munka és család és stb.) Fogadókészség szakmai gyakorlatra
25
Veszélyek Bizonyos területeken magas fluktuáció, kiégés Karrierutak bemutatásának hiánya Közvetlen kapcsolat kialakítása a képzőkkel, oktatókkal – fejlesztés, igényreszabás Gyengülő vagy alacsony szintű összefogás
26
SZTMK javaslatok Kapcsolattartók a vállalatoknál (ne magánemberi elköteleződés – munkakör része – igényfelmérés, oktatás, vizsgáztatás, utánkövetés) Együttműködés oktatási anyagok továbbfejlesztésében Lektorálás, konzultációs lehetőség Szakmai gyakorlat Közös fellépés a szolgáltatóipar népszerűsítésében
27
Kérdések?
28
Köszönöm a figyelmet! Szolgáltatástudományi Módszertani Központ Alapítvány www.sztmk.hu katalin.molnar@sztmk.hu A prezentáció letölthető a www.hoa.hu oldalról.www.hoa.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.