Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Közlekedési Program a H2020-ban Bajdor Gyöngy Katalin Horizon 2020 NCP Nemzeti Innovációs Hivatal.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Közlekedési Program a H2020-ban Bajdor Gyöngy Katalin Horizon 2020 NCP Nemzeti Innovációs Hivatal."— Előadás másolata:

1 Közlekedési Program a H2020-ban Bajdor Gyöngy Katalin Horizon 2020 NCP Nemzeti Innovációs Hivatal

2 „Mobilitás a növekedésért” felhívás FELSZÍNI KÖZLEKEDÉS Közlekedési módokra specifikus kihívásokat megcélzó területek: Vasúti, közúti, vízi "Zöld járművek" felhívás H2020-GV-2014/2015 Közlekedési integrációra specifikus kihívásokat megcélzó területek: Városi, Logisztikai, Intelligens közlekedési rendszerek, Infrastruktúra Átfedő kérdéseket megcélzó területek: Társadalmi-gazdasági és viselkedési kutatás & előre tekintő aktivitások irányvonal kijelöléshez

3 TRA 2014: 2014 Április 14-17, Párizs TRA, Európai Közlekedési Kutatás Konferencia, olyan esemény, amelynek célja kettős: – Tudományos konferencia teljes körű áttekintéssel. – Hálózati esemény a teljes innovációs lánc számára: kutatók, akadémia, gyakorlati szakembereknek, iparágaknak, felhasználóknak... Helyszín: CNIT, Párizs- La Défense, 2014 április 14-17, Házigazda: Francia Gazdasági Minisztérium Fenntartható fejlődés és energia (MEDDE) - IFSTTAR-hoz delegált szervezet Téma és jelmondat: “Közlekedési megoldások: kutatástól az alkalmazásig”, “Mobilitás innovációja, innováció mobilizálása”. Kb 3,000 résztvevő várható, 1800 m 2 kiállítási területen. Webhely: http://www.traconference.eu http://www.traconference.e

4 „Zöld járművek” felhívás EGVI PPP: 'EURÓPAI ZÖLD JÁRMŰVEK KEZDEMÉNYEZÉS' 159 M € A ’Zöld Járművek’ felhívás a közúti közlekedés K&I fontos eleme, amely támogatja: közúti járművek energia-hatékonyságának javítását nem-konvencionális energiaforrások új típusainak, így pl. elektromosság, CNG és LNG, bió üzemanyagok alkalmazását a közlekedésben A bemutatás fontos az új technológiák mielőbbi alkalmazásához

5 „Zöld járművek” felhívás Li-ion akkumulátorok következő generációja – GV1 - 2014 Optimalizált és rendszerszerű energia management elektromos járművekben – GV2 - 2014 Jövőbeni természetes gáz erőátvitel és alkotóelemek személy- és teherjárművekhez – GV3 - 2014 Hibrid könnyű és nehéz járművek – GV4 - 2014 Elektromos kétkerekűek és új könnyű jármű koncepciók – GV5 - 2014 Erőátvitel kontroll optimalizált kibocsátású nehéz járművek számára – GV6 - 2015 Jövőbeni természetes gáz erőátvitel és alkotóelemek teherjárművekhez – GV7 - 2014 Elektromos járművek fokozott teljesítménye és integrálásuk a közlekedési rendszerhez és hálózathoz – GV8 – 2015 TÉMÁK: Ezek mindegyike egyfordulós beadású Vörössel szedve: 2014-ben megnyíló felhívások

6 GV.1-2014. Versenyképes következő generációs lítium ion akkumulátorok a fogyasztói várakozásoknak megfelelően Specifikus kihívás: Európában készült Li-Ion versenyképes akkumulátorok, melyek lehetővé teszik a jobb teljesítménnyel rendelkező járműveket (A hosszú távú megoldásokat célzó Fejlett Anyagok 2014 Munka Program kiegészítéseként) Fókusz: (1 vagy több probléma): Költségoptimizálás, biztonság, nagyfeszültségű töltéssel szembeni ellenállóképesség, tartósság, újrahasznosíthatóság, más típusú tárolóval való hibridizáció, méretezhetőség, a használódás mechanizmusának jobb megértése és annak modellezhetősége a teszt eljárások támogatására és a szabványok kidolgozására (nemzetközi együttműködésre nyitott) Elvárt hatás: Az európai termelés előmozdítása a ipari méretű prototípusok bemutatása, melyek cella szinten legalább 20% nagyobb energia sűrűséggel és 20% jobb költséggel rendelkeznek, mint a piacon kapható legjobb cella kemikáliák. Felhívás típusa: Kutatás és Innováció Egy fordulós: határidő 28/08/2014

7 GV.2-2014. Optimalizált rendszerezett energia management az elektromos járművekben Specifikus kihívás: A hajtáslánc és segédanyagok energia hatásfokának optimalizálása minden vezetési és klimatikus körülmények között az összetevők és alrendszerek javított integrációja révén a kényelem feláldozása nélkül. Fókusz: (1 vagy több probléma): Átfogó hőkezelő rendszer (beleértve a hőszigetelés, korszerű fűtési és hűtési megközelítéseket). Az akkumulátor élettartamának növelése a hőkezelő rendszer melléktermékeként. Az energia és erő áramlás elektronikus szabályozása, az elektromos alkatrészek energia hatékonysága, energia visszanyerési funkciók és automatizált eco-vezetési stratégiák. Elvárt hatás: Az utas kényelem érdekében használt energia legalább 50%-os csökkentése és az alkotórészek extrém körülmények közötti hűtésére használt energia legalább 30%- os csökkenése. Az elektromos járművek megnövelt hatótávolsága és a piaci elfogadottságuknak javítása. Felhívás típusa: Kutatás és Innováció Egy fordulós: határidő 28/08/2014

8 GV.3-2014. A jövő természetes gáz meghajtólánca és alkotóelemek az autó és kisteherautó számára Specifikus kihívás: A hajtáslánc és segédanyagok energia hatásfokának optimalizálása minden vezetési és klimatikus körülmények között az összetevők és alrendszerek javított integrációja révén a kényelem feláldozása nélkül. Fókusz: (1 vagy több probléma): Átfogó hőkezelő rendszer (beleértve a hőszigetelés, korszerű fűtési és hűtési megközelítéseket). Az akkumulátor élettartamának növelése a hőkezelő rendszer melléktermékeként. Az energia és erő áramlás elektronikus szabályozása, az elektromos alkatrészek energia hatékonysága, energia visszanyerési funkciók és automatizált eco-vezetési stratégiák. Elvárt hatás: Az utas kényelem érdekében használt energia legalább 50%-os csökkentése és az alkotórészek extrém körülmények közötti hűtésére használt energia legalább 30%- os csökkenése. Az elektromos járművek megnövelt hatótávolsága és a piaci elfogadottságuknak javítása. Felhívás típusa: Kutatás és Innováció Egy fordulós: határidő 28/08/2014

9 GV.4-2014. Hibrid világítás és nehézjárművek Specifikus kihívás: A vezető pozíció visszaszerzése a hibrid technológia területén a CO2 kibocsájtás csökkentése és a levegő minőségének javulása szempontjából. Fókusz: (1 vagy több probléma): Hibrid komponensek (tároló rendszer, hajtóművek/generátorok, teljesítményelektronika, segédberendezések) Rendszertervezés, könnyű és/vagy nehéz járművek szimulációs és technológiai integrációja Könnyű járművek esetén preferencia a jelentős zéró kibocsájtási tartománnyal rendelkezőké Elvárt hatás: Az utas kényelem érdekében használt energia legalább 50%-os csökkentése és az alkotórészek extrém körülmények közötti hűtésére használt energia legalább 30%- os csökkenése. Az elektromos járművek megnövelt hatótávolsága és a piaci elfogadottságuknak javítása. Felhívás típusa: Innováció Egy fordulós: határidő 28/08/2014

10 GV.5-2014. Elektromos kétkerekűek és új könnyűjármű koncepciók Specifikus kihívás: L kategóriájú járművek, beleértve a könnyű négykerekű motorkerékpárokat, és radikálisan új járműkoncepciók esetében a légminőség, GHG kibocsájtás, zaj, zsúfoltság, versenyképesség kérdéseinek kezelése új és hatékonyabb mobilitási koncepciók útján az elektromos hajtásláncra alapozva. Fókusz: (1 vagy több probléma): Energia felhasználás hatékonyságának javítása mopedek és négykerekű motorkerékpárok esetében költségcsökkentés mellett, integrált moduláris akkumulátor csomagok, elektromos és beilleszthető hibrid hajtáslánc, rendszer integráció és jármű architektúra fejlesztés útján. Új ultrakönnyű utasszállító járművek fejlesztése és koncepciók igazolása figyelembe véve az infrastruktúrával való integrációt és bármely szükséges változást a honosítási követelmények és szabályozások területén. Elvárt hatás: A modellek igazolják a zajcsökkentés, energia hatásfok és zsúfoltság területén elért előnyöket (beleértve a hibridek esetén Euro 5 szint alatti kibocsájtást). Felhívás típusa: Kutatás és Innováció Egy fordulós: határidő 28/08/2014

11 GV.7-2014. A jövőbeni természetes gáz alapú hajtáslánc és a nehézjárművek alkotóelemei Specifikus kihívás: Fejlett nem hibrid alapú hajtáslánc koncepciók szimpla vagy dual üzemanyag, természetes gáz üzem a kitűzött levegőminőség és CO2 célok elérése érdekében. Fókusz: (1 vagy több probléma): Sűrítési folyamatoptimalizálás, variábilis sűrítési arányok, hajtómű irányítás, duál üzemanyag alapú üzemeltetés, optimalizált befecskendezési rendszerek, a különböző üzemanyagfajtákhoz alkalmazkodó rendszerek és érzékelők, utókezelés új generációja (különösen NOx és metánt érintően alacsony és átmeneti hőmérsékletek esetén) és teljes hajtólánc optimalizáció és ezek bármely kombinációja. Fejlett üzemanyagtartályok (különösen folyadéktárolás) és bármely más innovatív koncepció és járműkomponens különböző jármű kategóriák számára. Elvárt hatás: Legalább 10%-kal alacsonyabb CO2 kibocsájtás elérése a bemutató járművek esetében az alap hajtóművel megegyező üzemanyag felhasználása esetén. 800 kilométeres hatótáv súly és méret csökkentése és költség növekedés nélkül a kategória hagyományos járműveihez képest. Felhívás típusa: Innováció Egy fordulós: határidő 28/08/2014

12 Mobilitás a növekedésért felhívás Közút 94 millió Euró Európának szüksége van: „Zöld Jármű” felhívás kiegészítéseként a közúti közlekedés témában K+I Az alábbi témákban: Belső égésű motorok, levegő minőség politika támogatása, a közúti közlekedés biztonsága, termelés technológia, új jármű koncepciók közúti és városi közlekedésben

13 Mobilitás a növekedésért felhívás Közút Témák: Alacsony kibocsájtású hajtólánc technológiák – MG3.1 – 2014 – 2 fordulós Fejlett busz koncepciók a megnövelt hatékonyságért – MG3.2 – 2014 – 2 fordulós Globális versenyképesség az automata ellátási lánc managementben – MG3.3 – 2014 – 2 fordulós Forgalombiztonsági elemzés és integrált megközelítés a Sérülékeny Közút Felhasználókra vonatkozóan – MG3.4 – 2014 – 2 forduló Együttműködéses ITS a bizonyságos, zsúfoltság mentes és fenntartható mobilitás érdekében – MG3.5 – 2014 – 2 forduló Biztonságos és kapcsolódó automatizálás a közúti közlekedésben – MG3.6 – 2015 – 2 forduló A legtisztább hajtómű (az „Other Actions” keretében munkacsomagban) – OA4 – 2015 – Motivációs díj Vörössel szedve: 2014-ben megnyíló felhívások

14 MG.3.1-2014. Alacsony kibocsájtású hajtólánc technológiák Specifikus kihívás: Szigorúbb Euro 6 utáni határok valóságos vezetési körülmények között Jövőbeni CO2 szabályozások alacsony zajkibocsájtással. Fókusz: Jövőbeni szikragyújtásos nem hibrid motorok (személygépkocsik és kisteherautók) Jövőbeni dízel nem hibrid motorok (személygépkocsik és kisteherautók) Alacsony környezeti hatású fékrendszerek Elvárt hatás: Hatékonyság növelés 15%-kal a benzin és 5%-kal a dízel esetében Hozzájárulás a Szuper Alacsony Kibocsájtású Járműhez A fékek részecskekibocsájtásának 50%-os csökkentése Felhívás típusa: Innováció Két fordulós: határidők 18/03/2014 és 28/08/2014

15 MG.3.2-2014. Fejlett busz koncepciók a hatékonyság növelése érdekében Specifikus kihívás: A tömegközlekedés részesedésének növelése, különösen a buszközlekedésre vonatkozóan A co-modality elősegítése Fókusz: A buszok energia és hőszabályozása Vezetést segítő technológiák Belső és külső dizájn IT szabványok bevezetése Elvárt hatás: Vonzóbb buszok és a klímaszabályozás energiafelhasználásának 30%-os csökkentése Vezető szerep az európai iparban Felhívás típusa: Innováció Két fordulós: határidők 18/03/2014 és 28/08/2014

16 MG.3.3-2014. Globális versenyképesség az automatizált ellátási lánc irányítása területén Specifikus kihívás: Alternatív üzemanyagú járművek új gyártási folyamatokat igényelnek Flexibilis válasz a fogyasztói igényekre, megfizethető termékek Fókusz: Megnövel flexibilitás és majdnem valós idejű reagálás Multi-hajtáslánc platformok A komponensek teljes skálájának integrációja Elvárt hatás: Megőrizni az európai járműipar vezető szerepét Fejlett együttműködési sémák globális szinten Felhívás típusa: Kutatás és Innováció Két fordulós: határidők 18/03/2014 és 28/08/2014

17 MG.3.4-2014. Forgalombiztonsági elemzés és integrált megközelítés a Sérülékeny Közúti Felhasználókra vonatkozóan Specifikus kihívás: A végzetes balesetek száma túl nagy Európában A sérülékeny vég felhasználok száma aránytalanul magas Fókusz: Fejlett biztonsági intézkedések a Sérülékeny Közút Felhasználókat érintő halálesetek számának csökkentése érdekében A közúti felhasználókat érintő balesetek okainak mélységi ismerete. Elvárt hatás: 2020-ra megfelezni a halálos kimenetelű balesetek számát Közlekedési Fehér Könyv „Nulla baleset” víziója Felhívás típusa: Kutatás és Innováció Két fordulós: határidők 18/03/2014 és 28/08/2014

18 MG.3.5-2014. Együttműködéses ITS a bizonyságos, zsúfoltság mentes és fenntartható mobilitás érdekében Specifikus kihívás: Nagy Adatbázisok használata a jobb forgalom és közlekedés irányítás érdekében: – Környezeti kihívások, zsúfoltság és biztonság Mobilitási szolgáltatások elosztási módja: – Összekapcsolt mobil világban Fókusz: Az Európai Széles Szolgáltatási Platformok támogatása – Zökkenőmentes csatlakozás, javított pozicionálás, pontos dinamikus térképek Elvárt hatás: Javulás: – Biztonsági szint, hatékonyság, flexibilitás és fenntarthatóság területén Felhívás típusa: Kutatás és Innováció, Koordináció és Támogatás, Költségvetés (indikatív) 20 m EUR CSA 1 forduló: határidők 28/08/2014, RIA Két fordulós: határidők 18/03/2014 és 28/08/2014

19 Mobilitás a növekedésért felhívás VIZI 74 millió Euró Európának szüksége van: Modern, biztonságos, forrás hatékony vízi közlekedési rendszerre Fenntartható növekedés: az energia források optimális felhasználása, a környezeti hatások minimalizálása Versenyképesség: K+I megoldások kidolgozása és bevetése, új határok felfedezése a hajók, üzemeltetési paradigmák és az óceánok ipari hasznosítása tekintetében.

20 Mobilitás a növekedésért felhívás VIZI Témák: Az energia hatékony és kibocsájtás mentes hajó irányába – MG4.1 – 2014 – 2 forduló Biztonságosabb és hatékonyabb vízi üzemeltetés az új technológiák alkalmazásával és okosabb forgalomirányítással – MG4.2 – 2014 – 2 forduló Rendszer modellezés és élettartam költség és teljesítmény optimalizálás vízi eszközök esetében – MG4.3 – 2015 – 2 forduló Az innováció előmozdítása a belvízi közlekedés (IWT) ágazatban – MG4.4 – 2014 – 2 forduló Vörössel szedve: 2014-ben megnyíló felhívások

21 MG.4.1-2014. Az energia hatékony és kibocsájtás mentes hajó irányába Specifikus kihívás: A meglévő és új tengeri és belvízi hajók (beleértve a szabadidős célúakat) jelentősen hatékonyabbá és kevésbe szennyezővé tétele Fókusz (1 vagy több probléma): A hagyományos hajómotorok optimalizálása Alacsony karbantartás, megfizethető off-the-shelf felújítási megoldások a hajtóművek számára LNG/dual üzemanyagú hajtóművek kicsi és közepes hajók számára és a kapcsolódó aspektusok Új és javított meghajtó eszközök és hajókonfigurációk Új energiaforrások beleértve a megújulókat, alternatív üzemanyagokat, hibrid és elektromos megoldásokat Elvárt hatás: A normál ütemet túlszárnyaló fejlődés / BAT: Hatékonyság +15% (felújítás), +30% (új); GHG -30%, szennyezés -80% Felhívás típusa: Innováció Két fordulós: határidők 18/03/2014 és 28/08/2014

22 MG.4.2-2014. Biztonságosabb és hatékonyabb vízi üzemeltetés az új technológiák alkalmazásával és okosabb forgalomirányítással Specifikus kihívás: A: Biztosítani és növelni a vízi közlekedés biztonságát különösen a nagy utasszállító hajók és szélsőséges körülmények esetében. B: Hatékonyság növelése minden téren a jobb forgalomrányitás és integráció következtében. Fókusz (1 vagy több probléma): A1: Biztonság innováció útján a hajó és rendszer dizájnban A2: Új evakuációs eszközök, tűzvédelem, elsötétülés elkerülése, mentés B1: Megfigyelő rendszerek, megfigyelés és integrált irányítás B2: GNSS és ICT megoldások a biztonságosabb kikötő megközelítés érdekében, kormányzás és irányítás B3: Az e-tengerészet és e-navigációt támogató megoldások beleértve a nemzetközi előírások kiegészítését Elvárt hatás: Jelentős javulás a navigációs biztonság és hatékonyság területén (különösen kibocsájtás területén), adminisztráció csökkentése. Halálos kimenetelű balesetek, hajó áldozatok és különös események csökkenése. Jelentős hozzájárulás a nemzetközi tengerészeti biztonsági rendszerek területén Felhívás típusa: Innováció Két fordulós: határidők 18/03/2014 és 28/08/2014

23 MG.4.4-2014. Az innováció előmozdítása a belvízi közlekedés (IWT) ágazatban Specifikus kihívás: A NAIADES II policy pontjainak támogatása: IWT mint a minőségi közlekedési ágazat: jól irányított, hatékony, biztonságos, intermodális láncba integrálva, minőségi munkahelyeket betöltő képzet munkaerővel és megfelel a magas környezetvédelmi szabványoknak. Fókusz (minden téma kombinálva): Az energia hatékonyság és kibocsájtás csökkentés érdekében alternatív energia koncepció és technológiák bevezetése (beleértve a felújítási megoldásokat és a hitelesítést) A szigorú kibocsátási határok bevezetéséhez korszerű tesztelő és megfigyelő rendszerek bevezetése Tanulást/képzést, költséghatékony navigációt, hajóüzemeltetést és árukezelést (beleértve a modális kapcsolatokat) szolgáló digitális eszközök. (Nemzetközi együttműködés és szabványosítási hozzájárulások szükség szerint) Elvárt hatás: Jelentős haladás a környezeti teljesítmény és energiahatékonyság területén Új képesítések a mobilisebb és jobban képzett munkaerő számára Felhívás típusa: Kutatás és Innováció Két fordulós: határidők 18/03/2014 és 28/08/2014

24 Mobilitás a növekedésért felhívás VASÚT 52 millió Euró Európának szüksége van: Radikális haladásra a szolgáltatások, költségek, interoperábilitás, kapacitás, zaj csökkentés,és versenyképesség területén és további fejlődésre a „carbon footprint” tekintetében Újszerű üzleti, szervezeti és logisztikai megoldásokra, új partneri viszonyok kiépítésére fejlettebb szektorok szolgáltatás és technológia szolgáltatóival, hogy learassa a gazdasági előnyöket Új technológiákra minden vasúti szegmens, szolgáltatás, infrastruktúra területén

25 Mobilitás a növekedésért felhívás VASÚT Témák: Intelligens Infrastruktúra– MG2.1 – 2014 – 2 forduló Okos vasúti szolgáltatások– MG2.2 – 2014 – 2 forduló A vasúti kocsik új generációja– MG2.3 – 2014 – 2 forduló A projectek a „Shift2Rail” iniciatíva feladatainak megoldásához fognak hozzájárulni Vörössel szedve: 2014-ben megnyíló felhívások

26 MG.2.1. I²I Intelligens Infrastruktúra Specifikus kihívás: Lépésváltás elérése az infrastruktúra eszközök termelékenységében a javított hatékonyság, megbízhatóság és fogyasztói elvárásokra való gyors reagálás útján. Fókusz: Intelligens, költséghatékony, nagy kapacitású, utas barát vasúti infrastruktúra I2M – intelligens mobilitás menedzsment Energia menedzsment Elvárt hatás: Magasabb kapacitás kihasználás, alacsonyabb üzemeltetési költségek, és potenciális beruházási megtakarítások Két fordulós: határidők 18/03/2014 és 28/08/2014

27 MG.2.2. Okos vasúti szolgáltatások Specifikus kihívás: Olyan megoldások kidolgozása, amelyek válaszolnak az utasok zökkenőmentes multi modális utazási igényeinek és kiváló logisztikai szolgáltatásokat biztosítanak. Fókusz: Zökkenőmentes utazás: online, mobil integrált lehetőségeket nyújtó alkalmazáscsomag Logisztikai Szolgáltatások: szisztematikus aluról felfelé megközelítés Elvárt hatás: Zökkenőmentes utazás: megnövekeded vonzerő a vasút iránt az új szolgáltatási profil következtében. Logisztikai szolgáltatások: 98%-os szintű pontosság, javított szállítási kapacitással Két fordulós: határidők 18/03/2014 és 28/08/2014

28 MG.2.3. A vasúti kocsik új generációja Specifikus kihívás: Megnövelt funkcionalitás, kényelem, biztonság, üzemelési teljesítmény, interoperábilitás és csökkentett élet ciklus költség Fókusz: A termékmegbizgatóság javítása, költséghatékonyság növelése, felhasználó barát, biztonság javítása, környezeti hatások csökkentése, gyártás egyszerűsítése és interoperábilitás Elvárt hatás: A gördülőállomány életciklus költségeinek legalább 40%-os csökkenése, megnövelt vonat kapacitás és megbízhatóság, a szolgáltatások általános színvonalának növelése, biztonság és fogyasztói tapasztalatok javítása a vasúti közlekedésben. Két fordulós: határidők 18/03/2014 és 28/08/2014

29 Mobilitás a növekedésért felhívás VÁROSI MOBILITÁS 106.5 millió Euró Európának szüksége van: Innováció a forrás hatékony és versenyképes városi mibilitás és közlekedés területén („CIVITAS 2020”): Átalakulásra a tisztább és jobb városi mobilitás és közlekedés irányába Hatékonyabb és alacsonyabb környezeti hatást kiváltó városi logisztikára A városi utak zsúfoltságának csökkentésére A tisztább alternatív üzemanyagot használó és alternatív meghajtási láncot alkalmazó járművek elterjedésére

30 Mobilitás a növekedésért felhívás VÁROSI MOBILITÁS Témák: A hagyományos üzemanyagot használó járművek városi használatának átalakítása – MG5.1 – 2014 – 2 forduló A városi teherszállítás és szolgáltatással kapcsolatos közlekedés hatásainak csökkentése – MG5.2 – 2014 – 2 forduló A városi utak zsúfoltságának megoldása – MG5.3 – 2014 – 2 forduló A helyi hatóságok tudásának és kapacitásának erősítése – MG5.4 – 2015 – 2 forduló A tisztább és jobb városi mobilitást és közlekedést célzó megoldások bemutatása – MG5.5 – 2015 – Innováció: 2 forduló; Koordináció és támogatás: 1 forduló Vörössel szedve: 2014-ben megnyíló felhívások

31 MG.5.1. A hagyományos üzemanyagot használó járművek városi használatának átalakítása Specifikus kihívás: A nem hagyományos üzemanyaggal üzemelő járművek használatának növelése városi környezetben a kulcs kihívás Fókusz: Intézkedések és eszközök, amelyek többek között, megfelezik a hagyományos üzemanyaggal üzemelő járművek használatát a városi környezetben, miközben növelik a megközelíthetőséget, biztonságot és javítják a levegő minőségét. A policy keretek intézkedések feltárása a városi környezetben alternatív üzemanyaggal üzemelő jármű flották növekedésének biztosítása céljából Elvárt hatás: A költséghatékony stratégiák, policyk és innovatív megközelítésekre vonatkozó tudás és tudatosság növekedése, amely a nem hagyományos üzemanyaggal üzemelő járművek használatának növekedését eredményezi. Ez az innovatív megoldások alkalmazási ütemének gyorsulását kell, hogy eredményezze. Két fordulós: határidők 18/03/2014 és 28/08/2014

32 MG.5.2. A városi teherszállítás és szolgáltatással kapcsolatos közlekedés hatásainak csökkentése Specifikus kihívás: Az áruszállítás és szolgáltatási célú közlekedéssel kapcsolatos megerősített tudás és értés útmutatások és megoldások melyek innovatív megoldásokat kínálnak. Fókusz: Az áruszállítás és szolgáltatási célú közlekedéssel kapcsolatos megerősített tudás, mely a biztosítja az infrastruktúra és a gyűjtő-elosztó központok jobb hasznosítását. Elvárt hatás: A költséghatékony stratégiákra intézkedésekre és eszközökre vonatkozó tudás, lehetővé teszi a zéró kibocsájtású városi logisztikai folyamatok kialakítását 2030-ra. Az innovatív megoldások alkalmazásának gyorsulását kell, hogy okozza. Két fordulós: határidők 18/03/2014 és 28/08/2014

33 MG.5.3. A városi utak zsúfoltságának megoldása Specifikus kihívás: A városi közlekedés zsúfoltságának enyhítésére, míg az áru és utasok általi városi megközelíthetőség növelésére vonatkozó tudás hozzájárul a városi közlekedés feladatainak kiterjesztéséhez. Fókusz: A városi közlekedési zsúfoltság hosszú távú csökkentésének, a városi tömegközlekedés korlátozott mérvű extra költségek melletti növekedésének értése és biztosítása, továbbá a gyaloglás és kerékpár használat helyének felmérése a városi közlekedésben. Elvárt hatás: A zsúfoltság csökkentésére vonatkozó intézkedések, eszközök és technológiai lehetőségek, a városi tömegközlekedés korlátozott mérvű extra költségek melletti növekedésének lehetőségire való rálátás és a megnövekvő kerékpár használat és gyaloglás. A fentiek az innovatív megoldások bevezetését kell, hogy eredményezzék. Két fordulós: határidők 18/03/2014 és 28/08/2014

34 Mobilitás a növekedésért felhívás LOGISZTIKA 50 millió Euró Európának szüksége van: A hatékonyság és a fenntarthatóság növekedésére az Európai logisztikai ellátási lánc területén Az együttműködési potenciál növelése érdekében résztvevők között meglévő kommunikációs szűk keresztmetszetek eltávolítására A közlekedési módozatok közötti eszközök és kapcsolatok hatékony használatára

35 Mobilitás a növekedésért felhívás LOGISZTIKA Témák: Az ellátási lánc mentén meglévő szinergiák erősítése (beleértve az e-kereskedelmet) – MG6.1 – 2014 – 2 forduló Az ellátási lánc feszültségeinek enyhítése – MG6.2 – 2014 – 2 forduló Közös kommunikációs és navigációs alapok megteremtése a Páneurópai logisztikai alkalmazásokhoz – MG6.3 – 2015 – 2 forduló Vörössel szedve: 2014-ben megnyíló felhívások

36 MG.6.1. Az ellátási lánc mentén meglévő szinergiák erősítése (beleértve az e-kereskedelmet) Specifikus kihívás: A városi és városközi teherforgalom növekedési igényinek függetlenítése a forgalomra és a környezetre gyakorolt hatásaitól Fókusz: A szinergiák támogatására szolgáló mechanizmusok: javított együttműködés és összehangolt tevékenységek / együttműködéses Intelligens Közlekedési Rendszerek (C-ITS) és felhő alapú szolgáltatások / e-kereskedelem logisztikájának végrehajtásra szolgáló konceptuális modellek / eszközök és tesztesetek a teherautók közös használatára Elvárt hatás: A szállítójárművek számának legalább 10%kal való csökkentése, teherautók és konténerek terhelési mutatóinak javulása Két fordulós: határidők 18/03/2014 és 28/08/2014

37 MG.6.2. Az ellátási lánc feszültségeinek enyhítése Specifikus kihívás: Zökkenőmentes áruszállítás Fókusz: A teljes szállítási és ellátási láncra hozzáadott értékének megállapítása, továbbá a műszaki, gazdasági, politikai, szociális (beleértve a foglalkoztatásra és biztonságra gyakorolt hatásai) és a szervezeti szempontjainak felmérése. Elvárt hatás: A logisztika fenntarthatóbb, alacsonyabb költségekkel és magasabb minőséggel való működése. Két fordulós: határidők 18/03/2014 és 28/08/2014

38 Mobilitás a növekedésért felhívás INTELLIGENS KÖZLKEDÉSI RENDSZEREK 31 millió Euró Európának szüksége van: Az ITS és ICT technológiák biztosítanak stratégiát a következő kihívások megoldásához: A biztonság szavatolása és a zsúfoltság csökkentése, Biztosítják a biztonságos, effektív, fenntartható és zökkenőmentes közlekedési lehetőségeket Európa szerte, Elősegíti az utas és áruforgalom növekedését, Biztosítja Európai ipar versenyképességét. Az ITS területén bekövetkező fejlődés a H2020 alatt hozzá fog járulni a közlekedési szektor dekarbonizációjához és a „Zéró” vízió megvalósulásához a közúti biztonság területén. A témák hozzájárulnak a mód specifikus felhívások értékéhez

39 Mobilitás a növekedésért felhívás INTELLIGENS KÖZLKEDÉSI RENDSZEREK Témák: Csatlakoztathatóság és információ megosztás az intelligens mobilitás érdekében – MG7.1 – 2014 – 2 forduló Az ITS európai bevezetése folyamán a tagozottság kezelése a zökkenőmentes mobilitás irányában – MG7.2 – 2014 – Kutatás és Innováció: 2 forduló, Koordináció és Támogatás: 1 forduló Vörössel szedve: 2014-ben megnyíló felhívások

40 MG.7.1. Csatlakoztathatóság és információ megosztás az intelligens mobilitás érdekében Specifikus kihívás: Új hatékony, megfizethető, biztonságos, és elérhető megoldások kidolgozása egyének utazási tapasztalatainak komplexitásának kezelésére. Fókusz: A közlekedési adatok (nemzetközi/rendszerközi) elérhetőségének és interoperabilitásának javítása, maximalizálása, valós idejű információ csere, Zöld vezetést támogató rendszerek. Elvárt hatás: A hatalmas mennyiségű közlekedési adatban rejlő lehetőségek kiaknázása, új környezetbarát mobilitási megoldások az európai polgárok számára, a zsúfoltság megszüntetése, a szennyezési szintek és a vészhelyzeti reagálási idők csökkentése. Két fordulós: határidők 18/03/2014 és 28/08/2014

41 MG.7.2. Az ITS európai bevezetése folyamán a tagozottság kezelése a zökkenőmentes mobilitás irányában Specifikus kihívás: A könnyű ajtótól ajtóig tartó Páneurópai intermodális utazás irányába az intermodális itegrált információ, tervezés és jegyeladási szolgáltatások útján. Fókusz: Interoperabilitás és a létező szolgáltatások csatolása, interoperabilis navigációs és jegyeladási szolgáltatások, a résztvevők közötti együttműködési és döntéshozatali mechanizmusok, koordinált ITS megvalósítás Európa szerte, ITS megvalósításának megfigyelése Európa szerte egy kijelölt ITS megfigyelő központ útján. Elvárt hatás: Jobb közlekedési módok közötti integráció, megnövelt utazási idő pontosság, a meglévő közlekedési infrastruktúrák hatékony használata, átfogó közlekedési szolgáltatások Európa szerte. CSA 1 forduló: határidők 28/08/2014, RIA Két fordulós: határidők 18/03/2014 és 28/08/2014

42 Mobilitás a növekedésért felhívás INFRASTRUKTÚRA 36.5 millió Euró Európának szüksége van a közlekedési infrastruktúra teljesítményének növelésére: Az infrastruktúra ellenálló képességének növelése Lépést tartani az emberek és vállalkozások növekvő mobilitási szükségleteivel és törekvéseivel. Az infrastruktúra környezetre gyakorolt hatásának csökkentése. A romló közlekedési infrastruktúra javítása, karbantartása.

43 Mobilitás a növekedésért felhívás INFRASTRUKTÚRA Témák: Okosabb dizájn, építés és karbantartás – MG8.1 – 2014 – Kutatás és Innováció: 2 forduló, Koordináció és Támogatás: 1 forduló Új generációs közlekedési infrastruktúra: forrás hatékony, okosabb és biztonságosabb – MG8.2 – 2014 – Kutatás és Innováció: 2 forduló, Koordináció és Támogatás: 1 forduló Az innovatív közlekedési infrastruktúra piaci felfutásának elősegítése – MG8.3 – 2015 – Nyilvános tender Okos kormányzás, hálózati ellenálló képesség és az infrastrukturális innováció közvetlen bevezetése – MG8.4 – 2015 – Kutatás és Innováció: 2 forduló, Koordináció és Támogatás: 1 forduló Vörössel szedve: 2014-ben megnyíló felhívások

44 MG.8.1. Okosabb dizájn, építés és karbantartás Specifikus kihívás: Kevesebb, gyorsabb, fenntartható és jobban tervezet beavatkozás maximális biztonság mellett a dolgozók és más közlekedési résztvevő érdekében. Fókusz: Fejlett, gyors, költséghatékony és flexibilis beavatkozások, ön monitoring, ön jelentés, rombolás mentes vizsgálati és teszt módszerek, alacsony energiájú építés és karbantartás. Elvárt hatás: Átmenet a közlekedési fennakadásmentes ellenőrzésre, építésre és karbantartásra 2030-ra. Az infrastruktúra kapacitásának, megbízhatóságának, fenntarthatóságának és élettartamának növelése új építési és karbantartási technológiák alkalmazásával. Az építés és karbantartás energiaintenzitásának CO2 és zaj kibocsájtásának csökkentése. CSA 1 forduló: határidők 28/08/2014, RIA Két fordulós: határidők 18/03/2014 és 28/08/2014

45 MG.8.2. Új generációs közlekedési infrastruktúra: forrás hatékony, okosabb és biztonságosabb Specifikus kihívás: Forrás hatékony, okosabb és biztonságosabb 21-dik századi közlekedési infrastruktúra. Az infrastruktúra jobb integrálása a természetes környezetébe. Fókusz: Továbbfejlesztett módok közötti csatlakozás és aktív forgalomkezelés. Innovatív alternatív üzemanyag infrastruktúra. Energiaaratási infrastruktúra. Aktív biztonsági rendszerek. Rosszindulatú cselekmények és zavarok megakadályozása. Elvárt hatás: Az infrastruktúra kapacitásának növelése és eseménykezelés javítása. Alternatív üzemanyag infrastruktúra kialakítása Európában. Az építés és karbantartás energiaintenzitásának CO2 és zaj kibocsájtásának csökkentése. CSA 1 forduló: határidők 28/08/2014, RIA Két fordulós: határidők 18/03/2014 és 28/08/2014

46 2016. szeptember 17. 46www.nih.gov.hu Elérhetőségek Bajdor Gyöngy Katalin főtanácsos Horizon 2020 TRANSPORT NCP Nemzetközi Főosztály Nemzeti Innovációs Hivatal 1061 Budapest, Andrássy út 12 Tel.: + 36 1 484 2535 e-mail: katalin.bajdor@nih.gov.hukatalin.bajdor@nih.gov.hu Internet: www.nih.gov.huwww.nih.gov.hu


Letölteni ppt "Közlekedési Program a H2020-ban Bajdor Gyöngy Katalin Horizon 2020 NCP Nemzeti Innovációs Hivatal."

Hasonló előadás


Google Hirdetések